Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:430.000

Pozdravljeni,

zopet se je zavrtela pri ogledih okrogla številka, 430.000 ogledov forumašev, obiskovalcev. Veliko obiskovalcev je tudi robotov, ki potem fotografije "namečejo" po brskalnikih.
Ja, "namečejo", zato ker imajo problem, če fotografija nima imena, so prisiljeni pogledati tekst ene par vrstic pred in po sliki, da najdejo neko povezovalno besedo ali številko, povezano s sliko.

Je pa tema o Ljubljanskem tramvaju "magnet". Tudi če ni prispevkov ali pa so redki, je ogledov od 6.000 do 8.000 na mesec.
Torej se bomo v roku enega leta približali pol milijonu ogledov...
Seveda če ne bomo začeli intenzivno raziskovati teme, ki še niso raziskane :wink:

Tema o Piranskem tramvaju se komaj kosa z Ljubljanskim tramvajem, če je prispevek vsak dan in napovedan tako, da nas "matra firbec"....
Torej v stilu mehiških nadaljevank :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Njega dni sta imela oba kolodvora neposredno tramvajsko povezavo, brez presedanja na drugi tramvaj. Našel sem to prilogo:

Slika

Časopis "Slovenec", naj bi tudi objavil to "obvestilo", ampak se je nekje izgubilo.


V začetku leta 1914 so v dobri nameri planirali podaljšati progi proti Šiški in Viču. Kaj povedo med drugim : "Proga od magistrata do Dolenjskega kolodvora bi bila potem le kot stranska proga".

Slika

Slika


In potem se je "zgodila" 1.svetovna vojna. Fante so vpoklicali in ta del proge je začasno sameval.

Slika


"Želji vozečega se občinstva" ....

Slika

V zgornjem članku je prišlo do napake. [-X

Slika

So delali naprej ...

Slika

... kar se je začelo dogajati šele v letu 1930. Tramvaj res ni imel sreče.

LP Igor
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a STIB »

trackpan napisal/-a:Našel sem to prilogo:
Slika
Izven teme je, ampak se nekomu ki zna nemščino splača pazljivo prebrati obvestilo in videti kako se je nemški pravopis s časom spremenil.
Npr. "giltig" se danes piše "gültig" ipd.
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

STIB, pozdravljen,

dobro, da imam star slovar (iz leta 1974), v katerem sem še vedno našel besedo "giltig" v slovarju...poleg je sicer zapisano tudi "gültig".

Sicer bi bil izgubljen :wink: :lol:

Torej, ne mečite starih slovarjev stran. Nikoli ne veš, kdaj ti lahko pride prav :wink:

Sem pa razmišljal, če ni bil na magistratu v službi kakšen Slovenec, ki je bil pod Vukovim vplivom ("Piši kot govoriš!") :wink: :lol: :lol:

Ali pa stavec v tiskarni :-k :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Se bom malce vrnil v leto 1901. V začetku teme o tramvaju v Ljubljani, je Darko že podal kaj so ob odprtju pisali v časopisih. Kakšen članek se bo verjetno ponovil, pa brez zamere. Nisem sicer načrtno "brskal", pa bo morda le zanimivo za branje.

So pozabili pri gradnji dolenjske železnice na postajo in tudi tramvaj ni nikoli vozil do sejemskega prostora. Članek o "tivolskem gozdu" sem dodal, ker je tudi danes je vzor, kako se ne dela z gozdom [-X .

Slika


"Elektrotoki ..."

Slika



"Most"

Slika



Zakaj so postavili stebre ?

Slika


"Pravila in pritožbe", danes bi temu dejali pobude.

Slika


Slika


Slika

Slika



LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Zakaj ni "bunk" oz. kavljev na "Hribarjevi hiši" ? :? So stebri. Na "Evropi" je vidno, da so uporabili držalo za pritrditev.

Slika

Vir: http://www.rtvslo.si/moja-generacija/pa ... a-4/331661

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D


Članke je še danes vreden branja in razmisleka.

Slika



Z "pentljami" so imeli "velike" načrte ? Ali so, razen pri Žalah, še kakšno uresničili ? Mislim, da ne.

Slika



Problemi z tramvajskim postajami. "Pobude" so bile dobrodošle :?

Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Je že kdo omenil, da je na fotografiji tramvaj št. 53 ?

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na kateri ?

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Darko, mislim, da je edin tramvaj, ki je imel "dvojno harmoniko" (vrata).

Slika

Nihče ni omenil, da so tramvaj leta 1951 vzeli še zelo resno (pentlje, dvojni tir).

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ali imamo sploh kakšno drugo fotografijo takšne karoserije, da se vidijo takšna vrata ?

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Darko, razen fotografije in pojasnila v strokovni literaturi, nimamo nič kaj takega.

So določene zanimive "uganke". Kdaj so tramvaji od št. 1 do 14 dobili čelno zasteklitev :? ? Mislil sem, da sem našel odgovor v notici v "Jutru" (30.10.1929) :D :

Slika

Sprva bi mislil, da so v drugi polovici leta 1929 to postorili. Ampak najstarejša fotografija, ki jo poznam je iz revije "Ilustracija" (št. 1, februar 1929).

Slika



Pri določanju časovnega okvirja fotografij iz Ljubljane bi nam bil takšen podatek v pomoč.


Ali vam je poznano da je mojster Plečnik narisal načrt za dve tramvajski postajališči: današnja Prešernov trg in Trg OF . Nerealizirano.

LP Igor
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

Primerjava, ki jo bom naredil, najverjetneje ni na mestu. Pa vseeno: če sklepamo po današnjih časovnih rokih za dokončanje nekaterih projektov (recimo predviden čas za vgradnjo modulov GSM-R v vlečna vozila SŽ-TP & co), bi bilo možno, da je bil tramvaj številka 2 (če sem prav videl na naslovnici Ilustracije) prototip zapiranja motornih vozov. In so nekaj mesecev kasneje, ob upoštevanju morebitnih pripomb in izkušenj, začeli postopoma predelovati ostale tramvaje. Jaz bi že rekel, da so v predelavo enega tramvaja vložili nekaj dni zložnega dela, torej bi lahko bil tempo en tramvaj tedensko da ni v prometu manjkalo preveč voz (skupaj slabe 4 mesece, morda več če je bil vmes pokvarjen kak tramvaj in niso mogli iz prometa vzeti še enega za zapiranje). In da so vse skupaj dokončali tam nekje konec septembra ali sredi oktobra ter da je članek samo še hvaležni odmev ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, pozdravljen,

odlično si tole izbrskal =D> =D>

Izgleda, da se zna Metod vživeti v vse razmere. od kapitalizma preko komunizma/socializma do neokapitalizma :wink: :lol:

Ja,bi rekel, da res ni moglo iti hitreje. Podrobnih podatkov pač nimamo iz arhivov.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Verjetno je opaženo, da preskakujem iz enega obdobja v drugega. Je že tako, da najdeš kaj zanimivega in bi bilo neumno, če bi članek obležal v predalu. Vrnimo se v leto 1953, ko je začel voziti zadnji primerek ljubljanskega tramvaja. Potem, pa je bila samo tema :pope . Pogreb v letu 1958.

Slika

LP Igor
Odgovori