Re 4/4 napisal/-a:
O ja.
Dva požeruha 664 na Ličko progo, pa štiri majstre gor. To bo rohnelo, do Italije in nazaj
Ali pa še bolje. Kot sem rekel, naj se odpove naročilo garnitur in se vzame Stadler Euro-Dual. Možno ga je dobiti od 17 do 22 ton osnega pritiska. 2,8 MW dizla bo dovolj za en RailJet vagonov. In potem bi rad diskotno ceno?
Ni prvič, da me na tem forumu prepričujete, da se drugim splača nam pa ne.
Res ne vidim razloga kako se lahko splača SŽ + HZPP peljati vlak za 9€ LJ-Zagreb in HZPP za 14€ Zagreb-Split. Da bi se pa nam splačalo peljati vlak Ljubljana-Split za 23€, to pa ne.
Sicer nisem direktno mislil, da bi SŽ vozili na Lički progi. Tu bi lahko najeli lokomotivo od Hrvatov, kot očitno ni problema v tovornem prometu, ampak vseeno. Razloži mi zakaj se s HŽ 2044 Malo Karavelo splača s SŽ 644 Reaganom pa ne.
Re 4/4 napisal/-a:
Glede na vso to tvoje pisanje (ne ljubi se mi replik pisat) predvidevam da veš vse o mednarodnem sistemu določanja cen, NRT, IRT tarif....Pa ker vem, da nimaš pojma samo kratek izsek, kaj so diskontne cene po UIC pravilu.
Veš kaj vzamem izziv. Kako delujejo NRT in IRT tarife? Priznam s njimi nisem seznanjen. Ampak seznanjen sem pa s tem kako se določajo cene potnikom.
Osnovna cena se potnikom v mednarodnem prometu določi glede na seštevek cen v notranjem prometu posameznih železniških uprav.
Primer: Ljubljana - Beograd
Ljubljana - Dobova=7.70€ + Dobova - Zagreb=10€ + Zagreb-Tovarnik=135,70kn=18,25€ + Šid-Beograd=442,00rsd=3,7€ + 1,8€ MV vlak == 41.45€
Redna cena na železniški postaji v Ljubljani za vlak Ljubljana Beograd znaša 50€.
Izkaže se, da je ta cena previsoka. Avtobusi na tej isti relaciji stanejo 38,5€ ali 35€. To so na SŽ prepoznali in imajo v ponudbi karte v stalni "akciji" za 29€. (v prejšnjem primeru bi rekel po diskontni ceni)
Podobno, po kilometrini je določena tudi cena za v Split.
Ljubljana - Dobova=7.70€ + Dobova - Zagreb=10€ + Zagreb-Split=200,8kn=26,98€ == 44,68 EUR
Na postaji v Ljubljani 63,80€.
Podobno kot v prvem primeru so tukaj že Hrvati ugotovili, da je 26,98€ preveč in so uvedli stalno akcijo, kjer se lahko karto kupi po (diskontni) ceni 13€. Kar pomeni, da se lahko pride iz Ljubljane v Split za 9€ + 13€ = 22€ po "rednih" cenah. In se očitno na obeh straneh splača.
Ko pa pišem na tem forumu, pa poslušam, kako se to ne splača. Da se vlaka za 22€ na potnika v Split ne da zapeljati. Poslušam kako kompleksna je izmenjava kilometrine vagonov in kako je to drago. Sprašujem se kakšno zvezo ima to s tem, da se ukinja vlake oz. da v tem primeru nimamo direktnega vlaka(oz. vagonov) v Split.
Res pa ne vidim zakaj je tak problem s obračunavanjem vagonov. Če vagone zagotovi SŽ, in gredo potniki direktno v Split. Zakaj potem je potem v igri cena izmenjave(kakšne izmenjave?) vagonov. Potniki plačajo, SŽ najame lokomotivo in storitve, ki jih ne mora zagotoviti sam, in končen profit v celoti pobere SŽ. Torej na Hrvaškem delu deluje kot privatnik.
Ravno tako za Beograd. Hrvati nimajo nobenega interesa za to povezavo. O tem priča njihova spletna stran, ki dotične povezave sploh nima objavljene v voznem redu.
Re 4/4 z vsem spoštovanjem mislim, da nimaš prav. Diskontne cene so danes način, kako se železniška podjetja borijo s svojim okostenelim način določanja cen. Ker je izračunana cena previsoka, jo znižajo. Dovolj velik interes pa lahko pokaže tudi samo ena stran in dokaže, da splača tudi, če ostale to ne zanima.
Očitno SŽ se za potnika v mednarodnem prometu ne zanima. Novih povezav se ne odpira, stare za zapira in poslovnega modela se ne prilagaja novim razmeram.