Zaviranje

Še ena od igric, ki vam omogoča železniške užitke..
Odgovori
Nejc

Zaviranje

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Imam problem, ki me muči že od vsega začetka, kar se ukvarjam s Trainzom in PTP-jem:

Ko začnem zavirati, rabi vlak približno, 2-3 sekunde, preden začne zavirat.. Se da ta čas spravit kako na nulo? Čim bi potegnu ročico zavore, naj začne zavirati!! Se to kje v cdp-jih spremeni? Thomcro, Trainz [-o< [-o< [-o<
thomcro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 610
Pridružen: 20.08.2006, 0:14
Kraj: Rijeka, Hrvatska

Odgovor Napisal/-a thomcro »

Hm, hm ... hoćeš reći, ako sam te pravilno shvatio, htio da ti vlak stane istog trena kad povučeš kočnicu? Koliko ja znam, to je bio uvijek problem. Mislim da je i Trainz negdje o tome pisao. Nisam siguran dali tu, na slovenskom forumu, ili na hrvatskom forumu. Mislim da to ovisi o svakoj pojedinoj lokomotivi i da to treba podešavati u "Configu", a to ... to ti je posao za poluditi. Ako je to to što mislim da je, onda je to vraški posao. Jer možeš podesiti eventualno samo ono što naknadno dodaš ali ne možeš ništa prčkati po onome što je defaultno. Ja takve lokomotive, kojima treba beskonačno da se zaustave, jednostavno maknem. Jer što će ti takvo nešto ako je ti zakočiš a ona još ide kakvih 300-400 metara i nikako da stane. A ići opet svaku posebno podešavati, ne znam koliko to ima smisla.

Mada postoje signali koji su konfigurabilni i koje podesiš tako da i zaustave određeni vlak ili mu smanje barem brzinu. Imali smo jednu opaku lokomotivu koja nije slušala čak ni takve signale nego je radila kako je ona htjela. Meni se beskonačno dugo zaustavljala a Trainzu je obavezno prošla te signale. Obojca smo je maknuli. Što će ti takvo smeće!
Pozdrav iz Rijeke
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Čim potegnem zavoro, naj začne zavirati, in ne da ko potegnem zavoro, traja nekaj časa, da prične zavirati! :? :?
thomcro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 610
Pridružen: 20.08.2006, 0:14
Kraj: Rijeka, Hrvatska

Odgovor Napisal/-a thomcro »

Da, to je teško rješiv problem.
Pozdrav iz Rijeke
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zaviranje

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Nejc napisal/-a:Imam problem, ki me muči že od vsega začetka, kar se ukvarjam s Trainzom in PTP-jem:

Ko začnem zavirati, rabi vlak približno, 2-3 sekunde, preden začne zavirat.. Se da ta čas spravit kako na nulo? Čim bi potegnu ročico zavore, naj začne zavirati!! Se to kje v cdp-jih spremeni? Thomcro, Trainz [-o< [-o< [-o<

Nejc, v realni vožnji je tako, da rabijo potniške zavore 3 - 5 sekund da se aktivirajo in primejo. Ta pretečeni čas se imenuje "naskok". Potreben pa je zato, da se na vseh vagonih aktivirajo zavore in začnejo enakomerno zavirati. Če tega ne bi bilo, bi se vlak sestavljen iz recimo 5 vagonov pretrgal najmanj na dva dela ali še več. Ne vprašaj, kako bi potniki prenašali to nabijanje. Čas popuščanja potniške zavore pa je 15 do 20 sekund. Torej, ko odvreš, rabi zavorni sistem od 15 do 20 sekund da preneha zavirati.

Vsi tovorni vagoni imajo na izbiro potniško in tovorno zavoro. V tovorni zavori je ta čas "naskoka" dolg od 18 do 30 sekund. In čas odviranja (popuščanja) traja kar 45 do 60 sekund. Vendar se tovorna zavora ne uporablja že približno 19 ali celo 20 let.


Zakaj je temu tako?

1. Nemogoče je zagotoviti, da bi razporedniki in zavorno drogovje bilo pri vseh vagonih enako časovno naravnano. Različni vagoni, različni proizvajalci zavor, kot so: Knorr, Westighouse, ... itd...

2. Zaradi dolžine vlaka, se najprej aktivirajo razporedniki (zavore) v odvisnost oddaljenosti od zaviralnika na lokomotivi. Tako prvi vagoni za lokomotivo prej primejo, kot pa zadnji. To se še bolj občutno pozna pri recimo 500 m dolgem vlaku. Hitrost padca zračnega tlaka od mesta znižanja (lokomotivski zaviralnik) je okrog 250 m/ sekundo. Torej sklepni vagon v optimalnem smislu začne zavirati kar 2 sekunde kasneje, kot prvi vagon za lokomotivo. V tem času pa se vse zavore ujamejo in počasi začnejo kontrolirano "grabiti".


Dost maš. press :wink:

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Se pravi, se tukaj "na oko" oceni, kdaj začet zavirat, če je v igri čas.. :-k

Hvala za pojasnilo! :wink:

P.S. Eden tistih, ki kej pametnega pove...! Slika
thomcro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 610
Pridružen: 20.08.2006, 0:14
Kraj: Rijeka, Hrvatska

Odgovor Napisal/-a thomcro »

Znaš kako sam ja rješio taj problem, postavio sam uz prugu oznaku, recimo cca. 500 m prije stanice gdje treba zaustaviti vlak, i kad naiđem počnem kočiti, oduzmem "gas", i imam dovoljno vremena da se cijeli vlak zaustavi na vrijeme. Ne mora to biti baš signal, može to biti bilo što, kuća, automobil, kamion, kužiš, bilo kakav znak koji će te podsjetiti da moraš zaustaviti vlak. I do sada nisam imao problema, je, znalo se desiti da sam kasno reagirao i da sam proletio stanicu al' nije to ništa strašno. Jednostavno sam nastavio dalje.
Pozdrav iz Rijeke
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Še dopolnilo.

Sicer ne vem kaj in kako vozite, vendar pozor!
Vse to ne velja za EMG / DMG. Motorniki imaj poleg klasične zavore, ki je osnovna, še EP (elektro-pneumatsko) zavoro. Ta pa je skoraj z direktnim učinkom. Isto velja za strojno vožnjo same lokomotive, kjer se lahko zavira z lokomotivskim (direktnim) zaviralnikom. Tako je v real-life.

Če ima igrica tudi te možnosti, jih lahko najbrž tudi izkoristite.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
664-111
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1293
Pridružen: 05.05.2006, 18:25

Odgovor Napisal/-a 664-111 »

Dolfe hvala za razlago, zaenkrat kar še v train simulatorju ali pa v PTP ni je elektro-pneumatska zavora. Drugače v real-life mi je pa ta zavora najboljša.
LP
Matic
Odgovori