Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Ena od "dragocenih" fotografij iz tramvajskega vozila. Še dobro, da je njega dni imel 8.marec večjo veljavo.


Slika

.. in še celotna stran.

Slika

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:455450

Pozdravljeni,

ne vem, ali smo že imeli to fotko ali ne.

V funkcijo išči sem vpisal: blagoslov, pa mi je izvrglo O zadetkov.

V knjigi Izgubljeni Pogledi, ki je v bistvu katalog, ki razstavi, ki je bila že dolgo tega, in je dosegljiva na sistory.si, najdemo tudi fotografijo tramvaja pri Sv. Križu...

Slika

podpis pod sliko (pravzaprav je nadpis):

Slika

Še link do knjige: http://www.sistory.si/cdn/publikacije/1 ... OGLEDI.pdf

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D


Fotografija je iz zbirke časopisa "Slovenec" in je bila objavljena 6.10.1938.

http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-LWBF0QUU

Morda smo jo že videli, ampak nič ne škoduje očem, da jo še enkrat.

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

V sosednji temi o trolejbusu smo prišli k Ajdovščini. Vrsto let med obema vojnama je bilo tu tudi postajališče za avtobuse.

Slika

Slika


V jeseni 1931 so razpravljali kako naj uredijo to prometno križišče.


Slika

Slika

Slika

Slika


V letu 1933 smo tako dobili "krožni promet" in "rešilni otok"

Slika

Slika

Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V knjižici Ljubljana med nostalgijo in sanjami 7/2, Mestna knjižnica Ljubljana, oktober 2018, imamo fotografijo tramvajev v "Avtomontaži".
Vedno se najde nekdo, ki na hitro določi lokacijo in vedno se najde nekdo, ki jo na hitro sprejme, brez kontrole.
Glede na to, da je viden zgornji vod, ki vodi v notranjost zgradbe in povišan del fasade, je jasno, da je to remiza v Šiški.

Še ena fotografija z Slika

Tokrat je na razpolago datum: september 1947
Foto: Vlastja Simončič
Vir: MNZS

Slika

Bo lahko kdo napisal, kaj se je "dogajalo" septembra 1947 v "Avtomontaži" (beri: remizi) ?

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Darko, vsaj kar se moje persone tiče, takojšnjega odgovora ne morem podati. Lahko, pa pogledamo še na to, že videno fotografijo :

Slika

Vir: https://siol.net/trendi/potovanja/ljubl ... sov-452912

Verjetno so prikolice za dokončanje transportirali k sosedom oz. k "Avtomontaži".

Nedolgo nazaj je bil tu objavljen članek iz "Tovariša" (št. 14, leto 5, 1949) o novih prikolicah . Menim, da bi bilo primernejše leto 1947, kar pa bo možno potrditi še s kakšnim člankom. Po drugi strani je letnica pomembna, če bomo kdaj ugledali kakšno fotografijo z tramvajem in novo prikolico.

Ne pozabite, pa na obletnico :pope

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:459250

Igor, odlično si naše to fotko,
vidimo, da so res delali prikolice v kooperaciji...

Znanja so imeli dovolj, še iz kraljevine (1938/1939), ko so po načrtih prof. Feliksa Lobeta predelali karoserije "Opatijcev".

Leta 1947 pa so bile razmere še slabše, materijalov ni bilo na voljo, pa jim je vseeno uspelo.

Načrte za prikolice je izdelal inž. Dušan Krapež.
Naredili so 10 prikolic (številke 121 do 130).
Prva naj bi šla v promet septembra 1947.

Tramvaj št. 121 vidimo že zasteklen in prebarvan pred remizo.
Torej je datum fotografije kar pravi: september 1947.

Izgleda, da je bilo leta 1947: 33 motornih voz in 5 prikolic.
Leta 1948 pa je bilo: 48 voz in 10 pokritih prikolic in 5 odprtih prikolic.

Teh 10 novih prikolic je pomenilo kar precejšen doprinos sedežev in stojišč in posredno povečanju prometa v letu 1948.

V planu so imeli zgraditev še 15 motornih voz...

Polomili so ga, ko so začeli v poslovnih poročilih filozofirati o "upravičenosti v pogledu rentabilitete" :roll:

"Zato niso nameravane kakšne nove gradnje prog, ampak bo promet z Ježico zpostavljen s trolejbusi. Pri tem pride namreč v poštev višina investicij.
Najdražji je spodnji ustroj proge, ki ga pri trolejbusih ni treba, ampak ostanejo samo drogovi in žica.
Po današnjem računu (leta 1948) stane 1 km tramvajske proge 5 milijonov dinarjev, od tega pretežna večina pride na spodnji ustroj.
Tudi so motorni vozovi za vožnje po tiru še nekaj dražji kakor trolejbusi, motorni voz stane preko 2 milijona dinarjev, trolejbus pa nekaj manj, različno po velikosti, 1 in pol milijona do 2 milijonov.
Kar torej pride trolejbusna proga polovico ceneje kakor tramvajska, je pa bodoče predvidena razširitev mreže cestne železnice s trolejbusi.
Regulacija Ljubljane tudi še ni definitivno predvidena, zato tudi ni mogoče planirati kakšnih novih tirov po ulicah.
Vsake investicije so pa zelo drage in je zato treba pazljivo regulirati bodoči promet."

ECŽ si je sam zapisal samomor, da ne bo več cestna železnica, ampak samo še trolejbus na tuji cesti...

Seveda je bilo jasno, da je takšno poročilo videl komisar ali pa kumrovški diplomant. Seveda se ni spoznal na promet, niti na tramvaj, niti na trolejbus, videl pa je "ogromno" razliko v ceni...in vse je šlo svojo pot.

Ja, po mnenju direktorja ECŽ so bili krivi za takšne predloge še ljubljanski arhitekti, ki še niso imeli zdelane "Regulacije Ljubljane".

Sedaj vsaj vemo, zakaj ni več tramvaja v Ljubljani :wink: :lol:



Tale fotografija tramvaja s prikolico št.122 je iz leta 1958:

Slika

Še št.127 :wink:

Slika
https://www.sketa.si/odlicna-poteza-lju ... h-mlekarn/

Ostane nam samo še to, da Igor najde članek, kdaj je res zapeljala prva zaprta prikolica, št. 121 po ljubljanskih ulicah :wink:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:460100

Pozdravljeni,

ogledi "letijo" (850 v enem dnevu), hitro pa se približuje obletnica...

V knjižici Ljubljana med nostalgijo in sanjami 7/2, Mestna knjižnica Ljubljana, oktober 2018 imamo še eno fotografijo tramvaja, tokrat z letno prikolico na Prešernovem trgu.

Datum: 20. junij 1947
Foto: Erminio Del Fabro
Vir: MNZS

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Njega dni sem dodal ta prispevek, kjer se "opazi" vest o novih prikolicah:

viewtopic.php?f=21&t=1405&start=789

Za lažje branje sem "izrezal" iz časopisa:

Slika

Iz enega od prispevkov je razvidno, da bosta "prikopna vozova" preurejena v "motorna vozova". Možno je, da sta ti dve prikolici dejansko nedokončana Lobetova tramvaja.

Dodal sem še ta članek, ki nima nič z prikolicama, govori pa o zimi 1941/42 v Ljubljani.

Slika

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, hvala, ker si zbrskal za nas novice o tramvajih in prikolicah, ki si jih že objavil za leto 1941.

Sedaj bi še rabili časopisne novice iz leta 1947 :wink:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

No, sedaj pa pojdimo v leto 1947.

Slika

Malce "modificirana" članka sta bila objavljena še v:

Enakopravnost: neodvisen dnevnik za slovenske delavce v Ameriki. Ameriško-jugoslovanska tiskovna družba, 08.03.1948.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-E2YSCIAS

Prosveta. Slovenska narodna podporna jednota, 17.03.1948.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-BNW66IWO


Še to. Darko, ali mi lahko pojasniš to statistiko:
Izgleda, da je bilo leta 1947: 33 motornih voz in 5 prikolic.
Leta 1948 pa je bilo: 48 voz in 10 pokritih prikolic in 5 odprtih prikolic.

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Bliža se 20.12.2018, ko bo minilo 60 let, kar je v Ljubljani "mrknil" tramvaj. V ta namen bo organizirano vodenje po poteh kjer je njega dni brzela to za županske kandidate primerna tema. Začne se pri Magistratu, nadaljuje se po Čopovi ulici (dve bunki so še tam). Na Slovenski si ogledate na pri "Šestici" bunko (kljuko so odstranili) in se nadaljuje do Avtobusne postaje. Tramvaj se je moral umakniti, da lahko tu domuje mikro čakalnica za avtobusne potnike. Pot se bo zaključila v LPP, kjer bo zasijal restavriran Lobetov tramvaj.

Ogled je brezplačen. Kje se lahko prijavite ? Na "Tramvaj komandi".

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:460780


Igor, pozdravljen,

hvala za zapis o prvoizdelani prikolici.
Vidimo, da je to res številka 121 in da je prvič peljala 15.9.1947.

Slika


Naslednja okrogla obletnica bo šele čez tri leta. 120 let odkar je zapeljal prvi tramvaj v Ljubljani :lol:



Sedaj pa vsi na "Tramvaj komando" :!:

Da se prijavite na Igorjevo vabilo za ogled bunk in kljuk.
Ter ogled restavriranega Lobetovega tramvaja.



pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 18.12.2018, 21:37, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

trackpan napisal/-a:Pot se bo zaključila v LPP, kjer bo zasijal restavriran Lobetov tramvaj.
Ali je res obnovljen pravi Lobetov pogonski voz - :shock: ?
Ali pa gre za obnovljeno prikolico št. 127?
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

@jž 363, upam, da ne bo nekdo vzel preveč resno. "Lobetov tramvaj" oz. vse tisto kar je nekoč bilo "spi" pod ponjavo in čaka, da ga bo kdo nekoč, nekdaj obnovil. Saj ali ima sedanje vodstvo LPP-ja sploh interes za kaj takega ? :noro

Kdaj se omenja tramvaj ? Ob obletnicah, pred volitvami in v "strokovnih prispevkih" o prometu v Ljubljani. #-o :kitara

LP Igor
Odgovori