Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:455450
Pozdravljeni,
ne vem, ali smo že imeli to fotko ali ne.
V funkcijo išči sem vpisal: blagoslov, pa mi je izvrglo O zadetkov.
V knjigi Izgubljeni Pogledi, ki je v bistvu katalog, ki razstavi, ki je bila že dolgo tega, in je dosegljiva na sistory.si, najdemo tudi fotografijo tramvaja pri Sv. Križu...
podpis pod sliko (pravzaprav je nadpis):
Še link do knjige: http://www.sistory.si/cdn/publikacije/1 ... OGLEDI.pdf
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
ne vem, ali smo že imeli to fotko ali ne.
V funkcijo išči sem vpisal: blagoslov, pa mi je izvrglo O zadetkov.
V knjigi Izgubljeni Pogledi, ki je v bistvu katalog, ki razstavi, ki je bila že dolgo tega, in je dosegljiva na sistory.si, najdemo tudi fotografijo tramvaja pri Sv. Križu...
podpis pod sliko (pravzaprav je nadpis):
Še link do knjige: http://www.sistory.si/cdn/publikacije/1 ... OGLEDI.pdf
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Fotografija je iz zbirke časopisa "Slovenec" in je bila objavljena 6.10.1938.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-LWBF0QUU
Morda smo jo že videli, ampak nič ne škoduje očem, da jo še enkrat.
LP Igor
Fotografija je iz zbirke časopisa "Slovenec" in je bila objavljena 6.10.1938.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-LWBF0QUU
Morda smo jo že videli, ampak nič ne škoduje očem, da jo še enkrat.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
V knjižici Ljubljana med nostalgijo in sanjami 7/2, Mestna knjižnica Ljubljana, oktober 2018, imamo fotografijo tramvajev v "Avtomontaži".
Vedno se najde nekdo, ki na hitro določi lokacijo in vedno se najde nekdo, ki jo na hitro sprejme, brez kontrole.
Glede na to, da je viden zgornji vod, ki vodi v notranjost zgradbe in povišan del fasade, je jasno, da je to remiza v Šiški.
Še ena fotografija z
Tokrat je na razpolago datum: september 1947
Foto: Vlastja Simončič
Vir: MNZS
Bo lahko kdo napisal, kaj se je "dogajalo" septembra 1947 v "Avtomontaži" (beri: remizi) ?
pozdrav
Darko
Vedno se najde nekdo, ki na hitro določi lokacijo in vedno se najde nekdo, ki jo na hitro sprejme, brez kontrole.
Glede na to, da je viden zgornji vod, ki vodi v notranjost zgradbe in povišan del fasade, je jasno, da je to remiza v Šiški.
Še ena fotografija z
Tokrat je na razpolago datum: september 1947
Foto: Vlastja Simončič
Vir: MNZS
Bo lahko kdo napisal, kaj se je "dogajalo" septembra 1947 v "Avtomontaži" (beri: remizi) ?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Darko, vsaj kar se moje persone tiče, takojšnjega odgovora ne morem podati. Lahko, pa pogledamo še na to, že videno fotografijo :
Vir: https://siol.net/trendi/potovanja/ljubl ... sov-452912
Verjetno so prikolice za dokončanje transportirali k sosedom oz. k "Avtomontaži".
Nedolgo nazaj je bil tu objavljen članek iz "Tovariša" (št. 14, leto 5, 1949) o novih prikolicah . Menim, da bi bilo primernejše leto 1947, kar pa bo možno potrditi še s kakšnim člankom. Po drugi strani je letnica pomembna, če bomo kdaj ugledali kakšno fotografijo z tramvajem in novo prikolico.
Ne pozabite, pa na obletnico
LP Igor
Darko, vsaj kar se moje persone tiče, takojšnjega odgovora ne morem podati. Lahko, pa pogledamo še na to, že videno fotografijo :
Vir: https://siol.net/trendi/potovanja/ljubl ... sov-452912
Verjetno so prikolice za dokončanje transportirali k sosedom oz. k "Avtomontaži".
Nedolgo nazaj je bil tu objavljen članek iz "Tovariša" (št. 14, leto 5, 1949) o novih prikolicah . Menim, da bi bilo primernejše leto 1947, kar pa bo možno potrditi še s kakšnim člankom. Po drugi strani je letnica pomembna, če bomo kdaj ugledali kakšno fotografijo z tramvajem in novo prikolico.
Ne pozabite, pa na obletnico
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:459250
Igor, odlično si naše to fotko,
vidimo, da so res delali prikolice v kooperaciji...
Znanja so imeli dovolj, še iz kraljevine (1938/1939), ko so po načrtih prof. Feliksa Lobeta predelali karoserije "Opatijcev".
Leta 1947 pa so bile razmere še slabše, materijalov ni bilo na voljo, pa jim je vseeno uspelo.
Načrte za prikolice je izdelal inž. Dušan Krapež.
Naredili so 10 prikolic (številke 121 do 130).
Prva naj bi šla v promet septembra 1947.
Tramvaj št. 121 vidimo že zasteklen in prebarvan pred remizo.
Torej je datum fotografije kar pravi: september 1947.
Izgleda, da je bilo leta 1947: 33 motornih voz in 5 prikolic.
Leta 1948 pa je bilo: 48 voz in 10 pokritih prikolic in 5 odprtih prikolic.
Teh 10 novih prikolic je pomenilo kar precejšen doprinos sedežev in stojišč in posredno povečanju prometa v letu 1948.
V planu so imeli zgraditev še 15 motornih voz...
Polomili so ga, ko so začeli v poslovnih poročilih filozofirati o "upravičenosti v pogledu rentabilitete"
"Zato niso nameravane kakšne nove gradnje prog, ampak bo promet z Ježico zpostavljen s trolejbusi. Pri tem pride namreč v poštev višina investicij.
Najdražji je spodnji ustroj proge, ki ga pri trolejbusih ni treba, ampak ostanejo samo drogovi in žica.
Po današnjem računu (leta 1948) stane 1 km tramvajske proge 5 milijonov dinarjev, od tega pretežna večina pride na spodnji ustroj.
Tudi so motorni vozovi za vožnje po tiru še nekaj dražji kakor trolejbusi, motorni voz stane preko 2 milijona dinarjev, trolejbus pa nekaj manj, različno po velikosti, 1 in pol milijona do 2 milijonov.
Kar torej pride trolejbusna proga polovico ceneje kakor tramvajska, je pa bodoče predvidena razširitev mreže cestne železnice s trolejbusi.
Regulacija Ljubljane tudi še ni definitivno predvidena, zato tudi ni mogoče planirati kakšnih novih tirov po ulicah.
Vsake investicije so pa zelo drage in je zato treba pazljivo regulirati bodoči promet."
ECŽ si je sam zapisal samomor, da ne bo več cestna železnica, ampak samo še trolejbus na tuji cesti...
Seveda je bilo jasno, da je takšno poročilo videl komisar ali pa kumrovški diplomant. Seveda se ni spoznal na promet, niti na tramvaj, niti na trolejbus, videl pa je "ogromno" razliko v ceni...in vse je šlo svojo pot.
Ja, po mnenju direktorja ECŽ so bili krivi za takšne predloge še ljubljanski arhitekti, ki še niso imeli zdelane "Regulacije Ljubljane".
Sedaj vsaj vemo, zakaj ni več tramvaja v Ljubljani
Tale fotografija tramvaja s prikolico št.122 je iz leta 1958:
Še št.127
https://www.sketa.si/odlicna-poteza-lju ... h-mlekarn/
Ostane nam samo še to, da Igor najde članek, kdaj je res zapeljala prva zaprta prikolica, št. 121 po ljubljanskih ulicah
pozdrav
Darko
Igor, odlično si naše to fotko,
vidimo, da so res delali prikolice v kooperaciji...
Znanja so imeli dovolj, še iz kraljevine (1938/1939), ko so po načrtih prof. Feliksa Lobeta predelali karoserije "Opatijcev".
Leta 1947 pa so bile razmere še slabše, materijalov ni bilo na voljo, pa jim je vseeno uspelo.
Načrte za prikolice je izdelal inž. Dušan Krapež.
Naredili so 10 prikolic (številke 121 do 130).
Prva naj bi šla v promet septembra 1947.
Tramvaj št. 121 vidimo že zasteklen in prebarvan pred remizo.
Torej je datum fotografije kar pravi: september 1947.
Izgleda, da je bilo leta 1947: 33 motornih voz in 5 prikolic.
Leta 1948 pa je bilo: 48 voz in 10 pokritih prikolic in 5 odprtih prikolic.
Teh 10 novih prikolic je pomenilo kar precejšen doprinos sedežev in stojišč in posredno povečanju prometa v letu 1948.
V planu so imeli zgraditev še 15 motornih voz...
Polomili so ga, ko so začeli v poslovnih poročilih filozofirati o "upravičenosti v pogledu rentabilitete"
"Zato niso nameravane kakšne nove gradnje prog, ampak bo promet z Ježico zpostavljen s trolejbusi. Pri tem pride namreč v poštev višina investicij.
Najdražji je spodnji ustroj proge, ki ga pri trolejbusih ni treba, ampak ostanejo samo drogovi in žica.
Po današnjem računu (leta 1948) stane 1 km tramvajske proge 5 milijonov dinarjev, od tega pretežna večina pride na spodnji ustroj.
Tudi so motorni vozovi za vožnje po tiru še nekaj dražji kakor trolejbusi, motorni voz stane preko 2 milijona dinarjev, trolejbus pa nekaj manj, različno po velikosti, 1 in pol milijona do 2 milijonov.
Kar torej pride trolejbusna proga polovico ceneje kakor tramvajska, je pa bodoče predvidena razširitev mreže cestne železnice s trolejbusi.
Regulacija Ljubljane tudi še ni definitivno predvidena, zato tudi ni mogoče planirati kakšnih novih tirov po ulicah.
Vsake investicije so pa zelo drage in je zato treba pazljivo regulirati bodoči promet."
ECŽ si je sam zapisal samomor, da ne bo več cestna železnica, ampak samo še trolejbus na tuji cesti...
Seveda je bilo jasno, da je takšno poročilo videl komisar ali pa kumrovški diplomant. Seveda se ni spoznal na promet, niti na tramvaj, niti na trolejbus, videl pa je "ogromno" razliko v ceni...in vse je šlo svojo pot.
Ja, po mnenju direktorja ECŽ so bili krivi za takšne predloge še ljubljanski arhitekti, ki še niso imeli zdelane "Regulacije Ljubljane".
Sedaj vsaj vemo, zakaj ni več tramvaja v Ljubljani
Tale fotografija tramvaja s prikolico št.122 je iz leta 1958:
Še št.127
https://www.sketa.si/odlicna-poteza-lju ... h-mlekarn/
Ostane nam samo še to, da Igor najde članek, kdaj je res zapeljala prva zaprta prikolica, št. 121 po ljubljanskih ulicah
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:460100
Pozdravljeni,
ogledi "letijo" (850 v enem dnevu), hitro pa se približuje obletnica...
V knjižici Ljubljana med nostalgijo in sanjami 7/2, Mestna knjižnica Ljubljana, oktober 2018 imamo še eno fotografijo tramvaja, tokrat z letno prikolico na Prešernovem trgu.
Datum: 20. junij 1947
Foto: Erminio Del Fabro
Vir: MNZS
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
ogledi "letijo" (850 v enem dnevu), hitro pa se približuje obletnica...
V knjižici Ljubljana med nostalgijo in sanjami 7/2, Mestna knjižnica Ljubljana, oktober 2018 imamo še eno fotografijo tramvaja, tokrat z letno prikolico na Prešernovem trgu.
Datum: 20. junij 1947
Foto: Erminio Del Fabro
Vir: MNZS
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Njega dni sem dodal ta prispevek, kjer se "opazi" vest o novih prikolicah:
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=789
Za lažje branje sem "izrezal" iz časopisa:
Iz enega od prispevkov je razvidno, da bosta "prikopna vozova" preurejena v "motorna vozova". Možno je, da sta ti dve prikolici dejansko nedokončana Lobetova tramvaja.
Dodal sem še ta članek, ki nima nič z prikolicama, govori pa o zimi 1941/42 v Ljubljani.
LP Igor
Njega dni sem dodal ta prispevek, kjer se "opazi" vest o novih prikolicah:
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=789
Za lažje branje sem "izrezal" iz časopisa:
Iz enega od prispevkov je razvidno, da bosta "prikopna vozova" preurejena v "motorna vozova". Možno je, da sta ti dve prikolici dejansko nedokončana Lobetova tramvaja.
Dodal sem še ta članek, ki nima nič z prikolicama, govori pa o zimi 1941/42 v Ljubljani.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, hvala, ker si zbrskal za nas novice o tramvajih in prikolicah, ki si jih že objavil za leto 1941.
Sedaj bi še rabili časopisne novice iz leta 1947
pozdrav
Darko
Sedaj bi še rabili časopisne novice iz leta 1947
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
No, sedaj pa pojdimo v leto 1947.
Malce "modificirana" članka sta bila objavljena še v:
Enakopravnost: neodvisen dnevnik za slovenske delavce v Ameriki. Ameriško-jugoslovanska tiskovna družba, 08.03.1948.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-E2YSCIAS
Prosveta. Slovenska narodna podporna jednota, 17.03.1948.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-BNW66IWO
Še to. Darko, ali mi lahko pojasniš to statistiko:
LP Igor
No, sedaj pa pojdimo v leto 1947.
Malce "modificirana" članka sta bila objavljena še v:
Enakopravnost: neodvisen dnevnik za slovenske delavce v Ameriki. Ameriško-jugoslovanska tiskovna družba, 08.03.1948.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-E2YSCIAS
Prosveta. Slovenska narodna podporna jednota, 17.03.1948.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-BNW66IWO
Še to. Darko, ali mi lahko pojasniš to statistiko:
Izgleda, da je bilo leta 1947: 33 motornih voz in 5 prikolic.
Leta 1948 pa je bilo: 48 voz in 10 pokritih prikolic in 5 odprtih prikolic.
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Bliža se 20.12.2018, ko bo minilo 60 let, kar je v Ljubljani "mrknil" tramvaj. V ta namen bo organizirano vodenje po poteh kjer je njega dni brzela to za županske kandidate primerna tema. Začne se pri Magistratu, nadaljuje se po Čopovi ulici (dve bunki so še tam). Na Slovenski si ogledate na pri "Šestici" bunko (kljuko so odstranili) in se nadaljuje do Avtobusne postaje. Tramvaj se je moral umakniti, da lahko tu domuje mikro čakalnica za avtobusne potnike. Pot se bo zaključila v LPP, kjer bo zasijal restavriran Lobetov tramvaj.
Ogled je brezplačen. Kje se lahko prijavite ? Na "Tramvaj komandi".
LP Igor
Bliža se 20.12.2018, ko bo minilo 60 let, kar je v Ljubljani "mrknil" tramvaj. V ta namen bo organizirano vodenje po poteh kjer je njega dni brzela to za županske kandidate primerna tema. Začne se pri Magistratu, nadaljuje se po Čopovi ulici (dve bunki so še tam). Na Slovenski si ogledate na pri "Šestici" bunko (kljuko so odstranili) in se nadaljuje do Avtobusne postaje. Tramvaj se je moral umakniti, da lahko tu domuje mikro čakalnica za avtobusne potnike. Pot se bo zaključila v LPP, kjer bo zasijal restavriran Lobetov tramvaj.
Ogled je brezplačen. Kje se lahko prijavite ? Na "Tramvaj komandi".
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:460780
Igor, pozdravljen,
hvala za zapis o prvoizdelani prikolici.
Vidimo, da je to res številka 121 in da je prvič peljala 15.9.1947.
Naslednja okrogla obletnica bo šele čez tri leta. 120 let odkar je zapeljal prvi tramvaj v Ljubljani
Sedaj pa vsi na "Tramvaj komando"
Da se prijavite na Igorjevo vabilo za ogled bunk in kljuk.
Ter ogled restavriranega Lobetovega tramvaja.
pozdrav
Darko
Igor, pozdravljen,
hvala za zapis o prvoizdelani prikolici.
Vidimo, da je to res številka 121 in da je prvič peljala 15.9.1947.
Naslednja okrogla obletnica bo šele čez tri leta. 120 let odkar je zapeljal prvi tramvaj v Ljubljani
Sedaj pa vsi na "Tramvaj komando"
Da se prijavite na Igorjevo vabilo za ogled bunk in kljuk.
Ter ogled restavriranega Lobetovega tramvaja.
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 18.12.2018, 21:37, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Ali je res obnovljen pravi Lobetov pogonski voz - ?trackpan napisal/-a:Pot se bo zaključila v LPP, kjer bo zasijal restavriran Lobetov tramvaj.
Ali pa gre za obnovljeno prikolico št. 127?
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
@jž 363, upam, da ne bo nekdo vzel preveč resno. "Lobetov tramvaj" oz. vse tisto kar je nekoč bilo "spi" pod ponjavo in čaka, da ga bo kdo nekoč, nekdaj obnovil. Saj ali ima sedanje vodstvo LPP-ja sploh interes za kaj takega ?
Kdaj se omenja tramvaj ? Ob obletnicah, pred volitvami in v "strokovnih prispevkih" o prometu v Ljubljani.
LP Igor
@jž 363, upam, da ne bo nekdo vzel preveč resno. "Lobetov tramvaj" oz. vse tisto kar je nekoč bilo "spi" pod ponjavo in čaka, da ga bo kdo nekoč, nekdaj obnovil. Saj ali ima sedanje vodstvo LPP-ja sploh interes za kaj takega ?
Kdaj se omenja tramvaj ? Ob obletnicah, pred volitvami in v "strokovnih prispevkih" o prometu v Ljubljani.
LP Igor