Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

Malo oftopičarjenja...
železocestnik napisal/-a: SFRJ** = Federativna republika Jugoslavija (opomba ŽC: Na tretjem zasedanju AVNOJ v Beogradu je 10. avgusta 1945 nova Jugoslavija dobila ime Demokratična federativna Jugoslavija (DFJ), novo ime (SFRJ) je dobila 11. novembra 1945. Se pravi, da od takrat naprej ni bila več demokratična
Glede na zapis v wikipediji se je 2. Jugoslavija razvijala nekako takole:
  • od navedenega AVNOJa do 29.11.1945 je bila država Demokratična Federativna Jugoslavija.
    Bila je torej demokratična, ampak ne republika (torej je bila še vedno kraljevina ali kaj?).
  • od 29.11.1945 do sprejema nove ustave 7.4.1963 je bila Federativna Ljudska Republika Jugoslavija.
    Torej ni bila več demokratična, bila pa je ljudska in republika.
  • od 7.4.1963 pa do bridkega konca je bila Socialistična Federativna Republika Jugoslavija.
    Ostala je torej republika, ljudstvu pa so jo prevzeli socialisti.
Je pa zanimivo, da je bila Federativna v celotnem času obstajanja.


Pa nazaj na topiko: že v prejšnjem postu sem se pritoževal nad napakami v tabelah. Tudi v tabeli z opisom splošne motorizacije je ena zelo očitna: število osebnih vozil na 1000km2 v Ljubljani. Ker gre za širše območje mesta (9 občin s skupno površino 153,72 km2), je prava vrednost za število osebnih vozil na 1000 km2 pač 1000-krat višja (torej 9205).
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Metod, pozdravljen.

Zgoraj je skupno število osebnih avtomobilov 1.415.

Včasih so pisali tako, da so za tisočicami pritisnili piko.

Logično pomeni torej zapis 9.205 pri številu osebnih vozil na 1000 km2 potem 9205 (en gor ali dol) in ne kot si mislil ti, da je za 9 vejica.
Nisi bil pozoren, da enkrat pika pomeni tisoč, drugič pa da pika pomeni vejico.

Komplicirano...

Kaj čmo, takratno računstvo je bilo malo drugačno. Danes je vse drugače :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:464470

Pozdravljeni,

pogledali si bomo vsa vozila ECŽ na dan 31.5.1957 zato, ker so si začela konkurirati...

Slika

Opomba k eni že objavljenih tabel:

Slika

Samo toliko, da vemo, da je bilo skupaj res le 21 motornih voz in da so potem enega predelali v prikolico.
V eni tabeli je že prikazano stanje, kot da je to že narejeno, v drugi pa ne, tako da je potrebno biti previden pri tabelah na dan 31.5.1957 :!:

Da pa je ostalo 31.5.1957 res še samo 11 "Brodarjev", smo že ugotovili, da jih je ECŽ prodal v Osijek:
Slika



Ena od opomb v gradivu: smrtna obsodba tramvaju še na zadnjih progah :old :pope

Slika



V nadaljevanju bomo videli, katera vrsta vozil v ECŽ (tramvaj, trolejbus, avtobus) so "delala" izgubo in katera profit v letu 1957 in kaj naj bi se dogajalo v letih do 1961.leta :-k #-o

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Pri "forumih" je problem, da ne moreš dodajati "za nazaj". Pri temi o tramvaju, je pa še posebej težava. Trenutno imamo to, kasneje ...
Pustimo pike. Dodal sem še prispevka o tramvajski čakalnici in "šprickahli".

Slika

Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 467450

Pozdravljeni,

poglejmo si še, katere tramvajske proge so še ostale in kakšna je bila neodpisana knjigovodska vrednost teh prog in kakšna je bila izrabljenost s 1.1.1957:

Slika

Slika

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 467700

Pozdravljeni,
delo pri prikazu ukinjanja tramvaja je potrebno pospešiti, sicer mu ne pridemo do konca :wink:

Poglejmo še enkrat, kako si je Mestni svet predstavljal zamenjavo tramvaja s trolejbusi in tramvaji.

Najprej si poglejmo zapis v knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj, 1990:

" Mestni svet je leta 1952 imenoval posebno komisijo, ki naj bi proučila promet v Ljubljani ter stanje in gospodarnost tramvaja. Po večmesečnem delu je komisija predložila rezultate raziskav.
Ugotovljeno je bilo, da tramvaj glede na urbanistično ureditev mesta ne pride več v poštev. Ogrožal naj bi naraščajoči cestni promet, ker mu je odvzemal dragocene vozne površine. Rekonstrukcija in obnovitev tramvajskega omrežja bi zahtevala ogromna finančna sredstva, saj bi bilo treba razširiti nekatere ulice in rušiti hiše, zamenjati večji del tirnic, dobaviti nove vozove, zamenjati električni vozni vod in okrepiti napajalno transformatorsko postajo. Vsi ti vzroki in pomanjkanje denarja so pomagali mestnim očetom pri odločitvi za ukinitev tramvaja in za uvedbo cenejše variante, in sicer trolejbusa, ki pa pozneje ni v celoti izpolnil pričakovanj.
Prednost trolejbusa naj bi bila predvsem v tem, da je bil brez tirnic in se je lažje prilagajal mestnemu prometu. Ekonomski izračun je pokazal, da bi se za krajše relacije splačalo uvesti trolejbuse, za daljše pa avtobuse. Za začetek so kupili štiri trolejbuse in zgradili progo od Gospodarskega razstavišča do Ježice. Trolejbus se je dobro izkazal in dela na modernizaciji mestnega prometa so stekla.
Ker tramvaja ni bilo mogoče opustiti čez noč in ker je uvajanje novih prometnih sredstev zahtevalo svoj čas, so sprejeli načrt za rekonstrukcijo mestnega prometa, in sicer v dveh stopnjah:

Prva stopnja:
Najprej so hoteli opustiti enotirne in najbolj obrenmenjene tramvajske linije na relaciji Vič-Šentvid in zamenjati tramvaj s trolejbusom. S to trolejbusno linijo naj bi se obstoječa linija z Ježice povezala tako, da bi zgradili njen podaljšek od Gospodarskega razstavišča čez železniško progo do Ajdovščine.
Odstraniti so nameravali enotirne tramvajske proge na Rakovnik in zamenjati tramvaj z avtobusi, ki naj bi vozili od Rudnika čez Prule in Levstikov trg ter po Cojzovi in Aškerčevi cesti skozi novo mestno središče do Ajdovščine, kjer so se stekale vse prometne linije.

Druga stopnja:
Do te naj bi prišlo potem, ko bi tramvajski vozovi in proga Moste-Žale odslužili.
Predvidevali so, da naj bi se to zgodilo v petih do desetih letih. Po tem času naj bi trolejbus zamenjal tramvaj tudi na liniji Žale-Ajdovščina-Moste. Tako naj bi tramvaj popolnoma nadomestila trolejbus in avtobus.
Ker je pozimi potrebnih za 20% več vozil kot sicer, so sklenili, da se število trolejbusov in učinek napajalnih naprav določi glede na povprečje. Potrebe v prometnih konicah naj bi pokrili dodatni avtobusi, ki se poleti lahko porabijo za različne priložnostne vožnje in sezonske linije. S tem bi bila zagotovljena boljša izraba voznega parka.
Za uresničitev predloženega programa je bilo treba kupiti 20 trolejbusov in 15 avtobusov, zgraditi dve novi napajalni postaji za trolejbusne linije in razširiti in preurediti garaže in delavniške prostore.
Najprej so ukinili progo Magistrat-Rakovnik. Zaradi gradbenih del na predoru pod Gradom so morali zapreti oziroma prekiniti Florjansko ulico, po kateri je vozil tramvaj. To se je zgodilo 1. aprila 1956. Istega dne so uvedli avtobusno progo od Stadiona za Bežigradom preko Prul do Rakovnika.
...
Trolejbus je začel voziti med Vičem in Vižmarji maja 1957. Na obeh progah so tramvaj ukinil približno teden dni prej, v tem času pa so vozili avtobusi.
Ostala je torej le še ena tramvajska proga, ki je povezovala Žale z Mostami prek centra mesta ter pomožna proga za povezavo železniške postaje prek Njegoševe ulice do splošne bolnice. Predvidevali so, da bo tudi na teh progah trolejbus zamenjal tramvaj, vendar do tega pozneje ni prišlo.
Ko so novi avtobusi prispeli v Ljubljano, ni bilo več nobene ovire za ukinitev tramvajskega prometa.
V upanju, da bosta trolejbus in avtobus enakovredno nadomestila tramvaj, oziroma bosta še boljša, se je mestni svet odločil, da po kratkem postopku ukine tramvaj.

Leto 1958 pomeni konec ljubljanskega tramvaja.
Deževnega 20. decembra se je približno ob 14. uri zbrala pred Magistratom nepregledna množica Ljubljančanov.
....
Po slovesnem pogrebu pred magistratom so novi avtobusi takoj prevzeli svojo dolžnost in pričeli voziti na novi krožni progi Moste-Žale-Ajdovščina-Moste."

konec citata.
Citat je zato tako dolg, ker ga bomo primerjali z Investicijskim programom ECŽ z dne 13.8.1957.

Zgoraj povdarjen tekst (v knjigi ni povdarjen):
Ko so novi avtobusi prispeli v Ljubljano, ni bilo več nobene ovire za ukinitev tramvajskega prometa.
V upanju, da bosta trolejbus in avtobus enakovredno nadomestila tramvaj, oziroma bosta še boljša, se je mestni svet odločil, da po kratkem postopku ukine tramvaj.


je napačen.
Ni res, da ni bilo nobene ovire za ukinitev tramvajskega prometa, ko je prispelo v ECŽ 20 trolejbusov in 15 avtobusov leta 1956.
Je pa pravilen "brezčasni" zapis v knjigi, da se je mestni svet odločil, da po kratkem postopku ukine tramvaj.
Vendar se avtor (T. Brate) ni dovolj potrudil, da bi zbral podatke ali v arhivu ECŽ ali v arhivu Mestnega sveta Ljubljane.
Če imaš strah pred arhivi, lahko te podatke najdeš v nekaj urah v časopisih... :wink:
Je pa res, da včasih ni bilo tako enostavno najti podatkov v časopisih. Digitalizacija je naredila svoje =D> =D>

Ugotovili bomo, kdaj je mestni svet sprejel kratek postopek ukinitve tramvaja in kaj je to pomenilo za nakupe novih vozil (poleg 20 trolejbusov in 15 avtobusov).

Najprej pa si poglejmo fazno zamenjavo tramvajev v Investicijskem programom ECŽ z dne 13.8.1957:

Slika

Slika

Slika

Iz zapisa izvemo nekaj novega: komisija je predlog o fazni zamenjavi dobila potrjen na 12. seji MLO z dne 9.9.1953.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

Pozdravljeni,

uradni podatki so seveda pomemben vir k ugotovitvam. Mene pa zanima če so v investicijskem programu iz l. 1953, ali poročilu iz l. 1957. bil podani predlogi za časovno zaključitev 2. razvojne stopnje? Če se prav spomnim, je T. Brate v knjigi podal tudi ta podatek, zaradi katerega je izvedel zaključek o prezgodnji odpravi tramvajskega prometa.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:467850

jž363, pozdravljen,

tudi jaz se nisem potrudil, da bi šel pogledati originalni predlog komisije, ki je izdelala predlog o rekonstrukciji mestnega prometa in ki je bil sprejet na 12.seji MLO (Mestni ljudski odbor) dne 9.9.1953. Mestni ljudski odbor Ljubljana je prenehal z delovanjem 31. avgusta 1955 (Uradni list LRS, št. 24/55).
poročilo komisije: http://www.siranet.si/detail.aspx?ID=2034284

Uporabljam pač podatke iz Investicijskem programom ECŽ z dne 13.8.1957, ki je vsekakor uraden dokument, ki je šel skozi kar nekaj rešet. O rešetih bomo govorili na koncu, ko bomo šli skozi celoten Investicijski program, ki ga je izdelal ECŽ.

Slika
Znotraj je pravilni datum: 13.8.1957

Zmeda v zvezi z datumom je nastala, ker je ta prvi osnutek (26.6.1957) šel v pregled k strokovnjakom ("na rešeto") in so ga potem popravili (13.8.1957). Osnutek je ohranjen morda v arhivu MLO.

V tem Investicijskem programu točno piše, kaj obsega sklep MLO z dne 9.9.1953 v zvezi s fazo I in fazo II.

Najprej pa si poglejmo zapis o zamenjavi tramvajev s trolejbusi in avtobusi v kar solidnem tekstu o zgodovini ljubljanskega tramvaja v Jubilejnem zborniku Viator 75 let. Pripravil ga je Zoran Jelenc s sodelavci in je izšla leta 1975 v nakladi 5000 izvodov.

Slika

Slika

Če primerjamo ta tekst iz Zbornika Viator s tekstom v knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj, 1990, vidimo, da je na nekaterih mestih dobesedno prepisan tekst iz strani 25 Zbornika Viator.

To ni nič slabega, glede na to da je to uraden dokument podjetja Viator, avtor Ljubljanskega tramvaja pa je pravilno citiral literaturo na zadnji strani knjige pod točko 10: Viator-75 let, jubilejni zbornik Viatorja, Ljubljana 1975.
Se pravi, pravilno citiranje dela, ki ga uporabljaš kot vir. Na žalost danes marsikateri doktorat nima pravilnih citatov ali pa jih sploh nima :roll:

Problem je nastopil zato, ker ni T. Brate pogledal tudi na stran 26 Zbornika Viator in tudi od tam prepisal nadaljevanje teksta s strani 25:

Slika

Na žalost je tudi v Zborniku Viator "brezčasno" zapisano, kdaj je Mestni svet sprejel sklep, da se takoj ob koncu prve stopnje začne izvajati druga stopnja in nabavi 20 avtobusov.
Urednik Zbornika Viator se je zanesel na dober spomin bivšega direktorja Janeza Žagarja, ki je bil direktor ECŽ od leta 1949 do leta 1952.
Videli smo že, da nekateri datumi, ki jih je navajal, ne držijo. Seveda pa so to bile izjave po četrt stoletja, tako da je to razumljivo (1949 do 1975).
Kaj čmo, z leti začne spomin pešati. Tudi avtorju tega posta :old :lol:


Leta 1953 je komisija predvidela, da bi se druga stopnja začela nekako po 5-10 letih po končani prvi stopnji (po odsluženju tramvajskih voz).

V Investicijskem programom ECŽ z dne 13.8.1957 bomo poiskali odgovor, kdaj točno je MLO Ljubljana sklenil drugače.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:468030

Pozdravljeni,

vsi projekti v Sloveniji, ki so bili malo večji, so morali iti skozi republiško šivanko.
Tako izvemo iz spodnjega dopisa, da je bil investicijski program za rekonstrukcijo "osebnega lokalnega prometa v Ljubljani leta 1953 dopolnjen na zahtevo "republiških organov".
Dodati je bilo potrebno v prvo etapo/stopnjo še uvedbo trolejbusne linije proti Viču.

Naenkrat zamenjava tramvajev s trolejbusi ni bila več "interna zadeva" mesta Ljubljane in tovarišev z okraja Slika
Lokalnim šerifom se se vmešali v odločitve tovariši "od zgoraj" (ne iz ozadja). :hmm :guns

16.5.1956 je Okrajni ljudski odbor Ljubljana zaprosil Komisijo za revizijo investicijskih programov pri Izvršnem svetu LRS, da pooblasti okrajno komisijo za revizijo investicijskih programov, da sama izvrši revizijo prečiščenega investicijskega programa za rekonstrukcijo osebnega lokalnega prometa v Ljubljani.

Slika

Potrebna je "prečistitev" investicijskega programa iz leta 1953 in ponovna revizija, glede na to, da so se so spremenile cene in pogoji pridobitve deviznih sredstev. Kaj je bil pa glavni razlog za akcijo ukinitve tramvajev "na hitro", pa verjetno ne bomo nikoli uzvedeli.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:468140

Pozdravljeni,

odgovoriti moramo na vprašanje, kdaj je OLO (Okrajni ljudski odbor) Ljubljana odločil, da se prične izvajati druga stopnja/etapa investicijskega programa ECŽ.

Odgovor najdemo v investicijskega programa ECŽ z dne 13.8.1957.
To je ta "prečiščen" investicijskega programa za rekonstrukcijo osebnega lokalnega prometa v Ljubljani iz zgornjega dopisa.

Delavski svet ECŽ je na 2. seji dne 20.5.1957 dobil "namig", da je možno najetje kredita za drugo fazo (možnost prejema deviznih sredstev). Mestni svet je sklenil, da se nadaljuje z rekonstrukcijo mestnega prometa in to z avtobusi, trolejbusno omrežje se naj razširi le za malenkost.
Za drugo fazo je bilo potrebnih 25 avtobusov in 6 trolejbusov.

Slika

OLO Ljubljana pa je z dne 25.7.1975 sporočil, da je odobril nakup 25 avtobusov, ki jih je za nakup predlagal Svet za komunalne zadeve OOL Ljubljana na 2, seji dne 20.7.1957: "nabava avtobusov za zamenjavo tramvajev na krožni progi in na progah proti Žalam in Mostam"

Slika

Vsi ti sklepi so pripeljali do izdelave iInvesticijskega programa z dne 13.8.1957.

Seveda moramo še ugotoviti, kdaj je mestni svet sklenil pričeti izvajati druga stopnja/etapa investicijskega programa ECŽ.

Slika

Mestni svet je sklep o takošnji izvedbi druge stopnje investicijskega programa sprejel na seji dne 19.4.1957 in to z avtobusi.



Naslednje, kar bomo pogledali, je prikaz izvršenega dela v letu 1956 s kazalniki in koeficienti eksploatacije, kar bo osnova za izračun rentabilnosti.

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 13.01.2019, 23:16, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 468240

Pozdravljeni,

pogledali si bomo prikaz izvršenega dela v letu 1956 s kazalniki in koeficienti eksploatacije...

Slika

Slika

Vidimo, kaj se je dogajalo preko leta 1956.
1.aprila so imeli že 15 avtobusov, vendar jih niso vseh uporabljali.
Koncem septembra so imeli že tudi 20 novih trolejbusov, ki jih tudi niso vseh uporabljali.
Zatorej za leto 1956 ne moremo govoriti, da podatki kažejo na trend, ki bo v bodoče. Vseeno pa bomo kasneje videli podatke o rentabilnosti.

Je pa vseeno zanimivo, koliko potnikov je še leta 1956 prepeljal tramvaj in koliko km so prevozili tramvaji, trolejbusi in avtobusi.

Prevoženih potnikov v letu 1956:
tramvaj: 16,993.763
trolejbus: 5,630.786
avtobus: 2.442.688
Skupno torej: 25,067.377. Nič več kot leta 1946 (pred 10-timi leti), ko je sam tramvaj prevozil 25,712.040 potnikov :shock:

Prevoženi km v letu 1956:
tramvaj: 2,184.305 km
trolejbus: 561.814 km
avtobus: 604.177 km
Skupno torej: 3,350.296 km. Leta 1946 je tramvaj skoraj enako število potnikov zvozil z le: 2,429.996 km


Sedaj pa je na vrsti obsežno poglavje: Utemeljitev zamenjave tramvajskega prometa z avtobusnim

Težka naloga.
Le kako bodo dokazali, katera varianta je boljša, ekonomičnejša in primerna za delovno socialistično ljudstvo :?:

Bomo videli :-k

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

glede na to, da je napovedano dolgo poglavje, je fer, da za nočno izmeno prikažemo vsaj začetek poglavja :wink: :lol:

Da vidimo, kako so pristopili k težavni nalogi :wink:

Slika

Slika

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 14.01.2019, 9:45, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 468370

Pozdravljeni,

evo, nočna izmena "nabije" mimogrede (MMG) preko 100 ogledov :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:468500

Pozdravljeni, sedaj pa zares...

Ohranitev tramvajskega prometa ima naslednje pomanjkljivosti...

- obnoviti je potrebno tramvajske pogonske vozove (21 voz)

- obnoviti prikolice (10 prikolic)

- zamenjava tirnic, prestaviti traso v dolžini 1,2 km

- obnoviti podlago

- izmenjati vozni vod

To so samo stroški v znesku 104,150.000 din.

Sledi še 6 točk pomanjkljivosti :roll:

Slika

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

povečujemo tempo., sicer ne pridemo nikamor.

Da se prikaže upravičenost nekaterih prog v prihodnosti, je ECŽ obdelal "frekventnost potnikov":

Slika

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori