Mala vprašanja
Re: Mala vprašanja
Pozdrav,
Mogoce kdo ve zakaj na gorenjki ni elektrike? Sem ravno videl spanko, ki je vlekla En 415 skoz Medvode.
Lp
Mogoce kdo ve zakaj na gorenjki ni elektrike? Sem ravno videl spanko, ki je vlekla En 415 skoz Medvode.
Lp
Re: Mala vprašanja
..na SŽ PP strani....
....Zaradi predvidene zapore proge, 21. oktobra med 8.25 in 17.30, je organiziran nadomestni avtobusni prevoz, in sicer...
...no, 415 pa zamuja zaradi "sosedov"....pr' n's pa .... ...
....Zaradi predvidene zapore proge, 21. oktobra med 8.25 in 17.30, je organiziran nadomestni avtobusni prevoz, in sicer...
...no, 415 pa zamuja zaradi "sosedov"....pr' n's pa .... ...
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 108
- Pridružen: 27.01.2014, 19:34
Re: Mala vprašanja
Pozdravljeni,
morda kdo ve, kako se po slovensko reče delu na električni lokomotivi, ki omogoča, da je tokokrog sklenjen.
Po angleško se temu delu reče "Axle Brush"
Pa še hiperpovezava do slikce električne lokomotive: http://www.railway-technical.com/_Media ... d_hr-2.png
Lep pozdrav.
morda kdo ve, kako se po slovensko reče delu na električni lokomotivi, ki omogoča, da je tokokrog sklenjen.
Po angleško se temu delu reče "Axle Brush"
Pa še hiperpovezava do slikce električne lokomotive: http://www.railway-technical.com/_Media ... d_hr-2.png
Lep pozdrav.
Re: Mala vprašanja
Po moje so to ščetke, kot na dosti ostalih motorji. ampak nisem strokovnjak.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 108
- Pridružen: 27.01.2014, 19:34
Re: Mala vprašanja
Najlepša hvala za odgovore.
Re: Mala vprašanja
Po funkciji na lokomitivi res. Po načinu delovanja je pa ščetka.andrazon napisal/-a:Prej ozemljitveni kontakt...
LP, Metod
Re: Mala vprašanja
Zdravo!
Če "axle brush" prevedemo v slovenščino, dobimo osno ščetko. Najbrž to ustreza tudi funkciji, vsaj tako razumem to jaz (kot kemik!).
LP - Peter
Če "axle brush" prevedemo v slovenščino, dobimo osno ščetko. Najbrž to ustreza tudi funkciji, vsaj tako razumem to jaz (kot kemik!).
LP - Peter
Re: Mala vprašanja
Torej predlagam, da se napiše
"Ozemljitvena osna ščetka"
ker je osna ščetka, služi pa ozemljitvi motorja.
"Ozemljitvena osna ščetka"
ker je osna ščetka, služi pa ozemljitvi motorja.
Re: Mala vprašanja
Tok skozi motor je tekel direktno v tirnico samo pri DC krtačnih motorjih (s predupori). Sodobnejše izvedbe (AC vlečni motorji) pa imajo motorne tokokroge ločene od napajalnih (vmes so vsaj inverterji, pri AC napajanju še transformator), tako da tale "naprava" ne služi ozemljitvi motorjev. Če bi se držali funkcionalnosti, bi morali omenjati "povratni vod" ali kaj takega.Ljubitelj napisal/-a:...služi pa ozemljitvi motorja.
Ker pa v predlogu @Ljubitelja za poimenovanje ni omenjeno kateri tokokrog točno je ozemljen, mi je predlog poimenovanja čisto všeč.
Je pa tudi sedanje poimenovanje (ozemljitveni kontakt) dokaj posrečeno, res pa se ne ukvarja s podrobnostmi delovanja - drsenje enega dela preko drugega. Kontakt pač pomeni stik, večina ljudi pa si pri tem predstavlja statični stik.
LP, Metod
Re: Mala vprašanja
Kako pa je izveden prenos ščetka-os? Ščetka nalega pravokotno na podalšek osi ali čelno na os?
LP Andraž
Re: Mala vprašanja
Lokomotive in potniške garniture imajo plug da se prebijejo skozi sneg oz. ščit, ki odbije morebitno oviro. Fiati pravzaprav kar nekakšno motikico pred prednjimi kolesi . Pri Reganu ali Mehu izgleda kar robustno in dovolj naprej,npr. pri Živi pa kar globoko pod lokomotivo. Menim, da če se bognedaj znajde kakšen avto pred Živo ga bo bolj ziher zakajlalo pod njo in posledično zmlelo kot pri kakšnem Reganu. To je eno, drugo pa vsi ti ščiti so postavljeni kar visoko od oka cca 20 - 30 cm nad tirnico. Kako to, da tako visoko? Če pride do kakega trka, potem pride do poškodb sistemov, ki so za ščitem in to se kar pogosto zgodi. Nekako ne razumem najbolje takšne konstrukcije. Po zahodni Evropi, kjer je ravnina in skoraj nobenega nivojsega križanja že mogoče, pri naših hribih in dolinah ter nivojskih prehodih pa bi morali biti ščiti oz. plugi na čelu lokomotive drugače konstruirani. IMHO
Re: Mala vprašanja
Kar se zaščite tiče, lahko pri Živiopaziš, da ima podstavni voziček na delu ki je pod kabino, torej na skrajnih legah obeh vozičkov, nameščen tram, ki je nekoliko nižje od pluga. Enak tram imata tudi Helga in Hercules, le v nekoliko drugačni izvedbi (drug tip zavor). Toliko kar se tiče zaščite. Sicer pa na netu najdeš veliko slik kako Fiat zakajla avto mislim, da ima vseeno več možnosti za to kot kakšna Živa.
LP Andraž
Re: Mala vprašanja
Ni kaj, potrebno bo uvesti testirnje lokomotiv in garnitur glede na prijaznost speštanja osebnega avtomobila, nekaj podobnega EuroNACAP testom avtomobilov. Ti v zadnjih letih meriju tudi varnost trka s pešcem, še vedno pa ne merijo varnost trka s kamionom ali bog ne daj vlakom. Dobro vedo, da vedno zmaga občutno močnejši (beri težji).....Lokomotive in potniške garniture imajo plug da se prebijejo skozi sneg oz. ščit, ki odbije morebitno oviro. Fiati pravzaprav kar nekakšno motikico pred prednjimi kolesi . Pri Reganu ali Mehu izgleda kar robustno in dovolj naprej,npr. pri Živi pa kar globoko pod lokomotivo. Menim, da če se bognedaj znajde kakšen avto pred Živo ga bo bolj ziher zakajlalo pod njo in posledično zmlelo kot pri kakšnem Reganu. To je eno, drugo pa vsi ti ščiti so postavljeni kar visoko od oka cca 20 - 30 cm nad tirnico. Kako to, da tako visoko? Če pride do kakega trka, potem pride do poškodb sistemov, ki so za ščitem in to se kar pogosto zgodi. Nekako ne razumem najbolje takšne konstrukcije. Po zahodni Evropi, kjer je ravnina in skoraj nobenega nivojsega križanja že mogoče, pri naših hribih in dolinah ter nivojskih prehodih pa bi morali biti ščiti oz. plugi na čelu lokomotive drugače konstruirani. IMHO
Re: Mala vprašanja
Pozdravljeni,
kaj je to čudo iz dalekog ali bratskog nama Niša?
kaj je to čudo iz dalekog ali bratskog nama Niša?