Bohinjska Proga

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori

Ali ste se že preljali po Bohinjski progi?

Glasovanje se je zaključilo dne 28.08.2006, 8:34

Da, velikokrat
17
61%
Enkrat
6
21%
Se imam namen peljati
1
4%
Še nikoli
4
14%
 
Skupaj glasov: 28
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 510
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a andrazon »

#-o Aja vidim vidim, sem spregledal, se opravičujem
LP Andraž
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ja, imaš prav, Bohinjska proga je tukaj, sigurno je papirologije, soglasij in podobnega manj za nadgradnjo kot za drugi tir Gorenjke. Če se npr. spomnimo odseka CE - ZM, katerega nadgradnja poteka sedaj, kjer je tudi polno prepustov, opornih zidov itd. - časovno zamudno in zelo drago, na Bohinjski progi je pa še 29 predorov (popravite me če sem narobe napisal), mostovi, oporni zidovi...imam kar slab občutek, sploh kakšna sanacija predorov. Se mi pa zdi, da je zadeva za preveriti ali je celovita nadgradnja smiselna. Pod celovita mislim to kar sem napisal v zgornjem postu.
Nadgradnje skoraj na vseh odsekih se izvajao po predpisih za dela v javni koristi na žečezniški infrastrukturi, https://www.uradni-list.si/glasilo-urad ... 06-01-3572. Potrebna je le minimalna papirologija povsem tehnične narave, kot so recimo izvedbeni načrti... Potrebno ni niti Gradbeno dovoljenje, okoljska soglasja.... In ker se birokratom odgovornim za JŽI ne da zmigati riti, se pač ne poravna noben ovinek (razen svetlih izjem na poti v Prekmurje) in se v XXI stoletju cijazimo s 65-75 km na progah v osrednji Sloveniji. Če bi se modernizirala Bohinjka bi vse potekalo mnogo verjetno po istem principu najmanjšega napora in mi ni jasno o kašni papirologiji bi naj šlo. Verejtno se pa res pričakuje, da imaš za rekonstrukcijo nekega objekta narejene načrte. Kolikor mi je pa znano, so dosedaj večinoma vsi propusti in manjši mostovi v kamniti ločni izvedbi bili proglašeni kot neproblematični (konkretno ZM-CE, DG-PO) za nadgradnje, mogoče kakšna izjema ko je bil objekt na oko propadel. In je bila predvidena le kozmetična "obravnava". Če pa kaj vem, so bili med med ZM in RT podporni zidovi nad strugo Savinje temeljito obnovljeni kakšnih 10 let nazaj.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Med RT in ZM gre vse 22 podpornih zidov (grajen kot kaminti bloki) letos v sanacijo in obzidavo. Pa še to. Karavanke pa oktobra do aprila, po končanju na Štajerskem.
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Zanima me, če se bo v času zapore Karavank, obnavljalo tudi postajo na Jesenicah in ali bo pri nadgradnji odseka Kranj - Jesenice, polletna zapora dovolj ali se bo videlo sproti?
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a holding »

Re 4/4 napisal/-a: Pa še to. Karavanke pa oktobra do aprila, po končanju na Štajerskem.
...katerega leta..??... :?: ...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

holding napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a: Pa še to. Karavanke pa oktobra do aprila, po končanju na Štajerskem.
...katerega leta..??... :?: ...
Dnevne zapore od 7 do 19 ure: 7.9 2020 - 4.10 2020
Neprekinjena 5.10.2020 - 4.4.2021

414/415 vozi čez Gradec, ostalo še ni dorečeno.

Zapora RT - ZM izmenično vsak tir od konec avgusta 2019 do začetek avgusta 2020. Izjema je februar

Ljubljana - Brezovica levi tir julij - oktober 2020.
bedak
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 14.02.2019, 18:07

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a bedak »

A bi se dalo predor še za kake 50 cm poglobit, pa v to luknjo vstaviti par betonskih kanalizacijskih cevi. Čeprav bi v tem primeru bilo bolj smotrno zvrtat 2. cev predora.
No ja, če se kratkoročno gleda samo na to, koliko lahko v enem mandatu nakradem ...
lep pozdrav
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 510
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a andrazon »

bedak napisal/-a:A bi se dalo predor še za kake 50 cm poglobit, pa v to luknjo vstaviti par betonskih kanalizacijskih cevi. Čeprav bi v tem primeru bilo bolj smotrno zvrtat 2. cev predora.
No ja, če se kratkoročno gleda samo na to, koliko lahko v enem mandatu nakradem ...
Predor je tudi spodaj obokan tako da to odpade. Kot sem napisal nekaj postov prej, težavo bi se najlažje reševalo z odtekanjem vode po zaprti cevi, ker tam skozi lahko odteka bistveno hitreje kot prosto. Namesto betonskih se uporabi plastične, ni potrebe, da se jih vkopava, samo zajem cevi je potrebno uredit in to je to, ob močnem prilivu inaš sifon, v Bohinj, Podbrdo, kamor jim paše...
Ena od malo lažjih rešitev bi bila tudi, da se odkrije pomožni odtočni jašek, malo odkoplje... iztok vode iz tunela je v glavnem skrajno nezoptimiziran.
LP Andraž
bedak
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 14.02.2019, 18:07

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a bedak »

Dokler je cev v zaprtem sistemu s črpalko, to gre, ko je pa cev v odprtem sistemu ima pa omejen pretok. Omejen pretok pa pomeni, da lahko požira samo določen kubik vode na sekundo. Ko se to doseže, bi v vašem primeru nad tunelom začelo poplavljati, ker pumpa ne bi silila vode v cev. Če je zares toliko močan pritisk, kot pišete in je gravitacija zadost močna, da bi zmogla poriniti vso vodo po tej razdalji nazaj, je pa to ornk zmaga.
lep pozdrav
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 510
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a andrazon »

bedak napisal/-a:Dokler je cev v zaprtem sistemu s črpalko, to gre, ko je pa cev v odprtem sistemu ima pa omejen pretok. Omejen pretok pa pomeni, da lahko požira samo določen kubik vode na sekundo. Ko se to doseže, bi v vašem primeru nad tunelom začelo poplavljati, ker pumpa ne bi silila vode v cev. Če je zares toliko močan pritisk, kot pišete in je gravitacija zadost močna, da bi zmogla poriniti vso vodo po tej razdalji nazaj, je pa to ornk zmaga.
Kot sem napisal, iz trenutnih meritev vodostaja v predoru je moč dovolj dobro ocenit vdor vode v predor. Na podlagi izračuna se izbere potem ustrezen premer iztočnih cevi za tovrsten sistem. Takoj ko pritok vode v predor preseže pretok po cevi zaradi gravitacije, se ta začne obnašat kot sifon in se pretok poveča, torej prisilno izčrpava vodo, ki se nabira nad in ob tunelu. Saj mislim, da se razumeva...
LP Andraž
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kot sem napisal, iz trenutnih meritev vodostaja v predoru je moč dovolj dobro ocenit vdor vode v predor. Na podlagi izračuna se izbere potem ustrezen premer iztočnih cevi za tovrsten sistem. Takoj ko pritok vode v predor preseže pretok po cevi zaradi gravitacije, se ta začne obnašat kot sifon in se pretok poveča, torej prisilno izčrpava vodo, ki se nabira nad in ob tunelu. Saj mislim, da se razumeva...
Mene pa tu malce načenja glavobol. Karkoli si mislim o enem b...ku ima pa vseeno prav. Pamet v roke!
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 510
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a andrazon »

Zakaj glavobol?
LP Andraž
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Zakaj glavobol?
Zaradi neizmernih možnosti natege(ovanja)
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 510
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a andrazon »

Ljubitelj napisal/-a:
Zakaj glavobol?
Zaradi neizmernih možnosti natege(ovanja)
Pa saj to je zgolj razmišljanje... Ne razumem, kaj te moti?
LP Andraž
bedak
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 14.02.2019, 18:07

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a bedak »

Tudi cevi se zamašijo zaradi nanosov kamenja, vej, zemlje ... Kar se očitno dogaja že sedaj. Neredno vzdrževanje in čiščenje, če se že piše da je poplavljanj več, kot jih je bilo včasih oz. je več zaprtij zaradi visokega vodostaja. V tem primeru je rešitev samo črpalka ali sama težnost, brez nepotrebnega porivanja nazaj v klanc (hitrejša zamašitev sifona).
lep pozdrav
Odgovori