V prvem postu najprej povzetek ključnih informacij.

Slovenske železnice so 17.4.2018 podpisale pogodbo za 26 novih garnitur s proizvajalcem Stadler.
Naročilo obsega deset enonadstropnih večsistemskih, deset dvonadstropnih enosistemskih ter pet dizelskih potniških garnitur. Skupna vrednost naročilav je 169 milijonov evrov brez DDV. Med pogajanji pa so dosegli, da za to skupno ceno dobimo še dodatni enonadstropni električno garnituro.
Ponudnik mora pričeti z dobavo potniških garnitur najkasneje v roku 24 mesecev, šteto od dneva podpisa pogodbe in dobavo zaključiti najkasneje v roku 36 mesecev, šteto od dneva podpisa pogodbe. Dobavo mora ponudnik izvajati z najmanj po 2 dobavljenima potniškima garniturama na mesec. Predvidoma bodo sicer prve garniture začeli dobavljati proti koncu letošnjega leta.
V sklopu naročila je tudi opcija za naročilo še več vlakov. Sama opcija za naročilo dodatnih vlakov velja do zadnje dobave novih vlakov Stadler KISS in FLIRT. Če pa opcijo izkoristijo do septembra 2019, dobimo še dodatno dizelsko potniško garnituro (DMV), pa tudi cene ostanejo enake kot sedaj. Po tem datumu se cene namreč dvigujejo glede na rast cen življenjskih potrebščin.
Ključne povezave:
1. Posebna izdaja revije Nova proga s podrobnimi informacijami o novih garniturah
2. Razpis v sklopu katerega je bilo izvedeno naročilo
3. Prispevek v Odmevih, vključno z intervjujem z direktorjem SŽ, Dušanom Mesom

Za konec pa vprašanje: pozna kdo stanje v Stadler tovarni, kako daleč so SŽ garniture? Jih izdelujejo v Bussnangu, Siedlcah ali oboje (enopodne PL, dvopodne pa CH)? So že znane številke serij, ki jih bodo prejele garniture?