Nekaj me pa zanima:VITraž, Interni informator SŽ – VIT. Letnik 8, številka 1, april 2019 napisal/-a:
Konec revizije na EMG 312
Besedilo in fotografije: Janez Ahčin
Po dveh letih in pol zaključujemo z revizijo na elektromotornih potniških garniturah Siemes Desiro, pri nas poznanih po serijski
oznaki 312. Prva EMG je v delavnico Centra Ljubljana na veliko revizijo vstopila 13. 9. 2016, to je bila 312-007/008. Vsega skupaj
smo opravili 30 velikih revizij, 10 na dvočlenskih garniturah in 20 na tročlenskih. Zadnja garnitura izstopi tudi po številki zadnja 312-
139/140, in sicer v aprilu 2019.
Velika revizija obsega dela po opisu del za VR, oziroma na kratko povedano, glede na srednjo revizijo, večji obseg popravila na pretvornikih pomožnih napravah, pretvornikih vleke, podvozju, zavori, notranji opremi, kar je pa zagotovo opazno – polepitev koša EMG z antigrafitno folijo. To je zagotovo najbolj opazna rešitev, ki prispeva k celostni podobi vlakov. Samo lepljenje je tudi hitrejše in nesporno ekološko primernejše kot barvanje.
Poleg rednih del smo obnovili izolacijo vlečnega motorja, kjer ni bila obnovljena, zamenjali smo netesna stekla, na EMG 312-129/130 smo vgradili izvlečne stopnice. Po pogodbi smo imeli 30 delovnih dni za obvezna dela. Ker smo opravljali še dodatna dela, je bil skupni čas povprečno 45 delovnih dni. Dela so potekala po planu, zagotavljali smo pravočasne izstope iz VR glede na vstope.
Omenjene izvlečne stopnice so v fazi testiranja, ki poteka v skladu s pričakovanji žal nam je le, da stopnice niso bile testirane v pravih zimskih razmerah. Testno obdobje bo trajalo 6 mesecev.
Izvlečna stopnica
V zimi 2017/2018 smo končno našli rešitev tudi za težavo z visokonapetostnim prebojem vlečnih motorjev zaradi snega. V preteklosti je zaradi prisotnosti predvsem suhega snega prihajalo do velikega števila prebojev vlečnih motorjev, v snežni zimi preko 50 % motorjev. Se je že zgodilo, da ni bilo garniture brez okvarjenega vlečnega motorja zaradi posledic neugodnih zimskih razmer.
Na deset vlečnih motorjev smo namestili pokrove s filtri. Tudi letošnjo zimo na njih ni prišlo do prebojev. Naprej smo namestili filtre, odporne na vlago, ki so se prehitro zabasali. Tako smo prekinili s preizkušanjem, dokler nismo zamenjali filtrov. Sedaj uporabljamo dve vrsti filtrov, in sicer letne in zimske. Seveda je bilo potrebno testiranje nadaljevati še v poletje. Trenutno so pokrovi vgrajeni na 34 vlečnih motorjev oziroma na 28 %, kar je že primerno število za vrednotenje rezultatov v pravi zimi. Kaže, da smo na pravi poti, zagotovo pa ne na napačni. Precej verjetno je, da bomo opremili oz. predelali vse EMG. Rešitev je plod razvoja SŽ – VIT, tudi izdelava je v celoti v SŽ – VIT.
Pokrov s filtrom
Zaradi povečanega obsega dela smo v času velike revizije uvedli nočno delo in delo med vikendi, da smo lahko pokrili potrebo po garniturah za pokritje rednega turnusa voženj potniških vlakov. Delo opravlja servisna skupina, pred tem je bilo potrebno opraviti tudi izobraževanje.
Naslednja revizija bo na vrsti leta 2024. V tem času nam nikakor ne bo dolgčas, saj je sprotnega vzdrževanja EMG veliko. Trenutno poteka projekt vgradnje Wi-Fi-ja in GSM-R-a na vseh EMG. Poleg tega pa potekajo priprave na prihod novih garnitur, ki jih je naročil Potniški promet.
EMG 312 z izvlečnimi stopnicami
1. Avtor omenja, da jih čaka še vgradnja GSM-R in Wi-Fi-ja...so na garniturah, ki so bile v času od podpisa pogodb za ta dva razpisa že v reviziji to opravili sočasno z revizijo? Smiselno bi bilo...
2. Avtor omenja, da zaključujejo revizijo na 312-139/140, sprostitev v promet v aprilu 2019. Je ta garnitura že v prometu?