Samo če ima izdajatelj sim kartice podpisano pogodbo o gostovanju v omrežju SŽ (in dvomim, da trenutno neka obstaja). Dostopna omrežja za sim izdano DB Netz: http://fahrweg.dbnetze.com/file/fahrweg ... ing_dt.pdfpreglednik napisal/-a:Hvala za odgovor. Še nekaj: ima odslej vsaka lokomotiva, ki vozi na omrežju Slovenije in ima vgrajeno opremo GSM-R (mislim na RCA), možnost povezave s postajami kjer pač vozi?
ETCS Level1 - GSM-R
Re: ETCS Level1 - GSM-R
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
děkuju za krásný rok"!
Re: ETCS Level1 - GSM-R
https://www.enarocanje.si/objavaPogodb/ ... ten=110093
Začenja se vgradnja gsm-r v železniška vozila.
Začenja se vgradnja gsm-r v železniška vozila.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Torej: RDZ ven, GSMR notri ? Zunanja infrastruktura že itak deluje!
preglednik
Re: ETCS Level1 - GSM-R
RDZ bo ostal na lokomotivah (Radio Dispečerska Zveza). Zamenjal se bo samo sistem. Zdaj se namreč uporablja analogni sistem 450/460 MHz, GSM-R pa bo to nadomestil kot novi digitalni sistem (novi za slovensko področje).preglednik napisal/-a:Torej: RDZ ven, GSMR notri ?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Ali bosta potem ostala v uporabi oba sistema, RDZ (analogni) in GSMR (digitalni)?
preglednik
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Samo tovorni promet ....kaj pa potniški del??Re 4/4 napisal/-a:https://www.enarocanje.si/objavaPogodb/ ... ten=110093
Začenja se vgradnja gsm-r v železniška vozila.
LEP DAN
Igor
Igor
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Zakaj bi na avtobusih rabili ETCS ?igor72 napisal/-a:[
Samo tovorni promet ....kaj pa potniški del??
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: ETCS Level1 - GSM-R
...potniški del pa vozi po Voznem Redu.... ...se pa nima kej pogovarjat.... ...
Re: ETCS Level1 - GSM-R
So zraven Že v prvem linku piše ostali naročniki, SŽ -PPigor72 napisal/-a: Samo tovorni promet ....kaj pa potniški del??
https://www.enarocanje.si/objavaPogodb/ ... ten=110091
Re: ETCS Level1 - GSM-R
VITraž, Interni informator SŽ – VIT. Letnik 8, številka 1, april 2019 napisal/-a:
Vgradnja globalnega mobilnega radijskega komunikacijskega sistema GSM-R na vozila Slovenskih železnic
Besedilo: Marko Juvančič
Fotografiji: Helena Hostnik Simončič
GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) je globalni mobilni radijski komunikacijski sistem za železnice. Uporablja se za komunikacijo pri vodenju prometa in nadomešča obstoječ analogni sistem radijskih zvez (RDZ). Prednost sistema GSM-R v primerjavi s sistemom RDZ je v enotnih specifikacijah, kar omogoča interoperabilnost.
V Sloveniji je bilo novo zgrajeno omrežje GSM-R predano v uporabo konec leta 2017 in s tem se je pojavila težnja k čim prejšnjemu opremljanju voznega parka. Slovenske železnice so se odločile opremiti 217 vozil 14 različnih tipov.
Na javnem razpisu je bil izbran izvajalec Iskratel, dobavitelj opreme je Funkwerk z radijsko napravo MESA26, izvajalec vgradnje je SŽ – VIT. Projekt se je pričel konec leta 2018 z izvedbo pilotnih vgradenj na lokomotivi 643-015 in motornem vlaku 813-110. Projekt predvideva pilotno vgradnjo na vsak tip vozila. Sledijo statična in dinamična testiranja, potrjevanje projektne dokumentacije in pridobivanje uporabnega dovoljenja za vsako serijo vozila. Doslej so bile izvedene pilotne vgradnje na 10 vozilih. Poleg že omenjenih še na motornih garniturah 711-007/008, 713-119, 312-139/140 in 310-005/006 ter na lokomotivah 642-199, 363-016, 541-001 in 664-110. Serijska vgradnja naj bi se pričela po potrditvi pilotnih vgradenj. Projekt naj bi se zaključil do novembra 2021 in predvideva vgradnjo vsaj 6 vozil na mesec. Vgradnja se izvaja na lokacijah Ljubljana in Maribor.
GSM-R radijsko napravo MESA26 sestavljajo komponente: centralna radijska naprava CR26, upravljalna enota MMIS (displej), zvočnik, slušalka in antena. Centralna radijska naprava se vgradi na primerno mesto na vozilu, upravljalna enota, slušalka in zvočnik pa v vsaki stojevodski kabini. Antena se vgradi na streho vozila. Premikalne lokomotive vrste 642, 643 in 732 imajo vgrajen še gosenični mikrofon in nožno tipko za proženje klicev.
Vzdrževanje naprav bo opravljal SŽ – VIT. V ta namen je bilo izšolanih 5 vzdrževalcev, 3 iz Ljubljane in 2 iz Maribora. Vzdrževanje obsega poleg testiranja z zahtevno opremo tudi poseg v samo napravo in po potrebi spreminjanje nastavitev ter odčitavanje diagnostike. Glede na to, da imamo izkušnje z napravo starejšega tipa MESA23 istega proizvajalca, bo to olajšalo začetek vzdrževanja.
Za uporabnike prinaša prehod s sistema RDZ na GSM-R veliko pozitivnih novosti. Z GSM-R je opremljenih vseh 1.200 km prog, z RDZ pa le glavni železniški križ. Digitalna tehnologija prinaša bolj kakovostno zvezo pri komunikaciji in predvsem avtomatizirane procese. Strojevodji ni potrebno več med vožnjo izbirati kanalov, ker sistem avtomatsko poveže pristojnega dispečerja ali prometnika. V prehodnem obdobju se lahko pričakuje določene težave zaradi prehoda na novo tehnologijo tudi na strani vodenja prometa. Na opravljenih testiranjih je bilo ugotovljeno nekaj napak pri dodelitvi pristojnih prometnikov, kar predstavniki SŽ – Infrastruktura odpravljajo.
Z uporabo GSM-R naprav se bodo tako na strani strojnega osebja kot s strani vodenja prometa pokazale vse prednosti in uporabnost sistema.
Centralna radijska naprava CR26
Upravljalna enota MMIS
Nekaj me pa zanima:
1. Avtor omenja, da je z GSM-R opremljenih vseh 1200km prog...najbrž pozabljajo, da proga Lendava - d.m. ni opremljena z GSM-R?
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Po moje je to sicer lapsus, a zelo razumljiv: del Lendava - d.m. prometno ni del JŽI RS, saj tam opravlja promet (skoraj) izključno HŽ.
LP, Metod
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Torej gre zaenkrat približno vse po načrtih. Par let nazaj, je bil predviden rok za obvezno uporabo GSM-R, konec leta 2020. Država je dala čas, da se prevozniki opremijo. Torej se znajo tudi držati plana za ETCS približno točno tako, kot je opisano v drugi temi. In če je kdaj čas za njegovo vgradnjo/uporabo, potem je to sedaj. Mopedi vozijo samo še na račun donatorjev. MAV-START kupuje lokomotive, ki bodo imele tudi dovoljenje za Slovenijo, kar se lahko tolmači, da bosta SŽ in MAV uvedla interoperabilnost, kot je sedaj na relaciji SŽ-ÖBB, še posebej v luči, da je omenjeno tudi sedem novih lokomotiv. Tovorni promet je že delal analizo, kaj ponuja trg za nakup novih tovornih lokomotiv in že uvedel izračune za zamenjavo Brižit, ter Reganov. Na ti dve seriji, bi bila vgradnja ETCS idiotska, saj sta že v letih in sta postali neprimerni za lastnika in njegovo vizijo. Že Francozi počasi, a zanesljivo kasirajo njihove štriiosne Brižite, vseh treh tipov. Pri pridobivanju dovoljenj pa mora biti v Sloveniji tako ali tako vsako novo vozilo opremljeno z ERTMS. Drugi tir bo pa itak na ERMTS, sedaj resno razmišljajo, da bi z dopolnitvijo zakona zgradili kar v štartu novo dvotirno do Kopra. Samo 300 milijonov evrov dražje bi bilo. Torej, zadržkov ni, je pa sedaj pravi čas. Obstajajo pa tudi finančni mehanizmi EU za njegovo vgradnjo.desiro napisal/-a:...90 % vozil Sž ima GSM-R...
Re: ETCS Level1 - GSM-R
Saj bi bilo smiselno.desiro napisal/-a:Zakaj pa potem nebi zaračunavali še uporabnino RDN sistema?
Ta argument je bedast. Do izgradnje GSM-R ni bilo nobene rezerve, poleg tega je GSM-R zgrajen (kolikor vem) z skoraj vsemi elementi izvedenimi redundantno. In kaj bi se v tem primeru zgodilo z vlaki, ki niso opremljeni z RDZ (če so sedaj redki, bodo čedalje pogostejši, novodošli tujci ga ne bodo vgrajevali ker ni več zahtevan, tudi SŽ vozila iz prihodnjih naročil bodo PMSM imela samo še GSM-R).desiro napisal/-a: Poleg tega nastopi problem če se zgodi okvara ETCS sistema.
In čisto isto bo veljalo tudi za ERTMS in Indusi.
LP, Metod
Re: ETCS Level1 - GSM-R
[quote="mkx"]Po moje je to sicer lapsus, a zelo razumljiv: del Lendava - d.m. prometno ni del JŽI RS, saj tam opravlja promet (skoraj) izključno HŽ.[/quote]
Je pa proga Kreplje-Repentabor opremljena s tem sistemom.....tam ne opravlja prometa nihče.
Je pa proga Kreplje-Repentabor opremljena s tem sistemom.....tam ne opravlja prometa nihče.
Re: ETCS Level1 - GSM-R
To je res. Se pa navezuje (morda nekega dne na obeh straneh) na progo, ki s tem sistemom je opremljena. Kar za Lendavsko slepo črevo menda ne velja, HŽ menda nima GSM-R?Dirigent napisal/-a:Je pa proga Kreplje-Repentabor opremljena s tem sistemom.....tam ne opravlja prometa nihče.mkx napisal/-a:Po moje je to sicer lapsus, a zelo razumljiv: del Lendava - d.m. prometno ni del JŽI RS, saj tam opravlja promet (skoraj) izključno HŽ.
LP, Metod