Diorama 1960a
Re: Diorama 1960a
Vojko,
lepa in prijetna scena! Še kakšen premikač, pa bo scena resnično popolna!
Tudi sam večkrat postavljam različne scene in ta mi je resnično všeč!
lepa in prijetna scena! Še kakšen premikač, pa bo scena resnično popolna!
Tudi sam večkrat postavljam različne scene in ta mi je resnično všeč!
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
Hoj Miran,
mogoče pa napravim kakšno bolj zanimivo scensko fotografijo, ko bom spet doma, ob maketi. Dobro da si omenil še "živež", ki zagotovo popestri dogajanje ob progi....
lp, Vojko
mogoče pa napravim kakšno bolj zanimivo scensko fotografijo, ko bom spet doma, ob maketi. Dobro da si omenil še "živež", ki zagotovo popestri dogajanje ob progi....
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Malce napredka pri gradnji diorame: vodni prepust, močvirnata bara, bolj suha, kot ne, prodnata, ozka struga pod prepustom, dodelava kamnite stene od predora na vzhodni segment in morda še kaj...
Za korito - dno bare sem uporabil kar priročno PVC embalažo neke elektronske napravice, niti se ne spomnim, katere že, kar pa seveda sploh ni pomembno - važno, da služi svojemu namenu! In primerno sem moral oblikovati (razrezati, obrusiti, zlepiti) seveda kamnit vodni prepust z obeh strani železniške proge, za kar sem uporabil NOCH-ov izdelek št. 58296. Najprej linije razreza obeh strani prepusta:
Na naslednji fotografiji sta obe strani prepusta že razrezani in med njima je prej omenjeno PVC korito:
Korito na "svojem položaju" med progama:
Predor se na svoji vzhodni strani nadaljuje s steno, ki ločuje obe glavni progi; tisto v predoru in drugo, ki pelje mimo predora. Za ustrezen videz prehoda sem na vhodno steno predora prilepil še skalo, ki malce "ublaži" prehod med pogozdenim delom nad predorom, s skoraj povsem golim skalnatim delom (skala je skoraj na sredini vhoda v predor:
Še pogled "iz zraka" na predor in nadaljevalno skalovje...
Sledilo bo seveda še ustrezno oblikovanje, barvanje, posipanje in ozelenitev.
Za korito - dno bare sem uporabil kar priročno PVC embalažo neke elektronske napravice, niti se ne spomnim, katere že, kar pa seveda sploh ni pomembno - važno, da služi svojemu namenu! In primerno sem moral oblikovati (razrezati, obrusiti, zlepiti) seveda kamnit vodni prepust z obeh strani železniške proge, za kar sem uporabil NOCH-ov izdelek št. 58296. Najprej linije razreza obeh strani prepusta:
Na naslednji fotografiji sta obe strani prepusta že razrezani in med njima je prej omenjeno PVC korito:
Korito na "svojem položaju" med progama:
Predor se na svoji vzhodni strani nadaljuje s steno, ki ločuje obe glavni progi; tisto v predoru in drugo, ki pelje mimo predora. Za ustrezen videz prehoda sem na vhodno steno predora prilepil še skalo, ki malce "ublaži" prehod med pogozdenim delom nad predorom, s skoraj povsem golim skalnatim delom (skala je skoraj na sredini vhoda v predor:
Še pogled "iz zraka" na predor in nadaljevalno skalovje...
Sledilo bo seveda še ustrezno oblikovanje, barvanje, posipanje in ozelenitev.
Re: Diorama 1960a
Priprava proge za končno barvanje na vzhodnem segmentu (ranžirna postaja); kritične dele kretnic sem prelepil z maskirnim trakom.
In vzhodni segment je obarvan....
Potem sem prebarval še predor s hribom v osnovne barve: skale bele (razredčeni Jupol_Gold), ki bodo kasneje barvno obdelane in hrib v zemeljsko barvo (Jupol-Gold, z dodatkom rjave akrilne barve in razredčen z vodo), ki bo osnova za posipe in nadaljne detajle:
In vzhodni segment je obarvan....
Potem sem prebarval še predor s hribom v osnovne barve: skale bele (razredčeni Jupol_Gold), ki bodo kasneje barvno obdelane in hrib v zemeljsko barvo (Jupol-Gold, z dodatkom rjave akrilne barve in razredčen z vodo), ki bo osnova za posipe in nadaljne detajle:
Re: Diorama 1960a
Zdravo, Vojko!
Dobro napreduješ! Ti kar malo zavidam!
Barvna podlaga tukaj mi deluje nekoliko roza!? Predvidevam, da je tak videz zgolj na sliki in je v resnici drugačen? Pokrajina itak pride še obdelana,
https://mojalbum.com/volkun/1960a-3/foto/24606510
Dobro napreduješ! Ti kar malo zavidam!
Barvna podlaga tukaj mi deluje nekoliko roza!? Predvidevam, da je tak videz zgolj na sliki in je v resnici drugačen? Pokrajina itak pride še obdelana,
https://mojalbum.com/volkun/1960a-3/foto/24606510
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
Miran, ja malce je barva popačena, pač nimam profesionalne fotografske opreme niti razsvetljave Sicer pa je barva na vzhodnem segmentu enak, kot je hrib nad predorom - za primerjavo...
"Snežno belo" skalovje je nared za barvno dodelavo in posipanje ter ozelenitev:
Poskusno sem začel z južnim ostenjem hriba nad predorom; zemeljski posip, travnati posip, malo grmičevje in večje grmovje...
Kulisa (skalovje na vzhodnem segmentu), ki je že končno obrvana in opremljena z zemljo ter travo, sledi še grmičevje in nekaj manjšega drevja ali smrečja - se še nisem odloči. Bom poskusil s primeri, kaj se bolj prilega v tako okolje in gled na dimenzije stene:
"Snežno belo" skalovje je nared za barvno dodelavo in posipanje ter ozelenitev:
Poskusno sem začel z južnim ostenjem hriba nad predorom; zemeljski posip, travnati posip, malo grmičevje in večje grmovje...
Kulisa (skalovje na vzhodnem segmentu), ki je že končno obrvana in opremljena z zemljo ter travo, sledi še grmičevje in nekaj manjšega drevja ali smrečja - se še nisem odloči. Bom poskusil s primeri, kaj se bolj prilega v tako okolje in gled na dimenzije stene:
Re: Diorama 1960a
pripravil sem dno bare, ki leži pred vodnim prepustom, med obema glavnima progama. Za dno sem uporabl PVC embalažo, ki je polkrožno oblikovana in nepravilne ovalne oblike - skoraj idealno za izrez v osnovno ploščo. Globina znaša 43 mm od vrha osnovne plošče pa do tal globeli, kar se popolnoma sklada tudi z vodnim prepustom. Takih PVC embalaž je na trgu v izobilju, saj dan danšnji prav vsako stvar podobno pakirajo - ni okoljsko, je pa praktično. Tako ali drugače, bo globel popolnoma obdelana z barvami, lepili in maso za oblikovanje, ter posipi; torej sploh ne bo vidna...
Med tem, kose globel /bara suši, sem kakšen 3 km južneje (po kilometrskih kamnih ob progi) postavil še manjšo vzpetino, da razbijem monotonost ravne pokrajine ob progi:
Grič je sestavljen iz dveh Izoflor plošč, ustrezno oblikovanih, obrušenih in zlepljenih z debelino 5mm. In seveda obarvan, kot vsa površina diorame - osnovna rjava barva; mešanica Jupol Gold in rjavi akril:
Pred pritrditvijo hriba s predorom, sem le tega moral posipati še na najbolj oddaljene in nedostopne kotičke. Za pomoč sem uporabil kar kartonske debele lističe ki sem jih z buckami pritrdil na sam predor. S tem omejim odliv lepila in razsipanje posipa:
Še pogled na posipan hrib nad predorom (ptičja perspektiva):
... v teh vročih in soparnih dneh, ko se skorajda vsi skrivamo v svojih bivalčiščih, je obilico časa za modeliranje, kar seveda s pridom izkoriščam. In pokrajina - narava, zahteva obilico časa, ki ga je čez dan dovolj na razpolago - vsaj zame
Med tem, kose globel /bara suši, sem kakšen 3 km južneje (po kilometrskih kamnih ob progi) postavil še manjšo vzpetino, da razbijem monotonost ravne pokrajine ob progi:
Grič je sestavljen iz dveh Izoflor plošč, ustrezno oblikovanih, obrušenih in zlepljenih z debelino 5mm. In seveda obarvan, kot vsa površina diorame - osnovna rjava barva; mešanica Jupol Gold in rjavi akril:
Pred pritrditvijo hriba s predorom, sem le tega moral posipati še na najbolj oddaljene in nedostopne kotičke. Za pomoč sem uporabil kar kartonske debele lističe ki sem jih z buckami pritrdil na sam predor. S tem omejim odliv lepila in razsipanje posipa:
Še pogled na posipan hrib nad predorom (ptičja perspektiva):
... v teh vročih in soparnih dneh, ko se skorajda vsi skrivamo v svojih bivalčiščih, je obilico časa za modeliranje, kar seveda s pridom izkoriščam. In pokrajina - narava, zahteva obilico časa, ki ga je čez dan dovolj na razpolago - vsaj zame
Re: Diorama 1960a
In še primerjava, ki nazorno pokaže, kakšna je razlika med različnimi osvetlitvami makete, kadar fotografiram. Tu mislim seveda na barvna odstopanja, ki pa niti v prvem (prva fotografija), niti v drugem (druga fotografija) primeru nista enaka naravni situaciji.
Zame vseeno zanimiva primerjava, s katero se verjetno nenehno srečujemo, kadar fotografiramo naše makete, diorame,....
Prva fotografija:
Druga fotografija:
In še malo večja vzpetina, ki bo postavljena tik glavno progo, poleg globeli in vodnega prepusta. Sestavljena je iz treh plasti 18 mm debele stirodur plošče:
Zame vseeno zanimiva primerjava, s katero se verjetno nenehno srečujemo, kadar fotografiramo naše makete, diorame,....
Prva fotografija:
Druga fotografija:
In še malo večja vzpetina, ki bo postavljena tik glavno progo, poleg globeli in vodnega prepusta. Sestavljena je iz treh plasti 18 mm debele stirodur plošče:
Re: Diorama 1960a
Pred namestitvijo predora na dioramo sem posipal še tolčenec v notranjost predora, saj bi kasneje to težje opravil. Ko se je lepilo posušilo, sem nanesel še plast lepila Mekol za vgradnjo predora:
Predor je na svojem mestu, notranje stene predora so obdelano samo s surovim betonom in severna stran predora se tesno prilega k ozadju diorame.
Na vzhodni segment sem prilepil še skalno kuliso, ki sem jo tesno prislonil k predoru. Vse skupaj sem z zunanje strani še oblil z lepilom. Takole zgleda relief po treh dneh dela:
Najprej sem glavno progo, ki teče ob predoru, "opremil" s tolčencem. In ko je bilo lepilo suho, je sledilo vsajanje smrečja in grmovja na hrib.
Še pogled od glavne proge, proti vrhu hriba nad predorom:
In še panoram z vzhodnega segmenta proti oddaljeni trafo postaji.
Sedaj je perspektiva z južne strani proti severu popolnoma drugačna . Danes mi je tole početje vzelo dobre štiri ure časa. vseeno pa delo na diorami nezadržno napreduje, skorajda po planu.
Sledi še ureditev vznožja hriba nad predorom in skalne kulise - to pa v naslednjih dneh, kolikor bom še doma...
Predor je na svojem mestu, notranje stene predora so obdelano samo s surovim betonom in severna stran predora se tesno prilega k ozadju diorame.
Na vzhodni segment sem prilepil še skalno kuliso, ki sem jo tesno prislonil k predoru. Vse skupaj sem z zunanje strani še oblil z lepilom. Takole zgleda relief po treh dneh dela:
Najprej sem glavno progo, ki teče ob predoru, "opremil" s tolčencem. In ko je bilo lepilo suho, je sledilo vsajanje smrečja in grmovja na hrib.
Še pogled od glavne proge, proti vrhu hriba nad predorom:
In še panoram z vzhodnega segmenta proti oddaljeni trafo postaji.
Sedaj je perspektiva z južne strani proti severu popolnoma drugačna . Danes mi je tole početje vzelo dobre štiri ure časa. vseeno pa delo na diorami nezadržno napreduje, skorajda po planu.
Sledi še ureditev vznožja hriba nad predorom in skalne kulise - to pa v naslednjih dneh, kolikor bom še doma...
Re: Diorama 1960a
Pripravil sem še krajši video zapis vožnje vlaka od zahoda proti vzhodu, ki je ob enem testna vožnja skozi vgrajen predor. Ogled na povezavi: https://www.youtube.com/watch?v=XvsJRVM ... e=youtu.be
lp, Vojko
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Vojko,
odlično napreduje delo na maketi. Tvoje objave in napredek (seveda tudi objave drugih forumašev) mi vsakokrat znova zbudijo željo po ustvarjanju, ki je trenutno na stranskem tiru! Vsekakor mi je všeč tvoje delo in napredek!
Sem si pa dovolil popraviti vstavljen link iz Youtube.
Pravilni zapis med obema oklepajema bi moral biti tak: "https://www.youtube.com/watch?v=XvsJRVMpa5o"
Upam, da ne zameriš!
odlično napreduje delo na maketi. Tvoje objave in napredek (seveda tudi objave drugih forumašev) mi vsakokrat znova zbudijo željo po ustvarjanju, ki je trenutno na stranskem tiru! Vsekakor mi je všeč tvoje delo in napredek!
Sem si pa dovolil popraviti vstavljen link iz Youtube.
Pravilni zapis med obema oklepajema bi moral biti tak: "https://www.youtube.com/watch?v=XvsJRVMpa5o"
Upam, da ne zameriš!
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
Hi Miran!
Ja seveda, hvala za popravek / pomoč, kar je vedno dobrodošlo. Ja v teh dneh letnega dopusta sem še nekaj postoril na diorami, kajti letos jo želim v grobem končati; torej oba segmenta funkcionalna, povezovalni most na južni strani med obema segmentoma (tudi funkcionalen) in namestitev vseh premikalnih mehanizmov za kretnice, katere še vedno premikam ročno
To bo za sedaj tudi vse, saj se v prihajajočih dneh odpravljam spet v tujino - služba kliče....
Še ureditev južnega dela vznožja predora in skalne kulise in na obeh straneh glavne proge, ki teče mimo predora, ostali del bom modeliral, ko bo popolnoma izgotovljen prepust:
Še vznožje in glavna proga z drugega kota:
Tudi grič med progama na zahodnem segmentu je obarvan in posut z zemljo, naslednjič pa sledi ozelenitev ...
Poleg programirnega tira sem namestil večjo in dobro vidno nalepko, z ustreznim napisom - da ne bo dvomov, kam postaviti lokomotivo pred programiranjem
lp Vojko
Ja seveda, hvala za popravek / pomoč, kar je vedno dobrodošlo. Ja v teh dneh letnega dopusta sem še nekaj postoril na diorami, kajti letos jo želim v grobem končati; torej oba segmenta funkcionalna, povezovalni most na južni strani med obema segmentoma (tudi funkcionalen) in namestitev vseh premikalnih mehanizmov za kretnice, katere še vedno premikam ročno
To bo za sedaj tudi vse, saj se v prihajajočih dneh odpravljam spet v tujino - služba kliče....
Še ureditev južnega dela vznožja predora in skalne kulise in na obeh straneh glavne proge, ki teče mimo predora, ostali del bom modeliral, ko bo popolnoma izgotovljen prepust:
Še vznožje in glavna proga z drugega kota:
Tudi grič med progama na zahodnem segmentu je obarvan in posut z zemljo, naslednjič pa sledi ozelenitev ...
Poleg programirnega tira sem namestil večjo in dobro vidno nalepko, z ustreznim napisom - da ne bo dvomov, kam postaviti lokomotivo pred programiranjem
lp Vojko
Re: Diorama 1960a
Počitnice in čas obiskov vnukov, druženje, zabava, lenarjenje.... In postoril sem bore malo okrog diorame 1960a. Ozelenil sem strmino, ki pada s hriba nad predorom proti makadamski cesti, pritrdil lesene plohe med in ob obe tirnici glavne proge, nanesel makadam na cestišče in opremil globoko baro z izoflorom, katerega bom kasneje oblikoval še z modelirno maso:
Takšen pa je pogled z vagona na industrijskem tiru, proti tovornemu skladišču:
Seveda sva z vnukom tudi vozila vlake in sicer po transportni shemi, ki sem jo pripravil in sestavljala vlakovne garniture po transportnih kartonih. Sedaj se je pokazala smotrnost teh prometnih listin, ko ni treba prav dosti razmišljati niti improvizirati ali si zmišljevati, kako bi sestavil vlak in kam bi odstavil vagone. Skratka vložen trud pri pripravi Prometne knjige se je takoj pokazal, kot odlična rešitev. In ura mine, kot bi trenil. Prometna knjiga, po kateri sva se ravnala in odvozila eno nepopolno sezono (samo en "šiht", ki traja 1 uro in 36 minut) je zelo priročna stvar. Shema vožnje in premikov vlakov je idealni navigator dejanj pri sestavljanju, ranžiranju, vožnji in razstavljanju vlakov. Pomebno je, da se točno držimo voznega reda - torej ure in bo vlakovni promet potekal brez zapletov in zastojev. Seveda bo potrebno še nekaj časovnih popravkov, kar najbolje pokaže praktična vožnja. Trenutno je izdelan diagram za eno sezono, torej trije "šihti", kar skupno pomeni 4 ure in 84 minut dela za dva ob diorami. V programu pa sta dve sezoni, kar praktično pomeni da dni železniškega prometa na diorami, saj nas ena sezona dodobra "utrudi"...
Pripravil sem še detajlno shemo nasaditve in spajanja povezovalnega mostu z obema segmentoma:
Mogoče še kaj malega postorim, predno spet odidem v tujino. Načrt je bil malce bolj obsežen, žal se ni izšlo Pa naslednjič, ko bom napravil povezavo med vzhodnim in zahodnim segmentom, da zaključim oval glavne proge!
lp
Takšen pa je pogled z vagona na industrijskem tiru, proti tovornemu skladišču:
Seveda sva z vnukom tudi vozila vlake in sicer po transportni shemi, ki sem jo pripravil in sestavljala vlakovne garniture po transportnih kartonih. Sedaj se je pokazala smotrnost teh prometnih listin, ko ni treba prav dosti razmišljati niti improvizirati ali si zmišljevati, kako bi sestavil vlak in kam bi odstavil vagone. Skratka vložen trud pri pripravi Prometne knjige se je takoj pokazal, kot odlična rešitev. In ura mine, kot bi trenil. Prometna knjiga, po kateri sva se ravnala in odvozila eno nepopolno sezono (samo en "šiht", ki traja 1 uro in 36 minut) je zelo priročna stvar. Shema vožnje in premikov vlakov je idealni navigator dejanj pri sestavljanju, ranžiranju, vožnji in razstavljanju vlakov. Pomebno je, da se točno držimo voznega reda - torej ure in bo vlakovni promet potekal brez zapletov in zastojev. Seveda bo potrebno še nekaj časovnih popravkov, kar najbolje pokaže praktična vožnja. Trenutno je izdelan diagram za eno sezono, torej trije "šihti", kar skupno pomeni 4 ure in 84 minut dela za dva ob diorami. V programu pa sta dve sezoni, kar praktično pomeni da dni železniškega prometa na diorami, saj nas ena sezona dodobra "utrudi"...
Pripravil sem še detajlno shemo nasaditve in spajanja povezovalnega mostu z obema segmentoma:
Mogoče še kaj malega postorim, predno spet odidem v tujino. Načrt je bil malce bolj obsežen, žal se ni izšlo Pa naslednjič, ko bom napravil povezavo med vzhodnim in zahodnim segmentom, da zaključim oval glavne proge!
lp