Adria je šla adijo

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 284
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a andre85 » 01.10.2019, 7:06

Včeraj je po dolgoletni bolezni preminila Adria Airways.
No bomo videli, kak bo to prineslo v mednarodnem železniškem prometu
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 397
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a suha » 01.10.2019, 16:51

Adria je pred privatizacijo delala dobiček samo na dveh rednih linijah in je tudi imela samo dve resni večletni redni liniji, ki sta bili konstantni in s pravimi "sloti". To pomeni, da si šel lahko zjutraj tja, ujel sestanek ali medkontinentalni let, zgodaj zvečer pa nazaj in bil v domači postelji ob normalni uri. To sta bila Frankfurt in Bruselj. Pri čemer je bila slednja linija močno subvencionirana in bi bila brez subvencij kvečjemu na ravni Frankfurta, kar pa je pozitivna nula. S pozitivno nulo se pa ne da dolgo živet, če se na drugih linijah igraš in delaš globoke izgube. Verjetno se po privatizaciji zgodba ni popravila in da je sklad K4 točno vedel koliko je ura in je samo počrpal še tisto kar je ostalo in nato pobral šila in kopita. Ostali letalski prevozniki konstantno menjajo relacije. Torej verjetno lahko rečemo, da sta bila Bruselj in Frankfurt res edini zacementirano dobičkonosni liniji, ki sta imeli stalen vsakodnevni promet iz Slovenije.

Kakorkoli, če se pogleda zemljevid Evrope in, če se jemlje Bruselj kot center Evrope, kar tudi politično in po gospodarski razvitosti je, potem sta okoli Bruslja dva kroga mest. Prvi krog je notranji obroč in je tako demografsko najbolj gost ter infrastrukturno najbolj razvit del EU. Sestavljen je iz obroča London - Amsterdam - Köln in Düseldorf - Frankfurt - Luksemburg - Pariz - London. Tu je vse več ali manj med sabo povezano s hitrimi vlaki.

Drug, zunanji obroč, kjer pa bi se, ali pa se že dela na tem, da bi mesta z Brusljem tako ali drugače povezali s hitrimi vlaki namesto z letali ki močno onesnažujejo in kar ni v skladu z EU smernicami. To pa so mesta Edinburg - Kobenhown - Berlin - Praga - Dunaj in Bratislava - Budimpešta - recimo da tudi Ljubljana - Milano - Torino - Lyon in nazaj v Edinburg. Smernice posodabljanja hitrih potniških železnic bodo šle verjetno v tej smeri. SŽ ima tudi edino resno potniško linijo do Frankfurta, ki pa je na poti do Bruslja.

Za Slovenijo bi to torej pomenilo, da bi morala prej ali slej močno posodobit, ali kar vrezat novo in čimkrajšo traso za relacijo Ljubljana - Jesenice (Karavanke). Vse ostalo je odvisno od Avstrijcev in Nemcev, ki pa verjamem, da bodo svoj bistveno težji del naloge oddelali prej kot mi. Menimo se že dolgo, storjenega ni za drugo traso Gorenjske proge ničesar.

Realno stanje je tako, da večina Slovencev (malih v glavi, da se razumemo), meni, da je Slovenija "premajhna" za hitro železnico. Po njihovo torej odpade sploh kakršnokoli razmišljanje da bi se vzpostavilo hitro železnico med Ljubljano in Jesenicami, ki bi nato preko Frankfurta povezovalo narodovo glavno mesto z dejanskim glavnim mestom od leta 2004 (Bruselj).

Bomo pa sedaj videli. Brussels Airlines je že napovedal povezavo z Brnikom. A seveda ne v "prime time" najdražjih "slotih", kot jih je imela Adria. Iz majhnega mesteca, kot je Ljubljana to pač ne gre. Posledično bodo morali uradnički prespati v Bruslju. Ali se bo sedaj začelo metat subvencije v Brussels Airlines, da se dobi nazaj prave "slote" ali pa bi morda raje investirali ta denar v progo Ljubljana - Jesenice. Težko jih bo srečala pamet.
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1483
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a Dino S » 01.10.2019, 20:18

Hitra železnica proti Jesenicam bi vsekakor bila smiselna, če bi se nadaljevala na A strani ampak to se pa vsaj v tem stoletju ne bo zgodilo kajti avstrijcem se gladko j... za balkance. Pa tudi, če bi prišlo do kakšnega velikega zasuka v politiki, si verjetno tudi premožna Avstrija v tem stoletju tega ne bo mogla finančno privoščiti glede na trenutna in prihodnja ogromna vlaganja v preostale (za njih) bolj pomembne koridorje.
...
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 229
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a urban120 » 02.10.2019, 7:13

Suha prosim, da ne lapaš. Adria je pred privatizacijo delala 3M€ izgube. V istem času pa je Brnik delal 10M€ dobička, ob temu, da je imela Adria v tem času 80% letov na letališču. Po domače je samo Adria pripeljala 8M€ DOBIČKA na Brnik! Skupaj sta Adria in Brnik delala 5 M€ dobička.
Druga stvar je, da namen Adrie ni ustvarjanje dobička, temveč povezljivost Slovenije z Evrope in svetom. Estonci so ugotovili, da vsak turist prinese skozi davke 138€. Pa to niti ni bistvo. Slovenija potrebuje nacionalnega prevoznika tudi za poslovne potrebe. Če, ne bomo imeli letov v LJ tudi biznizmenov ne bo.

Enako vlogo ima tudi SŽ. Če tega ne razumeš na tem forumu nimaš kaj iskati.
Zadnjič spremenil urban120, dne 02.10.2019, 15:19, skupaj popravljeno 2 krat.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4285
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 02.10.2019, 7:20

Suha prosim, da ne lapaš. Adria je pred privatizacijo delala 3M€ izgube. V istem času pa je Brnik delal 10M€ dobičke,ob temu, da je imela Adria v tem času 80% letov na letališču. Po domače je samo Adria pripeljala 8M€ DOBIČKA na Brnik! Skupaj sta Adria in Brnik delala 5 M€ dobička.
Druga stvar je, da namen Adrie ni ustvarjanje dobičke, temveč povezljivost Slovenije z Evrope in svetom. Estonci so ugotovili, da vsak turist prinese skozi davke 138€. Pa to niti ni bistvo. Slovenija potrebuje nacionalnega prevoznika tudi za poslovne potrebe. Če, ne bomo imeli letov v LJ tudi biznizmenov ne bo.

Enako vlogo ima tudi SŽ. Če tega ne razumeš na tem forumu nimaš kaj iskati.


Joj, ko bi bilo takih več in drugih manj!
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 284
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a andre85 » 02.10.2019, 7:50

Suha niso nemci tako hitri kot misliš.
smok1
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 49
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a smok1 » 02.10.2019, 8:53

urban120 napisal/-a:Suha prosim, da ne lapaš. Adria je pred privatizacijo delala 3M€ izgube. V istem času pa je Brnik delal 10M€ dobičke,ob temu, da je imela Adria v tem času 80% letov na letališču. Po domače je samo Adria pripeljala 8M€ DOBIČKA na Brnik! Skupaj sta Adria in Brnik delala 5 M€ dobička.
Druga stvar je, da namen Adrie ni ustvarjanje dobičke, temveč povezljivost Slovenije z Evrope in svetom. Estonci so ugotovili, da vsak turist prinese skozi davke 138€. Pa to niti ni bistvo. Slovenija potrebuje nacionalnega prevoznika tudi za poslovne potrebe. Če, ne bomo imeli letov v LJ tudi biznizmenov ne bo.

Enako vlogo ima tudi SŽ. Če tega ne razumeš na tem forumu nimaš kaj iskati.


Si bil odvisen od Adrie oziroma si kdaj sploh letel z Adrio? Ali samo ponavljaš za g. Tajnikarjem? Ker, take izjave dajejo ponavadi tisti, ki so mogoče enkrat bili na enem čarterju v Grčijo ali pa v Turčijo.
Adriine karte so bile zelo zasoljene, povprečno 300€ do Dunaja in 600€ do Bruslja. Adria je bil zelo neučinkovita. Zabušantstvo, hohštaplerija ter nepotizem jim niso bili tuji.
Veliko let nalašč niso optimizirali procesov, češ, kaj jim pa je to treba. Kupili so zastarel Lufthansin sistem za flight planning, za katerega so plačevali 11000€ mesečno, čeprav so na trgu njim veliko bolj primerne in cenejše alternative.
V letečih vrstah so imeli veliko sinov znanih politikov in "uglednih" strankarskih mož, ki so bili tja vsiljeni s strani vladajočih opcij. Da ne govorim kako sindikat ni dovolil prekinitev pogodbe stevardesi, ki je fizično nadlegovala svoje kolegice in da isti sindikat ni dovolil kaznovanje druge stevardese, ki je tihotapila cigarete iz Sarajeva, ker je enostavno preveč ljudi imelo koristi od tega.

Poznam veliko ljudi tam, več let sem tudi delal z njihovim "middle mannagement-om" in ko slišiš, kako malomarno so delali s z denarjem, ki jim je bil dan, ti lahko postane slabo.

Pa da boš vedel, Adria še vedno dolguje več milijonov KZPS, Petrolu in letališču, tako da govorit, kako so skupaj ustvarjali dobiček je malo smešno.

Slovenija ne potrebuje nacionalnega prevoznika in to se bo kaj kmalu lepo videlo.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3205
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 02.10.2019, 9:26

urban120 napisal/-a:.
Druga stvar je, da namen Adrie ni ustvarjanje dobičke, temveč povezljivost Slovenije z Evrope in svetom. Estonci so ugotovili, da vsak turist prinese skozi davke 138€. Pa to niti ni bistvo. Slovenija potrebuje nacionalnega prevoznika tudi za poslovne potrebe. Če, ne bomo imeli letov v LJ tudi biznizmenov ne bo.


Ne vem no, bi bilo dobro dati račune na mizo, koliko je Adria resnično doprinesla Sloveniji. Za turizem se ni za bati. Če imamo čatersko linijo z Japonsko že nekaj let...potem ostalo ne bo problem. Je res, da je/bo na začetku šok, ampak je Adria šla (sliši se čudno) pravi čas rakom žvižgat. To je ob koncu poletne turistične sezone. Na SŽ pravijo, da imajo povečano povpraševanje do letališč, s katerimi je Adria imela lete iz Brnika.
O biznismenih pa samo to. Slovenija rabi delovna mesta z visoko dodano vrednostjo in ne tovarne s tekočim trakom. Koliko tega je doprinesla Adria? In ti biznismeni niso tako neumni, da ne bi znali leteti iz Pariza, Frankfurta, Bruslja, kjer kakšne škode ne bo. Če je med njimi kakšen jodlar...No ti pa itak z avtom do Ljubljane. Če bo zaškripalo, bo pa Fraport klical domov.

In, če Adria ne bi igrala na karte, ki jih piše @smok1 in ne bi ovirala razvoja konkurence, potem na Brniku ne bi bilo nobenih problemov danes in bi bilo tako, kot na Koper tovorni postaji, kjer se grebejo še za zadnje proste kapacitete. Novi prevozniki pa čakajo na drugi tir, da vstopijo na trg.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1580
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 04.10.2019, 8:05

suha napisal/-a:Realno stanje je tako, da večina Slovencev (malih v glavi, da se razumemo), meni, da je Slovenija "premajhna" za hitro železnico. Po njihovo torej odpade sploh kakršnokoli razmišljanje da bi se vzpostavilo hitro železnico med Ljubljano in Jesenicami, ki bi nato preko Frankfurta povezovalo narodovo glavno mesto z dejanskim glavnim mestom od leta 2004 (Bruselj).


"Hitro" železnico po drugi trasi do Jesenic - zakaj pa ne. Vprašanje je samo, koliko "hitra" naj bo?
Včeraj sem od Lesc do Šentvida oz. postaje Vižmarje po avtocesti potreboval 25 min, kljub omejitvi 80 km/h od razcepa za Tržič do Kranja. Preostali del poti 130 km/h.
Torej bi vlak s hitrostjo 140 km/h potreboval približno toliko od Jesenic do Ljubljane, brez postankov (torej mednarodni vlak). S 160 km/h še malce manj. S tem, da je na slovenskih tirih prevladujoč regionalni promet s postanki na vsaki postaji.
Torej pade avtomatsko ven, da za tako majhno razdaljo ni potrebna hitra železnica, temveč navadna za hitrosti 140-160 km/h. In to je tebi @suha očitno pretežko dopovedati. Razdalje v Sloveniji so absolutno premajhne za gradnjo železnic za hitrosti 200+ km/h. Če potrebuješ z avtomobilom z vožnjo po omejitvah od LJ do MB ali KP le malce več kot uro, za vlak zgoraj navedene hitrosti absolutno zadoščajo. Še toliko bolj, ker je pri nas regionalni promet glavni in ker prestolnica leži v središču države.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3445
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a mkx » 04.10.2019, 8:59

Kar se @suha trudi dopovedati, pa smo tukaj na forumu preveč mali (v glavi): v Sloveniji je treba uvesti onih 13 (ali koliko že) regij, potem pa bo kar naenkrat omembe vreden delež potniških vlakov vozilo izven posamezne regije in bo kar naenkrat smiselno imeti hitre proge za 300 km/h. Tako bo 10 postankov med Lj in Mb sprejemljivih, saj se bodo zgodili v vsaj 4 regijah. #-o
LP, Metod
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1580
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 04.10.2019, 10:04

mkx napisal/-a:Kar se @suha trudi dopovedati, pa smo tukaj na forumu preveč mali (v glavi): v Sloveniji je treba uvesti onih 13 (ali koliko že) regij, potem pa bo kar naenkrat omembe vreden delež potniških vlakov vozilo izven posamezne regije in bo kar naenkrat smiselno imeti hitre proge za 300 km/h. Tako bo 10 postankov med Lj in Mb sprejemljivih, saj se bodo zgodili v vsaj 4 regijah. #-o


To bi bil unikaten pojav: visokohitrostni Regio S-Bahn Ljubljana :D .
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 284
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Adria je šla adijo

OdgovorNapisal/-a andre85 » 04.10.2019, 12:16

TGV Lyria napisal/-a:
mkx napisal/-a:Kar se @suha trudi dopovedati, pa smo tukaj na forumu preveč mali (v glavi): v Sloveniji je treba uvesti onih 13 (ali koliko že) regij, potem pa bo kar naenkrat omembe vreden delež potniških vlakov vozilo izven posamezne regije in bo kar naenkrat smiselno imeti hitre proge za 300 km/h. Tako bo 10 postankov med Lj in Mb sprejemljivih, saj se bodo zgodili v vsaj 4 regijah. #-o


To bi bil unikaten pojav: visokohitrostni Regio S-Bahn Ljubljana :D .

Transrapid sbahn

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov