Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Zakaj sem se lotil tega pisanja? Kar nekaj indicev je, kateri kažejo v smeri, da se lahko pripeti črn scenarij in bomo po novem letu le še na fotografijah, ter ob videoposnetkih občudovali to kar smo lahko do sedaj v živo.

Žal bosta obe lokomotivi SŽ 25-026 in SŽ 33-037 po novem letu nevozni. SŽ 06-018 je že kar nekaj časa izločena iz aktivne službe pri muzejskem vlaku.. 25-ka je imela okvaro in je sedaj tudi tehnično nevozna, 33-ka pa je usposobljena in uspešno opravlja svojo nalogo na »muzejcu«, žal pa ji bo potekla revizija in se zna zgoditi da bo »Veseli december« zanjo žalostni, saj bo takrat naredila svoje zadnje kilometre na naših progah.

No tudi SŽ 71-012 je še aktivna, vendar ima ona zelo majhno območje delovanja, saj v Sloveniji ni več ozkotirnih prog in se lahko prevaža le po nekaj sto metrih proge znotraj železniškega muzeja.
Močno upam, da se bodo našla sredstva za obnovo vsaj dveh lokomotiv, saj se le na ta način lahko uspešno vrši delovanje muzejskega vlaka.

Žal kader kateri pozna in obvlada parno vleko in nenazadnje tudi vozni park muzejskega vlaka, počasi odhaja. Do sedaj se je še nekako uspelo zagotavljati ustrezen kader. Žal že kar nekaj časa ni več kadra kateri bi bil operativno usposobljen opraviti revizijio parne lokomotive. Za vagone muzejskega vlaka so še na voljo usposobljeni ljudje, pa se je kljub temu ustavila revizija dveh vagonov muzejskega vlaka, da o »Dolancu« sploh ne govorim. Pa tako bi znal biti zanimiv, samo poglejte kako Srbi uspešno tržijo »Modri vlak« vse do Bara v Črni gori.

Vem da je delovanje muzejskega vlaka povezano s financami. Mimogrede, podjetje iz celjskega je pripravljeno obnoviti parni kotel lokomotive po zelo ugodni (simbolni) ceni, saj si želijo imeti med svojimi referencami tudi to.

V prihodnjem letu bo 100 letnica nastanka lokomotive serije 270 pri nas poznane kot serija 25. Koliko jih je še voznih na svetu? No ena naša (JŽ 25-022) je bila obnovljena in sedaj vozi v Italiji.
Kot so že nekateri čjani tega foruma napisali, se uporabniki foruma DSO pozitivno odzivajo na izginjanje grafitov iz potniških garnitur in hvalijo SŽ, ker so pristopili k reševanju te nadloge. Kaj mislite kako se bodo tujci odzvali na to, da ne bo več žive pare pri nas? Mnogo njih obišče Slovenijo prav zaradi muzejskega vlaka. Ne smemo si privoščiti , da se ta projekt preneha, saj v kolikor se bo ta enkrat ustavil, se ne bo nikoli več ponovno zagnal.

Poglejte kakšne »muke« so z revitalizacijo Kočevke. Ali pa poglejte na sosednjo Hrvaško, kakšne težave oziroma kakšne ovire se pojavljajo ob želji, da bi ponovno zagnali projekt »parne vleke«. Upam si trditi, da jim nikoli ne bo uspel ta projekt, pa čeprav jim privoščim da jim uspe.

Kot sem že omenil vse se začne in konča pri denarju. Res je, da je vzdrževanje muzejskega vlaka strošek. Ne smemo pozabiti, da je to del naše kulturne dediščine, kateri je v naše kraje prinesel velik gospodarski in tehnološki napredek. V kolikor lahko nekomu, kateri ni imel priložnosti videti delovanje parne lokomotive v času njene redne eksploatacije, pokažemo v obliki muzejskega vlaka je to neprecenljivo. Ohranimo to kulturno dediščino tudi za naše zanamce. Nenazadnje imajo skorajda vse evropske države (z redkimi izjemami) svoje muzejske vlake, nekatere celo privat.

Morda bo kdo rekel kaj pa še mi rabimo svojega »muzejca«. Zato ker je drugačen od ostalih, zato ker vozi po Sloveniji in jo tudi promovira, zato da nam teh zadev ne bo potrebno iti gledati v tujino.

Ne dopustimo, da se tudi na železnici dogodi Adria Airways. Ni več nacionalnega letalskega prevoznika in težko ga bomo ponovno imeli, če ga sploh bomo.
Podobna zgodba se lahko dogodi tudi z muzejskim vlakom.

Slovenske železnice podpirajo tudi nekaj »neželezniških« dejavnosti, med ostalimi tudi HK Olimpijo, šahovsko zvezo … Ne vidim razloga zakaj ne bi tudi v bodoče še podpirali muzejskega vlaka.
»Muzejc« doprinese k prepoznavnosti SŽ-ja tako doma kot tudi v tujini. Vem da bo tudi letos v okviru veselega decembra muzejski vlak poln prav na vseh relacijah. Zato apeliram na vodstvo SŽ-ja naj tega projekta ne opusti. Nenazadnje gre moj apel tudi na državo kot lastnika SŽ-ja in tudi na STO (Slovensko Turistično Organizacijo).

Upam da se strinjate z mano. Vesel bom vaših komentarjev in seveda tudi vaših eventuelnih delitev tega mojega pisanja.
Tine
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

No, saj poslovanje na SŽ ni tako slabo, da na koncu ne bodo našli kakšen evro, kakšne hude recesije pa ni na vidiku.
Moje mnenje je, da je mogoče parne vleke za slovenske razmere malenkost preveč, glede na našo velikost. Dobro, božičkov vlak je terna. Je dogodek, kamor pelješ otroke na neko doživetje, nekaj kar ni vsak dan. Če bi imeli paro recimo 10x na leto (za cel dan) in ob posebnih priložnostih, bi bilo veliko bolje , kot vsakotedensko. Enostavno pridobiš res tiste potnike, ki bi se želeli voziti. Če imaš pa vsak teden, pa hitro kopni. Recimo Čehi naredijo parado, pa je gneča. Če bi imeli to vsak teden, ti res ni, da bi non stop gledal.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a trocken »

Re 4/4 napisal/-a:No, saj poslovanje na SŽ ni tako slabo, da na koncu ne bodo našli kakšen evro, kakšne hude recesije pa ni na vidiku.
Moje mnenje je, da je mogoče parne vleke za slovenske razmere malenkost preveč, glede na našo velikost. Dobro, božičkov vlak je terna. Je dogodek, kamor pelješ otroke na neko doživetje, nekaj kar ni vsak dan. Če bi imeli paro recimo 10x na leto (za cel dan) in ob posebnih priložnostih, bi bilo veliko bolje , kot vsakotedensko. Enostavno pridobiš res tiste potnike, ki bi se želeli voziti. Če imaš pa vsak teden, pa hitro kopni. Recimo Čehi naredijo parado, pa je gneča. Če bi imeli to vsak teden, ti res ni, da bi non stop gledal.
Ne razumem tvojega pisanja ?! A te motijo parni vlaki na Bohinjski železnici? To je turistični produkt, eden boljših v Sloveniiji, katerega glavni kupci so turisti, ki bivajo na Bledu oz. Gorenjskem. A ti bi to ukinil, ko praviš, da bi vlak lahko vozil bolj poredko ?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

trocken napisal/-a: Ne razumem tvojega pisanja ?! A te motijo parni vlaki na Bohinjski železnici? To je turistični produkt, eden boljših v Sloveniiji, katerega glavni kupci so turisti, ki bivajo na Bledu oz. Gorenjskem. A ti bi to ukinil, ko praviš, da bi vlak lahko vozil bolj poredko ?
Para ni bila samo na Bohinjki. Vemo, kako se je končalo na Celjskem. Z Đuro :!: .
Zadnjič spremenil Re 4/4, dne 20.10.2019, 18:21, skupaj popravljeno 1 krat.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: Para ni bila samo na Bohinjki. Vemo, kako se je končalo na Celjskem. Z Đuro :!:
Zato, ker nihče ni znal tam zadeve tržiti. Bohinjko trži ABC Turizem, pravzaprav naslednik nekdanjega Slovenijaturista.
Tvoj prejšnji zapis bi bil smiseln, če bi se tu ciljalo zgolj na slovenske goste. Potem bi bil smiseln sistem "muzejc ob prireditvah" kot imajo v Italiji, tistih nekaj voženj na leto. Stvar je pa bila bistveno drugačna, vsaj polovica gostov na teh "prepogostih" vožnjah je prihajalo iz tujine. Agencije iz Nemčije in Velike Britanije (npr. Great Railway Journeys in Astra Travel) so redno (beri, vsaj 2x mesečno) prirejala potovanja, v katera vključujejo tudi muzejski vlak na Bohinjski progi. Veliko voženj je bilo popolnoma razprodanih. Zrasel je prepoznaven turistični produkt s strani agencije, ki pa mu SŽ kot lastniki garniture in operatorji vlaka niso sledile, oziroma niso hotele slediti.

Zakaj pišem v pretekliku? Ker je zadeva že končana. 33-037 je včeraj doživela podoben incident s pralno odprtino, kot Borsig leta 2013 pri Podbrdu, le da tokrat ni nikogar oparilo. Torej se je tema odprla en dan prepozno. Parna vleka v Sloveniji - končana 19.10.2019.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

TGV Lyria napisal/-a: Zakaj pišem v pretekliku? Ker je zadeva že končana. 33-037 je včeraj doživela podoben incident s pralno odprtino, kot Borsig leta 2013 pri Podbrdu, le da tokrat ni nikogar oparilo. Torej se je tema odprla en dan prepozno. Parna vleka v Sloveniji - končana 19.10.2019.
Tole je pa zaskrbljajoča novica. Se pravi, da so na kocki tudi vožnje v sklopu veselega decembra.

O pogostosti voženj muzejskega vlaka pa govori faktor povpraševanja. Le spomladi ni bil vlak v celoti razprodan, preko ostale sezone pa je bil razprodan. Če zopet pogledamo malce preko meja, Šarganska osmica vozi dnevno. Upravlja in trži pa ŽS.
Tine
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Tin€ napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a: Zakaj pišem v pretekliku? Ker je zadeva že končana. 33-037 je včeraj doživela podoben incident s pralno odprtino, kot Borsig leta 2013 pri Podbrdu, le da tokrat ni nikogar oparilo. Torej se je tema odprla en dan prepozno. Parna vleka v Sloveniji - končana 19.10.2019.
Tole je pa zaskrbljajoča novica. Se pravi, da so na kocki tudi vožnje v sklopu veselega decembra.

O pogostosti voženj muzejskega vlaka pa govori faktor povpraševanja. Le spomladi ni bil vlak v celoti razprodan, preko ostale sezone pa je bil razprodan. Če zopet pogledamo malce preko meja, Šarganska osmica vozi dnevno. Upravlja in trži pa ŽS.
V bistvu se je zgodil čudež in so lokomotivo čez noč uspeli toliko usposobiti, da je nato peljala nedeljski "vojaški" vlak do Mosta na Soči in nazaj. Ampak konec visi v zraku. Veseli december je totalno na kocki, če se sploh kaj razmišlja v tej smeri glede na trenutno stanje.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

TGV Lyria napisal/-a: V bistvu se je zgodil čudež in so lokomotivo čez noč uspeli toliko usposobiti, da je nato peljala nedeljski "vojaški" vlak do Mosta na Soči in nazaj.
Še enkrat več se je dokazalo, da fantje znajo, zmorejo in seveda hočejo. Dobesedno delajo čudeže. Uprava naj zagotovi sredstva za obnovo lokomotiv.
Tine
Uporabniški avatar
casio
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 192
Pridružen: 05.01.2016, 15:04
Kraj: Murska Sobota

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a casio »

Parno vleko bi bilo lepo ohranit ker ob glavni turistični sezoni vsak tujec odnes lep spomin Bohinjske proge in narave ob progi za decemberske vožnje pa je tudi dobrodošel. Vzdrževanje res stane ampak če hočemo ka takega ohranit je to nepogrešljivo.
Uporabniški avatar
Tonka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 150
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a Tonka »

Kaj pa če bi se kupila nova, kakovostna parna lokomotiva, primerna za prevoz potnikov? Nekaj, kar ni preveliko in pretežko, pač pa uporabno in enostavno za vzdrževanje, ter primerno tudi za potnike? Kakšna manjša lokomotiva s tenderjem, v velikosti 25-ke ali malenkost manjša bi bila super.
defy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 89
Pridružen: 25.04.2010, 16:39

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a defy »

Kar kupi si jo.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Tonka napisal/-a:Kaj pa če bi se kupila nova, kakovostna parna lokomotiva, primerna za prevoz potnikov? Nekaj, kar ni preveliko in pretežko, pač pa uporabno in enostavno za vzdrževanje, ter primerno tudi za potnike? Kakšna manjša lokomotiva s tenderjem, v velikosti 25-ke ali malenkost manjša bi bila super.
Čar muzejskega vlaka je v tem, da se z njim doživi neko avtohtonost. Dogaja se tudi to, da se kupi lokomotivo, jo usposobi in potem vozi z njo, o tem bi lahko kaj več povedal @Tono.

V SŽ muzeju je ena zelo fletna lokomotiva serije 17, katera je majhna (tendrovka) potniška in bi kot taka tudi ustrezala tvojim željam, pa še tako hudo okvarjena ni, polomljene ima namreč le križe na kolesih, se pravi nova kolesa in to bi bilo to, no seveda še revizija. Ta serija je včasih vlekla potniške vlake izjemoma tudi tovorne. Bohinjska proga je bila med ostalimi tudi njen domicil, muzejski vlak pa zna biti včasih zanjo kar zajeten zalogaj, zato so serije 06, 25 in 33 bistveno primernejše za vožnjo muzejskega vlaka po bohinjki, kjer se roko na srce opravi večino vožen le tega.
Tine
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a 038 »

V kakšnem tehničnem stanju pa je Titova lokomotiva od modrega vlaka?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Tonka napisal/-a:Kaj pa če bi se kupila nova, kakovostna parna lokomotiva, primerna za prevoz potnikov? Nekaj, kar ni preveliko in pretežko, pač pa uporabno in enostavno za vzdrževanje, ter primerno tudi za potnike? Kakšna manjša lokomotiva s tenderjem, v velikosti 25-ke ali malenkost manjša bi bila super.
Muzejski vlak naj bo muzejski. Britanci sicer delajo nove parne lokomotive po starih načrtih (kot naslednje iz posamezne serije), ampak le pozanimaj se koliko časa in denarja gre za to.
Tin€ napisal/-a:[
V SŽ muzeju je ena zelo fletna lokomotiva serije 17, katera je majhna (tendrovka) potniška in bi kot taka tudi ustrezala tvojim željam, pa še tako hudo okvarjena ni, polomljene ima namreč le križe na kolesih, se pravi nova kolesa in to bi bilo to, no seveda še revizija. Ta serija je včasih vlekla potniške vlake izjemoma tudi tovorne. Bohinjska proga je bila med ostalimi tudi njen domicil, muzejski vlak pa zna biti včasih zanjo kar zajeten zalogaj, zato so serije 06, 25 in 33 bistveno primernejše za vožnjo muzejskega vlaka po bohinjki, kjer se roko na srce opravi večino vožen le tega.
17ka je bila na Bohinjki res domača za potniške vlake, vozil jo je celo moj stari oče, a težava je v tem, da so bili potniški sestavljeni iz 3-4 dvoosnikov in nič več. Tu jih ima pa že dvoosna garnitura 7-8. Že tu bi imela 17ka težave, toliko bolj zaradi svojih velikih koles.
Najboljša je vsekakor 33, ki je nesporna gospodarica slovenskega muzejskega vlaka že vse od osamosvojitve, ko smo jo po srečnem naključju dobili iz vojnih rezerv na Hrvaškem. Končati namreč bi morala v jeseniškem plavžu...
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Parna vleka v Sloveniji - koliko časa še?

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

038 napisal/-a:V kakšnem tehničnem stanju pa je Titova lokomotiva od modrega vlaka?
Upam, da nisi pomislil na njeno reaktivacijo. Ta lokomotiva sploh ne bi pasala na muzejski vlak, razen če bi usposobili kompleten Titov vlak, kar pa je misija nemogoče saj ni ustreznih vagonov. Pogojno ustrezen je le Dolančev vagon. Cena vozovnice tako ekskluzivnega vlaka pa bi bila verjetno astronomska.

Ko sem že pri cenah, pred štirimi leti sem se potepal po Baden-Württemberg-u in se šel popeljati z njihovim muzejskim vlakom, pri deželni karti je bilo potrebno doplačati le "davek na paro" in to le 4€. Žal ni vozila serija 58 (naša 36) kot je bilo napovedano, temveč njihova "naftarca" serija 12.
Tine
Odgovori