Nobeden od novih Stadlerjev ne bo nagibni vlak, torej imamo že v štartu Vmax 140 km/h.
Nikjer na svetu še niso kaj takega razmišljali. Proizvajalec nerdi garnituro v skladu z naročili. Če se ne motim so bili slovenski naročeni za 160 km/h.
Doubledecker bo težko "lahek" vlak - torej bo verjetneje vozil pod kategorijo "Drugi vlaki", kjer je Vmax 120 km/h.
Doubledeckerji so tudi vlaki TGV s hitrostjo 300 in več km/h in imajo osno obremenitev 17 ton. Vsak vagon ima v tem primeru pač dva podstavka, tudi naši. Nikjer uradno ni govora o
težkih in
lahkih vlakih, temveč o dovoljenih bočnih pospeških. In s pojavom Siemesov so bili dovoljeni večji bočni pospeški, kar je skrito v kategorijo "vlak z nizkim koeficientom nagibanja"! Zakaj na progah primernih za hitrosti 160 km/h in ki bi ob ukinitvi nivojskih prehodov lahko dopuščale hitrosti tudi do 200 km/h imeti omejitev 120 km/h, Railjet pri sosedih ima menda maksimalno hitrsot 225 km/h in je nedvomno "težek" vlak, saj ima lokomotiva osno obremenitev 22,5 tone. Zakaj vedo le le odločujoči, v predpisih sosednjih držav takšnih bedartij ni najti, končno je pa na povsem premem odseku Štore-Šentjur maksimalno dovoljena hitrost za"težke" vlake samo 100 km/h. Mogoče pa šparajo pri vzdrževanj proge na gnilih pilotih iz FJ časov.
4-členska EMG bi lahko vozila kot "lahek vlak" se pravi Vmax 140 kmh oz.- enako kot Siemens desiro
Po navedbah proizvajalca se lahko naroči v razponu 120-200 km/h, tipičmno 160 km/h. Zakj bi na slovenskih železnicah to omejevali je seveda vprašanje posebne vrste, glej prejšne odgovore.
Stadlerjev DMG ima powepack vagonček: težko bo vozil kot lahek vlak (mogoče so vseeno možnosti), bo pa brez problemov kot drugi vlaki - torej spet 120 km/h.
Stadler Flirt Powerpack ima osno obremenitev manj kot 18 ton. Za ruski trg pa amnj kot 20,5 ton/os, toda v zaostali Rusiji so osne obremenitve nad 25 ton/os. Sicer pa v nobenem predpoisu ni govora o lahkih in težkih vlakih, temč dovoljenih bočnih pospeških.
Sedaj pa še nekaj glede infre - danes imamo glede na kategorije vlakov 3 progovne hitrosti, maksimalne so v premi in sicer 160/140/120. Tu se pojavi vprašanje, zakaj imata drugi dve kategoriji v premi omejitve, ko pa je vendarle prema in bi bile lahko vse tri hitrosti enake 160/160/160. Upam da se bo to v doglednem času spremenilo - še posebno je to izrazito na relaciji Pragersko-Maribor in Pragersko-Ormož.
To je pa všrašanje za miljon €. Sam imam občutek, da je to samo zaradi takratnega stanja voznega parka na štajerskem koncu. Nobena lokomotiva serije 3xxx ni bila dobavljena za več kot 120 km/h, podvozje je skrajno klasično, če kdo ne verjame naj primerja 3xx podvozje s 541. Reagani imajo vmax bojda 120 km/h. In Desiriji so bili naročeni za 140 km/h. V tem je poanta. In prav zato sem povprašal, kakšno bo stanje po dobavi novih vlakov. In še vprašanje je bilo, zakaj se serija 541 (ter ustrezni vagoni recimo klasificirani za 200-250 km/h), ki normalno vozi lahko do 225-250 km/h in ima sodobno podvozje, nedvomno v rangu Desirojev smatra kot vlak z visokim koeficientov nagiba.
In še enkrat, premagovanje ovinkov je omejeno le s predpisanimi bočnimi pospeški in ne "težo" vlaka.