O:550650
Pozdravljeni,
v letu 1916 se je dogodilo kar nekaj predelav na tramvajskem omrežju oz. priprav za predelave.
Glede na to, da je postala proga Glavni kolodvor- Zaloška cesta glavna proga in Mestni trg-Dolenjski kolodvor, je nekaj tirov bilo odvečnih in so jih odstranili.
Seveda je Ministrstvo za železnice moralo dati soglasje. V tem primeru je šlo pri odločbi ministrstva z dne 17.3.1916 za naknadno dovoljenje za odstranitev tirov. Je pa bilo zapisano v odločbi, da je potrebno ob poteku koncesije vzpostaviti prvotno stanje, kakor je bilo prvi dan koncesije.
Odstranili so stranski tir pri kretnici na Mestnem trgu (na km 1 1/4), tir na končni postaji na Dolenjskem kolodvoru (km 3 1/2) ter tira na končni postaji na Zaloški cesti (km 1.9 do km 2.0).
Dne 14.8.1916 pa je SMD predlagala, da se postajališče "Elisabetina ulica" prestavi k novi kretnici (km 0.606). Prosi se občinski svet, da potrdi načrte, da se potem lahko zaprosi Ministrstvo za železnice na Dunaju za odobritev.
Linijo Mestni trg - Dolenjski kolodvor bi radi uporabljali kot stransko progo. Da se to lahko spelje, je potrebna manjša predelava, ki bo omogočila vožnjo po glavni liniji (Glavni kolodvor-Zaloška cesta), prestaviti je potrebno kretnico, ki je bila v bližini trga Cesarja Jožefa (Km 0.3) v Poljansko ulico (km 0.6).
Postajališče "Cesar Jžefov trg" ostane tam, kje je, postajališče "Elisabetina ulica" se prestavi k novi kretnici (km 0.6).
Župan je svoj predlog pogojev (tukaj jih ne navajamo, so pa v zvezi z izvedbo hodnikov in cestišča) poslal stavbnemu odseku občinskega sveta, ki se je strinjal z njimi, tako da je bil županov predlog sprejet na seji občinskega sveta 19.9.1916.
Potrditev so poslali na A.Oe.K.G. na Dunaj dne 29.9.1916, skupaj s potrjenim načrtom. Načrt je potrdilo tudi vodstvo mestne elektrarne.
Pogoje je delniška družba sprejela, vendar z zadržkom, da to velja samo za ta primer. Odgovor so poslali iz Dunaja 21.decembra 1916.
Magistrat je pripravil odgovor že 8.1.1917, potem pa se je verjetno "zataknil" v eni izmed pisarn, tako da je bil odposlan na delniško družbo na Dunaj šele 23.1.1917
Obenem pa so obvestili tudi Deželno vlado v Ljubljani o potrditvi načrtov.
Ministrstvo za železnice na Dunaju je 2.4.1917 pooblastilo Deželno vlado v Ljubljani, da izda gradbeno dovoljenje za prestavitev kretnice na Poljansko cesto.
Deželna vlada v Ljubljani je delniško družbo na Dunaju obvestila dne 21.5.1917, da je gradbeno dovoljenje za prestavitev kretnice izdano.
Vidimo, koliko je potrebno dovoljen, pogajanj, predno se pride od ideje do izvedbe.
Od ideje do izvedbe skoraj eno leto. Sedaj vemo, zakaj so se tako branili pri ljubljanskem tramvaju spreminjati stvari, ki niso bile v njihovem interesu.
Še eno obvestilo v letu 2016 ljubljanskega tramvaja o vzdrževalnih delih:
Dne 18.9.1916 pričnemo z zamenjavo tirnic in sicer od kretnice pri kavarni Evropa proti Južnemu kolodvoru. Dela se bodo vršila podnevi.
Dopis je podpisal Anton Müller, zastopnik obratnega vodje.
Katera vzdrževalna dela so se še izvajala v letu 1916 ?
Mestni stavbni urad je dne 11.10.1916 obvestil magistrat, da se je obrnil na obratno vodstvo električne cestne železnice in jih opozoril, da utegne zvišanje kolesnic na Poljanski cesti povzročiti neprijetnosti in nesreče.
Vodstvo je izjavilo,, da so sedaj popravili le najslabši del tračnic in da se bodo spomladi leta 1917 zanesljivo položile po celi Poljanski cesti nove tračnice v nivoju ceste, ki jih bo določil mestni stavbni urad.
Na tej cesti pa do spomladi ne bodo več delalo, samo v izjemnih primerih, če bo popravilo tračnic potrebno zaradi varnostnih ozirov.
Na seji občinskega sveta dne 19.12.2016 je občinski svetnik Likozar urgiral revizijo tarif električne cestne železnice.
Na isti seji pa je občinski
svetnik Štefe izrazil željo, naj bi vodstvo električne cestne železnice vpeljalo na progi Južni kolodvor- Deželna bolnišnica priklopne vozove.
Ta Tefetov predlog pa smo že obdelali v prejšnjih postih.
S tem smo zaključili z letom 1916!
pozdrav
Darko