Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Žiga »

Eno vprašanje, verjetno bolj za starejše železničarje. Kako to, da se "tovorni" del ljubljanske železniške postaje imenuje ravno Ljubljana severna? Ne bi bilo bolj logično vzhodna, če je že tako?
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a miloš »

O tem je že enkrat tekla beseda.Rečeno je bilo takole:Ker je to bila železnica Dunaj-Trst,je torej iz Ljubljane šla proti severu.
LP Miloš
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a miloš »

Danes sem v Kranju videl zanimiv sestav vlaka za Jesenice.Spredaj 541,zatem 20 (!) teh novih vagonov za razsuti tovor in zadaj dve 541.Bo to stalnica ozirama ali je večji izkoristek ali zgolj slučaj?
LP Miloš
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Žiga »

miloš napisal/-a:Danes sem v Kranju videl zanimiv sestav vlaka za Jesenice.Spredaj 541,zatem 20 (!) teh novih vagonov za razsuti tovor in zadaj dve 541.Bo to stalnica ozirama ali je večji izkoristek ali zgolj slučaj?
LP Miloš
Ena Živa ima na odseku Kranj - Jesenice max. obremenitev 1260t. Od tistih dveh, ki sta bili zadaj, je bila verjetno predzadnja hladna, zadnja pa doprega.
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a miloš »

Na to se ne spoznam,obe zadaj sta imeli pantografe gor.Sem mislil,da sta dve zadaj zaradi 20 ih vagonov.
LP Miloš
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a dingo »

Ne gre se koliko bi "komot šlo" skozi ovinek...ampak kakšen vpliv ima to na potnike
Citat iz druge teme. Če odmislimo potnike, kakšne pa so potem mejne hitrosti pri kateri bi venec preskočil in vlak iztiril oz. bi se prevrnil. Če je npr. skozi ovinek predpisana hitrost 70km/h. Koliko je potem varnostnega faktorja. 20% ali več?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Če je npr. skozi ovinek predpisana hitrost 70km/h. Koliko je potem varnostnega faktorja. 20% ali več?
V Butalah se to preiskuša. Po možnosti večkrat, da je statistika bolj točna. V realnem svetu pa samo3 podatki

1.) Eckwersheim derailment, iztirjenja TGV na testni vožnji z deloma izklopljenimi varnostni,mi napravami zaradi potreb testiranja. Vlak bi moral zmanjšati hitrost iz testnih 350 km/h (dovoljena progovna hitrost 320 km/h) na 175 km/h. (Op. V linku https://en.wikipedia.org/wiki/Eckwersheim_derailment se pojavlja zanimiva napaka zaradi konverzije iz km v milje in nazaj in se operira z okroglimi ciframi v miljah in piše nato 352 km/h, ali 89 km/h etc....). Vlak je v ovinek pripeljal s hitrostjo 265 km/h in posledično iztiril. Torej prekoračitev za 51%.
2.) Iztirjenje pri Santiagu di Compostella, https://en.wikipedia.org/wiki/Santiago_ ... derailment. Vlak je v ovinek pripeljal s hitrostjo s hitrosjo 195 km/h, pred iztirjenjem zmanjšal na 179 km/h. Omejitev v ovonku je 80 km/h. 100% hitreje se očevidno ne da.
3.) Iztirjenje nagibnega vlaka na Hrvaške. Ve se, da je vlak nekontrolirano dosegel hitrost 133 km/h. Ne ve se pa progovna hitrost. Če bi bila 90 km/h, bi se spet približali 50% prekoračitvi. O vzrokih pa raje ne, načelno je pa bil razlog v izbiri najcenejšega ponudnika vzdrževanja.

Sedaj torej vemo, da TGV nedvomno iztiri pri 50% prekoračitvi. Torej moramo sedaj izvesti nekah poskusnih iztirjenj. Najprej se naj preiskusi pri tvoji predpostavki 20%, nato po 5% navzgor, dokler ne dobimo hitrosti za iztirjenje. Ker imamo na voljo 3 garniture, lahko ponovimo vajo še 2x na dveh drugih ovinkih in bomo dokaj zanesljivo dobili kritično preseganje hitrosti... Računsko se pa zadeva težko napove, preveč spremenljivih vplivov na dinamiko vožnje. Pa obilo sreče, če se kdo loti teh poskusov. Nagibnih vlakov pa pravzaprav ne bo niti škoda, letos bodo imeli 20 let, pa še vedno niso dosegli napovedanih časov vožnje med Mb in Lj, oziroma so precej počasnejši kot takrat na nemodernizirani progi.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kdaj bo vlaki iztiril je odvisno tudi od stanja proge, geometrije ovinka itd..., ni eksplicitnega podatka. TGV je brez težav vozil 574 km/h, po ovinkih in preko kretnic, tam kjer sicer vozi max 320.
Srečno novo leto vsem forumašem!
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kdaj bo vlaki iztiril je odvisno tudi od stanja proge, geometrije ovinka itd..., ni eksplicitnega podatka.
Zato pa sem lepo napisal, da je potrebno narediti vsaj 3 (po možnosti pa še več) poskusov na različnih ovinkih. Samo za to, da se vidi vpliv geometrije proge na "kritično" hitrost.
TGV je brez težav vozil 574 km/h, po ovinkih in preko kretnic, tam kjer sicer vozi max 320.
Tudi v Butalah ne bi kaj takega poskušali in tudi nikoli niso o tem niti razmišljali. To je podobno kot da bi maksialno hitrost Pendolina (200 km/h) v Sloveniji (Pragersko-Rače) testiral na odseku Kresnice-Laze!
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Glede na to, da je težišče vagona kašnih 1,5m nad nivojem tirnic, se pri vožnji v ovinek poleg sile teže, na kolo pojavi še moment zaradi centrifugalne sile, ki dodatno pritiska kolo na zunanjo tirnico. Teoretično bi se pri idealnih pogojih vagon zaradi hitrosti sploh ne mogel iztiriti in bi se prej prevrnil. Se morda motim?
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Poglej si ta posnetek iz Compostelle, https://www.youtube.com/watch?v=oZywILevyps Meni se zdi, da je zadnji del prvega voza iztiril pred prevrnitvijo. Podobno se govori, da je v Franciji baje prej iztiril zadnji del pogonskega voza.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ljubitelj napisal/-a:Poglej si ta posnetek iz Compostelle, https://www.youtube.com/watch?v=oZywILevyps Meni se zdi, da je zadnji del prvega voza iztiril pred prevrnitvijo. Podobno se govori, da je v Franciji baje prej iztiril zadnji del pogonskega voza.
Ne. Iztirila in prevrnila se je dodatna dizelska pogonska enota, ki jo imajo te garniture takoj za električno "lokomotivo", in sicer zaradi teže dizelskega motorja v njej. Posledično je povlekla vse ostalo za seboj. Sicer pa gre tu za masovno prekoračitev, namesto 80 km/h je vlak vozil skoraj 200. Pri nas pa se pogovarjamo o zgolj manjših pospešitvah.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Sicer pa gre tu za masovno prekoračitev, namesto 80 km/h je vlak vozil skoraj 200. Pri nas pa se pogovarjamo o zgolj manjših pospešitvah.
Tudi pri 50% prekoračitvi hitrosti TGV je iztiril zadnji konec pogonskega voza. Na žalost ni realno-časovnega posnetka. Sicer se pa lahko debatira ali se vlak najprej začne prevrnačati ali iztirjati. V vsakem primeru iztiri. Vsekakor pa si zainteresirani poglejte tole študijo Train-overturned derailments due to excessive speed – Analysis and countermeasures
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Nihče ni nič pokomentiral, zato samo to, skozi tipične zavoje na SŽ 275m radij, 110 mm nadvišanje, vmax (b=0,65)) je dovoljena hitrost 70 km/h. Prevrnil se bo nekako pri 105 km/h, vsaj tako pravi v članku napisana Kuniedina enačba. Tipično je to okoli 40% večja hitrost kot dovoljena za b=0,65 m/s^2. Seveda ima vpliv razmerje med težo vozičkov in karoserije vagona, višina težišča in vse skupaj je nekoliko približno, vendar dovolj zanesljivo, da lahko rečemo, da to nikakor ni 20%.
Mičo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 349
Pridružen: 11.07.2011, 19:00

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Mičo »

Kako to, da včasih potniške vlake vlečejo OBB in Adriakombi lokomotive? Jih SŽ najame ali dejansko OBB in Adriakombi opravljata storitev potniškega prometa?
Odgovori