Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Benny »

....
Zadnjič spremenil Benny, dne 13.03.2020, 14:11, skupaj popravljeno 1 krat.
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Benny »

....
Zadnjič spremenil Benny, dne 13.03.2020, 14:10, skupaj popravljeno 1 krat.
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Benny »

Ljubitelj napisal/-a:Izgleda, da se firmi 2TDK slabo piše. Bodoči prometni minister, v wikipediji opisan kot teolog in politik https://sl.wikipedia.org/wiki/ Jernej_Vrtovec brez dneva zaposlitve izven stranke, je na predstavitvi jasno povedal, da bo morebiti prišlo do prenosa 2TDK na SŽ. Zlobni jeziki na eni gradbeni visoki šoli so zlobno pripomnili, da bo treba Madžare poplačati. Sicer se pa železnici pišejo slabi časi. Največjo prioriteto ima u vdeba e-vinjet in gradnja dodatnih pasov na AC omrežju. Železnica nekje bolj odzadaj s poudarkom na regionalnih progah. Še bolj odzadaj posodobitev proge MB-LJ da se doseže potovalni čas, kakršnega je obljubljal že davni direktor Rekar.
Sicer je pa vse odvisno od volje nastavljenega politkomisarja
Le proučitev možnosti prenosa in pospešitev vlaganj v železnico! Mislim pa da se vsi strinjamo da je bila Šarčeva vlada za železnice in na splošno celotno infrastrukturo pravi polom, skoraj vse projekte so ustavili in to kljub rekordnemu proračunu!

Slika
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Le proučitev možnosti prenosa in pospešitev vlaganj v železnico! Mislim pa da se vsi strinjamo da je bila Šarčeva vlada za železnice in na splošno celotno infrastrukturo pravi polom, skoraj vse projekte so ustavili in to kljub rekordnemu proračunu!
Sam nisem čisto tega mnenja, na Štajerskem se ni še nikoli toliko delalo. Lahko da slabo vidim, torej te prosim da podaš kakšne podatke kaj so ustavili. Pa ne Pragerskega, kjer je problem v ARSO in njegovi spremenjeni politiki.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

K tvoji listi bi pa dodal poudarke iz dnevnega časopisa, konkretno Dnevnika :

Jernej Vrtovec, minister za infrastrukturo
Ključni poudarki

• Ukrepi za zajezitev koronavirusa.
• Razogljičenje prometa, uvedba e-vinjete in šest pasov na avtocesti.
• Posodobitev infrastrukture za električno mobilnost.
• Modernizacija železnic s poudarkom na regionalnih progah.
• Posodobitev proge med Mariborom in Ljubljano, da bo pot trajala uro in pol.
• Morda prenos družbe 2TDK na Slovenske železnice.
• Razmislek o NEK 2 in gradnja hidroelektrarn Mokrice in tiste na Muri.
• Vetrne in sončne elektrarne.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Ljubitelj napisal/-a:
Le proučitev možnosti prenosa in pospešitev vlaganj v železnico! Mislim pa da se vsi strinjamo da je bila Šarčeva vlada za železnice in na splošno celotno infrastrukturo pravi polom, skoraj vse projekte so ustavili in to kljub rekordnemu proračunu!
Sam nisem čisto tega mnenja, na Štajerskem se ni še nikoli toliko delalo. Lahko da slabo vidim, torej te prosim da podaš kakšne podatke kaj so ustavili. Pa ne Pragerskega, kjer je problem v ARSO in njegovi spremenjeni politiki.
Ljubitelj, glede na to da imaš veze z gradbinci, me čudi da ti je iz spomina ušla posodobitev gorenjske proge v času zapore Karavanškega predora, obljubljali so veliko, na koncu pa se bo naredila le ena mala flika.
Tine
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Benny »

Ljubitelj napisal/-a:
Le proučitev možnosti prenosa in pospešitev vlaganj v železnico! Mislim pa da se vsi strinjamo da je bila Šarčeva vlada za železnice in na splošno celotno infrastrukturo pravi polom, skoraj vse projekte so ustavili in to kljub rekordnemu proračunu!
Sam nisem čisto tega mnenja, na Štajerskem se ni še nikoli toliko delalo. Lahko da slabo vidim, torej te prosim da podaš kakšne podatke kaj so ustavili. Pa ne Pragerskega, kjer je problem v ARSO in njegovi spremenjeni politiki.
Pozabljaš da so to projekti ki so v izvajanju že nekaj let in so se začeli izvajati že pred Šarčevo vlado. Njegova vlada je naprimer ustavila začetek del na modernizaciji vozlišča Grosuplje, nadgradnjo Ljubljana-Jesenice, Ljubljana-Borovnica, modernizacijo postaj na Primorski progi ter gradnjo ENP postaj, itd. Prav tako so ustavili pripravo(dokumentacija) za Tivolski lok, Ljubljansko železniško postajo, modernizacijo postaj na odseku Zidani Most-Dobova,... in še nešteto projektov na cestnem omrežju. Bratuškova se je večinoma slikala na projektih prejšnjih dveh vlad, sami niso naredili praktično nič, razen pri drugem tiru.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Bratuškova se je večinoma slikala na projektih prejšnjih dveh vlad, sami niso naredili praktično nič, razen pri drugem tiru.
nekaj je resnice v tvojem pisanju, grem pa skoraj stvait glavo, da se ni še nikoli toliko vlagalo JŽI kot zadnja leta, tudi po dosedanjo vlado. Seveda bi pa vsi vse delali, nihče se pa ne vpraša od kod denar. Oziroma opozicijski politiki so venomer tulili, da država drvi v prepad, zaradi enormnoih dolgov (pa med brati rečeno je skorajda najhitreje zniževala zadolženost v EU), venomer so jamrali o fiskalnem pravilu, recimo da je Gorenjaksa proga zato izpadla iz proračuna. Ssedaj ko se oblast menja pa taisti svarilci naznanjajo, da je to pravilo preživeta stvar in obljubljajo znižanje javne porabe ob dvigu pokojnin, povečanju financiranja občin, etc... in čisto nič ne razmišljajo o znižanju davkov, o čemer smo polsušali vsaj 5 let. Je potrebna realnost na tem svetu in ne vsega verjet kar blebetajo politiki, še najmanj pa takim ki imajo bogoslovske kvalifikacije.
Ampak pustimo temo na miru, preveč diši na politiko.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Tin€ napisal/-a: Ljubitelj, glede na to da imaš veze z gradbinci, me čudi da ti je iz spomina ušla posodobitev gorenjske proge v času zapore Karavanškega predora, obljubljali so veliko, na koncu pa se bo naredila le ena mala flika.
Vlada gre v rebalans proračuna....Kaj bo z odsekom...presodite sami. Tako da, mogoče pa je celo izpadla pametna poteza, da se ne vlaga 100 na uro, kot bi si nekateri želeli.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Re 4/4 napisal/-a:
Tin€ napisal/-a: Ljubitelj, glede na to da imaš veze z gradbinci, me čudi da ti je iz spomina ušla posodobitev gorenjske proge v času zapore Karavanškega predora, obljubljali so veliko, na koncu pa se bo naredila le ena mala flika.
Vlada gre v rebalans proračuna....Kaj bo z odsekom...presodite sami. Tako da, mogoče pa je celo izpadla pametna poteza, da se ne vlaga 100 na uro, kot bi si nekateri želeli.
Ljubitelj je spraševal kaj je Šarčeva vlada opustila glede železniške infrastrukture. To je le eden izmed projektov kateri je izpadel in glede na časovnico zapore Karavanškega predora, tu ne bi smelo biti nikakršnega odstopanja, saj bi s tem ubili dve muhi na en mah.

Proračun se je sprejemal še v času "debelih krav" in se takrat aktualna vlada še ni ozirala na koronavirus. Šla pa je kar zajetna vsota € v smeri kjer se ne multiplicira vložen denar.

To kar se dogaja danes in je napovedan rebalans proračuna je popolnoma novo dejstvo (no ne povsem novo) in verjamem, da ne bo to edini rebalans, saj bodo prihodki v državni proračun bistveno okrnjeni. Posledično temu pa se bo morala zmanjšati tudi poraba, veliko naporov bo potrebno da bo gospodarstvo preživelo, le ti so edini ki državo držijo pri življenju!

Se opravičujem za zadnjih par stavkov s katerimi sem skrenil iz teme tega foruma, bila pa je beseda o rebalansu proračuna in smatram da le ti niso čisto mimo.
Tine
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Tin€ napisal/-a:..tu ne bi smelo biti nikakršnega odstopanja, saj bi s tem ubili dve muhi na en mah...

Proračun se je sprejemal še v času "debelih krav" in se takrat aktualna vlada še ni ozirala na koronavirus. Šla pa je kar zajetna vsota € v smeri kjer se ne multiplicira vložen denar.
Tole o debelih kravah pa žal ne bo držalo. Za leti 2020 in 2021 sta se sprejemala v času, ko je Nemčija pričakovala recesijo, ter trgovinsko vojno. Morda res imamo rekorden proračn, ampak podhranjenost žal ni samo na železnicah. To se prerado pozablja. Del denarja končno pride tudi za znanost in še kam. Občine pa itak z najvišjo povprečnino.

Kar pa se tiče ubiti dveh muh na en mah. Seveda bi šlo, ampak...se mi ne da tisto ali je res šel denar v prave roke. Če gledam 100 % realno, so sedaj ta črtanja samo posledica nevlaganja v preteklosti. Če bi kaj naredili v času onega, ko se je imel da bo železniški minister...ampak, sej vem. Vedno je tako, da bo kriv ta zadnji. #-o Prvi načrtovan remont pa je bil v smeri Kopra, ki pa je bil tudi prvi črtan. To se pa je res načrtovalo v času debelih krav. Kakorkoli obrneš na koncu, Karavanke so se načrtovale z letošnjim letom na silo, ker Avstrijci ne bodo čakali v nedogled in ne zato, ker se je našel denar. Zato tudi časovnica Štajerska :arrow: prekopavanje za silo prevozni tiri v Pragerskem :arrow: karavanški predor.
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Javni naročili, ki zajemata gradnjo proge na odsekih Divača−Črni Kal (brez Glinščice) in Črni Kal−Koper sta na prehodu iz prve faze v drugo. V obeh primerih je bila sposobnost in dopustnost ponudb priznana desetim prijavljenim. Z današnjim dnem je začel teči osem delovnih dni dolgi rok, v katerem je možno podati zahtevek za revizijo.

Iz "borbe" za posel so pri obeh javnih naročilih predvidoma izpadli kitajski ponudbi China Civil Engineering Construction in Power Construction Corporation of China, italijansko-špansko-slovenski konzorcij Impresa Pizzarotti + Acciona Construction + Makro 5 gradnje ter avstrijski Swietelsky. V primeru naročila Divača−Črni Kal je negativno oceno dobil še avstrijsko-švicarsko-slovaški konzorcij Marti + TuCon.

Več: http://www.drugitir.si/novice/2020-05-0 ... sobljenost
Aljaž
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Benny »

Flišni material, ki se ne bo porabil pri gradnji drugega tira, se bo skladno s sklepom ARSA lahko odlagal v bližnjem kamnolomu Črnotiče namesto da bi se odvažal v doslej predviden 111 kilometrov oddaljen Salonit Anhovo. In prav ta sprememba načina ravnanja z viški flišnega materiala predstavlja 40 milijonov evrov prihranka na projektu Drugi tir.

https://www.facebook.com/zadrugitir/pos ... 4474598468
Zadnjič spremenil Benny, dne 17.06.2020, 21:36, skupaj popravljeno 1 krat.
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Benny »

Izdelava okoljske, investicijske in ostale dokumentacije v postopku državnega prostorskega načrtovanja za dvotirnost nove žel. Proge Divača-Koper:

http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Benny »

Evropska komisija odobrila še 80 milijonov za drugi tir
https://www.delo.si/gospodarstvo/novice ... 48053.html

Skupaj z danes pridobljenim kohezijskim paketom bo drugi tir imel v tej finančni perspektivi na voljo 234 milijonov evrov, vodstvo 2 TDK pa pričakuje še dodatno evropsko pomoč v naslednji koheziji, zaradi česar naj bi bilo vseh nepovratnih sredstev v milijardni naložbi za približno 400 milijonov evrov.
Odgovori