Nove garniture Stadler

Debata okoli voznega parka
Odgovori
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:Smisel dizelske garniture je ekonomičnost in ne divjanje. :? Zato tudi ima namenoma nižjo moč, s tem slabše pospeške, ter s tem manjšo končno hitrost. Če hočete divjati z dizlom, si nabavite Audi Q7 V12 TDI. :roll:
A kaj boljšega od klempavega SUV ne najdeš za primerjavo? #-o
Tole s slabšimi pospeški je precej subjektivno. Vinschger GTW pospešuje tako, da debelo gledaš. Pa čeprav ima pogon samo na tisti sredinski voziček pod motornim členom. Po tej logiki bi moral Flirt z 2 pogonskimi vozički leteti.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Re 4/4 napisal/-a:Smisel dizelske garniture je ekonomičnost in ne divjanje. :? Zato tudi ima namenoma nižjo moč, s tem slabše pospeške, ter s tem manjšo končno hitrost. Če hočete divjati z dizlom, si nabavite Audi Q7 V12 TDI. :roll:
To je napačno formulirano, kot bi trdil, da je smiselnost električne garniture divjanje in ne-ekonomičnost. Po svetu vozi ogromno dizelskih garnitur z vmax med 160 in 200 km/h. Vse je odvisno od razmerja moči pogona in teže. Pri našem Stadlerju je to razmerje dovolj dobro, da bi lahko vozil 160, kot ostale električne garniture, ni pa smiselno, ker je namenjen za regionalne proge. Ali torej izhaja omejitev 140 zgolj iz namena uporabe, ali je posredi še kakšen drugi tehnični vzrok.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:Smisel dizelske garniture je ekonomičnost in ne divjanje. :? Zato tudi ima namenoma nižjo moč, s tem slabše pospeške, ter s tem manjšo končno hitrost. Če hočete divjati z dizlom, si nabavite Audi Q7 V12 TDI. :roll:
To je napačno formulirano, kot bi trdil, da je smiselnost električne garniture divjanje in ne-ekonomičnost. Po svetu vozi ogromno dizelskih garnitur z vmax med 160 in 200 km/h. Vse je odvisno od razmerja moči pogona in teže. Pri našem Stadlerju je to razmerje dovolj dobro, da bi lahko vozil 160, kot ostale električne garniture, ni pa smiselno, ker je namenjen za regionalne proge. Ali torej izhaja omejitev 140 zgolj iz namena uporabe, ali je posredi še kakšen drugi tehnični vzrok.
:roll:

Seveda je smiselnost električih garnitur divjanje. Še posebej pri pospeševanju. Čemu potem že skoraj standardnih 1,2 m/s2 začetnega pospeška in razvijanje booster bogijev, ki se jih loteva Stadler? Točno! Zato, da z regio vlakom čim hitreje spelješ z mesta. Ko bi vsaj enkrat nehali primerjati nekaj s svetom, saj ne živimo tam. :roll: Kar sem napisal, trdi sam Stadler. Dizel garniture za Evropo so narejene iz vidika ekonomičnosti. Če se kdo sploh spomne, sem prilimal pogoj 22 minut na relaciji Pragersko - Maribor. In zakaj je 22 minut.
Ker imajo dizel-električna vozila v smislu ekonomičnosti običajno bistveno manjšo moč...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Seveda je smiselnost električih garnitur divjanje. Še posebej pri pospeševanju. Čemu potem že skoraj standardnih 1,2 m/s2 začetnega pospeška in razvijanje booster bogijev, ki se jih loteva Stadler? Točno! Zato, da z regio vlakom čim hitreje spelješ z mesta. Ko bi vsaj enkrat nehali primerjati nekaj s svetom, saj ne živimo tam. :roll: Kar sem napisal, trdi sam Stadler. Dizel garniture za Evropo so narejene iz vidika ekonomičnosti. Če se kdo sploh spomne, sem prilimal pogoj 22 minut na relaciji Pragersko - Maribor. In zakaj je 22 minut.
Ker imajo dizel-električna vozila v smislu ekonomičnosti običajno bistveno manjšo moč...
Kakšno vlogo pa ima pri tem kratkotrajna moč elektromotorjev merodajna za pospeševanje. Dizel sigurno tega nima na voljo, električna pa, če je omrežje sposobno. Sicer močnostni štrom ni moje področje, pa vendar upam, da nisem preveč mimo udaril.
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 310
Pridružen: 10.06.2018, 22:37
Kraj: na Goriškem

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a MatejP »

Pa lep pozdrav
jakaklec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 285
Pridružen: 03.02.2008, 18:00
Kraj: Tolmin

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a jakaklec »

Ali kdo ve če je možno speti dizel in električnega Stadlerja skupaj, ter ga peljati po ne-elektrificirani progi?
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1591
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a desiro »

jakaklec napisal/-a:Ali kdo ve če je možno speti dizel in električnega Stadlerja skupaj, ter ga peljati po ne-elektrificirani progi?
Najverjetneje je mogoče, bi pa v takem primeru bil električni hladen (izklopljene baterije(zavira kot vagoni)), torej bi se to posluževalo samo npr. pri ponovitvi žleda na primorskem in potrebi prepeljanja elektro flirta čez dizel koridor...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Kanarček715
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 27.01.2014, 19:34

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Kanarček715 »

desiro napisal/-a:
jakaklec napisal/-a:Ali kdo ve če je možno speti dizel in električnega Stadlerja skupaj, ter ga peljati po ne-elektrificirani progi?
Najverjetneje je mogoče, bi pa v takem primeru bil električni hladen (izklopljene baterije(zavira kot vagoni)), torej bi se to posluževalo samo npr. pri ponovitvi žleda na primorskem in potrebi prepeljanja elektro flirta čez dizel koridor...
Morda bi pa lahko dvojnik (dizel + elektro) ob vikendih vozil kot vlak LP 4290/4291 na relaciji Ljubljana-Nova Gorica.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Kanarček715 napisal/-a:
Morda bi pa lahko dvojnik (dizel + elektro) ob vikendih vozil kot vlak LP 4290/4291 na relaciji Ljubljana-Nova Gorica.
Do Jesenic. Naprej pa dizel do NG. Zelo verjetno. Sploh v nedeljo 4291 do Ljubljane bi od Jesenic naprej rabil ojačanje, sicer lahko ta vlak pokriva ena garnitura.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1591
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a desiro »

Garnituri bosta lahko vozili speti in se upravljali z ene kabine... neglede na to ali je D ali E flirt. Problem je ker vsaj po moji logiki čez spenjačo ne moreš prenest VN potrebne za delovanje ogrevanja/klime potniškega prostora nikakor pa ne za delovanje vlečnih motorjev.
Hkrati pa ta garnitura brez pogona obremeni pogon prve na 200%.
Saj siemensa lahko tudi vlečeš hladnega...in se tega in še marsičesa drugega poslužujemo ob vožnji v delavnico... vendar je to rezervirano res za izjemne primere dostave v dleavnico iz postaje Ljubljana....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
Kakšno vlogo pa ima pri tem kratkotrajna moč elektromotorjev merodajna za pospeševanje. Dizel sigurno tega nima na voljo, električna pa, če je omrežje sposobno. Sicer močnostni štrom ni moje področje, pa vendar upam, da nisem preveč mimo udaril.
Ta kratkotrajna povišana moč na pogonskih oseh je seveda odločilna za hitrejše pospeševanje do voznoredne hitrosti. Uporabost tega pa je zelo dobrodošla tam, kjer je veliko prometa in/ali ustavljanja na postajah. Že, če ima postaja 5 minutni takt, je ta začetni pospešek pravzaprav prvi pogoj pri nakupu. Do maksimalne hitrosti pa se večina tudi že poslužuje postavljanja pogojev. Gre pa to v rangu 2 do 3 minut od 0 do 160 km/h, pri polni garnituri.
Na neelektrificiranih progah tega živžava ni. Poleg tega se danes z gorivom ravna preudarno.
Sploh pa 140 km/h je samo programsko omejena hitrost, saj pri višjih hitrostih poraba goriva precej naraste. Prihranek časa pa je zaradi slabših pospeškov (zaradi manjše moči motorja) pravzaprav ničen, glede na višjo porabo goriva.

Kar pa se tiče ali je omrežje sposobno dovesti toliko energije, je to še najmanjši problem. Večji problem je z zdrsavanjem pogonskih osi in kako to preprečiti brez vpliva na pospeševanje in čim manjši vpliv na udobje potovanja.
jakaklec napisal/-a:Ali kdo ve če je možno speti dizel in električnega Stadlerja skupaj, ter ga peljati po ne-elektrificirani progi?
Če tako zahtevaš na razpisu, potem se da. Ostalo je @desiro povedal. Recimo na Retijskih železnicah vidiš, kako potniška garnitura vozi tovorni vagon*. Torej, se danes vse da. Samo odpreti je potrebno denarnico. Se pa večina proizvajalcev teh "eksotičnih" zadev izogiba, seveda razen Stadlerja. :roll:
* https://i.pinimg.com/originals/f3/95/4a ... 653275.jpg
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Re 4/4, ta podatek me je zanimal, da je hitrost programsko omejena in ne tehnično. Kar se tiče spenjanja različnih tipov garnitur pa je verjetno mišljeno, da bosta obe garnituri ločeno gnani vsaka s svojim pogonom, upravljani pa z istega mesta. Brez veze bi bilo, da bi električna vlekla ugasnjeno dizelsko ali celo obratno. Druga stvar je pri bimodalnem pogonu, ki je za to namenjen.
preglednik
jakaklec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 285
Pridružen: 03.02.2008, 18:00
Kraj: Tolmin

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a jakaklec »

Ravno to me je zanimalo, ali lahko E flirt preko povezave prenese energijo vlečnim motorjem D flirtu... in obratno, ali lahko D flirt daruje svojo energijo E flirtu. Prvo bi s stališča razpoložljive energije še nekako razumel, ob predpostavki, da so povezovalni kabli med garniturama temu namenjeni. Slednje pa verjetno ne, saj D flirtu zmanjka moči?
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1591
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a desiro »

jakaklec napisal/-a:Ravno to me je zanimalo, ali lahko E flirt preko povezave prenese energijo vlečnim motorjem D flirtu... in obratno, ali lahko D flirt daruje svojo energijo E flirtu. Prvo bi s stališča razpoložljive energije še nekako razumel, ob predpostavki, da so povezovalni kabli med garniturama temu namenjeni. Slednje pa verjetno ne, saj D flirtu zmanjka moči?
Preko spenjače sigurno ne, električni kontakti na spenjači so namenjeni le za prenos podatkov krmiljenja... Če bo sreča morda baterijsko napetost ... To bi bilo uporabno npr. pri poškodbi glavnega stikala, da bi se vlak brez spreminjanja sestave lahko seveda z nižjimi pospeški odpeljal do končne postaje saj bi krmiljenje iz garniture na baterijah delovalo neomejen čas.

Zanimivo je recimo da pendolino lahko v teoriji prenese visoko napetost na drugo garnituro ki ima spuščene odjemnike toka in z njo oskrbuje vse porabnike vključno z pogonom in sicer preko visoko napetostne povezave (enak vodnik kot za gretje vlaka pri kalsičnih vlakih), le to pa se v praksi ni nikoli uporabljalo) morda kaj podobnega zna tudi stadler.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Nove garniture Stadler

Odgovor Napisal/-a cokla »

desiro napisal/-a:
Preko spenjače sigurno ne, električni kontakti na spenjači so namenjeni le za prenos podatkov krmiljenja... Če bo sreča morda baterijsko napetost ... To bi bilo uporabno npr. pri poškodbi glavnega stikala, da bi se vlak brez spreminjanja sestave lahko seveda z nižjimi pospeški odpeljal do končne postaje saj bi krmiljenje iz garniture na baterijah delovalo neomejen čas.

Zanimivo je recimo da pendolino lahko v teoriji prenese visoko napetost na drugo garnituro ki ima spuščene odjemnike toka in z njo oskrbuje vse porabnike vključno z pogonom in sicer preko visoko napetostne povezave (enak vodnik kot za gretje vlaka pri kalsičnih vlakih), le to pa se v praksi ni nikoli uporabljalo) morda kaj podobnega zna tudi stadler.

Če se ne poenostavi postopek spetja z visokonapetostnim kablom...nima smisla. Ne vem, če se je pri Siemensih v praksi kdaj uporabilo.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Odgovori