Ljubitelj napisal/-a:
Kakšno vlogo pa ima pri tem kratkotrajna moč elektromotorjev merodajna za pospeševanje. Dizel sigurno tega nima na voljo, električna pa, če je omrežje sposobno. Sicer močnostni štrom ni moje področje, pa vendar upam, da nisem preveč mimo udaril.
Ta kratkotrajna povišana moč na pogonskih oseh je seveda odločilna za hitrejše pospeševanje do voznoredne hitrosti. Uporabost tega pa je zelo dobrodošla tam, kjer je veliko prometa in/ali ustavljanja na postajah. Že, če ima postaja 5 minutni takt, je ta začetni pospešek pravzaprav prvi pogoj pri nakupu. Do maksimalne hitrosti pa se večina tudi že poslužuje postavljanja pogojev. Gre pa to v rangu 2 do 3 minut od 0 do 160 km/h, pri polni garnituri.
Na neelektrificiranih progah tega živžava ni. Poleg tega se danes z gorivom ravna preudarno.
Sploh pa 140 km/h je samo programsko omejena hitrost, saj pri višjih hitrostih poraba goriva precej naraste. Prihranek časa pa je zaradi slabših pospeškov (zaradi manjše moči motorja) pravzaprav ničen, glede na višjo porabo goriva.
Kar pa se tiče ali je omrežje sposobno dovesti toliko energije, je to še najmanjši problem. Večji problem je z zdrsavanjem pogonskih osi in kako to preprečiti brez vpliva na pospeševanje in čim manjši vpliv na udobje potovanja.
jakaklec napisal/-a:Ali kdo ve če je možno speti dizel in električnega Stadlerja skupaj, ter ga peljati po ne-elektrificirani progi?
Če tako zahtevaš na razpisu, potem se da. Ostalo je @desiro povedal. Recimo na Retijskih železnicah vidiš, kako potniška garnitura vozi tovorni vagon*. Torej, se danes vse da. Samo odpreti je potrebno denarnico. Se pa večina proizvajalcev teh "eksotičnih" zadev izogiba, seveda razen Stadlerja.
*
https://i.pinimg.com/originals/f3/95/4a ... 653275.jpg