Diorama 1960a

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a ebi2 »

Vojko zdravo,
Ozadje izgleda odlično. Prehod med kamnolom in ozadjem ti je res odlično uspel. Tudi ozeleneli del izgleda super, kot so navedli že predhodniki.
Lep pozdrav,
Duško
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

matejmm napisal/-a:Vojko, prav neverjetno je kako nekaj zelenja spremeni sceno. Res dobro izgleda vse skupaj.
Močno upam, da to ni bila prvoaprilska šala :wink:
Tudi jaz sem zadovoljen s sceno na južnem segmentu, vendar še ni povsem končana. Še kakšen grmiček, presipna postaja, nekaj prepotrebnega osebja: ob postajališču, okrog remize in deponije peska in še kakšni manjši detajli.

Duško, hvala za tvoje besede in spodbudo. Sedaj imam časa na pretek in si zmišljujem vedno nove in nove izzive, ki kar precej odstopajo od prvotnega načrta :D . Material je "na lagerju" na pretek, idej tudi, volje pa tudi dovolj.

In da ne bo samo besedičenje, še "črno beli" pogled od remize proti kamnolomu:
Slika

Se imejta oba in lp, Vojko
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Zdravo, Vojko!

Zelo mi je všeč razvoj in napredek na tvoji maketi! Ozkotirni dodatek mi je še posebej všeč!
In z vsemi pohvalnimi besedami predhodnih komentatorjev se lahko le strinjam!
S obeh ozkotirnih kretnic sem odstranil elektromagnetni mehanizem za premik - preveč izstopa. Nadomestil sem ga z samoizdelanim, ročnim premikalnim mehanizmom. Najprej sem pravokotno na kretnico izdolbel manjši žleb (v rdečem ovalu), spodnja slika:
Slika
Zanima me pa ali si se odločil za trajni ročni premik ozkotirnih kretnic, kot imaš prikazano v citiranem postu?

Veliko veselja ti želim še naprej in seveda, ostani zdrav!
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hoj Miran, po dolgem času sva spet v "navezi" - hi.
Hvala za spodbudo, kar me vsekakor navdaj z občutkom, da gre gradnja v pravo smer :) . Premikalni mehanizmi na kretnicah ozkotirne proge bodo vsekakor ročni. Mogoče se kasneje odločim za zamenjavo s Caboose polžastim mehanizmom (slika spodaj):
Slika

Levi je namenjen H0 kretnicam in malce manjši desni, N kretnicam. Delujejo perfektno in zanesljivo, ter predvsem ohranjajo položaj obeh ostric (jih imam montirane na maketi SR (Southern Railroad), ki je zgrajena v N sistemu.

Seveda potrebujem za namestitev teh mehanizmov določen prostor, ki ga na južnem segmentu, ob ozkotirni progi, ni ravno na pretek ....
Poskusil sem tudi vožnjo ozkotirnega tovornega vagona prek kretnic, pa so manjše težave: osi vagonov imajo preveč prostega hoda levo-desno, kar je po svoje razumljivo. To je tudi težava pri ostrih zavojih ozkotirne proge na južnem segmentu. Torej bo po premisleku ta vagon dovažal material in orodje samo med remizo in zgornjo etažo kamnoloma. Še fotografija ozkotirnega vagona:
Slika

Vagon je dobesedno starodobnik, saj izhaja iz mojih mladih let, ko sem se začel ukvarjati z malimi železnicami. Proizvajalec je Liliput in po tirih brezhibno teče, je tudi brez poškodb in ocenjujem starost na 45 let (+/- leto ali dve). In še mogoče zanimivost: v Avstriji me je takrat stal točno 65,- šilingov (cena je še vedno na originalni škatli) :D

lp, Vojko
Zadnjič spremenil volkun, dne 02.04.2020, 20:17, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Da še malce slikovno popestrim današnji železniško maketarski delovni dan: potniški vlak je po nekaj kilometrih vožnje prisopihal v grapo pred kamnolomom in bo nadaljeval vožnjo do deset kilometrov oddaljene železniške postaje Krnica, ki se skriva v ozadju, za zelenjem . . .
Slika

In ostanimo negativni :D
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

volkun napisal/-a: Slika

Vagon je dobesedno starodobnik, saj izhaja iz mojih mladih let, ko sem se začel ukvarjati z malimi železnicami. Proizvajalec je Liliput in po tirih brezhibno teče, je tudi brez poškodb in ocenjujem starost na 45 let (+/- leto ali dve). In še mogoče zanimivost: v Avstriji me je takrat stal točno 65,- šilingov (cena je še vedno na originalni škatli) :D

lp, Vojko
Zdravo, Vojko!

Podobno, morda celo nekoliko starejšo zbirko imam tudi sam! Kupljeno je bilo še v Gradcu v trgovini Koch na Glavnem trgu, cena pa je razvidna iz fotke! :D
Slika

Slika

Če bo po sreči, bo tudi ta vozni park udeležen kakšne vožnje po bodoči maketi! :D :D
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

uh Miran, tole pa je zavidanja vreden vozni park! In kot vidim, nekaj nastaja. Tu mislim na progo ter plutovinasto podlago in še več tirov v ozadju tvoje slike, bravo!
Sam imam pa še nekaj ozkotirnih huntov od Minitrixa, ki bodo tudi služili svojemu namenu v kamnolomu in so iz istega obdobja. Sicer pa me poleg vsega ostalega čaka še zoprno plazenje pod maketo, da namestim premikalne mehanizme kretnic, zvrtam luknje za pritrditev aluminjastih stikalnih panelov na obode, vse ožičim in električno povežem,.... Dela čez in čez :D
Do pisanja in ostani negativen!
lp Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Po dolgotrajnih razpravah krajanov krnice, so se vendarle odločili, da križ z Jezusom prestavijo na "staro mesto", torej ob gozdno pot, na južnem segmentu. Baje je tam že stal nekoč, pa so ga zaradi gradnje železniške proge prestavili. Kot je to v navadi pri navzkrižju inetresov - niso se mogli dogovorit, kje naj bo po novem, se je železniška uprava odločila, da ga postavijo poleg poslopja železniške postaje v naselju Krnica. Hočeš nočeš, so se krajani s tem strinjali in tako je ostalo dolga leta . . . Ko pa so morali ploščad nad nakladalno rampo na postaji Krnica razširiti, je tudi križ našel pot do svojega "starega mesta". In gozdar poleg svojega nadzorniškega dela v gozdu, občasno vrže oko še na križ, če le stoji, tako kot mora...
Slika

No med tem sem tudi pripravil univerzalne stikalne panele iz aluminija, ki služijo montaži stikal, tipkal in ostalih elementov upravljanja makete. Pripravil sem šablono z lesenim delom, ki seže v izrez na obodu in z štirimi luknjami za pritrditev na obod, naslednja slika:
Slika

Šablono vtaknem v izrez in skoznjo izvrtam luknje 2,0mm:
Slika

Panel z zaporedno številko 12, pa je posebne vrste, saj sta vanj nameščena dva RJ45 konektorja; zgornji za LAN kabel, ki služi povezavi med centralo z21 in računalnikom. Spodnji konketor (rumena nalepka MM), pa je namenjen krmilniku Multimaus. Na desni strani so VS sponke, namenjene priključitvi amper metra za merjenje stojnega toka lokomotiv, spodnja slika:
Slika

Tudi ves stikalni asortima je že zbran in označe, da bo delo v naslednjih dneh gladko steklo: montaža na panele, žična povezava do sponk oz. ostalih elementov in seveda testiranje:
Slika

lp, Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hi, nadaljujem z elektrifikacijo, dokler je še "električna" volja .... Vsi stikalni paneli so z ustreznimi izvrtinami in na nekatere sem že pritrdil elemente: konektorje, stikala, diode. Spodnja slika prikaže obod na zahodnem segmentu s štirimi paneli. Na prvem je konektor, kot je opisano na sliki, ostali trije pa so pripravljeni za kretniška stikala. Nad paneli je tudi samolepilna etiketa z označbo rajona / predela makete, kam pač to spada. V tem primeru je to ž.p. Krnica (ž.p. = železniška postaja).
Slika

Likovna signala KkStB me še čakata zapakirana v vrečkah, da ju sestavim in primerno obarvam - pa se mi trenutno ne da. In da ne bo postaja brez signalno varnostnih naprav, sem začasno postavil Vismanova signala, ki sem ju malce prebarval in namestil njuni oznaki:
Slika

S tem sem lahko tudi dokončno uredil pokrajino neposredno okrog signalov in bližnjo okolico. Posipanje različnega materiala, grmovje, polomljena debla, manjše drevje, lesene "štange", ostanke energetskega kabla, nekaj figur in seveda gramoz okrog proge. Na naslednji fotografiji je med drugim videti staro polomljeno deblo drevesa, iz katerega že poganja novo drevesce. Redko videno ampak je tudi to najti na diorami 1960a :D:
Slika

Na postajališču, tik ob tabli, strojnik ozkotirne lokomotive po končani delovni smeni, čaka na potniški vlak, da ga popelje domov, v Krnico, na zaslužen počitek:
Slika

Za sprostitev ob delu, pa poslušam gypsy jazz musko, ki res paše k tovrstnemu delu:
https://www.youtube.com/watch?v=Q3dPSYgypH4

lp, Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

. . . dnevi modelarske neaktivnosti, pa se malce trudim s sestavljanjem vlakovnih garnitur in vožnjo vlakov, s pomočjo tabele "Turnus vlakov". Povezava na kratek video:
https://youtu.be/MyEYldtjos4

se imejte negativno!
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Pa smo spet skupaj. Malce aktivnosti ob diorami; drobna predelava ozkotirne lokomotive. Barva, v katero je odeta dizel lokomotiva, ki bo opravljala službo na ozkotirni progi, se nikakor ne sklada z mojim konceptom makete, sploh pa ne paše v okolje kamnoloma, kjer se bo premikala sem ter tja. Slika originala:
Slika

precej plastično deluje tale pobarvanka in še v nebesno modri je :? Meni zelo nevšečno! Zamislil sem si zeleno nadgradnjo, rjavo rdeče podvozje in kovinsko trobljo, pokrov nad kabino (mislim, da je zračnik) in malo zarjavel izpuh. Torej najprej razstavljanje modela in odstranitev lopate ter "šremerja" (tako imenujejo knapi ta poseben kramp) na zadnji steni lokomotive - glej rumen krožec.
Slika

Izvleči je potrebno še vse zunanje dodatke: nadstrešek in trobljo (rumen oval) ter izpuh nad motorskim pokrovom, slika spodaj.
Slika

Vse je pripravljeno za barvni premaz . . .
Slika

In dve tanki plasti barve sta nanešeni. Barval sem z AB-jem (air brush). Le tako je zagotovljena res zelo tanka in enakomerno nanešena plast barve, ki ne prekrije detajlov, kot so kovice, majhne ročke,....
Slika

Še enkrat s profila.
Slika

Jutri, ko se vse dodobra osuši, pa nadaljujem.
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Dobre štiri ure dela je bilo, da sem premala lokomotivo št.4, kot sem žele. Na njej ni nobenih oznak in tabl, razen letraset številke 4. Karoserija (?) je temno zelena, podvozje (frem?) in stopnice rjavo rdeče, vlečni kljuki spredaj in zadaj sta črni, izpuh je rjavo rdeč in že precej ožgan, torej veliko črne, troblja rjavo rdeča in prav tako pokrov na strehi kabine. Luči spredaj in zadaj sta beli, In vse skupaj je precej postarano s suhim čopičem in svinčnikom trdote HB. Na koncu sem vse novo obarvane dele posprejal še s prekrivnim mat lakom - zaščita barve!
Slika

Še štirica v kamnolomu, na zgornji etaži:
Slika

In še enkrat z drugega zornega kota:
Slika

To pa je sedaj druga pesem, se mi zdi :D. S "kamuflažo" sem zadovoljen. Bom pa poskusil napravit še kašno makro fotografijo, kjer so res vidni detajli. Recimo nekateri robovi, ki se svetijo od obrabljenosti, prav tako stopnice, sajasta rebra stranic dizelskega motorja itd . . .
lp
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

In opravil sem tudi preskusno vožnjo. Kolesa lepo tečejo, motorček je glasen. je pa hec, ker so tri osi, zelo skupaj, ena za drugo in je na spodnjem nivoju kamnoloma precej oster zavoj. Tukaj z nižjo napetostjo (cca. 6V ne gre!). Lokomotiva je analogna, kot vse na ozkotirni progi. Jutri testna vožnja (ne še obremenilna) na ostali ozkotirnici. Torej od kamnoloma do remize in do deponije pesak ter presipne postaje (ki je v gradnji).
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Zdravo, Vojko!

Všeč mi je prebarvana in postarana lokomotiva! Katere barve uporabljaš?

Glede ostrih zavojev pa bi verjetno res bila primernejša kakšna dvoosna lokomotiva z ne preveliko medosno razdaljo. Sicer pa, glavno je, da med vožnjo uživaš!
LP, Miran
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ne vem, ali se pri tej lokomotivi to da izvesti, ampak najbrž bi bila funkcionalna rešitev problema z ostrimi zavoji zamenjava srednje kolesne dvojice s tako brez sledilnih vencev. Ali pa odstranitev vencev "po modelarsko" ...

Drugače pa: čestitke za celotno dioramo, polna je lepih detajlov, tudi staranje te lokomotive mi je zelo všeč. Bravo in le tako naprej!
LP, Metod
Odgovori