Vidim, da se preveč poenostavlja, kako je v Švici čisto enostavno. Ja, tudi jaz sem mislil tako 10 let nazaj, potem pa malo brskal in videl da ni tako rožnato... Najprej del programa za železnice se financira iz FinöV Fonda, ki se napaja iz pristojbin za težka vozila in cestnin tranzitnih tovornjakov, dodatek h gorivu in davkov in še vedno ni bilo dovolj, zato vlada v Bernu daje tudi posojila. Da je Gotthard predor kompleten so žrtvovali, da Lötschberg predor ni dokonočan (sem pisal o tem) in, da je ozkih grl na ostalem omrežju še precej. In, če bi malo poznal projekte po Evropi, se gredo na isti način, kot slovenski. Projekt se gradi s takšno hitrostjo, kot je možno dobiti prilive denarja. In več, kot je težak proračun, ter kupna moč, več denarja lahko gre v projekte. Razen, če imaš jajca, kot v Srbiji in se zadolžiš za 2 milijardi dolarjev pri ruskih in kitajskih bankah za 30 let, z 2 % obrestno mero in prvih 5 let oproščen plačila prvega obroka. Sedaj si pa naredi finančni konstrukcijo. xy milijonov na leto za kredit + redno vzdrževanje obstoječe proge za visoke hitrosti in ostale proge + subcencija za prevoznika. Lahko izračunaš, če jim bo uspelo...sraka1 napisal/-a:Zdaj pa se samo naj nekdo oglasi, da ni dovolj denarja za slednje Denarja je več kot dovolj. Švicarji so gradili GBT za 10 milijard CHF...
In tako MMG. Stroški vzdrževanja dolgih predorov so tudi 3x dražji od odprte proge.
Hvala, da vsak dan izvem nekaj novega. proga od Lyona čez Fréjus do Torina ima 30 promilov nagiba in 1,5 kV v voznem vodu...zelo dobro zaledje...bisabre napisal/-a:. Seveda ne pozabimo, da ima Trsti dobro infrastrukturno zaledej, da so Italijani tudi sicer dobro povezani tako z Avstrijci, Švicarji in Francozi....