Darko, živio. Zakaj so na Slovenski cesti ostale tirnice ? Leta 1951 so rušili Figovec in uredili novo traso. Tire so zabetonirali. Ob ukinitvi tramvaja so ta del samo zalili z asfaltom in zadeva je za bila zaključena. Na Tržaški so bile v sredini kocke, tir je bili v makadamu. Se pravi "mala malca" za pobiranje.
Leta 1947 so imeli zamisel, da bi speljali dva tira. Enega po eni strani do obračališča (kasneje za trolejbus) in nato po drugi strani. Čas je nato "povozil" zamisel. Škoda.
Ne najdem članka, kjer je bilo zapisano kako so tega leta širili Tržaško cesto (na začetku). Ta del je bil včasih ožji (hiše). Upam, da ga ponovno ugledam.
Predvidevam, da so tiste slike "z valjarjem" nastale ob premontaži izogibališča.
Mislim, da kaj veliko fotografij iz Tržaške ceste pred letom 1947 nimamo. Pač ta del ni bil tako fotogeničen. Obljubljal sem fotografije ob podiranju hiš.
Sem pa mislil, da bo kaj več o močvirnatem terenu in pogrezanju ceste ter saniranju s skalami in betonskimi plombami.
Nekaj takega, kot je opisano v knjigi Ljubljanski tramvaj avtorja T. Brateta:
citat:
"Po vojni je bila tramvajska proga na Vič deloma prestavljena. Z ureditvijo Tržaške ceste pri tovarni Ilirija je bil cestni ovinek odrezan, cesta pa na novo speljana naravnost in z njo tudi tramvajska proga, Med obema cestama - staro in novo - je nastal manjši nezazidan prostor, kjer je pozneje podjetje Petrol postavilo bencinsko črpalko, prvo na Viču.
Po prestavitvi ceste in tramvajske proge je posebne težave povzročal močvirnat teren, po katerem je bila speljana cesta. Proga se je na tem mestu nenehno pogrezala, vožnja s tramvajem pa je bila neudobna in sunkovita.
Šele po mnogih letih se je tramvajsko podjetje odločilo odpraviti pomanjkljivosti viške proge. Na tem odseku so začasno ukinili promet, odstranili tirnice, v zemljo vgradili skale in betonske plombe ter z vsem tem zapolnili močvirnat teren pod cesto. Vse skupaj so zabetonirali in na to spet položili tirnice. Po tem radikalnem posegu se proga ni več pogrezala."
Ali bi bilo mogoče, da prostovoljne brigade niso leta 1947 opravile najbolje svojega dela ?
Ali bi lahko prosim pogledal v časopise "mnogo let" po letu 1947, da bi izvedeli, kdaj so začasno ukinili promet na viški progi in sanirali močvirnat teren pod tramvajsko progo?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Darko, to kar sem "objavil", je večina še iz spomladanskega brskanja. Verjetno bom nadaljeval od leta 1947 ("Slovenski poročevalec, Ljudska pravica") dalje, vendar še ne vem kdaj. Imam namen najti kaj o "trikotniku" v Mostah in podobnem.
Na italijanski strani ebay.it je v prodaji razglednica Ljubljane s pogledom na nebotičnik in Slavijo s tramvajem in progo pred njima iz začetka štiridesetih let.
Saj ne vem, ali je ta 9 min. filmček že bil objavljen na teh straneh, najde se ga na FB profilu Borka Radeščka. Kadri so očitno bili očitno posneti tik pred upokojitvijo tramvaja, saj se na mnogih opazi fičote, na nekaterih ravno rušijo niz hiš pred Namo, na nekaterih se pa že vidi tudi Kozolec, ki se je gradil l. 1955-57.
Hvala za tvoj prispevek. Večina filmskega gradiva sem prvič videl. Posebno so zanimivi inserti iz Šiške in Savskega naselja. Je pa filmček za domačo videoteko.
Vrnil se bi na tisti del filma, ki je bil posnet v Šiški. Začne se približno pri 1:30. Malce pred gasilnim domom. Zanimivo je, da se na postaji (Stara cerkev) tramvaj ne ustavi. Predvidevam, da je v času snemanja tu vozil trolejbus ali avtobus. Tir je tako služil le za pristop tramvaja do "krožne proge" (od remize). V filmu tudi ni dela proti Viču in Rudniku. Predvidevam, da je bil filmski material (večji del) posnet v zadnjem letu obratovanja tramvaja. Nekako za spomin.