Informacije o OBB

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 26.01.2021, 9:08
Na preiskusno vožnjo gre zato, ker se Bolgarci (po navedbah lokalnih medijev) otepajo ponudbe, ki jo je dal Siemens. Razlog se po navedbah večine dol skriva v tem, da sami želijo garniture za daljša potovanja, tri ure in več. Vendar Siemens, ki je kot referenco navedel to OeBB garnituro, temu pogoju ne ustreza. V Avstriji je ta garnitura en navadni S-Bahn. Želja (špekulacije) BDŽ-ja je bila tudi, da bi od Siemensa raje vzeli Mireo, ki pa (še menda) ni pripravljen za tujino, niti ne vem ali je možen v štiri-pet členski varianti. Za 3 kV pa sploh ne obstaja. Ostala dva ponudnika (Alstom, Stadler), imata vsaj realno referenco, vendar sta oddala dražjo ponudbo.
Čakaj... Zdaj pa tega mišmaša ki si ga napisal, realno ne razumem.
Ne glede kaj je Desiro ML v Avstriji, je s to opremo vsekakor več kot primeren za daljša potovanja. Saj tudi v Avstriji vozi po 3 ure in več (Salzburg - Wörgl, Lienz - Friesach)*. Zakaj torej Siemens z njim ne bi imel realne reference? To, da ga Avstrijci uporabljajo na dunajskem S-Bahnu, je kvečjemu zelo zgrešeno, ker s tolikimi sedeži in vso možno luksuz opremo notri ne sodi na primestno železnico milijonskega mesta. Vsi ostali "S-Bahni" v Avstriji pa so v resnici mreže regionalnih linij po celi deželi. Tako da je ta oznaka pravzaprav zavajajoča.
In če je katera garnitura še bolj "S-Bahnovska", je to ravno Mireo, ki se poleg tega v Nemčiji še bori s hudimi težavami. Da pa Siemens ne zna delati garnitur za 3 kV, čivkajo že vrabci na strehi - primer Slovenija, Belgija. Ampak to je za Bolgarijo irelevantno, ker imajo 25 kV.

*Belgijci ga uporabljajo celo kot Inter City. Toliko o nivoju IC in o tem, da so naši Stadlerji neprimerni za ta rang. Malo si poglejte kakšen izgleda belgijski Desiro ML, pa vam bo naš Stadler luksuz!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 26.01.2021, 10:19 Čakaj... Zdaj pa tega mišmaša ki si ga napisal, realno ne razumem.
Ne glede kaj je Desiro ML v Avstriji, je s to opremo vsekakor več kot primeren za daljša potovanja. Saj tudi v Avstriji vozi po 3 ure in več (Salzburg - Wörgl, Lienz - Friesach)*. Zakaj torej Siemens z njim ne bi imel realne reference? To, da ga Avstrijci uporabljajo na dunajskem S-Bahnu, je kvečjemu zelo zgrešeno, ker s tolikimi sedeži in vso možno luksuz opremo notri ne sodi na primestno železnico milijonskega mesta. Vsi ostali "S-Bahni" v Avstriji pa so v resnici mreže regionalnih linij po celi deželi. Tako da je ta oznaka pravzaprav zavajajoča.
In če je katera garnitura še bolj "S-Bahnovska", je to ravno Mireo, ki se poleg tega v Nemčiji še bori s hudimi težavami. Da pa Siemens ne zna delati garnitur za 3 kV, čivkajo že vrabci na strehi - primer Slovenija, Belgija. Ampak to je za Bolgarijo irelevantno, ker imajo 25 kV.

*Belgijci ga uporabljajo celo kot Inter City. Toliko o nivoju IC in o tem, da so naši Stadlerji neprimerni za ta rang. Malo si poglejte kakšen izgleda belgijski Desiro ML, pa vam bo naš Stadler luksuz!

Česa ne razumeš? :D Pač pod referenco je bilo potrebno navesti, kam si ga prodal in ponudniki so pač vpisali svoje. Sedaj nihče ne bo šel podrobno pregledovati, kako so Avstrijci porazdelili svoje mrežo, ko pa vsako leto delajo določene spremembe. Dejstvo je pač, da cela Evropa govori o tem, kar si napisal. Desiro ML in kaotični Dunaj. Še Francozi so pisali o tem problemu in zakaj potem ta glas ne bi sedaj prišel še do Bolgarije? Pa tudi kar nekaj Avstrijcev jamra, da po treh urah na teh sedežih pod nobenim pogojem ni več udobno sedeti, ker te "povleče" v sedež. In ravno iz teh novic, so nekateri raje želeli videti da bi ponudil Mireota, ker je kao noviteta ali pa da sploh ne bi vzeli ponudbe Siemensa, saj imajo že izkušnje z Desastro prve generacije. Sedaj ga pač preiskušajo ali bo ok, čeprav na koncu zagotovo ne bodo dobili za to, kar preiskušajo, saj so Avstrijci mastno plačali za njega. Vsa umetnost razpisa.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 26.01.2021, 11:08 Pa tudi kar nekaj Avstrijcev jamra, da po treh urah na teh sedežih pod nobenim pogojem ni več udobno sedeti, ker te "povleče" v sedež. In ravno iz teh novic, so nekateri raje želeli videti da bi ponudil Mireota, ker je kao noviteta ali pa da sploh ne bi vzeli ponudbe Siemensa, saj imajo že izkušnje z Desastro prve generacije. Vsa umetnost razpisa.
Notranja oprema + sedeži je ponavadi neodvisna od proizvajalca. V čemu je torej point Mireo kot "noviteta"? Zapletanje njega v naročanje garnitur za daljše proge je posmeh celotni industriji.
Če pa smo že pri (ne)udobju Borcad Genio sedežev, jih imajo tudi Slovaki v novih vagonih za dolge proge in Čehi v InterPanterjih, ki so kao "garniture za daljše proge". Torej to, kar rabijo Bolgari, dejansko pa skoraj identični kot Cityjet.
Edini smiseln je zadnji stavek, slabe izkušnje z Desiroji Classic. To pa poznamo. Vse ostalo pa se mi zdi, kot da Bolgari pojma nimajo, kaj bi radi imeli. Še manj pa o tem, kaj naj sploh gledajo. Če so bolj važne papirne reference kot garnitura, ki so jim jo Avstrijci dol pripeljali da si jo sami ogledajo, potem res ne vem. In če bolj gledajo na to, kje ta stvar na papirju vozi, kot to, kakšna dejansko je, potem je stvar še bolj ](*,) ](*,)
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 26.01.2021, 11:19
Notranja oprema + sedeži je ponavadi neodvisna od proizvajalca. V čemu je torej point Mireo kot "noviteta"?


Edini smiseln je zadnji stavek, slabe izkušnje z Desiroji Classic. To pa poznamo. Vse ostalo pa se mi zdi, kot da Bolgari pojma nimajo, kaj bi radi imeli.
Notranja oprema je odvisna samo od cene, @TGV Lyria. :D Če ponudnik ponudi precej nizko ceno, veš koliko je ura. Saj veš Smartron, ki je oskubljen Vectron z nič opreme. Mireo? Na papirju izgleda lepo, to je tisto. Bistvo je pa skrito očem.

Drugače Bolgari res niso cvet razmišljanja. Dol gre nekako takole. Če vozilo ni opremljeno z ETCS, je največja dovoljena hitrost 130 km/h. Če je vgrajeno pa 160 km/h. No, v njihove nove lokomotive Smartron niso vgradili (kupili) tega sistema, ker sem jim kao še ne izplača. Ko se jim bo, bodo dokupili. Sedaj so prišparali kakšen evro. :roll:
So pa zanimivi sosedi Romuni, kjer so se odločili, da bo njihovih 46 Desastrov vdrževal naslednjih pet let kar Alstom. Trenutno je izpravnih samo 26 garnitur. :roll:
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

maxima napisal/-a: 22.01.2021, 21:01 ÖBB je preklical razpis za novih 100 vlakov. Mogoče pa le bo kaj s Talenti [-o<
Včeraj so prepeljali 4 Talente iz Nemčije na Dunaj. Morda pa res...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 28.01.2021, 8:49
maxima napisal/-a: 22.01.2021, 21:01 ÖBB je preklical razpis za novih 100 vlakov. Mogoče pa le bo kaj s Talenti [-o<
Včeraj so prepeljali 4 Talente iz Nemčije na Dunaj. Morda pa res...

Razlog preklica se verjetno skriva pritožbi Alstoma na razpis. V istem hipu so ga umaknili, saj je bil pisan na kožo samo enemu ponudniku, ki pa menda tudi ne bi mogel izpolniti pogodbe.
Re 4/4 napisal/-a: 15.05.2019, 8:59 Očitno bodo pri OeBB povsem izločil Cityshuttle kompozicije. Tudi tiste dvopodne, namreč... Vzunaj je razpis za 95 Dosto garnitur. Nekatere izmed njih bodo šle tudi na CAT.

60 komadov dolžine 160 metrov
5 komadov 135 metrov
30 komadov 105 metrov
Hitrost 160 km/h, opcijsko lahko 200 km/h.

Glavna kandidata se omenjata Stadler in Siemens. Največ možnosti pa ima, vem kdo...
Tudi tukaj ne gre po načrtih. Razpis se je nekoliko spremenil, saj se išče do 190 dvopodnih garnitur, ki bi se moral že zaključiti, vendar je konec decembra, nekdo vložil pritožbo na zvezno sodišče. Pogajanja naj bi se začela okoli 4 februarja.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 28.01.2021, 11:25
Razlog preklica se verjetno skriva pritožbi Alstoma na razpis. V istem hipu so ga umaknili, saj je bil pisan na kožo samo enemu ponudniku, ki pa menda tudi ne bi mogel izpolniti pogodbe.
SIemensu? In zakaj ne bi mogel?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 28.01.2021, 19:07
Re 4/4 napisal/-a: 28.01.2021, 11:25
Razlog preklica se verjetno skriva pritožbi Alstoma na razpis. V istem hipu so ga umaknili, saj je bil pisan na kožo samo enemu ponudniku, ki pa menda tudi ne bi mogel izpolniti pogodbe.
SIemensu? In zakaj ne bi mogel?
Do določenega roka morajo na takšen ali drugačen način, na Predarlskem začeti voziti vozila, kot je zamišljeno v pogodbi o prevozu med deželo in OBB. Zaradi trenutne situacije naj nihče ne bi bil sposoben tako hitro izdelati in pridobiti vsa dovoljenja. Prirejen razpis za nekoga, bi itak padel na sodišču. OBB še vedno razmišlja, da bo pripravil nov razpis. Jutri je sicer dan d prevzema. Talenti in Polyvalenti bodo po trenutnih napovedih stvar Škode, ker jih želi za širitev na zahod.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 28.01.2021, 19:54 Talenti in Polyvalenti bodo po trenutnih napovedih stvar Škode, ker jih želi za širitev na zahod.
Saj to ni mišljeno resno, ali pač?
Škoda Coradia Polyvalent? Čudno zveni.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 29.01.2021, 19:23
Re 4/4 napisal/-a: 28.01.2021, 19:54 Talenti in Polyvalenti bodo po trenutnih napovedih stvar Škode, ker jih želi za širitev na zahod.
Saj to ni mišljeno resno, ali pač?
Škoda Coradia Polyvalent? Čudno zveni.
Ja seveda je. Škoda in Caf sta se potegovala za platformo Polyvalent. Alstom je povabil Škodo, saj bi Caf lahko preveč ogrožal Alstom doma, sindikat pa je hotel Cafa. Tako pač je. Trenutno potekajo zaključni pogovori za prevzem tovarn in obeh platform. Za Škodo bi bil to dober biznis. Dobi na pladnju praktično že razvito jacobs garnituro v roke. Za majhne izdelovalce (Newag, Pesa, Končar.. ), ki bi želeli kaj prodati v tujino, pa nočna mora, saj bi Škoda s tem postala strašansko močna. Slabost za Škodo pa bi lahko bila grožnja penalov pri Talentu in pri Coradia Polyvalent neuporaba določenih komponent, ki so last Alstoma. Ampak prevladovalo je očitno prvo. Dobiti v roke znanje. Ime Coradia pa verjetno Škoda ne bo smela uporabit. :wink: Si bo pa izmislila kaj drugega.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 29.01.2021, 20:29 Ja seveda je. Škoda in Caf sta se potegovala za platformo Polyvalent. Alstom je povabil Škodo, saj bi Caf lahko preveč ogrožal Alstom doma, sindikat pa je hotel Cafa. Tako pač je. Trenutno potekajo zaključni pogovori za prevzem tovarn in obeh platform. Za Škodo bi bil to dober biznis. Dobi na pladnju praktično že razvito jacobs garnituro v roke. Za majhne izdelovalce (Newag, Pesa, Končar.. ), ki bi želeli kaj prodati v tujino, pa nočna mora, saj bi Škoda s tem postala strašansko močna. Slabost za Škodo pa bi lahko bila grožnja penalov pri Talentu in pri Coradia Polyvalent neuporaba določenih komponent, ki so last Alstoma. Ampak prevladovalo je očitno prvo. Dobiti v roke znanje. Ime Coradia pa verjetno Škoda ne bo smela uporabit. :wink: Si bo pa izmislila kaj drugega.
Kar je meni popolnoma nelogično, je, da bo zdaj Škoda imela na trgu 3 bistveno različne modele z različnimi komponentami. To se ne more dobro končati, že dva taka sta preveč. Imam občutek, da je Panter na odstrelu...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 28.01.2021, 8:49
maxima napisal/-a: 22.01.2021, 21:01 ÖBB je preklical razpis za novih 100 vlakov. Mogoče pa le bo kaj s Talenti [-o<
Včeraj so prepeljali 4 Talente iz Nemčije na Dunaj. Morda pa res...

ÖBB je z 9 februarjem povno objavil razpis. Razpis predvideva nabavo 46 garnitur dolžine 100 m in po želji tudi garnitur dolžine 75 m. Okvirna pogodba traja 96 mesecev. Prijave za sodelovanje je mogoče oddati do 22. februarja 2021. ÖBB pričakuje sedem ponudnikov. 46 garnitur je namenjenih potrebam prometu v zveznih deželah Predarlsko (21 garnitur) in Tirolska (25 garnitur), za katere je Bombardier že prejel naročilo.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Siemens in ÖBB sta danes uradno predstavila koncept nočnih vlakov prihodnosti.

https://press.siemens.com/global/en/eve ... w-nightjet

Kot poudarja Siemens, je naslednja generacija Nightjeta sestavljena iz dveh običajnih vagonov, treh ležalnikov in dveh spalnih vagonov. Njihova zasnova združuje ultra moderne elemente s še višjo stopnjo udobja potnikov. Novi koncept couchette ponuja tudi dodatne mini apartmaje za samostojne popotnike, ki zagotavljajo prijetno potovanje. Potovanje s spalnikom bo še bolj priročno, saj ima vsak standardni in luksuzni predel svoje stranišče in tuš. Običajni predelki, ki so bili prej na voljo, bodo seveda še naprej na voljo s posodobljeno zasnovo. Novi vlaki so prilagojeni tudi potrebam invalidov - vsak od njih bo imel večnamenski vagon z nizkim vstopom brez ovir in stranišče za invalide.
Novi, ultramoderni vlaki bodo začeli voziti konec leta 2022 na progah iz Avstrije in Nemčije v Italijo. V okviru pogodbe je ÖBB že kupil 13 kompletov, dodatnih 20 pa bodo morda naročili pozneje letos.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Sem mislil da je dodatnih 20 že naročenih, vsaj tako se je lani poleti govorilo.
Sicer pa stvar izgleda res odlično, edino uporabnost krmilnega vagona je bolj pod vprašajem. Kako bo s konceptom povezav v prihodnosti ob uvedbi teh "fiksnih" garnitur, prav tako ni ravno jasno.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Informacije o OBB

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 23.02.2021, 18:14 ...edino uporabnost krmilnega vagona je bolj pod vprašajem. Kako bo s konceptom povezav v prihodnosti ob uvedbi teh "fiksnih" garnitur, prav tako ni ravno jasno.
Ti NightJet so italijanski. Tam več ne bo potrebe po manevrski službi, torej plačevanju TI ali RFI službi za premik in sestavo kompozicije. Poleg tega se manevrske službe po Italiji na nestrateških postajah ukinjajo. Že sedaj to pomeni da se doppio-simmetrica sestavi v Trevisu in se ne menjuje več lokomotiv v Benetkah in Firenzah. Pač, Taljani šparajo. Druga stvar pa je enostavnost sestavljanja, ki je enaka RailJetu. Jaz se bolj sprašujem ali je koncept pravilen. Torej samo dva člena sedišč in kar trije ležalnikov. Ne vem sicer kako intimno bo spanje v vagonih z ležalniki, ampak če bo tako kot na ruskih nočnih, bo to večino, ki se jih želi privabiti prej odbijalo od nočnih vlakov. Jaz sem sicer precej razočaran nad tem vlakom. Nekako (slaba) kopija švedskih nočnih vlakov z več moderne opreme.
Odgovori