Koroška proga

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 665
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Koroška proga

Odgovor Napisal/-a trocken »

Re 4/4 napisal/-a: 07.09.2021, 9:24 Železnica oziroma njen nadaljni razvoj sloni predvsem na prometnih in migracijskih tokovovih, ter meddržavne dogovre in ne na nobeno idealiziranje in podobno umetno ustvarjanje česarkoli. Evropa se sicer trudi nekako v smeri, kot ti razmišljaš, pa so jih Francozi lepo vprašali: Ja zakaj pa potem subvencinorate samo strateške točke, večino ostalega pa ne, ter puščate države članice same? Ja, načrti kako bi vsi v Evropi imeli železnico tipitop obstajajo, samo Bruselj nima nobenega jasnega načrta, kako bi pa to realizirala. Že liberalizacija prometa sploh ne gre v željeno smer. Pa bom tu raje končal, ker dvomim da sploh kdo tukaj pozna problematiko Green Cargo in kakšen štrik okoli vratu so si zategnili v Bruslju.

Če se vrnem na tematiko. Maribor varira že leta na Gradec z okolico in ne na Celovec, zato se ponudba ustvari tukaj. Čez leta bodo vsi mednarodni vlaki tudi v Gradcu, zato ni nobene potrebe se voziti v Celovec po lokalni progi. Koroška proga je proga lokalnega pomena in ne nek koridor, zato se jo "neguje" in ustvarja ponudbo kot se za lokalno progo spodobi, ker je namenjena lokalcem in pa ob sezonah kolesarjem. Dejansko se večina tukaj sploh ne zaveda, da so na neodvisnem testu evropskega kolesarskega združenja, bile SŽ celo pred OBB-jem po točkovanju. Težava koroške proge je tudi v tem, da poteka po zahtevnem terenu desnega dela Drave, potenciala pa sploh ni takšnega, kot marsikdo želi prikazati. Rešitev za njo je samo remont z malo večjimi hitrostmi, ter kakšen regionalni vlak več. Takšnih prog je v Evropi precej. Če je prebivalcev malo, se uvede ustrezna ponudba, ne bomo sedaj vozili cele dneve prazne vlake, samo da nekateri vidijo, kako smo integrirani z Avstrijo. Maloobmejni vlak pa je vedno bil namenjen tistim, ki so živeli na drugi strani meje. Ali sploh kdo ve, da vozi madžarski maloobmejni vlak na Hodoš in da je celo bila veza z SŽ? Nemogoče pa je to primerjati pri nas z Dunaj-Bratislavo, Ženevsko občino, ki se razprostira v Francijo, Konstanco, Basel in še in še. Primerjaš lahko samo z maloobmejnini vlaki recimo na relaciji Slovaška - Poljska, mislim da je samo še ena povezava Vse ostalo so tam Slovaki že ukinili leta nazaj. Pa naj dvigne roko, kdo od vas bi se vozil tam? Če se že primerja s tujino, dajte realno, ne pa nerealni Dunaj, Berlin, AV in ne vem kaj še vse bi si izmislili.

Nisem pa še slišal, da bi daljši predor na dolgi rok bil cenejši od proge za 80 km/h.
Ni treba primerjati z Dunajem, Bratislavo, Ženevo, Baslom. Imamo tudi mi Novo Gorico in Gorico v Italiji, zelo zelo velika frekvenca prometa med temi mesti, vlaka pa nobenega. Je pa po drugi strani res, da oba kolodvora na petnajst minut povezujejo avtobusi mestnega prometa, ki po vrh vsega vozijo še skozi center. Mogoče bi bilo potrebno včasih namesto dragih vlakovnih prevozov bolj poenotiti tarife javnega prevoza tudi v maloobmejnem območju, pa bi zadeva klapala.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1648
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Koroška proga

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Re4/4, te vprašam kot poznavalca: tudi med Mariborom in Ljubljano je na avtocesti ogromno potniškega prometa. Zakaj SŽ ne nabavijo še nekaj garnitur ranga ICS in uvedejo urni taktni promet med obema mestoma, z nekaj ali nič vmesnimi postanki. Ob konstantnem nivoju ponudbe in primernem marketingu bi zadeva morala funkcionirati.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3787
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Koroška proga

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a: 07.09.2021, 13:01 Re4/4, te vprašam kot poznavalca: tudi med Mariborom in Ljubljano je na avtocesti ogromno potniškega prometa. Zakaj SŽ ne nabavijo še nekaj garnitur ranga ICS in uvedejo urni taktni promet med obema mestoma, z nekaj ali nič vmesnimi postanki. Ob konstantnem nivoju ponudbe in primernem marketingu bi zadeva morala funkcionirati.
Zakaj pa bi takšne stvari, ki so stvar finančne zmožnosti prevoznikov spraševal mene? Če misliš to zadevo jemati, kot tržno obliko prevoza, torej brez subvencije, potem bi jaz rad najprej videl računico. Če pa misliš voziti s subvebcijo, mora pa ministrstvo najprej objaviti razpis, kjer bo poiskalo prevoznika in po možnost "razbiti" trenuten enotni sistem podelovanja subvencije za vse proge. Torej en razpis za IC mrežo na križu in mednarodne vlake, drugi za vse regio in lokalne vlake in po možnosti še tretjega za nekoč mogoč primestni promet Ljubljane. Pa je ta model rahko problematičen za majhne države, saj lahko določene proge odreže, ker ne bo nobenega zanimanja, če ne bo subvencija res visoka. Kar pa je spet problem, ker določenih teh vrst prevoza naj ne bi subvencionirala država. Vemo pa tudi, da so ministrstva škrta, regij ni, občine že z milijonom drugih obremenitev. Drugi problem pa je količina voznega parka, ki je potreben za to. Poceni garnitur ni več, je pa res, da se bi v prihodnosti lahko zabrisala sled med dizel in elektro mejo. Torej, če uvedeš drugi sistem pa ima tvoj predlog že nekakšen smisel. Tudi Furlanija plačuje milijonske subvencije za vlake višjega ranga, v regionalnem prometu pa število vagonov. Dodaten problem, ki ga zanemarjaš je še slab mestni prevoz v obeh mestih, ter seveda železniška infrastruktura.

Kolikor vem, imajo v planu podobno zadevo, vendar kot regionalna zadeva, pa je spet problem. Flirti lahko gredo 160 km/h, pa druga stran ni naredila domače naloge. In zakaj se tega niso spomnili prej? Menda oblika subvencije ni omogočala, ter skromen vozni park. Pa je najprej dolžnost, da se znebijo Fiatov, kot pa kupovati nekaj čisto tretjega. Glede nič ali enega postanka, ti bom pa dal eno kontra. Reko Ren verjetno poznaš. No njen pritok Aare, je večji od nje. Torej? Potnike je treba pobirati in ne voziti mimo njih.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1648
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Koroška proga

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Če bi bil nek jutranji ICS poln že v Ljubljani, bi lahko brez postanka peljal do Maribora, naslednji pa bi se ustavil na nekaj vmesnih postajah.
Je pa res, da je v začetku TGV vozil od Pariza do Marseja brez postanka manj kot tri ure, pa so mu kasneje dodali
nekaj postankov in podaljšali vozne čase. Je pač bolj rentabilno.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3785
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Koroška proga

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a: 07.09.2021, 19:00 Če bi bil nek jutranji ICS poln ...

Pa ni ... zato je nadaljevanje stavka brez veze.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Kolopavlak
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 12
Pridružen: 12.05.2021, 13:27

Re: Koroška proga

Odgovor Napisal/-a Kolopavlak »

Glede modernizacije Koroške proge, ki seveda je ruralna in potniški potencial ni ogromen, čeprav bi boljša ponudba sigurno ustvarila večje povpraševanje,
sem hotel reči da bi npr. tak 2,5km dolg tunel, ki seveda ni poceni, ko nekoč recimo pridejo na vrsto investicije v ruralno železniško infrastrukturo,
vseeno za 5km skrajšal progo na 7,5km zahtevnem in odročnem odseku, kar je v smislu dolgoročnega vzdrževanja sicer še vzdrževanje tunela,
ampak v vsakem primeru 5km manj proge, z eno postajo manj primerno s krajšo progo, med Falo in Ožbaltom bi bilo 5 km, krajši potovalni časi, s tem privlačnejša ponudba ...
Pa na našem ozemlju ni velikih mest, tako da je dobro delati na povezovanju malo večjih v različne smeri Murska Sobota - Maribor - Celovec - Trst - Ljubljana - Zagreb, širše regionalno.
Da bi se pa potem ob odstranjevanju tirov staro traso direktno prenovilo za kolesarsko pot, pa bi bilo prvič da ne minejo desetletja preden najdemo uporabo za staro traso ki medtem propada ...
Odgovori