Vprašanje - pravkar sem se vrnil iz Švedske pa tudi v Franciji sem občutil enako - bolj ali manj konstantne hitrosti so bile 160 km/h, občasno tudi 140 ali 120, manj ne, vendar precej več prečnega zibanja oziroma občutenih bočnih pospeškov (npr. v ovinkih). Ali imamo pri nas bolj "zategnjene" predpise glede tega? Pri nas namreč redkokateri ovinek zares čutiš kot potnik, v tujini pa sem jih kar precej.
Prenova železniške proge Divača -Ljubljana
Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana
Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana
Kot vem smo ze veckrat omenili nase precej ostre predpise o maksimalnih bocnih pospeskih - ce se prav spominjam izhajajo se davno izpred razpada juge in so nekako "ukoreninjeni" se sedaj...
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana
Pred časom je bilo nekaj govora o novih ENP okoli Borovnice. Ali se kaj dogaja na tempodročju?
Je morda prišlo pri napajalnih do kakšnih idej, kako vračati nazaj v omrežje energijo? Sedaj ko so cene visoke bi se tudi veliki vložki splačali...
Je morda prišlo pri napajalnih do kakšnih idej, kako vračati nazaj v omrežje energijo? Sedaj ko so cene visoke bi se tudi veliki vložki splačali...
Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana
Se dogaja, dve enp v Borovnici in Postojni ter mesto sekcinoranja vozne mreže na Verdu. Razpis za gradnjo je že bil, prijavljen je bil le GH Holding, ki pa uradno še ni bil izbran.
Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana
Ne vem, če je 3 kV DC sistem ravno primeren za to. Potrebno bi bilo izolirati kratek odsek med dvema napajalnima postajama, saj v nasprotnem primeru lahko prihaja do primerov, ko neobremenjen vozni vod postane daljnovod za porabnike v bližini ene napajalne, ki bi jo napajala druga, s tem pa nastanejo velike izgube. Bistvo DC napajalnega sistema pa je, da vlak napajata polovično obe napajalni, med katerima se nahaja/jo vlak/i. Sedaj pametna elektronika in te zadeve, jo že ima vgrajeno vsako sodobno vozilo, ki pri 3,8 kV, skoraj ne oddaja kaj več energije, pri 4,2 kV pa glavno stikalo tako ali tako zabriše ven.
Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana
Probleme z napetostmi se da reševati ... z veliko bakra v vozni mreži. To bi bilo itak blagodejno za zmanjševanje izgub zaradi upornosti žic (tudi brez vračanja energije), istočasno pa bi lahko znižali napajalne napetosti na izhodih napajalnih postaj. Tako bi dobili "prostor" za dvig napetosti pri vračanju energije v VM (in naprej v srednjenapetostno EE omrežje).
Ampak obešanja dodatnega bakra v VM precej verjetno ne bomo doživeli (če drugega ne so to znatni stroški), tako da ... bodo lokomotive še naprej segrevale zrak ob zaviranju.
Ampak obešanja dodatnega bakra v VM precej verjetno ne bomo doživeli (če drugega ne so to znatni stroški), tako da ... bodo lokomotive še naprej segrevale zrak ob zaviranju.
LP, Metod
Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana
Nekaj migajo pri direkciji.
DRŽAVNI PROSTORSKI NAČRT ZA NADGRADNJO ŽELEZNIŠKE PROGE NA ODSEKU BOROVNICA-LOGATEC
DRŽAVNI PROSTORSKI NAČRT ZA NADGRADNJO ŽELEZNIŠKE PROGE NA ODSEKU BOROVNICA-LOGATEC
Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana
Zdravo,
Ali ima kdo star zemljvid kako je prvotno izgledala proga? Zanima me kje je bila trasa, ki je peljala do in od Borovniškega viadukta.
EDIT:
Pardon, sem prehitro napisal. Našel na Wikipediji. (Se pa kot ljubitelj zemljevidov vseeno priporočam za kakšen zemljevid z reliefom )
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ea-map.png
Ali ima kdo star zemljvid kako je prvotno izgledala proga? Zanima me kje je bila trasa, ki je peljala do in od Borovniškega viadukta.
EDIT:
Pardon, sem prehitro napisal. Našel na Wikipediji. (Se pa kot ljubitelj zemljevidov vseeno priporočam za kakšen zemljevid z reliefom )
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ea-map.png
Re: Prenova železniške proge Divača -Ljubljana
V zavihku se najde Topografska karta Kraljevine Jugoslavije iz let 1935-1941 kjer je viden potek stare trase;urban120 napisal/-a: ↑17.11.2022, 12:00 Zdravo,
Ali ima kdo star zemljvid kako je prvotno izgledala proga? Zanima me kje je bila trasa, ki je peljala do in od Borovniškega viadukta.
EDIT:
Pardon, sem prehitro napisal. Našel na Wikipediji. (Se pa kot ljubitelj zemljevidov vseeno priporočam za kakšen zemljevid z reliefom )
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ea-map.png
https://gisportal.gov.si/portal/apps/we ... a6b0c2b52b
Seveda je vidna tudi na starejših zemljevidih.
Pa lep pozdrav