Železnce v Reki (Hrvaška) in okolici

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Uporabniški avatar
Brižita
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 149
Pridružen: 08.12.2006, 15:51
Kraj: Ljubljana

Železnce v Reki (Hrvaška) in okolici

Odgovor Napisal/-a Brižita »

Lep pozdrav vsem na forumu,

končno mi je uspelo urediti fotografije z izleta na Reko in okolico, kamor sem se odpravil v začetku septembra, predvsem ker sem želel bolje spoznati kraje mimo katerih se običajno peljemo na morje. Drugi razlog pa je tamkajšnja železniška mreža, ki oskrbuje pristanišče in številne industrijske objekte in skriva drobne zanimivosti, za nekatere od njih sem zvedel tudi s Hrvaškega železniškega foruma (željeznice.net).

Najprej sem se odpravil na Reko, kjer je zanimiv tir, ki gre od železniške postaje Reka proti pristanišču in sicer deloma po pomolu in glavni obalni cesti (podoben tir je v Puli in je bil tudi v Trstu).

Slika
tir, ki gre po glavni obalni ulici, pogled proti železniški postaji (zaparkiran)

Slika
isti tir samo pogled je proti pristanišču, v tej smeri je pred nekaj trenutki peljal vlak, ki ga žal nisem ujel

Slika
most čez Rečino, proga Reka – Moravice, ki tu že nekoliko pridobi na višini

Slika
kot majhnemu (s strarši smo šli z vlakom do Reke in nato z ladjo na Unije) mi je ostal v spominu nenavaden železniški prehod takoj na izteku postaje Reka v smeri proti Moravicam, še vedno je isti nivojsko križanje za enosmerni cestišči med njima pa podvoz za dvosmerno cesto. Zanimivo je opazovati avtomobile in avtobuse kateri način prehoda proge izbirajo eni nivojsko križanje drugi podvoz.

Slika
takoj za tem prehodom v smeri proti Moravicam je tunel, ki pa to ni temveč je pokriti nadvoz in zelo podoben tunelu, nad njim poteka široka cesta po vsej njegovi dolžini

Slika
pogled s prehoda proti postaji Reka

Slika
zapornice so se spustile, pričakujem potniški vlak ki stoji na postaji Reka a se ne premakne, torej bo vlak prišel s smeri Moravic

Slika
vlaka še ni tudi iz te smeri

Slika

Slika

Slika
pa je le pribremzal tovorni vlak naložen s pločevino, vleče ga lokomotiva, ki je zelo podobna našemu mehu. Zrak se napolni z ostrim vonjem po pregreti kovini in modrikasto meglico – posledica dolgotrajnega zaviranja pri spustu na Reko.

Slika
ko sem šel s postaje Reka sem opazil kje prihaja tisti tir ki gre v pristanišče, pogled proti postaji

Slika
pogled s postaje proti pristanišču

Iz Reke sem se odpeljal v smeri proti Bakru, kjer se nahaja opuščena tovorna postaja, ki so jo uporabljali za natovarjanje koksa iz koksarne v Bakru. Postajo so prenehali uporabljati pred približno desetimi leti in jo pustili propadati brez, da bi razmontirali infrastrukturo, kajti ta postaja in dovozna proga sta bili v celoti elektrificirani.

Slika
dovozni tir na postajo (dolg je približno štiri kilometre?) in nosilci vozne mreže s konzolami (žice ni več, so jo cigani odnesli)

Slika
pogled proti postaji Ivani v ozadju dimnik rafinerije v Bakru

Slika
nekje tudi konzol ni več in so ostali samo nosilci

Slika

Slika
tam kjer so konzole ostale pa so čisto zasukane iz smeri...

Slika
...ali pa so polomljene in zvite

Slika
proga se zarašča

Slika
pogled s postaje Ivani na rafinerijo v ozadju je otok Krk

Slika
ostanek kretnice na postaji Ivani

Slika
sredi kretnice je pognal mali bor

Slika
ostanki tovora med tiri (koks v kroglicah)

Slika
nemi signal, ki je kot zgleda imel celo smerno tablo (ne vem kako točno se reče svetlobnemu signalu, ki kaže prvo črko namembne postaje)

Slika

Slika
še ena kretnica in bor, ki je pognal med tiroma

Slika
postajno poslopje postaje Ivani ni v nič boljšem stanju

Slika
pogled proti Bakru na celotno postajno območje

Slika
ostanek tehtnice

Slika
med tiri je še veliko tovora (koksa)

Slika
pogled proti izteku postaje Ivani, ki se konča s slepim tirom (v štucu?)

Slika
v bolj odmaknjenem delu postaje je nekdo že pobral tirnice...

Slika

Slika
...ki se jih je lotil kar z varilnim aparatom, morda boste na drugi sliki opazili kapljice kovine pod tirnico

Slika
stanje tirnic na postaji

Slika
kroglice žvepla in koksa med tirnicami

Slika
pogled s postaje Ivani na progo Škrljevo – Bakar

Slika
nosilec vozne mreže s stikalom in tabla z rdečim L

Slika
balize ob progi na postajo Ivani (je možno, da je to APB?)

Slika
železniško tihožitje

Slika
dovozni tir na postajo Ivani v useku

Slika
kilometerski kamen pred postajo Ivani

Slika
cesta, ki pelje na postajo Ivani v nadvozu prečka progo Škrljevo – Bakar po kateri se je ravno v tistem trenutku spuščal vlak s cisternami za Bakarsko rafinerijo. Žal nisem ujel lokomotive.

Slika
...sem pa zadnji vagon

Slika

Slika
Proga Škrljevo – Bakar in kraj kjer se je cepil tir na postajo Ivani. Kot se vidi so odstranili kretnico.

Slika
še vedno pa je tu hiška za kretnika. Na prejšnji in tej sliki se vidijo različne konzole za vozno mrežo in sicer tiste za 25.000 V in polžaste za 3.000 V.

Slika
pogled z razcepa – tisto spodaj je Bakar

Slika

Slika
pri ogledu razcepa me je presenetila dizlarka, ki se je spuščala proti Bakru

Tudi sam sem se odpravil proti Bakru.

Slika
ter se moral ustaviti na prehodu proge Škrljevo – Bakar, da sem počakal na dizlarko, ki me je presenetila na cepišču (z avtom sem bil hitrejši in tudi proga gre zaradi spusta precej naokrog)

Slika
proga Škrljevo – Bakar, spust proti Bakru

Slika
in ista proga ter vzpon proti Škrljevemu

Dan se je bližal koncu in jaz sem moral počasi domov, ker pa sem izbral pot čez Delnice in Kočevje sem pr vasici Meja prečkal progo Reka – Moravice na enem izmed najlepših železniških prehodov (zaradi lokacije).

Slika
železniški prehod pri Meji, v ozadju se vidi nasip proge Reka – Moravice, tu v smeri proti Moravicam

Slika
sam prehod

Slika
slikano s prehoda v smeri proti Reki, 25.000 V konzole toda tok je še vedno 3.000 V

Slika
čuvajnica ob prehodu

Slika
prehod, čuvajnica in levo se vidijo ruševine verjetno hiše kjer je prebival zaporničar (če bi lahko bi jo kupil in imel kot vikend)

Slika
železniški prehod pri meji v ugašajočem dnevu

Proga Reka – Moravice se postopoma elektrificira na 25.000 V, prav tako odsek od Škrljevega proti Bakru toda zaenkrat je napetost še 3.000 V, od Moravic proti Zagrebu pa je že 25.000 V. Ne vem pa zakaj je potrebno pri spremembi voltaže zamenjati konzole, ker imajo zdaj Hrvati na konzolah za 25.000 V napetost 3.000 V pa ni nič narobe a so tu vmes kašni predpisi ali kaj, če morda kdo ve mu bom za pojasnilo hvaležen.

Upam, da fotopis ni predolg in da vam bo všeč.

Lep pozdrav,
Miha
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Miha, zelo si se potrudil, dobra popestritev nedeljskega večera!! =D> =D> =D>
Se pravi, se v Moravicah izvršuje menjava lokomotiv? :roll:

Le tako naprej!!Slika
Uporabniški avatar
dax
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 285
Pridružen: 02.01.2007, 10:45
Kraj: sLOVEnija

Odgovor Napisal/-a dax »

miha čestitke
fotopis je enkraten =D>
seize the day
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

Zelo zanimiva fotoreportaža in krasne slike!!! =D>
LPB
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

zelo lepo sliko in tudi bolj zanimivo!


lep pozdrav!
miro :)
Uporabniški avatar
bubaiva363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 272
Pridružen: 01.11.2005, 5:58
Kraj: pored pruge...

Odgovor Napisal/-a bubaiva363 »

Puno Pozdrava,

najpre Hvala za predivne fotke,pogotovu one od napustenih koloseka,,,
U vezi mreze i elektrifikacije,mislim da je fora u zameni konzola ne samo u vecoj voltazi,vecim izolatorima,nego u polukompenzovanoj i kompenzovanoj mrezi,naime ova od 25KV je kompenzovana,a i mislim da je laksa za odrzavanje jer je ima vise na celoj mrezi HZ,pa samim tim ima i delova...
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Zanimiv fotopis. =D>

MMG, a ni nekako logično, da izolatorji, ki so narejeni za 25kV (višja napetost), zadoščajo tudi za 3 kV (nižja napetost), obratno pa je to težje?
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Griffith »

Čudovito. Všeč mi je. Tudi meni je obudilo spomine na Krk.
Upajmo pa da ne bo kakega požara na opuščeni postaji koksa. To bi gorelo kot kres.
Slika
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

[quote]

ostanki tovora med tiri (koks v kroglicah)
[quote]

Ali ni to granulat železne rude, ki so jo tam nekje pretovorili miljone ton pred razpadom Juge?


LPL
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Industrijski tir

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Čestitam!
Naj dodam samo to, da gre industrijski tir , ki pelje ob obali , tudi mimo reške Opere. Enkrat, ko smo imeli tam predstavo, sem v pavzi slišal, da pelje mimo Jenbach in sem takoj tekel ven . Ljudje so me začudeno gledali, ker sem bil oblečen v frak.....pa nič zato! Vlak sem kljub temu videl.....
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

Odgovor Napisal/-a jure80 »

Super fotopis, zanimivo, da so tisto zapuščeno progo celo elektrificirali, zdaj pa je totalno propadla.
LP
Izidor
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Železnce v Reki (Hrvaška) in okolici

Odgovor Napisal/-a cokla »

pa je le pribremzal tovorni vlak naložen s pločevino, vleče ga lokomotiva, ki je zelo podobna našemu mehu. Zrak se napolni z ostrim vonjem po pregreti kovini in modrikasto meglico – posledica dolgotrajnega zaviranja pri spustu na Reko.

To je enaka lokomotiva kot naš meh,le da je serije 100 , ki ima prehodni hodnik iz kabine v kabino po sredi ,naši mehi ( 0ziroma serija 000 ) pa imajo hodnik ob strani.Imajo pa nekaj teh lokomotiv predelanih,kjer imajo krmiljenje vleke in pomožnih naprav urejeno preko računalnika.
Je pa v reškem depoju med strojevodji očitna nostalgija in nezadovoljstvo zaradi poslavljanja mehov , ker prehajajo na sistem 25 kV. Vsaj tako je prebrat na njihovem forumu. :lol:
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

Pozabil pohvalit. Zelo lepe slike.Bravo. :D :D :D
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Zelo zanimivo pot si si zbral in nastale so lepe slike.BRAVO
541 napisal/-a:MMG, a ni nekako logično, da izolatorji, ki so narejeni za 25kV (višja napetost), zadoščajo tudi za 3 kV (nižja napetost), obratno pa je to težje?
na naši mreži so tokovi neprimerno večji (541 lahko sama povleče 2000A in več) kot pri izmenični napetosti (~ 400A).

Miha ....tisti "koks v kroglicah" je pa verjetno res železo, ki so ga tam pretovarjali (baje je med Pivko in Ljubljano razbil nekaj stekel na Gomuljkah ko je padal iz vagonov) in iz Kopra se vozi še danes.
LEP DAN
Igor
Odgovori