Železnce v Reki (Hrvaška) in okolici
Železnce v Reki (Hrvaška) in okolici
Lep pozdrav vsem na forumu,
končno mi je uspelo urediti fotografije z izleta na Reko in okolico, kamor sem se odpravil v začetku septembra, predvsem ker sem želel bolje spoznati kraje mimo katerih se običajno peljemo na morje. Drugi razlog pa je tamkajšnja železniška mreža, ki oskrbuje pristanišče in številne industrijske objekte in skriva drobne zanimivosti, za nekatere od njih sem zvedel tudi s Hrvaškega železniškega foruma (željeznice.net).
Najprej sem se odpravil na Reko, kjer je zanimiv tir, ki gre od železniške postaje Reka proti pristanišču in sicer deloma po pomolu in glavni obalni cesti (podoben tir je v Puli in je bil tudi v Trstu).
tir, ki gre po glavni obalni ulici, pogled proti železniški postaji (zaparkiran)
isti tir samo pogled je proti pristanišču, v tej smeri je pred nekaj trenutki peljal vlak, ki ga žal nisem ujel
most čez Rečino, proga Reka – Moravice, ki tu že nekoliko pridobi na višini
kot majhnemu (s strarši smo šli z vlakom do Reke in nato z ladjo na Unije) mi je ostal v spominu nenavaden železniški prehod takoj na izteku postaje Reka v smeri proti Moravicam, še vedno je isti nivojsko križanje za enosmerni cestišči med njima pa podvoz za dvosmerno cesto. Zanimivo je opazovati avtomobile in avtobuse kateri način prehoda proge izbirajo eni nivojsko križanje drugi podvoz.
takoj za tem prehodom v smeri proti Moravicam je tunel, ki pa to ni temveč je pokriti nadvoz in zelo podoben tunelu, nad njim poteka široka cesta po vsej njegovi dolžini
pogled s prehoda proti postaji Reka
zapornice so se spustile, pričakujem potniški vlak ki stoji na postaji Reka a se ne premakne, torej bo vlak prišel s smeri Moravic
vlaka še ni tudi iz te smeri
pa je le pribremzal tovorni vlak naložen s pločevino, vleče ga lokomotiva, ki je zelo podobna našemu mehu. Zrak se napolni z ostrim vonjem po pregreti kovini in modrikasto meglico – posledica dolgotrajnega zaviranja pri spustu na Reko.
ko sem šel s postaje Reka sem opazil kje prihaja tisti tir ki gre v pristanišče, pogled proti postaji
pogled s postaje proti pristanišču
Iz Reke sem se odpeljal v smeri proti Bakru, kjer se nahaja opuščena tovorna postaja, ki so jo uporabljali za natovarjanje koksa iz koksarne v Bakru. Postajo so prenehali uporabljati pred približno desetimi leti in jo pustili propadati brez, da bi razmontirali infrastrukturo, kajti ta postaja in dovozna proga sta bili v celoti elektrificirani.
dovozni tir na postajo (dolg je približno štiri kilometre?) in nosilci vozne mreže s konzolami (žice ni več, so jo cigani odnesli)
pogled proti postaji Ivani v ozadju dimnik rafinerije v Bakru
nekje tudi konzol ni več in so ostali samo nosilci
tam kjer so konzole ostale pa so čisto zasukane iz smeri...
...ali pa so polomljene in zvite
proga se zarašča
pogled s postaje Ivani na rafinerijo v ozadju je otok Krk
ostanek kretnice na postaji Ivani
sredi kretnice je pognal mali bor
ostanki tovora med tiri (koks v kroglicah)
nemi signal, ki je kot zgleda imel celo smerno tablo (ne vem kako točno se reče svetlobnemu signalu, ki kaže prvo črko namembne postaje)
še ena kretnica in bor, ki je pognal med tiroma
postajno poslopje postaje Ivani ni v nič boljšem stanju
pogled proti Bakru na celotno postajno območje
ostanek tehtnice
med tiri je še veliko tovora (koksa)
pogled proti izteku postaje Ivani, ki se konča s slepim tirom (v štucu?)
v bolj odmaknjenem delu postaje je nekdo že pobral tirnice...
...ki se jih je lotil kar z varilnim aparatom, morda boste na drugi sliki opazili kapljice kovine pod tirnico
stanje tirnic na postaji
kroglice žvepla in koksa med tirnicami
pogled s postaje Ivani na progo Škrljevo – Bakar
nosilec vozne mreže s stikalom in tabla z rdečim L
balize ob progi na postajo Ivani (je možno, da je to APB?)
železniško tihožitje
dovozni tir na postajo Ivani v useku
kilometerski kamen pred postajo Ivani
cesta, ki pelje na postajo Ivani v nadvozu prečka progo Škrljevo – Bakar po kateri se je ravno v tistem trenutku spuščal vlak s cisternami za Bakarsko rafinerijo. Žal nisem ujel lokomotive.
...sem pa zadnji vagon
Proga Škrljevo – Bakar in kraj kjer se je cepil tir na postajo Ivani. Kot se vidi so odstranili kretnico.
še vedno pa je tu hiška za kretnika. Na prejšnji in tej sliki se vidijo različne konzole za vozno mrežo in sicer tiste za 25.000 V in polžaste za 3.000 V.
pogled z razcepa – tisto spodaj je Bakar
pri ogledu razcepa me je presenetila dizlarka, ki se je spuščala proti Bakru
Tudi sam sem se odpravil proti Bakru.
ter se moral ustaviti na prehodu proge Škrljevo – Bakar, da sem počakal na dizlarko, ki me je presenetila na cepišču (z avtom sem bil hitrejši in tudi proga gre zaradi spusta precej naokrog)
proga Škrljevo – Bakar, spust proti Bakru
in ista proga ter vzpon proti Škrljevemu
Dan se je bližal koncu in jaz sem moral počasi domov, ker pa sem izbral pot čez Delnice in Kočevje sem pr vasici Meja prečkal progo Reka – Moravice na enem izmed najlepših železniških prehodov (zaradi lokacije).
železniški prehod pri Meji, v ozadju se vidi nasip proge Reka – Moravice, tu v smeri proti Moravicam
sam prehod
slikano s prehoda v smeri proti Reki, 25.000 V konzole toda tok je še vedno 3.000 V
čuvajnica ob prehodu
prehod, čuvajnica in levo se vidijo ruševine verjetno hiše kjer je prebival zaporničar (če bi lahko bi jo kupil in imel kot vikend)
železniški prehod pri meji v ugašajočem dnevu
Proga Reka – Moravice se postopoma elektrificira na 25.000 V, prav tako odsek od Škrljevega proti Bakru toda zaenkrat je napetost še 3.000 V, od Moravic proti Zagrebu pa je že 25.000 V. Ne vem pa zakaj je potrebno pri spremembi voltaže zamenjati konzole, ker imajo zdaj Hrvati na konzolah za 25.000 V napetost 3.000 V pa ni nič narobe a so tu vmes kašni predpisi ali kaj, če morda kdo ve mu bom za pojasnilo hvaležen.
Upam, da fotopis ni predolg in da vam bo všeč.
Lep pozdrav,
Miha
končno mi je uspelo urediti fotografije z izleta na Reko in okolico, kamor sem se odpravil v začetku septembra, predvsem ker sem želel bolje spoznati kraje mimo katerih se običajno peljemo na morje. Drugi razlog pa je tamkajšnja železniška mreža, ki oskrbuje pristanišče in številne industrijske objekte in skriva drobne zanimivosti, za nekatere od njih sem zvedel tudi s Hrvaškega železniškega foruma (željeznice.net).
Najprej sem se odpravil na Reko, kjer je zanimiv tir, ki gre od železniške postaje Reka proti pristanišču in sicer deloma po pomolu in glavni obalni cesti (podoben tir je v Puli in je bil tudi v Trstu).
tir, ki gre po glavni obalni ulici, pogled proti železniški postaji (zaparkiran)
isti tir samo pogled je proti pristanišču, v tej smeri je pred nekaj trenutki peljal vlak, ki ga žal nisem ujel
most čez Rečino, proga Reka – Moravice, ki tu že nekoliko pridobi na višini
kot majhnemu (s strarši smo šli z vlakom do Reke in nato z ladjo na Unije) mi je ostal v spominu nenavaden železniški prehod takoj na izteku postaje Reka v smeri proti Moravicam, še vedno je isti nivojsko križanje za enosmerni cestišči med njima pa podvoz za dvosmerno cesto. Zanimivo je opazovati avtomobile in avtobuse kateri način prehoda proge izbirajo eni nivojsko križanje drugi podvoz.
takoj za tem prehodom v smeri proti Moravicam je tunel, ki pa to ni temveč je pokriti nadvoz in zelo podoben tunelu, nad njim poteka široka cesta po vsej njegovi dolžini
pogled s prehoda proti postaji Reka
zapornice so se spustile, pričakujem potniški vlak ki stoji na postaji Reka a se ne premakne, torej bo vlak prišel s smeri Moravic
vlaka še ni tudi iz te smeri
pa je le pribremzal tovorni vlak naložen s pločevino, vleče ga lokomotiva, ki je zelo podobna našemu mehu. Zrak se napolni z ostrim vonjem po pregreti kovini in modrikasto meglico – posledica dolgotrajnega zaviranja pri spustu na Reko.
ko sem šel s postaje Reka sem opazil kje prihaja tisti tir ki gre v pristanišče, pogled proti postaji
pogled s postaje proti pristanišču
Iz Reke sem se odpeljal v smeri proti Bakru, kjer se nahaja opuščena tovorna postaja, ki so jo uporabljali za natovarjanje koksa iz koksarne v Bakru. Postajo so prenehali uporabljati pred približno desetimi leti in jo pustili propadati brez, da bi razmontirali infrastrukturo, kajti ta postaja in dovozna proga sta bili v celoti elektrificirani.
dovozni tir na postajo (dolg je približno štiri kilometre?) in nosilci vozne mreže s konzolami (žice ni več, so jo cigani odnesli)
pogled proti postaji Ivani v ozadju dimnik rafinerije v Bakru
nekje tudi konzol ni več in so ostali samo nosilci
tam kjer so konzole ostale pa so čisto zasukane iz smeri...
...ali pa so polomljene in zvite
proga se zarašča
pogled s postaje Ivani na rafinerijo v ozadju je otok Krk
ostanek kretnice na postaji Ivani
sredi kretnice je pognal mali bor
ostanki tovora med tiri (koks v kroglicah)
nemi signal, ki je kot zgleda imel celo smerno tablo (ne vem kako točno se reče svetlobnemu signalu, ki kaže prvo črko namembne postaje)
še ena kretnica in bor, ki je pognal med tiroma
postajno poslopje postaje Ivani ni v nič boljšem stanju
pogled proti Bakru na celotno postajno območje
ostanek tehtnice
med tiri je še veliko tovora (koksa)
pogled proti izteku postaje Ivani, ki se konča s slepim tirom (v štucu?)
v bolj odmaknjenem delu postaje je nekdo že pobral tirnice...
...ki se jih je lotil kar z varilnim aparatom, morda boste na drugi sliki opazili kapljice kovine pod tirnico
stanje tirnic na postaji
kroglice žvepla in koksa med tirnicami
pogled s postaje Ivani na progo Škrljevo – Bakar
nosilec vozne mreže s stikalom in tabla z rdečim L
balize ob progi na postajo Ivani (je možno, da je to APB?)
železniško tihožitje
dovozni tir na postajo Ivani v useku
kilometerski kamen pred postajo Ivani
cesta, ki pelje na postajo Ivani v nadvozu prečka progo Škrljevo – Bakar po kateri se je ravno v tistem trenutku spuščal vlak s cisternami za Bakarsko rafinerijo. Žal nisem ujel lokomotive.
...sem pa zadnji vagon
Proga Škrljevo – Bakar in kraj kjer se je cepil tir na postajo Ivani. Kot se vidi so odstranili kretnico.
še vedno pa je tu hiška za kretnika. Na prejšnji in tej sliki se vidijo različne konzole za vozno mrežo in sicer tiste za 25.000 V in polžaste za 3.000 V.
pogled z razcepa – tisto spodaj je Bakar
pri ogledu razcepa me je presenetila dizlarka, ki se je spuščala proti Bakru
Tudi sam sem se odpravil proti Bakru.
ter se moral ustaviti na prehodu proge Škrljevo – Bakar, da sem počakal na dizlarko, ki me je presenetila na cepišču (z avtom sem bil hitrejši in tudi proga gre zaradi spusta precej naokrog)
proga Škrljevo – Bakar, spust proti Bakru
in ista proga ter vzpon proti Škrljevemu
Dan se je bližal koncu in jaz sem moral počasi domov, ker pa sem izbral pot čez Delnice in Kočevje sem pr vasici Meja prečkal progo Reka – Moravice na enem izmed najlepših železniških prehodov (zaradi lokacije).
železniški prehod pri Meji, v ozadju se vidi nasip proge Reka – Moravice, tu v smeri proti Moravicam
sam prehod
slikano s prehoda v smeri proti Reki, 25.000 V konzole toda tok je še vedno 3.000 V
čuvajnica ob prehodu
prehod, čuvajnica in levo se vidijo ruševine verjetno hiše kjer je prebival zaporničar (če bi lahko bi jo kupil in imel kot vikend)
železniški prehod pri meji v ugašajočem dnevu
Proga Reka – Moravice se postopoma elektrificira na 25.000 V, prav tako odsek od Škrljevega proti Bakru toda zaenkrat je napetost še 3.000 V, od Moravic proti Zagrebu pa je že 25.000 V. Ne vem pa zakaj je potrebno pri spremembi voltaže zamenjati konzole, ker imajo zdaj Hrvati na konzolah za 25.000 V napetost 3.000 V pa ni nič narobe a so tu vmes kašni predpisi ali kaj, če morda kdo ve mu bom za pojasnilo hvaležen.
Upam, da fotopis ni predolg in da vam bo všeč.
Lep pozdrav,
Miha
- bubaiva363
- Strojevodja I
- Prispevkov: 272
- Pridružen: 01.11.2005, 5:58
- Kraj: pored pruge...
Puno Pozdrava,
najpre Hvala za predivne fotke,pogotovu one od napustenih koloseka,,,
U vezi mreze i elektrifikacije,mislim da je fora u zameni konzola ne samo u vecoj voltazi,vecim izolatorima,nego u polukompenzovanoj i kompenzovanoj mrezi,naime ova od 25KV je kompenzovana,a i mislim da je laksa za odrzavanje jer je ima vise na celoj mrezi HZ,pa samim tim ima i delova...
najpre Hvala za predivne fotke,pogotovu one od napustenih koloseka,,,
U vezi mreze i elektrifikacije,mislim da je fora u zameni konzola ne samo u vecoj voltazi,vecim izolatorima,nego u polukompenzovanoj i kompenzovanoj mrezi,naime ova od 25KV je kompenzovana,a i mislim da je laksa za odrzavanje jer je ima vise na celoj mrezi HZ,pa samim tim ima i delova...
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Industrijski tir
Čestitam!
Naj dodam samo to, da gre industrijski tir , ki pelje ob obali , tudi mimo reške Opere. Enkrat, ko smo imeli tam predstavo, sem v pavzi slišal, da pelje mimo Jenbach in sem takoj tekel ven . Ljudje so me začudeno gledali, ker sem bil oblečen v frak.....pa nič zato! Vlak sem kljub temu videl.....
Naj dodam samo to, da gre industrijski tir , ki pelje ob obali , tudi mimo reške Opere. Enkrat, ko smo imeli tam predstavo, sem v pavzi slišal, da pelje mimo Jenbach in sem takoj tekel ven . Ljudje so me začudeno gledali, ker sem bil oblečen v frak.....pa nič zato! Vlak sem kljub temu videl.....
Re: Železnce v Reki (Hrvaška) in okolici
pa je le pribremzal tovorni vlak naložen s pločevino, vleče ga lokomotiva, ki je zelo podobna našemu mehu. Zrak se napolni z ostrim vonjem po pregreti kovini in modrikasto meglico – posledica dolgotrajnega zaviranja pri spustu na Reko.
To je enaka lokomotiva kot naš meh,le da je serije 100 , ki ima prehodni hodnik iz kabine v kabino po sredi ,naši mehi ( 0ziroma serija 000 ) pa imajo hodnik ob strani.Imajo pa nekaj teh lokomotiv predelanih,kjer imajo krmiljenje vleke in pomožnih naprav urejeno preko računalnika.
Je pa v reškem depoju med strojevodji očitna nostalgija in nezadovoljstvo zaradi poslavljanja mehov , ker prehajajo na sistem 25 kV. Vsaj tako je prebrat na njihovem forumu.
To je enaka lokomotiva kot naš meh,le da je serije 100 , ki ima prehodni hodnik iz kabine v kabino po sredi ,naši mehi ( 0ziroma serija 000 ) pa imajo hodnik ob strani.Imajo pa nekaj teh lokomotiv predelanih,kjer imajo krmiljenje vleke in pomožnih naprav urejeno preko računalnika.
Je pa v reškem depoju med strojevodji očitna nostalgija in nezadovoljstvo zaradi poslavljanja mehov , ker prehajajo na sistem 25 kV. Vsaj tako je prebrat na njihovem forumu.
Zelo zanimivo pot si si zbral in nastale so lepe slike.BRAVO
Miha ....tisti "koks v kroglicah" je pa verjetno res železo, ki so ga tam pretovarjali (baje je med Pivko in Ljubljano razbil nekaj stekel na Gomuljkah ko je padal iz vagonov) in iz Kopra se vozi še danes.
na naši mreži so tokovi neprimerno večji (541 lahko sama povleče 2000A in več) kot pri izmenični napetosti (~ 400A).541 napisal/-a:MMG, a ni nekako logično, da izolatorji, ki so narejeni za 25kV (višja napetost), zadoščajo tudi za 3 kV (nižja napetost), obratno pa je to težje?
Miha ....tisti "koks v kroglicah" je pa verjetno res železo, ki so ga tam pretovarjali (baje je med Pivko in Ljubljano razbil nekaj stekel na Gomuljkah ko je padal iz vagonov) in iz Kopra se vozi še danes.
LEP DAN
Igor
Igor