Vklopno mesto
Vklopno mesto
Živijo!!
Zanima me, na kakšni razdalji od čela vlaka pa do signala vklopnega mesta za zavarovanje nivojskega prihoda, začne ta signal utripati?
Zanima me, na kakšni razdalji od čela vlaka pa do signala vklopnega mesta za zavarovanje nivojskega prihoda, začne ta signal utripati?
Ne vem če sem prav razumel tvoje vprašanje?
Kontrolni signali potnih prehodov se vgrajujejo tam kjer ni daljinske kontrole stanja naprav na potnem prehodu (kontrola s postaje), signalni znak pa ta signal kaže kadar je potni prehod zavarovan ali pa v okvari. Poteka nekako tako: vlak prevozi vklopne kontakte in ko je potni prehod zavarovan, ali pa ne (okvara) prične signal kazati ustrezen signalni znak.
Kontrolni signal tako torej Kontrolira brezhibnostnaprav na nivojskem prehodu, in jo sproži vlak.
- »naprava na potnem prehodu pokvarjena« ena rumena mirna luč proti vlaku
- »naprava na potnem prehodu v redu« ena rumena mirna luč in nad njo ena bela utripajoča ali bela mirna luč proti vlaku
Kadar ima vlak med kontrolnim signalom in potnim prehodom postanek je vgrajen še pomožni kontroni signal. Pomožni kontrolni svetlobni signali so enaki kot kontrolni s to razliko, da imajo pod signalno ploščo na stebru še mlečno belo odsevno steklo
Novi signalni pravilnik takšnega načina kontrole stanja na potnih prehodih ne bo več dovoljeval.
Kontrolni signali potnih prehodov se vgrajujejo tam kjer ni daljinske kontrole stanja naprav na potnem prehodu (kontrola s postaje), signalni znak pa ta signal kaže kadar je potni prehod zavarovan ali pa v okvari. Poteka nekako tako: vlak prevozi vklopne kontakte in ko je potni prehod zavarovan, ali pa ne (okvara) prične signal kazati ustrezen signalni znak.
Kontrolni signal tako torej Kontrolira brezhibnostnaprav na nivojskem prehodu, in jo sproži vlak.
- »naprava na potnem prehodu pokvarjena« ena rumena mirna luč proti vlaku
- »naprava na potnem prehodu v redu« ena rumena mirna luč in nad njo ena bela utripajoča ali bela mirna luč proti vlaku
Kadar ima vlak med kontrolnim signalom in potnim prehodom postanek je vgrajen še pomožni kontroni signal. Pomožni kontrolni svetlobni signali so enaki kot kontrolni s to razliko, da imajo pod signalno ploščo na stebru še mlečno belo odsevno steklo
Novi signalni pravilnik takšnega načina kontrole stanja na potnih prehodih ne bo več dovoljeval.
Kontrolni signal prične utripati, ko prva os navozi na vklopno točko. Ta točka je označena s črno pokončno pravokotno ploščo z belimi rombi.
Na vidnostni razdalji od tega signalnega znaka št. 57 "Vklopna točka, pričakuj kontrolni signal" mora stati omenjeni signal, ki daje signalni znak št. 55 ali 56, ki pomeni ali je naprava na potnem prehodu v redu ali je pokvarjena.
Se pravi. Pri teh črnih rombih mora strojevodja že videti kontrolni signal in v tistem trenutku tudi videti ali utripa tista bela luč ali ne.
Razdalje za namestitev teh varnostnih naprav so pa odvisne od zavorne razdalje kakor tudi od najvišje progovne hitrosti.
Tu je še nekaj časovnih pogojev, ki jih te naprave zagotavljajo.
Ko tirno vozilo (vlak) zapelje na tirni magnet, nameščen na progi, je skupni minimalni rezervirani čas do prevoza NPr., samo 31 (enaintrideset) sekund!
1. Predzvonenje v dolžini 15 sekund
2. čas spuščanja zapornic 8 - 10 sekund
3. rezervni čas 6 sekund
Ta čas se seveda iz različnih razlogov lahko podaljša, vendar krajši ne sme biti, in tudi ni.
lp
Na vidnostni razdalji od tega signalnega znaka št. 57 "Vklopna točka, pričakuj kontrolni signal" mora stati omenjeni signal, ki daje signalni znak št. 55 ali 56, ki pomeni ali je naprava na potnem prehodu v redu ali je pokvarjena.
Se pravi. Pri teh črnih rombih mora strojevodja že videti kontrolni signal in v tistem trenutku tudi videti ali utripa tista bela luč ali ne.
Razdalje za namestitev teh varnostnih naprav so pa odvisne od zavorne razdalje kakor tudi od najvišje progovne hitrosti.
Tu je še nekaj časovnih pogojev, ki jih te naprave zagotavljajo.
Ko tirno vozilo (vlak) zapelje na tirni magnet, nameščen na progi, je skupni minimalni rezervirani čas do prevoza NPr., samo 31 (enaintrideset) sekund!
1. Predzvonenje v dolžini 15 sekund
2. čas spuščanja zapornic 8 - 10 sekund
3. rezervni čas 6 sekund
Ta čas se seveda iz različnih razlogov lahko podaljša, vendar krajši ne sme biti, in tudi ni.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Tu je nekaj osnovnih vidnostnih razdalj, na katere se signali vgrajujejo. Te razdalje so lahko tudi malo drugačne, ampak nima smisla komplicirati. Če bi želel vedeti vse podrobnosti, potem lahko kar začneš študirati "Signalni pravilnik 1", kjer je vse podrobno obrazloženo.
Vidnostne razdalje samostojnih predsignalov so:
do 80 km/h..................100m
do 100 km/h.................150m
do 120 km/h.................200m
do 140 km/h.................300m
Vidnostne razdalje glavnih signalov so:
do 40 km/h..................100m
do 65 km/h..................150m
do 80 km/h..................200m
do 100 km/h.................250m
do 120 km/h.................300m
do 140 km/h.................400m
lp
Vidnostne razdalje samostojnih predsignalov so:
do 80 km/h..................100m
do 100 km/h.................150m
do 120 km/h.................200m
do 140 km/h.................300m
Vidnostne razdalje glavnih signalov so:
do 40 km/h..................100m
do 65 km/h..................150m
do 80 km/h..................200m
do 100 km/h.................250m
do 120 km/h.................300m
do 140 km/h.................400m
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Signalni pravilnik si lahko pogledaš kar na Milchyevi strani. Sicer je še osnutek in ni v veljavi, bistveno se pa ne razlikuje od starega - veljavnega. Navedene razdalje v prejšnem postu so pa itak prepisane iz njega.
V vseh svetlobnih signalih je vgrajena dvojna osvetlitev. "Dnevna," ki je močnejša in pa "nočna" - šibkejša. Koledar menjave osvetlevanja je tudi priložen bolj na zadnjem delu pravilnika.
Svetlobna jakost nima nobene zveze s hitrostjo vlaka. Pomembna je le vidnostna razdalja, ki mora biti zagotovljena. Če ni, potem glavnemu signalu dodajo "ponavljalnik", ki napove lego glavnega signala. Tudi tega si lahko ogledaš v signalnem pravilniku.
lp
V vseh svetlobnih signalih je vgrajena dvojna osvetlitev. "Dnevna," ki je močnejša in pa "nočna" - šibkejša. Koledar menjave osvetlevanja je tudi priložen bolj na zadnjem delu pravilnika.
Svetlobna jakost nima nobene zveze s hitrostjo vlaka. Pomembna je le vidnostna razdalja, ki mora biti zagotovljena. Če ni, potem glavnemu signalu dodajo "ponavljalnik", ki napove lego glavnega signala. Tudi tega si lahko ogledaš v signalnem pravilniku.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Vklopno mesto
Kako naprava za zavarovanje NPr-a "prepozna" razliko med
- vlakom, ki ima voznoredni postanek med vklopno točko in NPr-om (vklop pomožnega kontrolnega signala)
in
- vlakom, ki nima voznorednega postanka med vklopno točko in NPr-om?
- vlakom, ki ima voznoredni postanek med vklopno točko in NPr-om (vklop pomožnega kontrolnega signala)
in
- vlakom, ki nima voznorednega postanka med vklopno točko in NPr-om?
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Vklopno mesto
Pomožni kontrolni signal se ponavadi vključi z zasedbo izolirke (na postajališču) in pod pogojem, da je zavarovanje na NPr vključeno ter da določen čas, kljub zasedbi izolirke, vlak ne zapelje na Npr (ni prevoza izklopnega kontakta). Nekako tako približno.Signal napisal/-a:Kako naprava za zavarovanje NPr-a "prepozna" razliko med
- vlakom, ki ima voznoredni postanek med vklopno točko in NPr-om (vklop pomožnega kontrolnega signala)
in
- vlakom, ki nima voznorednega postanka med vklopno točko in NPr-om?
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Re: Vklopno mesto
No ja, tako. Pri nas se prižge rdeč semafor trideset sekund pred prihodom najhitrejšega vlaka.
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Re: Vklopno mesto
Signala ne semaforja
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Re: Vklopno mesto
Semaforja, je na cesti, ne na progi.Tomaž97 napisal/-a:Signala ne semaforja
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Re: Vklopno mesto
Signal je ob progi,semafor pa ob cestizbowe napisal/-a:Semaforja, je na cesti, ne na progi.Tomaž97 napisal/-a:Signala ne semaforja
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2574
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Vklopno mesto
Če pi poslušali SSKJ bi vam tole povedal:
Semafor: signalna naprava, ki s svetlobnimi znaki ureja promet na cesti, železnici
Sicer pa je @zbowe tako ali tako mislil na utripajoče lučke, ki kažejo stop avtomobilom...
Semafor: signalna naprava, ki s svetlobnimi znaki ureja promet na cesti, železnici
Sicer pa je @zbowe tako ali tako mislil na utripajoče lučke, ki kažejo stop avtomobilom...
Zadnjič spremenil leteči vlak, dne 24.09.2009, 19:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Aljaž