Vklopno mesto

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Nejc

Vklopno mesto

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Živijo!!

Zanima me, na kakšni razdalji od čela vlaka pa do signala vklopnega mesta za zavarovanje nivojskega prihoda, začne ta signal utripati?
Uporabniški avatar
664-111
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1293
Pridružen: 05.05.2006, 18:25

Odgovor Napisal/-a 664-111 »

Svetlobni signal se vgrajuje na zavorni razdalji pred potnim prehodom največ do 1.5 dolžine zavorne razdalje.(iz singalnega pravilnika)
Uporabniški avatar
WORMS
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 218
Pridružen: 04.04.2006, 10:03
Kraj: ŠTAJERSKA

Odgovor Napisal/-a WORMS »

Ne vem če sem prav razumel tvoje vprašanje?

Kontrolni signali potnih prehodov se vgrajujejo tam kjer ni daljinske kontrole stanja naprav na potnem prehodu (kontrola s postaje), signalni znak pa ta signal kaže kadar je potni prehod zavarovan ali pa v okvari. Poteka nekako tako: vlak prevozi vklopne kontakte in ko je potni prehod zavarovan, ali pa ne (okvara) prične signal kazati ustrezen signalni znak.

Kontrolni signal tako torej Kontrolira brezhibnostnaprav na nivojskem prehodu, in jo sproži vlak.
- »naprava na potnem prehodu pokvarjena« ena rumena mirna luč proti vlaku
- »naprava na potnem prehodu v redu« ena rumena mirna luč in nad njo ena bela utripajoča ali bela mirna luč proti vlaku

Kadar ima vlak med kontrolnim signalom in potnim prehodom postanek je vgrajen še pomožni kontroni signal. Pomožni kontrolni svetlobni signali so enaki kot kontrolni s to razliko, da imajo pod signalno ploščo na stebru še mlečno belo odsevno steklo

Novi signalni pravilnik takšnega načina kontrole stanja na potnih prehodih ne bo več dovoljeval.

:lol: :lol: :lol: :lol:
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Fantje, ne razumemo se najbolj!!!

Mene zanima, kot vidite na spodnji sliki, na kakšni razdalji od čela vlaka pa do signala, se le ta vklopi (začne utripati) A je to 20, 30 ali koliko metrov??

Slika
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Kontrolni signal prične utripati, ko prva os navozi na vklopno točko. Ta točka je označena s črno pokončno pravokotno ploščo z belimi rombi.
Na vidnostni razdalji od tega signalnega znaka št. 57 "Vklopna točka, pričakuj kontrolni signal" mora stati omenjeni signal, ki daje signalni znak št. 55 ali 56, ki pomeni ali je naprava na potnem prehodu v redu ali je pokvarjena.

Se pravi. Pri teh črnih rombih mora strojevodja že videti kontrolni signal in v tistem trenutku tudi videti ali utripa tista bela luč ali ne.

Razdalje za namestitev teh varnostnih naprav so pa odvisne od zavorne razdalje kakor tudi od najvišje progovne hitrosti.

Tu je še nekaj časovnih pogojev, ki jih te naprave zagotavljajo.

Ko tirno vozilo (vlak) zapelje na tirni magnet, nameščen na progi, je skupni minimalni rezervirani čas do prevoza NPr., samo 31 (enaintrideset) sekund!

1. Predzvonenje v dolžini 15 sekund
2. čas spuščanja zapornic 8 - 10 sekund
3. rezervni čas 6 sekund

Ta čas se seveda iz različnih razlogov lahko podaljša, vendar krajši ne sme biti, in tudi ni.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Tu je nekaj osnovnih vidnostnih razdalj, na katere se signali vgrajujejo. Te razdalje so lahko tudi malo drugačne, ampak nima smisla komplicirati. Če bi želel vedeti vse podrobnosti, potem lahko kar začneš študirati "Signalni pravilnik 1", kjer je vse podrobno obrazloženo.


Vidnostne razdalje samostojnih predsignalov so:

do 80 km/h..................100m
do 100 km/h.................150m
do 120 km/h.................200m
do 140 km/h.................300m


Vidnostne razdalje glavnih signalov so:

do 40 km/h..................100m
do 65 km/h..................150m
do 80 km/h..................200m
do 100 km/h.................250m
do 120 km/h.................300m
do 140 km/h.................400m

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Bi se dalokje dobiti signalni pravilnik 1??
Se pravi glede vidnih razdalij: pri višji hitrosti, mora strojevodja videt signal bolj od deleč, kot pri nižji hitrosti, pomeni, da od daljše razdalje mora signal močneje oddajati svetlobni znak?
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Signalni pravilnik si lahko pogledaš kar na Milchyevi strani. Sicer je še osnutek in ni v veljavi, bistveno se pa ne razlikuje od starega - veljavnega. Navedene razdalje v prejšnem postu so pa itak prepisane iz njega.

V vseh svetlobnih signalih je vgrajena dvojna osvetlitev. "Dnevna," ki je močnejša in pa "nočna" - šibkejša. Koledar menjave osvetlevanja je tudi priložen bolj na zadnjem delu pravilnika.

Svetlobna jakost nima nobene zveze s hitrostjo vlaka. Pomembna je le vidnostna razdalja, ki mora biti zagotovljena. Če ni, potem glavnemu signalu dodajo "ponavljalnik", ki napove lego glavnega signala. Tudi tega si lahko ogledaš v signalnem pravilniku.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Vklopno mesto

Odgovor Napisal/-a Signal »

Kako naprava za zavarovanje NPr-a "prepozna" razliko med
- vlakom, ki ima voznoredni postanek med vklopno točko in NPr-om (vklop pomožnega kontrolnega signala)
in
- vlakom, ki nima voznorednega postanka med vklopno točko in NPr-om?
Prijeten preostanek dneva
Signal
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Vklopno mesto

Odgovor Napisal/-a 541 »

Signal napisal/-a:Kako naprava za zavarovanje NPr-a "prepozna" razliko med
- vlakom, ki ima voznoredni postanek med vklopno točko in NPr-om (vklop pomožnega kontrolnega signala)
in
- vlakom, ki nima voznorednega postanka med vklopno točko in NPr-om?
Pomožni kontrolni signal se ponavadi vključi z zasedbo izolirke (na postajališču) in pod pogojem, da je zavarovanje na NPr vključeno ter da določen čas, kljub zasedbi izolirke, vlak ne zapelje na Npr (ni prevoza izklopnega kontakta). Nekako tako približno. :lol:
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1189
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Re: Vklopno mesto

Odgovor Napisal/-a zbowe »

No ja, tako. Pri nas se prižge rdeč semafor trideset sekund pred prihodom najhitrejšega vlaka.
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1709
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: Vklopno mesto

Odgovor Napisal/-a Tomaž97 »

Signala ne semaforja :)
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1189
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Re: Vklopno mesto

Odgovor Napisal/-a zbowe »

Tomaž97 napisal/-a:Signala ne semaforja :)
Semaforja, je na cesti, ne na progi.
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1709
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: Vklopno mesto

Odgovor Napisal/-a Tomaž97 »

zbowe napisal/-a:
Tomaž97 napisal/-a:Signala ne semaforja :)
Semaforja, je na cesti, ne na progi.
Signal je ob progi,semafor pa ob cesti :lol:
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Vklopno mesto

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Če pi poslušali SSKJ bi vam tole povedal:
Semafor: signalna naprava, ki s svetlobnimi znaki ureja promet na cesti, železnici

Sicer pa je @zbowe tako ali tako mislil na utripajoče lučke, ki kažejo stop avtomobilom...
Zadnjič spremenil leteči vlak, dne 24.09.2009, 19:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Aljaž
Odgovori