Čast je biti strojevodja parne lokomotive
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Čast je biti strojevodja parne lokomotive
Ko so peljali našo 06-013 na daljši obisk v Augsburg, je za nek intervju strojevodja naših muzejskih parh lokomotiv izjavil naslednje: "čast je biti strojevodja parne lokomotive".
S temi besedami ja na najlepši možni način opisal vso lepoto, zahtevnost in odgovornost tega poklica. Ta misel velja že več kot dvesto let, to je od leta 1804, ko je zapeljala prva parna lokomotiva, pa vse do danes. So pa to tudi besede, ki smo jih sanjali mnogi. Meni se niso nikoli uresničile.
S temi besedami ja na najlepši možni način opisal vso lepoto, zahtevnost in odgovornost tega poklica. Ta misel velja že več kot dvesto let, to je od leta 1804, ko je zapeljala prva parna lokomotiva, pa vse do danes. So pa to tudi besede, ki smo jih sanjali mnogi. Meni se niso nikoli uresničile.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Preizkušal sem funkcijo "Poglej neodgovorjena sporočila in sem bil presenečen, da je bilo 251 ogledov, pa se ni nihče oglasil.
Kje ste strojevodje parnih lokomotiv???
Forumovci, imate kakšnega "dedija" ali pa njihove spomine, da bi lahko kaj dodali tej temi???
Nov predlog: iščemo najstarejšega člana foruma. Kdo se upa prijaviti??
Kdaj je peljala zadnja parna lokomotiva po slovenskih tirih še po rednem voznem redu?
/sem začetnik - "nabijam poste"/
Kje ste strojevodje parnih lokomotiv???
Forumovci, imate kakšnega "dedija" ali pa njihove spomine, da bi lahko kaj dodali tej temi???
Nov predlog: iščemo najstarejšega člana foruma. Kdo se upa prijaviti??
Kdaj je peljala zadnja parna lokomotiva po slovenskih tirih še po rednem voznem redu?
/sem začetnik - "nabijam poste"/
Po tehle podatkih 14. maja 1978 iz Novega mesta proti Semiču.železocestnik napisal/-a: Kdaj je peljala zadnja parna lokomotiva po slovenskih tirih še po rednem voznem redu?
Ta podatek bo najbolj točno vedel povedati Tone ( s52r ), ki je tudi delal v tistem obdobju, ko se je končala parna vleka in ko so "presedlali" na dizel vleko!diehart napisal/-a:Po tehle podatkih 14. maja 1978 iz Novega mesta proti Semiču.železocestnik napisal/-a: Kdaj je peljala zadnja parna lokomotiva po slovenskih tirih še po rednem voznem redu?
lp NS
Po vsej verjetnosti je ravno Tone @s52r naš "starosta" parne vleke. Sicer je Florjan tudi, vendar je lé malce drugače.
Sicer pa za tisto obdobje velja: Zlikana uniforma z belo srajco in kravato, bele bombažne rokavice in pokončna (ponosna) drža. Za hrbtom pa šlezijec, lopata, grebljica in kantica z oljem.
Prosto po Agathi Christie - Umor v Orient Expressu. press
...... Uuuuuuiiiiiiuuuuuuuui!
lp
Dolfe
Sicer pa za tisto obdobje velja: Zlikana uniforma z belo srajco in kravato, bele bombažne rokavice in pokončna (ponosna) drža. Za hrbtom pa šlezijec, lopata, grebljica in kantica z oljem.
Prosto po Agathi Christie - Umor v Orient Expressu. press
...... Uuuuuuiiiiiiuuuuuuuui!
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Strojevodja parne lokomotive.....
Nimam kaj skrivat.....30.06.1944 sem privekal nata svet....kot sin strojevodje, torej še malo, pa bom star 64 let....Dolfe napisal/-a:Po vsej verjetnosti je ravno Tone @s52r naš "starosta" parne vleke. Sicer je Florjan tudi, vendar je lé malce drugače.
Sicer pa za tisto obdobje velja: Zlikana uniforma z belo srajco in kravato, bele bombažne rokavice in pokončna (ponosna) drža. Za hrbtom pa šlezijec, lopata, grebljica in kantica z oljem.
Dolfe
Upam, da mi Dolfe ne bo zameril, a napisal bom po pravici....velja za parno vleko v mojem obdobju....
- zlikana uniforma z belo srajco in kravato....nikoli
- bele bombažne rokavice....nikoli, še za usnjene nismo vedeli....
- šlezijec samo v izjemnih primerih....
- pokončna drža....na začetku, včasih tudi tridnevnega šihta
- ponosna drža....vedno
- lopata, grebljica in kantice z oljem vedno na dosegu roke
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
S52R - Tone
Parna vleka......
Vse v prispevku drži !!!!!!Nejc napisal/-a:diehart napisal/-a:Po tehle podatkih 14. maja 1978 iz Novega mesta proti Semiču.železocestnik napisal/-a: Kdaj je peljala zadnja parna lokomotiva po slovenskih tirih še po rednem voznem redu?
Vendar kljub uradnemu zaključku, je parna lokomotiva po potrebi še nekaj časa vozila vlake na relaciji Ljubljana - Kočevje - Ljubljana
in občasno na relaciji Novo mesto - Črnomelj - Novo mesto in Novo mesto - Sevnica - Novo mesto
Tovora je bilo namreč zelo veliko, v kurilnici Novo mesto pa smo imeli na začetku samo tri Španke in sicer 013, 014 in 015
Žal je sedaj moja lokomotiva 013 v Črni gori.............da znoriš !!!!!!
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
S52R - Tone
Re: Parna vleka......
Tone, to je pa žalostno slišati! Nekaj, na čemer delaš skoraj celo življenje, ti nato, odrežejo izpred oči in "pospravijo" v drugo državo!s52r napisal/-a: Žal je sedaj moja lokomotiva 013 v Črni gori.............da znoriš !!!!!!
Zelo žalostno, ko se spominjaš, koliko kilometrov si napravil z lokomotivo, ki ti v teh letih službovanja, tako prirase k srcu, da jo vzameš kar za svojo!
Tone, čuvaj svojo Španko še naprej v lepem spominu, in upajmo, da če se ni obnesla pri nas, da se vsaj na jugu!
lp NS
Oprosti Tone, nisi me dobro razumel.Dolfe napisal/-a:
Sicer pa za tisto obdobje velja: Zlikana uniforma z belo srajco in kravato, bele bombažne rokavice in pokončna (ponosna) drža. Za hrbtom pa šlezijec, lopata, grebljica in kantica z oljem.
Prosto po Agathi Christie - Umor v Orient Expressu. press
Tako sem napisal mit o tistih časih, ki pa je le mit.
V vseh filmih ali pisanih zgodbah, hollywoodskih ali pa naših, se je vsako potovanje z vlakom tako prikazovalo. Potniki in železniški uslužbenci v snežno belih oblekah, dame s klobuki in pušeljci, ........
No ja, resnica je bila drugačna. Ravno toliko sem star, da sem še v otroštvu ujel za rep potovanje s parnimi lokomotivami. Običajno je mama že kakšna dva dni prej bila vsa histeričana, saj je vedela kaj jo čaka. Vlaki so bili umazani, sajasti in smrdeči. Kar koli si prijel, si imel takoj črne roke, da o oblekah niti ne govorimo. Dim donfarce je vseskozi vdiral slozi odprta okna v vagone, zraven pa še kup isker, ki so zažgale marsikateri gvant.
Tudi sama vožnja ni bila nič kaj udobna. Nenehno cukanje pri speljavi in ustavljanju, tresenje in nabijanje koles čez spoje tirnic, je bil pogoj vsake vožnje. Lesene klopi in dvoosni "texas" vagoni, so bili hladni ali pa prevroči, pač od obdobja in vremena odvisno. O kolturi potnikov pa raje ne bi.......
Tudi za to nikoli ne čutim kakšne potrebe po vožnji z muzejcem. Naj uživajo tisti, katerim to paše. Pogled od daleč je povsem zadosti.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Strojevodja parne lokomotive.....
Bom tudi jaz napisal, oprosti Dolfe, če se nisem pravilno kaj izrazil, v mojem odgovoru ni niti najmanjše namere v slabem smislu...Dolfe napisal/-a:Oprosti Tone, nisi me dobro razumel.Dolfe napisal/-a:
Sicer pa za tisto obdobje velja: Zlikana uniforma z belo srajco in kravato, bele bombažne rokavice in pokončna (ponosna) drža. Za hrbtom pa šlezijec, lopata, grebljica in kantica z oljem.
Prosto po Agathi Christie - Umor v Orient Expressu. press
Dolfe
Je pa vse res, kar sva oba napisala !!!!!
Filmsko prikazovanje se bistveno razlikuje od stvarnega !!!!!
Nikoli ne bom pozabil dneva, ko sem prvič videl Španko na našem področju !!!!!
Z lokomotivo serije 25 sem bil na pogreznem jašku, čistili smo pepelnik in točili vodo, bilo je v mojem Črnomlju....
Španka je pripeljala kot strojni vlak in se ustavila poleg moje lokomotive...fantje, sodelavci na njej so bili čisti in veseli, kot da gredo na ohcet.....midva z kurjačem pa pravo nasprotje, vsa zašmirana in prašna od leša, kanal poln vode, ker ni požiral itd....
Španka je imela obremenilno vožnjo na relaciji Črnomelj - Novo mesto....požiral sem jo z očmi še dolgo po tem, ko je že odpeljala proti NM....zelo spoštujem parno vleko, a nazaj si je ne bi želel !!!!!Najiskreneje !!!!!!!!!!!!
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
S52R - Tone
Re: Parna vleka......
Da se ti srce malo umiri.Z njo je vse v redu in kolegi z juga pravijo , da se zelo dobro obnese.Še živi !s52r napisal/-a: Žal je sedaj moja lokomotiva 013 v Črni gori.............da znoriš !!!!!!
milutin napisal/-a:Evo lokomotive 644-013 na jutarnjem podgoričkom suncu u depou Podgorica. Pozdrav.
Sicer pa v kontekstu te parne vleke je zanimiv tale intervju najstarejšega reškega strojevodje.Kdor še ni prebral naj si prebere.Upam , da prevod ni potreben.
Mogoče pa se kdo zamisli ( ) o odnosu do našega poklica danes .
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Dolfe napisal/-a:Oprosti Tone, .......Dolfe napisal/-a:
Sicer pa za tisto obdobje velja: .......
Tudi za to nikoli ne čutim kakšne potrebe po vožnji z muzejcem. Naj uživajo tisti, katerim to paše. Pogled od daleč je povsem zadosti.
lp
Dolfe
ne morem, da ne bi ......
Dolfe, končno si nekaj pametnega napisal , zato nekateri občudujte modrino neba in muzejca od daleč, nekateri pa ga bomo od blizu ....
lp
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Strojevoda parne lokomotive.....
Ti takoj ustrežem, sicer je vse že videno, pa da ne brskaš preveč....železocestnik napisal/-a:Ali je parna lokomotiva 25-019 še na ogled pred postajo v Novem Mestu?
Tone, hvala za podatke, kakšna fotografija s parno lokomotivo pa bi prav "pasala" k tvojemu opisu strojevodje na parni lokomotivi.
Lp
s52r - Tone v Semiču....
lokomotiva 25 - 019 v Novem mestu....
Nekaj malega imaš tudi na moji spletni strani in pa na nekaj fotopisih....
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
S52R - Tone
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana