Pesniška dolina
Naj se ve ,da je Evropa višja. Ostanki komunizma pa se abračajo okoli svoje osi.Dolfe napisal/-a:ivy napisal/-a:Le zakaj so ga zamenjali, ko pa je stari še videt čisto vredu
Ivy
Verjetno je laže postaviti novega, kot pa starega presukat za 90°.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
@ivy, @Barbapapa1
Danes sem izvedel, da imajo v zbirki razglednic pri Umetniškem kabinetu Primož Premzl, Slovenska ulica 8, Maribor razglednico izpred WWI (okoli leta 1911) neke železniške nesreče pri Pesnici. Na razglednici naj bi bil viden nasip ob bivšem viaduktu (informacijo sem dobil pri Premzlu mlajšemu).
Naj se kdo od vaju oglasi pri njih.
Pozdrav
Danes sem izvedel, da imajo v zbirki razglednic pri Umetniškem kabinetu Primož Premzl, Slovenska ulica 8, Maribor razglednico izpred WWI (okoli leta 1911) neke železniške nesreče pri Pesnici. Na razglednici naj bi bil viden nasip ob bivšem viaduktu (informacijo sem dobil pri Premzlu mlajšemu).
Naj se kdo od vaju oglasi pri njih.
Pozdrav
Po priporočilu "železocestnika" ( kateremu se zahvaljujem za informacijo), sem danes šel v Galerijo Premzl v Mariboru, ter povprašal o morebitnih fotografijah Pesniškega nasipa. Prijazen lastnik mi je takoj pokazal razglednico železniške nesreče, ki se je 11 maja 1909 zgodila na omenjenem nasipu. Razglednico sem po privolitvi lastnika galerije lahko tudi fotografiral.
Iz zasebne domoznanske zbirke Primoža Premzla
Ivy
Iz zasebne domoznanske zbirke Primoža Premzla
Ivy
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Ivy, super akcija .... Tebi Železnocestnik, pa vsa čast za informacijo .Jaz bi imel čas šele na koncu tedna . Po fotografiji sodim, da sama lokacija dogodka ni na samem nasipu, ki je zakril bivši vijadukt (strmina je prekratka), temveč nekje v okolici postaje Pesnica. Prav tako se mi zdi, da predel okoli izhoda iz košaškega predora proti Pesnici tudi ne pride v poštev, saj tam teren preide dokaj hitro v strmino in pa za vlakom bi se verjetno moralo videti nekaj hriba....Verjetno bo Ivy lažje identificiral mesto dogodka....
Imam kar nekaj problemov z določitvijo tipa lokomotive, ki je na posnetku. Z veliko verjetnostjo gre za lokomtivo na mokro paro (kar je vidno po dveh parojemih). Na prvi pogled sem mislil, da je naša seija 24, pa se mi zdi lokomotiva na sliki manjša od štiriindvajsetke, pa tudi pokrov razvodnika pare na cilindru je raven, medtem, ko je na 24-ki le-ta poševen. Pa tudi kabina ne ustreza tej, kot jo poznam s 24-ke.
Drugi kandidat je serija 135 (mokroparna izvedba serije 28, kkStB 180). Vendar je ta lokomotiva na posnetku po moje premajhna in ima previtek kotel. Tudi položaj cilindrov in prehod prevleke kotla v cilinder "ne štima"...
Naslednji kandidat bi bila serija 109 (SB 32f). Ta bi skoraj "štimala", a ji manjkajo cevi za vodenje pare v cilindre, ki pri seriji 109 izhajajo iz parojema pri dimniku.
Potem je tukaj še serija 112 in pa 131, ki pa tudi ne odgovarjata povsem....(je pa res, da imam na voljo slike okoli leta 1930. Vse lokomtive so lahko bile v tem časovnem obdobju že krepko predelane....)
Skratka, posnetek je zelo, zelo zanimiv....
LP
Jože
Ivy, super akcija .... Tebi Železnocestnik, pa vsa čast za informacijo .Jaz bi imel čas šele na koncu tedna . Po fotografiji sodim, da sama lokacija dogodka ni na samem nasipu, ki je zakril bivši vijadukt (strmina je prekratka), temveč nekje v okolici postaje Pesnica. Prav tako se mi zdi, da predel okoli izhoda iz košaškega predora proti Pesnici tudi ne pride v poštev, saj tam teren preide dokaj hitro v strmino in pa za vlakom bi se verjetno moralo videti nekaj hriba....Verjetno bo Ivy lažje identificiral mesto dogodka....
Imam kar nekaj problemov z določitvijo tipa lokomotive, ki je na posnetku. Z veliko verjetnostjo gre za lokomtivo na mokro paro (kar je vidno po dveh parojemih). Na prvi pogled sem mislil, da je naša seija 24, pa se mi zdi lokomotiva na sliki manjša od štiriindvajsetke, pa tudi pokrov razvodnika pare na cilindru je raven, medtem, ko je na 24-ki le-ta poševen. Pa tudi kabina ne ustreza tej, kot jo poznam s 24-ke.
Drugi kandidat je serija 135 (mokroparna izvedba serije 28, kkStB 180). Vendar je ta lokomotiva na posnetku po moje premajhna in ima previtek kotel. Tudi položaj cilindrov in prehod prevleke kotla v cilinder "ne štima"...
Naslednji kandidat bi bila serija 109 (SB 32f). Ta bi skoraj "štimala", a ji manjkajo cevi za vodenje pare v cilindre, ki pri seriji 109 izhajajo iz parojema pri dimniku.
Potem je tukaj še serija 112 in pa 131, ki pa tudi ne odgovarjata povsem....(je pa res, da imam na voljo slike okoli leta 1930. Vse lokomtive so lahko bile v tem časovnem obdobju že krepko predelane....)
Skratka, posnetek je zelo, zelo zanimiv....
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Ivy, super akcijaBarbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
Ivy, super akcija
LP
Jože
Ni sicer "foltrefer" (Volltreffer=zadetek v sredo, v polno), je pa saj ID.
Če pa vaju zanima "Zugszusammenstoss", potem pojdita v UKM.
Hint: tam imajo domoznansko zbirko in v okviru te Töply-jevo zbirko izpiskov iz "Marburgerice" (Marburger Zeitung).
Gospod Töply je bil prijazen mariborski profesor. Ko je šel v penzijo, je namesto, da bi šel na pijačo v Astorio, šel v UKM in izpisoval dogodke iz Marburgerice.
Samo pogledaš pod geslo "Pesnica" in dobiš vse, kar ti srce poželi.
To ni res...ampak je res...
Za ta "tresk" lokomotive pa samo zahtevaš časopis po 11. maju 1909 in pogledaš nesreče.
Eno-stavno
Lepo, da si dal podpis nahajališča razglednice, še lepše pa je, da ti je g. Premzl dovolil preslikati razglednico. Zahvala tudi z moje strani.
Pozdrav
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Lokomotiva udeležena v nesreči je (po moji presoji) vrtste SudB 106/kkStB 106, kasneje JDŽ 104.
To je lokomotiva z osnim zaporedjem 2B-n2v (mokroparna dvocilindrska zvezna). Grajene so bie (tiste, ki so bile kasneje JDŽ) med leti 1899 in 1902. To so bile značilne brzovozne lokomotive. Premer vezanih koles je 2100 (2140?) mm, največja (dovoljena) hitrost je 90 km/h. Na JDŽ so bile kasirane v tridesetih letih prejšnjega stoletja.
To je lokomotiva z osnim zaporedjem 2B-n2v (mokroparna dvocilindrska zvezna). Grajene so bie (tiste, ki so bile kasneje JDŽ) med leti 1899 in 1902. To so bile značilne brzovozne lokomotive. Premer vezanih koles je 2100 (2140?) mm, največja (dovoljena) hitrost je 90 km/h. Na JDŽ so bile kasirane v tridesetih letih prejšnjega stoletja.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Po mojem poznavanju Pesniške doline in hribov v odzadju, domnevam, da se je nesreča zgodila v smeri Pesnice.
Čeprav sam nisem čisto siguren, bom skušal v bližnji prihodnosti izvedeti kaj več o natančni lokaciji železniške nesreče.
Prilagam pa dve fotografiji, ki sta posneti na lokaciji kjer domnevam, da se je zgodila nesreča.
Ivy
Čeprav sam nisem čisto siguren, bom skušal v bližnji prihodnosti izvedeti kaj več o natančni lokaciji železniške nesreče.
Prilagam pa dve fotografiji, ki sta posneti na lokaciji kjer domnevam, da se je zgodila nesreča.
Ivy