Ljubitelj napisal/-a:Gledam tole topiko o el. napajlnih vodih nad progo in mi ni čisto povsem jasno. Lokomotive 541 lahko pri zaviranju vračajo el. energijo dokler ni presežena maksimalna napetost. Po prebrani debati pa ugotavljam, da sta levi in desni tir/vozni vod med seboj ločena. Prav tako menda različni odseki med napajalnimi postajami. Glede na frekvenco vlakov in konfiguracijo prog potemtakem izpade, da pravzaprav ni možnosti, da bi vlak, ki vozi po kalncu navzdol (Logatec-Borovnica) napajal gor vozeči vlak. Energija gre tako v oblake...
S tem v zvezi bi povprašal, ali so na območju Slovenije predvidene kakšne aktivnosti za odpravo teh "anomalij". Končno je vsa država povezana v enoten elektro enenergetski sistem, pa pride do izpada el. ergije vsled strele vsaj v Ljubljani cca 1x letno. Seveda ima pa javno energetsko omrežeje en kup varoval....
Nekaj časa nazaj je bilo govora tudi o akumulatorjih na ameriških dizelskih lokomotivah za regeneracijo energije. Ali ne bi bilo smiselno v napajalne postaje vgraditi nekaj podobnega v nekoliko večjem obsegu?, če se že ne da viška elektrike direktno pošiljati nazaj v omrežeje?
Hvala za morebitno odgovor poznavalcev tematike
LPL
Uff, kje naj se lotim...sicer je tvoje vprašanje ( več vprašanj ) kar na mestu in zelo obširno.
Naj najprej poudarim , da nam trenutna tehnologija in konfiguracija terena tovrstni način vračanja eng. v omrežje omogoča ( sicer le delno , saj perpetto mobile tu ni mogoč )...vendar ni problem samo v sami tehnološki izvedbi ampak predvsem kombinaciji le te z vodenjem prometa ,razpoložlivosti voznih sredstev, usposobljenosti dotičnega osebja...etc.
Ko bo prišel čas ( upam da kmalu ) daljinsko vodenega sistema upravljanja SNEV bo to mnogo lažje, saj se bo lahko z ustrezno prerazporeditvijo energijo usmerjalo v točno določen porabnik ( lokomotivo )
.