Vozni vod oz. elektrika nad tiri
Vsaka žica skozi katero teče tok se segreva, saj ima svojo notranjo upornost.vlakoljub napisal/-a:Torej 541 še nima imena. Kaj pa ES 64 F4? Ali je ta lokomotiva Helga?
Kakšen je pa razpon temperatur žic, ko že omenjamo? Se segreje vsakič, ko je v njej tok, ali takrat, ko pripelje lokomotiva in se z pantografom dotika žic?
Kako je ime 541...? Možno je, da ji nikoli ne bo ime drugače kot to - 541, kdo ve? Nekateri si sicer prizadevajo, da bi jo klicali Živa - za moje pojme popolnoma neprimerno ime, čeprav vem kdo si ga je izmislil
Popolnoma drugače je s Helgo - ampak o tem sem že razlagal na tem forumu...
LPB
Problem istosmerne napetosti je v tem, da na odseku, kjer pada napetost ne smemo priklopiti dodatnega napajanja, ker s tem povečujemo voltažo. zato je potrebno povečevanje preseka žice. To rešimo enostavno z dodatno žico.
Pri izmenični napetosti je pa presek žic lahko manjši, ker na kritičnih odsekih lahko enostavno priklopimo napajanje. Pa tudi sodobne lokomotive lahko z zaviranjem proizvedejo električno energijo in jo vračajo v omrežje. Tega pri istosmerni napetosti ne smemo izvajati, pač pa je potrebno na lokomotivi dobesedno skuriti elektriko (primer Deziro).
O imenu 541 pa se popolnoma strinjam z Bojanom.
Pri izmenični napetosti je pa presek žic lahko manjši, ker na kritičnih odsekih lahko enostavno priklopimo napajanje. Pa tudi sodobne lokomotive lahko z zaviranjem proizvedejo električno energijo in jo vračajo v omrežje. Tega pri istosmerni napetosti ne smemo izvajati, pač pa je potrebno na lokomotivi dobesedno skuriti elektriko (primer Deziro).
O imenu 541 pa se popolnoma strinjam z Bojanom.
Lahko. 541 vrača v omrežje... Stvar je samo v zavornem učinku. Vračamo pri zaviranju, zaviranje pa mora biti toliko učinkovito, kot to želi strojevodja. Torej, ko strojevodja zavre, se začne zavirati tako, da vlečni motorji delujejo kot generatorji in vrnejo energijo v mrežo. To samo po sebi še ne pomeni popolnoma nobenega zavornega učinka. Razen kolikor znaša notranja upornost voznega voda. Zavorni učinek je le takrat, ko to energijo nekdo "kuri". To pa lahko naredi le vlak, ki je nekje na tej vozni mreži...kit napisal/-a:lokomotive lahko z zaviranjem proizvedejo električno energijo in jo vračajo v omrežje. Tega pri istosmerni napetosti ne smemo izvajati
Če vrnjene energije nihče ne "pokuri" tudi zavornega učinka ni... in vrnjena energija se spremeni v toploto na za to namenjenih uporih ali na zavornjakih ob trenju!
LPB
Na strani AŽP med javnimi razpisi za modernizacijo obstoječega tira Divača - Koper, kjer je govora o postaji Divača oziroma ENP, sem našel tole:bojan napisal/-a: Zaenkrat je še vedno v mislih za elektrifikacijo prekmurske proge 3kV, kolikor vem. Upam sicer, da se bo odločitev spremenila in da se bodo odločili za 25kV. Če pa se ne bodo, bo drugi tir Koper Divača prva 25kV proga pri nas...
LPB
Po izgradnji II. tira Divača – Koper, ki bo tudi elektrificiran z enosmernim sistemom napetosti 3 kV, se bo iz ENP Divača napajal odsek elektrificirane proge Divača – Črni Kal na tem tiru.
Predmetni načt obravnava rekonstrukcijo in povečanje instalirane moči v obstoječi ENP Divača tako, da bo ta ENP v končni fazi lahko oskrbovala električno vleko tudi na bodočem II. tiru Divača – Koper.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Premik E-LOK izpod drugege sistema se vedno vrši z lokomotivo, ki je tisti hip najbolj pri roki. Običajno je to kar tista lokomotiva, ki bo prevzela vlak. Če te v tistem času ni na voljo, potem je lahko katerakoli druga. Bistvo je samo v tem, da se lahko samostojno giblje pod vozno mrežo. O tem odloča prometnik "postavljalec" v centralni postavljalnici "CP".
Velja za vse postaje.
lp
Velja za vse postaje.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
TOČNO @dolfe, natančno tako je predvideno v Pravilniku................... ......................Dolfe napisal/-a:Premik E-LOK izpod drugege sistema se vedno vrši z lokomotivo, ki je tisti hip najbolj pri roki. Običajno je to kar tista lokomotiva, ki bo prevzela vlak. Če te v tistem času ni na voljo, potem je lahko katerakoli druga. Bistvo je samo v tem, da se lahko samostojno giblje pod vozno mrežo. O tem odloča prometnik "postavljalec" v centralni postavljalnici "CP".
Velja za vse postaje.
lp
......................ampak, v teh 30-ih letih se je dogajalo marsikaj......... .......
.............zaradi uteka večih lokomotiv (konec sedemdesetih in začetek osemdesetih) iz postaje na progo, v rebra drugim vlakom, čelno v druge vlake, itd, itd,.... pri odbijanju izpod enega na drug sistem vleke..... so pristojni te ukrepe zaostrili........ .........
...............kot prvo so "ukinili" izraz "odbijanje" in uvedli izraza "odrivanje" in "prestavitev", ker se to na sodniji bolj mehko sliši (a stroka?....bejž, bejž, kakšna stroka.....)................. ....................
............nato so zapovedali, da "prestavit z dizlom, če je le na postaji" , sicer pa "nežno odrinit"..............samo tolk da zlaufa tistih 50 metrov.......
.......in nato se je najdu še en vlekar, ki je pismeno zapovedal, da pozimi, kadar zmrzuje .....363 ne sme sama na vlak ali z vlaka ker baje njena lastna zavora v snegu in ledu ni ziher..........................
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.........argumentov za prevzem odgovornosti iz ramen strojevodje (kot to določa Prav.) na ramena ostalih zvrhan koš....... ..........
.........argumentov za kresanje mnenj o tem, kaj je prav in kaj narobe............še pa še.........pravi raj za advokate..........
....... ......hvala Siemensu, da si je Taurusa izmislil...... ............
.........ni variante............. .............bojan napisal/-a:holding, tebe bi "novinar", ki v tistih rumenih Financah o vse sorte železniških znanostih tako poznavalsko razpreda, zagotovo v službo vzel...!
....a zakaj ne......???... ......................... ker je vse to res................................resnica pa novinarje ponavadi ne zanima prav preveč........... ...........
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.......ti pošljem številke zgoraj opisanih odredb po zs-ju........... ......