Bohinjska Proga

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.

Ali ste se že preljali po Bohinjski progi?

Glasovanje se je zaključilo dne 28.08.2006, 8:34

Da, velikokrat
17
61%
Enkrat
6
21%
Se imam namen peljati
1
4%
Še nikoli
4
14%
 
Skupaj glasov: 28
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3381
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 07.08.2006, 8:34

Zdravo,

zanimivo, da kot zagrizeni železničarji niste nič omenili ob stoletinici Bohinjske proge, ene najlepših krasotic med progami. Sam sem njen
reden obiskovalec, še posebno zaradi avtovlaka, ki vozi med postajami Most na Soči, Podbrdo in Bohinjsko bistrico, saj ravnokar opravljam diplomsko delo iz avtovlakov v evropski uniji in pri nas.
Proga spada pod sekcijo za vodenje prometa Postojna, od zadnje menjave voznega reda pod Postojno spada tudi odsek Jesenice - Bled, saj je le ta prej spadal pod SVoP LJ. Proga sama je dolga
jesenice - NG 90 km,
NG - Sežana 30 km
Časovno znaša Jesenice - Sežana cca. 3h.

Na progi Jesenice - NG so zasedene naslednje postaje: Anhovo, Most na Soči, Grahovo (samo podnevi zaradi križanj), Podbrdo, Bohinjska Bistrica, Bled Jezero.

Od NG - do Jesenic vozi tudi nabiralnik in sicer samo v delovnih dneh. največ dela ima seveda v Anhovem, Bohinjski Bistrici in Mostu na Soči.

Res, pravo doživetje se je peljati po tej idilični progi, tako poleti, ko je vse zeleno, kot pozimi, ko je vse belo.

Če vas še kaj zanima, lahko vprašate.
fan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 50
Pridružen: 11.12.2005, 15:32
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a fan » 07.08.2006, 10:05

Ja, mene zanima, koliko tovornih vlakov na dan je na tej progi razen nabiralnega vlaka. Ali je proga odprta tudi ponoči?
Vedno v iskanju novih železniških dogodivščin
kit

OdgovorNapisal/-a kit » 07.08.2006, 10:28

Zanima me kolikšna je lahko osna obremenitev na tej progi :?:
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 07.08.2006, 10:29

Pozdravljen Regan 664.

Prekinjena služba je na vseh postajah, razen Nove Gorice. Kako je služba prekinjena v letu 2006, pa imaš v Programu omrežja, ki je objavljen na straneh AŽP:

http://www.azp.si/datoteke/razno/2006_P ... sluzbe.pdf
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3381
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 07.08.2006, 10:31

Ja, tako je "Fan" ponoči je proga zaprta in sicer od 23.00 pa do 3.00 zjutraj. Prometniki na omenjenih postajah vzdolž te proge gredo v tem času počivat v posteljo, ki jo imajozraven prometnega urada. Se pravi, da spijo na postaji dobre štiri ure. Saj takrat vlakov ni.

Po Bohinjski progi načeloma ni tovornih vlakov, razen dva para vlakov od NG do Anhovega zaradi znane cementarne. ta cement gre potem večinoma na drčo v Zalog. Se pa zna kdaj zgoditi, da je vpeljan kakšen izreden tovorni vlak s praznimi tovornimi vagoni iz Kopra proti Avstriji (Fals, Eas, Laekks in vagoni za prevoz rezanega lesa čeških železnic).
Služi pa kot dodaten obvoz, če kaj zaškriplje na enotirni progi LJ-Jesenice.

Sicer pa je vleka po Bohinjski progi silno draga, saj je diesel vleka, ker morata biti dva, strojevodja in njegov pomočnik, pa še gorivo ni poceni. Sicer pa regan porabi od NG-Jesenic povprečno naložen okrog 800 litrov nafte.

Drugač pa je na bohinjski progi poleti kar pestro, vozijo muzejski vlaki, avtovlak, potniški vlaki, ki jih niti ni tako malo, ter nabiralnik in še kakšen naknadno vpeljan tovorni ali potniški vlak.
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4526
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a igor72 » 07.08.2006, 10:32

Regan 664 napisal/-a:Zdravo,

zanimivo, da kot zagrizeni železničarji niste nič omenili ob stoletinici Bohinjske proge, ene najlepših krasotic med progami.


Od Januarja naprej tukaj:http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=137
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3381
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 07.08.2006, 10:34

Igor 72, se spomnis, ko si dva fanta s helgo pozimi decembra peljal od kozine do Kopra? Sej sem ti poslal ene slike. Sej voziš Helgo, ne?

Osna obremenitev znaša 20 ton na os, kar je ravno dovolj še za regana.
kit

OdgovorNapisal/-a kit » 07.08.2006, 10:42

Ker kot si omenil, da opravljaš diplomsko delo iz avtovlakov v evropski uniji in pri nas, ti je gotovo dobrodošlo vsako vprašanje, zato te bom vprašal še kaj :wink:
Koliko promilov je najbolj strem klanec, na katerem mestu in koliko je dolg :?:
kit

OdgovorNapisal/-a kit » 07.08.2006, 10:48

Kateri del bohinjske proge je najbolj problematičen glede ovinkov :?:
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3381
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 07.08.2006, 11:00

"Kit" najbolj strm odsek je med postajama Grahovo in Podbrdo se približa tistemu pri Štanjelu. Vzpon se giblje med 22-26 promilov. Sicer pa je razdalja med postajama 11,6 km.

Problematični so ovinki, katerih podporni zidovi so dotrajani in nevzdrževani. Mislim, da je eden takih tudi pri Vintgarju. Sicer pa je max. hitrost 75 km/h.
kit

OdgovorNapisal/-a kit » 07.08.2006, 11:16

Regan 664 hvala za hitre odgovore.
Čeprav to vprašanje ne sodi v kontekst rubrike in ker omenjaš tudi tuje avtovlake me zanima kakšne izkušnje z avtovlaki so v tujini in kakšne so na bohinjki.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3381
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 07.08.2006, 12:02

Avtovlaki ja, nemčija je pionir v tem. In imajo vse poštimano tako kot treba, tako da so avtovlaki donosni, sploh v poletnih mesecih, ko slišimo po televiziji o zastojih na cestah, se lepo v Munchnu zapelješ na vlak in se pelješ do Rjeke ali Splita. Fino, nobenioh skrbi na cesti nič problemov, lepo opazuješ z vagona pokrajino. Super so ti avtovlaki. Pri nas vozi edini mednarodni avtovlak iz dunaja v Koper (ki ima čelno klančino) samo nekajkrat v poletnem času.

Na bohinjski progi se kar trudijo, sedaj so preplastili vse tri bočne rampe (kot je to že nekdo nekje zapisal) vendar vlak predvsem pozmi vozi z izgubo. Sem bil prejšnjo nedeljo spet na Mostu na Soči in je bilo pestro, na avtovlak smo naložili 28 vozil, s tem da niso mogli vsi priti gor, je bila res vrsta. V glavnem v času poletne turistične sezone je vlak vsaj za vikende kar zaseden in sestoji iz sedmih preurejenih Sds vagonih. Bom dal slike v galerijo, slikane iz kabine regana.

Potem pa je bil na Mostu na Soči še muzejski vlak, ki pa ga je zaradi prevelike požarne ogroženosti vlekel regan. tako da je bilo zanimivo in pestro.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 07.08.2006, 12:23

Avtovlaki v Sloveniji so nekoč vozili med Mariborom in Koprom. Samo sedaj, ko si iz Maribora do Kopra v dobrih 2 urah (če voziš po predpisih) v klimatiziranem avtomobilu, v največjem navalu pa maksimalno štirih, neklimatiziran vlak pa vozi 5 ur ter je potrebno še dodati pol ure pri odhodu in prihodu, je jasno, da v notranjem prometu ne bi bilo zanimanja za tak avtovlak. :(

No pa da ne boš samo razvitih držav dajal za vzgled, tudi avtovlaki na progi Beograd - Bar so zelo zasedeni. Začetek oktobra 2004 je bil avtovlak sestavljen iz 9 spalnikov in ležalnikov ter 5 vagonov za prevoz avtomobilov. Vse zasedeno do zadnjega mesta, nekaj potnikov je celo ostalo v Beogradu na peronu. V poletni sezoni si je pa potrebno mesto rezervirati vsaj en mesec vnaprej. No zdaj ko sta to dve državi je mogoče malo manj zanimanja kot včasih ... :roll:
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3381
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 07.08.2006, 12:44

Res je "541"-ica sem pozabil jugoslovanske, ne morem vse v eni sapi povedat. Sicer pa je najbolj znani "balkanski" avtovlak Optima express (poznate film balkan express?), ki vozi med turškima Edirne in avstrijskim Villachom (beljak) namenjen pretežno za Turke, ki delajo v Nemčiji in Avstriji.

Poleg tega lahko omenim še zelo razvit sistem avtovlakov na Finskem, v franciji in presenetljivo v italiji (mimogrede, železniško omrežje imajo tudi na Siciliji in je povezano s trajekti., tako da vlak zapelje na trajekt).

Avtovlake imajo še na Portugalskem, v Španiji, ter na ČeškoSlovaškem.
V Veliki britaniji so zadnji avtovlak (relacija Penzance-London) ukinili lansko leto, sicer pa avtovlaki vozijo pod rokavskim prelivom.

Še nekaj, 541, kaj imaš mora kaj več podatkov o avtovlaku, ki je vozil med MB in KP? Sicer pa na relaciji KP MB vozi kontejnerski tovorni vlak KOMAR.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 07.08.2006, 13:09

Regan 664 napisal/-a:Še nekaj, 541, kaj imaš mora kaj več podatkov o avtovlaku, ki je vozil med MB in KP?


Kot avtovlak je vozil 1604/1605 od začetka svojih voženj (kdaj točno je to bilo, ne vem - sem pa hodil še v osnovno šolo, torej je bilo pred letom 1996). Občasno je imel dodana tudi 2 vagona za prevoz avtomobilov. Nekaj sezon pa so vagon za prevoz avtomobilov dodajali tudi na vlak 503/502 in občasno celo na 509/508, ki danes vozi samo med Koprom in Ljubljano, pred uvedbo vlakov ICS pa je vozil do Maribora. Takrat so tudi vsi ti vlaki imeli službene vagone (serija D); danes ima služben vagon še samo vlak 503/502.

Kdaj so vagone za prevoz avtomobilov ukinili, spet ne vem točno, bilo pa je vsekakor pred letom 2000. :roll:

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov