Proga vseh svetih (Trst-Hrpelje)...
Proga vseh svetih (Trst-Hrpelje)...
To je bilo eno od njenih imen,saj so tiri vodili skozi kraje:
Sant'Andrea (Trst)
Sant'Anna (Sveta Ana)
San Giuseppe (Ricmanje)
Sant'Antonio Mocco (Boršt)
Sant'Elia (Draga)
Verjetno ste že ugotovili da je govora o progi ki je povezovala H.Kozino, po dolini Glinščice, z Trstom.
Progo so začeli graditi 26.10.1885 in po 20. mesecih je po njej stekel promet.V njenih najboljših časih je po njej vozilo cca 20 tovornih vlakov na dan s hitrostjo 30 km/h.Vmes so bili seveda tudi potniški.Vlekle so jih parnjače,med njimi tudi serija 728 (FS) ali po naše 25.
Proga je bila dolga 19,608 km s povprečnim naklonom 25 %o,največji pa je bil celo 32,7 %o.Na njej je bilo 13 mostov,6 viaduktov in 5 predorov.
Med in po vojni je promet močno upadel saj je ravno na tem prostoru nastalo več mej (cona A,B,..);tako so vlaki vozili samo še do Drage ali pa Boršta.Tako je, podnoč, na Silvestrovo leta 1958 po njej zapeljal poslednji vlak.Izgradili so jo leta 1966.
In po 1/2 stoletja se po njeni trasi vozimo s kolesi
H.Kozina - km 19+608 Približno tam kjer gre sedaj tir v INA-o je bil začetek proge proti morju
sedaj štuc...takrat pa je proga nadaljevala pot v loku kjer sedaj poteka (v ozadju) avtocesta
Takoj ko zapustimo Kozino je odcep za Klanec in po neka metrih zavijemo desno na makadamsko pot,kjer se tudi začne obstoječi del proge.Tukaj je še viden ostanek mostu kjer se je proga vzpenjala na postajo;drugi del mostu so porušili ob gradnji avtoceste
potem pa veselo v dolino.
in že prvi viadukt...spomladi ga je veliko lepše slikat
na kakšnih delih izgleda kot soteska...toplo pa ni
ker je v tem času zelo bujna vegetacija so vsi morebitni obtirni kamni zaraščeni...razen redkih
...in potem prve ovire...so nekoč to bile...ko je bila še meja...sedaj pa le muzej na prostem
Sant'Andrea (Trst)
Sant'Anna (Sveta Ana)
San Giuseppe (Ricmanje)
Sant'Antonio Mocco (Boršt)
Sant'Elia (Draga)
Verjetno ste že ugotovili da je govora o progi ki je povezovala H.Kozino, po dolini Glinščice, z Trstom.
Progo so začeli graditi 26.10.1885 in po 20. mesecih je po njej stekel promet.V njenih najboljših časih je po njej vozilo cca 20 tovornih vlakov na dan s hitrostjo 30 km/h.Vmes so bili seveda tudi potniški.Vlekle so jih parnjače,med njimi tudi serija 728 (FS) ali po naše 25.
Proga je bila dolga 19,608 km s povprečnim naklonom 25 %o,največji pa je bil celo 32,7 %o.Na njej je bilo 13 mostov,6 viaduktov in 5 predorov.
Med in po vojni je promet močno upadel saj je ravno na tem prostoru nastalo več mej (cona A,B,..);tako so vlaki vozili samo še do Drage ali pa Boršta.Tako je, podnoč, na Silvestrovo leta 1958 po njej zapeljal poslednji vlak.Izgradili so jo leta 1966.
In po 1/2 stoletja se po njeni trasi vozimo s kolesi
H.Kozina - km 19+608 Približno tam kjer gre sedaj tir v INA-o je bil začetek proge proti morju
sedaj štuc...takrat pa je proga nadaljevala pot v loku kjer sedaj poteka (v ozadju) avtocesta
Takoj ko zapustimo Kozino je odcep za Klanec in po neka metrih zavijemo desno na makadamsko pot,kjer se tudi začne obstoječi del proge.Tukaj je še viden ostanek mostu kjer se je proga vzpenjala na postajo;drugi del mostu so porušili ob gradnji avtoceste
potem pa veselo v dolino.
in že prvi viadukt...spomladi ga je veliko lepše slikat
na kakšnih delih izgleda kot soteska...toplo pa ni
ker je v tem času zelo bujna vegetacija so vsi morebitni obtirni kamni zaraščeni...razen redkih
...in potem prve ovire...so nekoč to bile...ko je bila še meja...sedaj pa le muzej na prostem
Zadnjič spremenil igor72, dne 02.08.2008, 7:23, skupaj popravljeno 1 krat.
LEP DAN
Igor
Igor
Druga postaja na progi:Draga - km 14+914
Na vsaki postaji je vodnjak in zraven njega je nekoč bila še pumpa..tista ročna...katera je verjetno dobila noge
..samo za gospode...
še pogled nazaj
Kmalu zatem se odpre čudovit razgled po dolini Glinščice
za seboj smo pustili cerkev v Dragi
cerkev Sv.Marije
vse je prepredeno z pešpotmi,kjer pa se je baje spomladi prepovedano sprehajati saj tam gnezdi neka redka vrsta sokolov
In že smo pri prvi dveh tunelih.Vhod v prvega
...in izhod iz drugega
Proge je potekala čisto po meji in na vrhu (desno zgoraj) se še vidi mejni kamen,kjer so baje stali naši graničarji...in buhvari da si naredu en korak v Yu...
naslednja dva tunelčka
in izhod iz druzga
ob progi je bilo veliko čuvajnic,med drugim tudi za varovanje nivojskih prehodov.Ena še živih je v km 10+415
Na vsaki postaji je vodnjak in zraven njega je nekoč bila še pumpa..tista ročna...katera je verjetno dobila noge
..samo za gospode...
še pogled nazaj
Kmalu zatem se odpre čudovit razgled po dolini Glinščice
za seboj smo pustili cerkev v Dragi
cerkev Sv.Marije
vse je prepredeno z pešpotmi,kjer pa se je baje spomladi prepovedano sprehajati saj tam gnezdi neka redka vrsta sokolov
In že smo pri prvi dveh tunelih.Vhod v prvega
...in izhod iz drugega
Proge je potekala čisto po meji in na vrhu (desno zgoraj) se še vidi mejni kamen,kjer so baje stali naši graničarji...in buhvari da si naredu en korak v Yu...
naslednja dva tunelčka
in izhod iz druzga
ob progi je bilo veliko čuvajnic,med drugim tudi za varovanje nivojskih prehodov.Ena še živih je v km 10+415
LEP DAN
Igor
Igor
naslednja postaja:Boršt - km 9+721
...ki pa za razliko od prejšnje ne sameva
Postajališče Ricmanje ni bilo v prvotnem načrtu , zato je bila tukaj,za razliko od ostalih postaj,proga kar v hudem klancu
Najdaljši od 5-ih tunelov (224m),kateri ima avtomatsko osvetlitev.Luči se prižigajo po sklopih in vožnja s kolesom skozenj je zelo zanimiva
pa viadukt (z 9-imi kalunami)
s katerega je lep razgled po mestu in okolici.Novozgrajena avtocesta ki bo skozi tunel povezana s Škofijami
nad progo je prastara "teleferika",katera vozi kamen iz kamnoloma v industrijsko cono za predelavo v cement...v ozadju Socerb
In tukaj se današnje potovanje konča.
V kratkem naj bi bil zgrajen še zadnji del poti,kateri je pa gotovo največji zalogaj,saj poteka po zelo gosto pozidanem mestu.Verjetno ste opazili da manjka še ena postaja, to je Sveta Ana - km 4+353,katere pa ne bo niti prihodnjič, saj na njenem mestu stojijo bloki.
Še stereo slika...
...in lep pozdrav do prihodnjič.
MMG:če se boste odpravljali po naših sledeh, si nikar ne izberite dneve med vikendom,saj boste potovali bistveno dlje;to je namreč zelo priljubljena kolesarko,vozičkarko,rekreativna pešpot
...ki pa za razliko od prejšnje ne sameva
Postajališče Ricmanje ni bilo v prvotnem načrtu , zato je bila tukaj,za razliko od ostalih postaj,proga kar v hudem klancu
Najdaljši od 5-ih tunelov (224m),kateri ima avtomatsko osvetlitev.Luči se prižigajo po sklopih in vožnja s kolesom skozenj je zelo zanimiva
pa viadukt (z 9-imi kalunami)
s katerega je lep razgled po mestu in okolici.Novozgrajena avtocesta ki bo skozi tunel povezana s Škofijami
nad progo je prastara "teleferika",katera vozi kamen iz kamnoloma v industrijsko cono za predelavo v cement...v ozadju Socerb
In tukaj se današnje potovanje konča.
V kratkem naj bi bil zgrajen še zadnji del poti,kateri je pa gotovo največji zalogaj,saj poteka po zelo gosto pozidanem mestu.Verjetno ste opazili da manjka še ena postaja, to je Sveta Ana - km 4+353,katere pa ne bo niti prihodnjič, saj na njenem mestu stojijo bloki.
Še stereo slika...
...in lep pozdrav do prihodnjič.
MMG:če se boste odpravljali po naših sledeh, si nikar ne izberite dneve med vikendom,saj boste potovali bistveno dlje;to je namreč zelo priljubljena kolesarko,vozičkarko,rekreativna pešpot
LEP DAN
Igor
Igor
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Bravo Igore, le opis in fajn slikce.
Za tistega, ki zna italijansko pa še link na italijanski forum ferrovie.it
http://www.ferrovie.it/phpBB2/viewtopic.php?t=19466
Za tistega, ki zna italijansko pa še link na italijanski forum ferrovie.it
http://www.ferrovie.it/phpBB2/viewtopic.php?t=19466
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Na enem od Trieštinskih forumov sem našel zanimive prispevke g.Roberto Carmeli-ja,ki je o progi napisal tudi knjigo:
Med številnimi prispevki je dodal tudi nekaj zanimivih slik, katere je dobil pozneje ko je bila knjiga že natisnjena in jih v knjigi ne najdemo:
....Iz glavne postaje sta v hrib zapeljala dva tira,ki sta bila v bistvu dve progi.Leva je Bohinjska proga,desna pa je šla v Hrpelje
...ki pa sta se kmalu razcepili vsaka v svojo smer
...vzpon proti Hrpeljam
...in spust proti Trstu.Ko vlaki niso več vozili v H.K.(do Doline), lokomotiv niso več mogli obračati in so zato vozile s tenderjem naprej ( v ozadju teleferika kamnolom-cementarna)
...Dolina
...Boršt...malo posodobljen
...odstranjevanje tirov v letu 1966.
Še več takšnih in podobnih slik najdete na forumu,kjer je tudi ogromno zanimivih podatkov,ampak trieštinščina je hudo zakompliciran dialekt in bi bila kakšna pomoč iz zamejstva dobrodošla.....
.....Zbowe
Med številnimi prispevki je dodal tudi nekaj zanimivih slik, katere je dobil pozneje ko je bila knjiga že natisnjena in jih v knjigi ne najdemo:
....Iz glavne postaje sta v hrib zapeljala dva tira,ki sta bila v bistvu dve progi.Leva je Bohinjska proga,desna pa je šla v Hrpelje
...ki pa sta se kmalu razcepili vsaka v svojo smer
...vzpon proti Hrpeljam
...in spust proti Trstu.Ko vlaki niso več vozili v H.K.(do Doline), lokomotiv niso več mogli obračati in so zato vozile s tenderjem naprej ( v ozadju teleferika kamnolom-cementarna)
...Dolina
...Boršt...malo posodobljen
...odstranjevanje tirov v letu 1966.
Še več takšnih in podobnih slik najdete na forumu,kjer je tudi ogromno zanimivih podatkov,ampak trieštinščina je hudo zakompliciran dialekt in bi bila kakšna pomoč iz zamejstva dobrodošla.....
.....Zbowe
Zadnjič spremenil igor72, dne 13.08.2008, 10:49, skupaj popravljeno 2 krat.
LEP DAN
Igor
Igor
Včeraj sem "bicikliral" po tej trasi in ugotovil, da se Italjanom ne da kosit ob trasi (na slovenski strani ni tako zaraščeno).
Sem pa šel še naprej od tam, kjer ste se vi obrnili. Ne prideš pa daleč, ker si kmalu sredi naselja in se trasa zgubi. Edino en viadukt je še ostal, ki ga bodo menda ohranili.
LP
Tadej
Sem pa šel še naprej od tam, kjer ste se vi obrnili. Ne prideš pa daleč, ker si kmalu sredi naselja in se trasa zgubi. Edino en viadukt je še ostal, ki ga bodo menda ohranili.
LP
Tadej
Kras je lep, naj tak tudi ostane!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Proga vseh svetih
Še knjiga Roberta Carmelija...v pdf-u
http://img58.imageshack.us/img58/7785/4972hf8.jpg
Če boste hoteli preverjati podatke, lepim link, na katerem je knjiga Roberta Carmelija:
"Il treno della Val Rosandra; Storia e imamagini della linea Triete - Erpelle."
http://homepage.mac.com/riosa/testo.pdf
http://img58.imageshack.us/img58/7785/4972hf8.jpg
Če boste hoteli preverjati podatke, lepim link, na katerem je knjiga Roberta Carmelija:
"Il treno della Val Rosandra; Storia e imamagini della linea Triete - Erpelle."
http://homepage.mac.com/riosa/testo.pdf
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Proga vseh svetih
Naj opozorim kolesarje-strojevodje, da so prav tako dolžni oddati z zvoncem signal "Pazi", kadar vozijo skozi predor!