Tivolska povezava gorenjske z južno progo leta 1916
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Tivolska povezava gorenjske z južno progo leta 1916
V Mohoričevi knjigi:Zgodovina železnic na Slovenskem; Lj.1968, je posebno poglavje o železnicah med svetovno vojno 1914-1918.
Za Ljubljano piše:
" V tej dobi so zgradili v Ljubljani med južno, dolenjsko in gorenjsko progo prometne trikote in zvezno progo iz Dravelj do vojaških skladišč, ki so omogočali premestitev transportov in pošiljk po potrebah prometnega položaja na bojno črto."
Poglejmo si "prometni trikot", ki so ga uradno imenovali "Tivoli Schleife", "Tivoli-Kurve".
Najprej si poglejmo načrt s položaji kretnic...
Na levi strani je železniška postaja Ljubljana-državni kolodvor (danes Ljubljana-Šiška), desno spodaj je južna železnica v smeri proti Trstu, navzgor je južna železnica v smeri Ljubljana-južni kolodvor.
Takoj so izdelali tudi delovni predpis za vožnjo po tej bližnjici...
(veljavnost od 1. aprila 1916 dalje)
Še načrt z vrisanimi cestami za lažjo orientacijo raziskovalne ekipe na terenu...
Prebral sem lahko samo : Maria Theresia Strasse (danes:Celovška cesta)
Se opravičujem za slabo kvaliteto fotk...to, kar vidite, je doseženo z raznimi slikarji...nočno fotografiranje...še nisem prebral navodil za fotoaparat...
Komu se ne tresejo roke oziroma ima bolj udomačeno miško, da vriše Tivolsko bližnjico v realni svet?
Za Ljubljano piše:
" V tej dobi so zgradili v Ljubljani med južno, dolenjsko in gorenjsko progo prometne trikote in zvezno progo iz Dravelj do vojaških skladišč, ki so omogočali premestitev transportov in pošiljk po potrebah prometnega položaja na bojno črto."
Poglejmo si "prometni trikot", ki so ga uradno imenovali "Tivoli Schleife", "Tivoli-Kurve".
Najprej si poglejmo načrt s položaji kretnic...
Na levi strani je železniška postaja Ljubljana-državni kolodvor (danes Ljubljana-Šiška), desno spodaj je južna železnica v smeri proti Trstu, navzgor je južna železnica v smeri Ljubljana-južni kolodvor.
Takoj so izdelali tudi delovni predpis za vožnjo po tej bližnjici...
(veljavnost od 1. aprila 1916 dalje)
Še načrt z vrisanimi cestami za lažjo orientacijo raziskovalne ekipe na terenu...
Prebral sem lahko samo : Maria Theresia Strasse (danes:Celovška cesta)
Se opravičujem za slabo kvaliteto fotk...to, kar vidite, je doseženo z raznimi slikarji...nočno fotografiranje...še nisem prebral navodil za fotoaparat...
Komu se ne tresejo roke oziroma ima bolj udomačeno miško, da vriše Tivolsko bližnjico v realni svet?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Tale povezava je zdaj povsem pozidana, bi bilo treba dobiti kakšno staro sliko Uniona.
Z Gorenjske strani bi bila verjetno trasa mimo železniškega poslopja in naravnost v pivovarno, potem pa ovinek na desno
Tu nekje bi se lahko začelo priključevanje na progo proti Primorski
Pa še pogled z mostu preko Celovške ceste, v smeri trase proti Gorenjski
Glede na načrt, pa zgleda da so traso proti Primorski spreminjali, na načrtu se takoj za mostom v smeri Primorske začne ravnina, zdaj pa je tam še vedno ovinek v levo in nato še en v desno pred postajališčem Tivoli, ali se mi samo zdi?
Z Gorenjske strani bi bila verjetno trasa mimo železniškega poslopja in naravnost v pivovarno, potem pa ovinek na desno
Tu nekje bi se lahko začelo priključevanje na progo proti Primorski
Pa še pogled z mostu preko Celovške ceste, v smeri trase proti Gorenjski
Glede na načrt, pa zgleda da so traso proti Primorski spreminjali, na načrtu se takoj za mostom v smeri Primorske začne ravnina, zdaj pa je tam še vedno ovinek v levo in nato še en v desno pred postajališčem Tivoli, ali se mi samo zdi?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Bravo terenska ekipa...@LJ363:čestitam k hitri akciji in ugotovitvam...
Še dobro da sem prilepil reambulančni kataster, drugače bi lahko rekel Dolfe, da preizkušam forum, kako sledi mojim akcijam...
Resnično je potrebno iti na teren, predno začneš vleči z miško po načrtu...
Pogledal sem nekaj kart mesta in ugotovil, kako hitro pozabimo, da so leta 1960 zgradili podvoze na Dunajski in Celovški in pri tem prestavili verjetno obe progi, in gorenjsko in primorsko progo.
Pa "nova Prešernova"...
Mapa Ljubljane iz leta 1956...
Aksonometrija središča Ljubljane iz leta 1960...
Turistični zemljevid iz leta 1956...
Karta mesta Ljubljana iz leta 1976...
In še nova trasa "južne železnice" z železniško postajo, tako,da se vidi, kako so prestavljeni tiri tudi zaradi podvoza na Dunajski cesti...
[/img]
Če bi jaz začel vleči miško po ARSO-atlasu okolja bi se sedaj moral zopet demantirati...
Še enkrat @LJ363, hvala za pomoč
Še dobro da sem prilepil reambulančni kataster, drugače bi lahko rekel Dolfe, da preizkušam forum, kako sledi mojim akcijam...
Resnično je potrebno iti na teren, predno začneš vleči z miško po načrtu...
Pogledal sem nekaj kart mesta in ugotovil, kako hitro pozabimo, da so leta 1960 zgradili podvoze na Dunajski in Celovški in pri tem prestavili verjetno obe progi, in gorenjsko in primorsko progo.
Pa "nova Prešernova"...
Mapa Ljubljane iz leta 1956...
Aksonometrija središča Ljubljane iz leta 1960...
Turistični zemljevid iz leta 1956...
Karta mesta Ljubljana iz leta 1976...
In še nova trasa "južne železnice" z železniško postajo, tako,da se vidi, kako so prestavljeni tiri tudi zaradi podvoza na Dunajski cesti...
[/img]
Če bi jaz začel vleči miško po ARSO-atlasu okolja bi se sedaj moral zopet demantirati...
Še enkrat @LJ363, hvala za pomoč
Če zdaj pogledam tele karte, zgleda da preko Dunajske (bivša Titova) niso kaj dosti spreminjali trase, so pa tam ukinili Prešernovo (so jo malce skrajšali ), namesto nje pa je zdaj nekaj južneje Tivolska cesta. Gre pa trasa v nadaljevanju proti Celovški nekaj višje (severneje), in mogoče je zato zmanjkalo prostora za to obvozno progo. Višje najbrž zaradi primernega naklona Celovške ceste pod železnico. Preko Celovške je prej verjetno šla takoj za kopališčem Ilirija (odprto spomladi 1929). Bo treba še enkrat v akcijo in poslikat.
- Mojster_Strojevodja
- Direktor
- Prispevkov: 1960
- Pridružen: 09.08.2005, 19:43
- Kraj: Bled
- Kontakt:
Jaz bi si takole dovolil pocahnati kako bi to zgledalo danes:
- rdeča: potek pred premaknitvijo
- modra: trikot
- rdeča: potek pred premaknitvijo
- modra: trikot
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
- Mojster_Strojevodja
- Direktor
- Prispevkov: 1960
- Pridružen: 09.08.2005, 19:43
- Kraj: Bled
- Kontakt:
Nevem če bi šlo tole:
bolj takole:
Jes - Šiška - (pol urce za me(a)rendo) - Šiška - Divača pa nazaj.
bolj takole:
Jes - Šiška - (pol urce za me(a)rendo) - Šiška - Divača pa nazaj.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Nekaj bi že zmučkali....Dolfe napisal/-a:Jaz si ne morem predstavljati sožitja Divaških strojevodij in Jeseniških dispečerjev.igor72 napisal/-a:Si,si; Kp - Jes in nazajcokla napisal/-a: Si predstavlajaš ? Lb - Jes - Di - Jes - Lb...
Bil bi začetek III. svetovne. press
Brižita je mašina, ki ji ni para
Lp Kristjan
Lp Kristjan