Tivolska povezava gorenjske z južno progo leta 1916

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Tivolska povezava gorenjske z južno progo leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V Mohoričevi knjigi:Zgodovina železnic na Slovenskem; Lj.1968, je posebno poglavje o železnicah med svetovno vojno 1914-1918.

Za Ljubljano piše:
" V tej dobi so zgradili v Ljubljani med južno, dolenjsko in gorenjsko progo prometne trikote in zvezno progo iz Dravelj do vojaških skladišč, ki so omogočali premestitev transportov in pošiljk po potrebah prometnega položaja na bojno črto."

Poglejmo si "prometni trikot", ki so ga uradno imenovali "Tivoli Schleife", "Tivoli-Kurve".

Najprej si poglejmo načrt s položaji kretnic...

Slika


Na levi strani je železniška postaja Ljubljana-državni kolodvor (danes Ljubljana-Šiška), desno spodaj je južna železnica v smeri proti Trstu, navzgor je južna železnica v smeri Ljubljana-južni kolodvor.


Takoj so izdelali tudi delovni predpis za vožnjo po tej bližnjici...
(veljavnost od 1. aprila 1916 dalje)

Slika


Še načrt z vrisanimi cestami za lažjo orientacijo raziskovalne ekipe na terenu... :lol:

Slika

Prebral sem lahko samo : Maria Theresia Strasse (danes:Celovška cesta)

Se opravičujem za slabo kvaliteto fotk...to, kar vidite, je doseženo z raznimi slikarji...nočno fotografiranje...še nisem prebral navodil za fotoaparat... :oops: :lol:


Komu se ne tresejo roke oziroma ima bolj udomačeno miško, da vriše Tivolsko bližnjico v realni svet?

Slika
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Hmm, zdej mi je pa jasno, zakaj je ona južna hiška (postajno poslopje?) na postaji Šiška tako obrnjena - ker je mimo šel sedaj manjkajoči tir proti primorski progi. Zgleda pa, da je že doooolgo tega, kar so tire ven pobrali, saj je vse poseljeno ;)
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Za pomoč še reambulančni (1869) franciscejski kataster Spodnje Šiške s spletne strani Arhiva Slovenije...

Slika

z vrisano "Pivarnico"... :berr

Slika


...in še Kapucinsko predmestje...

Slika
Uporabniški avatar
CC 6500
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 337
Pridružen: 23.08.2007, 19:18
Kraj: nekje v giru

Odgovor Napisal/-a CC 6500 »

Zanimivo..ta trikotnik bi danes bil zlata vreden
Brižita je mašina, ki ji ni para

Lp Kristjan
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Tale povezava je zdaj povsem pozidana, bi bilo treba dobiti kakšno staro sliko Uniona.

Slika
Z Gorenjske strani bi bila verjetno trasa mimo železniškega poslopja in naravnost v pivovarno, potem pa ovinek na desno

Slika
Tu nekje bi se lahko začelo priključevanje na progo proti Primorski

Slika
Pa še pogled z mostu preko Celovške ceste, v smeri trase proti Gorenjski

Glede na načrt, pa zgleda da so traso proti Primorski spreminjali, na načrtu se takoj za mostom v smeri Primorske začne ravnina, zdaj pa je tam še vedno ovinek v levo in nato še en v desno pred postajališčem Tivoli, ali se mi samo zdi?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Bravo terenska ekipa...@LJ363:čestitam k hitri akciji in ugotovitvam...

Še dobro da sem prilepil reambulančni kataster, drugače bi lahko rekel Dolfe, da preizkušam forum, kako sledi mojim akcijam... :lol:

Resnično je potrebno iti na teren, predno začneš vleči z miško po načrtu...

Pogledal sem nekaj kart mesta in ugotovil, kako hitro pozabimo, da so leta 1960 zgradili podvoze na Dunajski in Celovški in pri tem prestavili verjetno obe progi, in gorenjsko in primorsko progo.
Pa "nova Prešernova"...

Mapa Ljubljane iz leta 1956...

Slika


Aksonometrija središča Ljubljane iz leta 1960...

Slika


Turistični zemljevid iz leta 1956...

Slika


Karta mesta Ljubljana iz leta 1976...

Slika


In še nova trasa "južne železnice" z železniško postajo, tako,da se vidi, kako so prestavljeni tiri tudi zaradi podvoza na Dunajski cesti...:wink:

Slika[/img]


Če bi jaz začel vleči miško po ARSO-atlasu okolja bi se sedaj moral zopet demantirati... :lol: :old :science

Še enkrat @LJ363, hvala za pomoč :applause
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Če zdaj pogledam tele karte, zgleda da preko Dunajske (bivša Titova) niso kaj dosti spreminjali trase, so pa tam ukinili Prešernovo (so jo malce skrajšali ;) ), namesto nje pa je zdaj nekaj južneje Tivolska cesta. Gre pa trasa v nadaljevanju proti Celovški nekaj višje (severneje), in mogoče je zato zmanjkalo prostora za to obvozno progo. Višje najbrž zaradi primernega naklona Celovške ceste pod železnico. Preko Celovške je prej verjetno šla takoj za kopališčem Ilirija (odprto spomladi 1929). Bo treba še enkrat v akcijo in poslikat.
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Jaz bi si takole dovolil pocahnati kako bi to zgledalo danes:

Slika

- rdeča: potek pred premaknitvijo
- modra: trikot
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Ja Mojster tudi meni tako izgleda; na Celovški in Dunajski nivojski prehod :?:

Vsekakor pa bi bila sedaj povezava močno potrebna
LEP DAN
Igor
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

igor72 napisal/-a: Vsekakor pa bi bila sedaj povezava močno potrebna
Si predstavlajaš ? Lb - Jes - Di - Jes - Lb... :-k

MMG- za RCA bi bila zlata vredna... :D
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

cokla napisal/-a: Si predstavlajaš ? Lb - Jes - Di - Jes - Lb... :-k
Si,si; Kp - Jes in nazaj :lol:
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Nevem če bi šlo tole:

bolj takole:

Jes - Šiška - (pol urce za me(a)rendo) - Šiška - Divača pa nazaj. :wink:
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

igor72 napisal/-a:
cokla napisal/-a: Si predstavlajaš ? Lb - Jes - Di - Jes - Lb... :-k
Si,si; Kp - Jes in nazaj :lol:
Jaz si ne morem predstavljati sožitja Divaških strojevodij in Jeseniških dispečerjev. Slika


Bil bi začetek III. svetovne. press :guns
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
CC 6500
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 337
Pridružen: 23.08.2007, 19:18
Kraj: nekje v giru

Odgovor Napisal/-a CC 6500 »

Dolfe napisal/-a:
igor72 napisal/-a:
cokla napisal/-a: Si predstavlajaš ? Lb - Jes - Di - Jes - Lb... :-k
Si,si; Kp - Jes in nazaj :lol:
Jaz si ne morem predstavljati sožitja Divaških strojevodij in Jeseniških dispečerjev. Slika


Bil bi začetek III. svetovne. press :guns
Nekaj bi že zmučkali.... :lol:
Brižita je mašina, ki ji ni para

Lp Kristjan
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Fantje mislim ,da ste za nekaj desetletij prepozni.
Danes bi se obvozna proga morala cepiti nekje med postajama Medvode in Vižmarje in se priključiti okoli Brezovice .Vse skupaj bi moralo biti podobno avtocestnemu obroču.Potrebno je gledati v prihodnost.
Odgovori