Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Florjan,
če prav razumem, je ta velika "žvau" kompresor za zrak za zavore itd. ter hkrati še črpalka za vodo, ki jo pridobiva iz tenderja in potem pošilja v kotel? In potemtakem je ta vodna črpalka na vrhu kompresorja pri 06-018?
Glede na to, da je to novejši kompresor (ni originalni), kako je pa pri originalnem, ki je še viden na 06-016?
Pa še ena fotka teh strojev, ki so se sončili pod milim nebom
če prav razumem, je ta velika "žvau" kompresor za zrak za zavore itd. ter hkrati še črpalka za vodo, ki jo pridobiva iz tenderja in potem pošilja v kotel? In potemtakem je ta vodna črpalka na vrhu kompresorja pri 06-018?
Glede na to, da je to novejši kompresor (ni originalni), kako je pa pri originalnem, ki je še viden na 06-016?
Pa še ena fotka teh strojev, ki so se sončili pod milim nebom
Goran
kurjač napisal/-a:in nič več.Zgornji del je parni del ( pogon),spodnji pa zračni del (VT in NT)če prav razumem, je ta velika "žvau" kompresor za zrak za zavore
To je dvojična zvezna Nielebock-Knorr zračna črpalka. Je res ta prava "ŽVAV" saj med črpanjem dobro stresa podolžni kotel kamor je pritrjena. Iz slike se vidi, da ima nizko tlačni in visokotlačni cilinder ločen torej dve batnici. Črpalka za zrak na naših lokomotivah je dvostopenjska z batoma na isti batnici.
Slika 110 katero sem prilepil 17.12 prikazuje parno vodno črpalko. Instalacijo na lok si ogledaš na zgornji sliki.
Zadnjič spremenil Florjan, dne 18.12.2008, 10:43, skupaj popravljeno 1 krat.
Naše lok nimajo parnih batnih črpalk za vodo, ampak injektorje o katerih smo pisali v prejšnih postih. Nekatere nemške dampferce pa imajo.Gorchi napisal/-a:Torej, če je to kompresor za zrak gnan s paro, kje pa je potem črpalka za vodo, recimo na 06? Namreč na nobeni izmed slik, ki jih imam nisem videl česa podobnega razen tega kompresorja. Mimogrede, menda je oni originalni viden na 06-016 precej močnejši kot ta na 06-018...
Parnih zračnih črpalk pa je več tipov. Pri nas je v uporabi sedaj le dvostopenjska črpalka tipa Tolkien. Tista "Žvav" na 06 018 (enaka na 06 016) pa je bila zamenjana leta 1990. Verjetno ni bilo rezervnih delov, pa tudi svoje "muhe" je imela. V času parnih lok so bile pri nas še Westinghausove parne zračne črpalke.
Mogoče lahko jaz odgovorim. Če pogledaš tole sliko 25-026 iz Tinetove strani:
vidiš odprt pokrov na tenderju. Če se je uporabljalo star napajalnik, se je kar tja točilo, kot v posodo in je zrak sproti iztekal. Predvidevam, da sedaj to lpouto ravno tako odprejo medtem ko "tankajo" vodo po gasilski cevi v rezervoar tenderja. Pri 06-018 je priključek viden pri tretji osi tenderja:
vidiš odprt pokrov na tenderju. Če se je uporabljalo star napajalnik, se je kar tja točilo, kot v posodo in je zrak sproti iztekal. Predvidevam, da sedaj to lpouto ravno tako odprejo medtem ko "tankajo" vodo po gasilski cevi v rezervoar tenderja. Pri 06-018 je priključek viden pri tretji osi tenderja:
Goran
Prvo kar je vas je Florjan malo zmedel ko je prilepil sliko injektokja skupaj z zračno pumpo.Besedilo spodaj pa je sploh izven konteksta.hlapon napisal/-a:Florjan, mogoče neumno vprašanje, ampak vseeno.
Kako se napaja hladno lokomotivo? Na slikah sem videl hidrantni priključek na tenderju, ampak ta najbrž služi samo za napajanje tenderja.
Če se napaja direktno iz hidranta, kam se odzračuje ujeti zrak v kotlu?
Drugo je pa, da so hidrantni priključki dodani kasneje ,ko je bilo veliko stabilnih napajalnikov odstranjenih in ni bilo druge možnosti opreme lok. z vodo kot gasilski hidranti ali gasilci z cisterno.Za odzračevanje sta pa na vrhu tenderja tako ali tako dva pokrova.To velja za tender in tej hidrantni priključki nimajo nebene zveze z kotlom.Kotel se polni posebej in prenese tudi visoke pritiske,odzrači pa se lahko tudi z piščalko.
1216-001 napisal/-a:...... Kotel se polni posebej in prenese tudi visoke pritiske,odzrači pa se lahko tudi z piščalko.
Da ni takšno izračevanje malce preveč "na glas". Predvsem, ko se nabere za enih 5 barov tlaka v kotlu?:lol:
Najbrž pride v poštev za izpust zraka iz kotla, tudi vse tole spodaj in še kaj:
Torej, tako le predvidevam, da ne bo kaj narobe. Na takšnem divjem šporhedu sem stal samo enkrat in še to zelo kratek čas.kurjač napisal/-a:Slika 8
1."Kurjava"- ventil za spuščanje pare za ogrevanje vlaka
2.Ventil za spuščanje pare k dinamu
3."Gepres" podpih zraka v peč
5.Ventil za ogrevanje preše
7.desni injektor
8.levi injektor
Me pa zanima naslednje. Kadar obe lokomotivi daljši čas stojita v "garaži", sklepam da se voda iz kotlov in tenderja vseeno ne izpušča. Ali pač?
Če se, kako potem poskrbijo za korozijsko zaščito?
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Priznam, da sem res malo nerodno objavil slke in tekst, kar je opomnil 1216-001. Hvala ti, se bom probal poboljšati.
Postavljeno je vprašanje polnjenja lokomotivskega kotla z vodo.
Polni se iz hidrantnega nastavka preko priključka na napajalni glavi ali nastavka na tlačni cevi med injektorjem in napajalno glavo kateri je zaprt z pokrovom podobnim veliki zaprti krilati matici. V kotlu naj bi bilo v vodokaznem steklu najnižji dopustni nivo vode (približno 12o mm nad stropom peči) ob koncu polnitve z mrzlo vodo. Ker je v kotlu velika količina vode je zato raztezek pri segrevanju precejšen in nivo vode naraste. Če je prevelik nivo je potrebno vročo vodo izpuščati, kar pa ni ekonomično. Odzračuje se ponavadi preko poskusnih pipic ali pa odprtim regulatorjem.
Kotli so čez leto napolnjeni z vodo, ispušča se le ob pranju kotla in popravilih na kotlu ali kalužnih pip. Pozimi se voda izpušča iz kotla in vseh vodnih in parovodnih cevi (kondenz) zaradi nevarnosti zamrznitve in poškodb le-teh. Prav tako se razstavijo injektorji, povezovalne vodne cevi med tenderjem in injektorjem in izpraznijo tenderji. Posebne zaščite proti koroziji v tem primeru ni. Med eksplotacijo se dodaja napajalni vodi protikotlovec, ki je sestavljen iz sode in tanina, kateri preprečuje oksidacijo in izloča apnenec, kateri se vseda na dno in potem izpušča iz kotla preko kalužnih pip. V žargonu imenujemo izpihovanje kotla. V času parnih lok. je bilo na napajalnikih napisano, koliko gramov protikotlovca na kubični meter vzete vode je potrebno dodati. Količina je odvisna od trdote(vsebnosti apnenca) vode.
Postavljeno je vprašanje polnjenja lokomotivskega kotla z vodo.
Polni se iz hidrantnega nastavka preko priključka na napajalni glavi ali nastavka na tlačni cevi med injektorjem in napajalno glavo kateri je zaprt z pokrovom podobnim veliki zaprti krilati matici. V kotlu naj bi bilo v vodokaznem steklu najnižji dopustni nivo vode (približno 12o mm nad stropom peči) ob koncu polnitve z mrzlo vodo. Ker je v kotlu velika količina vode je zato raztezek pri segrevanju precejšen in nivo vode naraste. Če je prevelik nivo je potrebno vročo vodo izpuščati, kar pa ni ekonomično. Odzračuje se ponavadi preko poskusnih pipic ali pa odprtim regulatorjem.
Kotli so čez leto napolnjeni z vodo, ispušča se le ob pranju kotla in popravilih na kotlu ali kalužnih pip. Pozimi se voda izpušča iz kotla in vseh vodnih in parovodnih cevi (kondenz) zaradi nevarnosti zamrznitve in poškodb le-teh. Prav tako se razstavijo injektorji, povezovalne vodne cevi med tenderjem in injektorjem in izpraznijo tenderji. Posebne zaščite proti koroziji v tem primeru ni. Med eksplotacijo se dodaja napajalni vodi protikotlovec, ki je sestavljen iz sode in tanina, kateri preprečuje oksidacijo in izloča apnenec, kateri se vseda na dno in potem izpušča iz kotla preko kalužnih pip. V žargonu imenujemo izpihovanje kotla. V času parnih lok. je bilo na napajalnikih napisano, koliko gramov protikotlovca na kubični meter vzete vode je potrebno dodati. Količina je odvisna od trdote(vsebnosti apnenca) vode.
Bojda je bila najbolj zaželjena voda v Lazah. Vsebnost apnenca je od vseh vód tam najnižja. Ali to drži?Florjan napisal/-a: V času parnih lok. je bilo na napajalnikih napisano, koliko gramov protikotlovca na kubični meter vzete vode je potrebno dodati. Količina je odvisna od trdote(vsebnosti apnenca) vode.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!