Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Debata okoli voznega parka
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 629
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

OdgovorNapisal/-a Florjan » 17.12.2008, 9:05

Da, tako je.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 17.12.2008, 13:20

Florjan,
če prav razumem, je ta velika "žvau" kompresor za zrak za zavore itd. ter hkrati še črpalka za vodo, ki jo pridobiva iz tenderja in potem pošilja v kotel? In potemtakem je ta vodna črpalka na vrhu kompresorja pri 06-018?
Slika

Glede na to, da je to novejši kompresor (ni originalni), kako je pa pri originalnem, ki je še viden na 06-016?
Slika

Pa še ena fotka teh strojev, ki so se sončili pod milim nebom
Slika
Goran
kurjač
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 456
Pridružen: 13.05.2006, 21:06
Kraj: kurilnica

OdgovorNapisal/-a kurjač » 17.12.2008, 17:24

če prav razumem, je ta velika "žvau" kompresor za zrak za zavore


in nič več.Zgornji del je parni del ( pogon),spodnji pa zračni del (VT in NT)
kurjač
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 629
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

OdgovorNapisal/-a Florjan » 17.12.2008, 19:00

kurjač napisal/-a:
če prav razumem, je ta velika "žvau" kompresor za zrak za zavore


in nič več.Zgornji del je parni del ( pogon),spodnji pa zračni del (VT in NT)


Slika

To je dvojična zvezna Nielebock-Knorr zračna črpalka. Je res ta prava "ŽVAV" saj med črpanjem dobro stresa podolžni kotel kamor je pritrjena. Iz slike se vidi, da ima nizko tlačni in visokotlačni cilinder ločen torej dve batnici. Črpalka za zrak na naših lokomotivah je dvostopenjska z batoma na isti batnici.


Slika

Slika 110 katero sem prilepil 17.12 prikazuje parno vodno črpalko. Instalacijo na lok si ogledaš na zgornji sliki.
Zadnjič spremenil Florjan, dne 18.12.2008, 10:43, skupaj popravljeno 1 krat.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 17.12.2008, 21:13

Torej, če je to kompresor za zrak gnan s paro, kje pa je potem črpalka za vodo, recimo na 06? Namreč na nobeni izmed slik, ki jih imam nisem videl česa podobnega razen tega kompresorja. Mimogrede, menda je oni originalni viden na 06-016 precej močnejši kot ta na 06-018...
Goran
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 629
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

OdgovorNapisal/-a Florjan » 17.12.2008, 21:33

Gorchi napisal/-a:Torej, če je to kompresor za zrak gnan s paro, kje pa je potem črpalka za vodo, recimo na 06? Namreč na nobeni izmed slik, ki jih imam nisem videl česa podobnega razen tega kompresorja. Mimogrede, menda je oni originalni viden na 06-016 precej močnejši kot ta na 06-018...


Naše lok nimajo parnih batnih črpalk za vodo, ampak injektorje o katerih smo pisali v prejšnih postih. Nekatere nemške dampferce pa imajo.
Parnih zračnih črpalk pa je več tipov. Pri nas je v uporabi sedaj le dvostopenjska črpalka tipa Tolkien. Tista "Žvav" na 06 018 (enaka na 06 016) pa je bila zamenjana leta 1990. Verjetno ni bilo rezervnih delov, pa tudi svoje "muhe" je imela. V času parnih lok so bile pri nas še Westinghausove parne zračne črpalke.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 17.12.2008, 21:44

Florjan napisal/-a:Naše lok nimajo parnih batnih črpalk za vodo, ampak injektorje o katerih smo pisali v prejšnih postih. Nekatere nemške dampferce pa imajo.

:idea: Aha, sedaj se mi je posvetilo! Vse jasno ;)
Goran
hlapon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 142
Pridružen: 06.08.2008, 22:03

OdgovorNapisal/-a hlapon » 18.12.2008, 0:28

Florjan, mogoče neumno vprašanje, ampak vseeno.
Kako se napaja hladno lokomotivo? Na slikah sem videl hidrantni priključek na tenderju, ampak ta najbrž služi samo za napajanje tenderja.
Če se napaja direktno iz hidranta, kam se odzračuje ujeti zrak v kotlu?
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a SandiP » 18.12.2008, 0:33

Pritisk ujetega zraka v kotlu se uporabi za pogon lokomotive,
dokler peč še ni dovolj zakurjena, da bi v kotlu proizvajala paro.

SlikaSlikaSlika

Za hec, da ne bi kdo resno vzel...

:berr
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 18.12.2008, 0:42

Mogoče lahko jaz odgovorim. Če pogledaš tole sliko 25-026 iz Tinetove strani:
Slika
vidiš odprt pokrov na tenderju. Če se je uporabljalo star napajalnik, se je kar tja točilo, kot v posodo in je zrak sproti iztekal. Predvidevam, da sedaj to lpouto ravno tako odprejo medtem ko "tankajo" vodo po gasilski cevi v rezervoar tenderja. Pri 06-018 je priključek viden pri tretji osi tenderja:
Slika

Slika
Goran
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 686
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

OdgovorNapisal/-a 1216-001 » 18.12.2008, 1:17

hlapon napisal/-a:Florjan, mogoče neumno vprašanje, ampak vseeno.
Kako se napaja hladno lokomotivo? Na slikah sem videl hidrantni priključek na tenderju, ampak ta najbrž služi samo za napajanje tenderja.
Če se napaja direktno iz hidranta, kam se odzračuje ujeti zrak v kotlu?


Prvo kar je vas je Florjan malo zmedel ko je prilepil sliko injektokja skupaj z zračno pumpo.Besedilo spodaj pa je sploh izven konteksta.

Drugo je pa, da so hidrantni priključki dodani kasneje ,ko je bilo veliko stabilnih napajalnikov odstranjenih in ni bilo druge možnosti opreme lok. z vodo kot gasilski hidranti ali gasilci z cisterno.Za odzračevanje sta pa na vrhu tenderja tako ali tako dva pokrova.To velja za tender in tej hidrantni priključki nimajo nebene zveze z kotlom.Kotel se polni posebej in prenese tudi visoke pritiske,odzrači pa se lahko tudi z piščalko.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 18.12.2008, 6:27

1216-001 napisal/-a:...... Kotel se polni posebej in prenese tudi visoke pritiske,odzrači pa se lahko tudi z piščalko.



Da ni takšno izračevanje malce preveč "na glas". Predvsem, ko se nabere za enih 5 barov tlaka v kotlu?:lol:

Najbrž pride v poštev za izpust zraka iz kotla, tudi vse tole spodaj in še kaj:

kurjač napisal/-a:Slika 8

1."Kurjava"- ventil za spuščanje pare za ogrevanje vlaka
2.Ventil za spuščanje pare k dinamu
3."Gepres" podpih zraka v peč
5.Ventil za ogrevanje preše
7.desni injektor
8.levi injektor


Torej, tako le predvidevam, da ne bo kaj narobe. Na takšnem divjem šporhedu sem stal samo enkrat in še to zelo kratek čas.

Me pa zanima naslednje. Kadar obe lokomotivi daljši čas stojita v "garaži", sklepam da se voda iz kotlov in tenderja vseeno ne izpušča. Ali pač?
Če se, kako potem poskrbijo za korozijsko zaščito?


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 629
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

OdgovorNapisal/-a Florjan » 18.12.2008, 10:26

Priznam, da sem res malo nerodno objavil slke in tekst, kar je opomnil 1216-001. Hvala ti, se bom probal poboljšati.

Postavljeno je vprašanje polnjenja lokomotivskega kotla z vodo.
Polni se iz hidrantnega nastavka preko priključka na napajalni glavi ali nastavka na tlačni cevi med injektorjem in napajalno glavo kateri je zaprt z pokrovom podobnim veliki zaprti krilati matici. V kotlu naj bi bilo v vodokaznem steklu najnižji dopustni nivo vode (približno 12o mm nad stropom peči) ob koncu polnitve z mrzlo vodo. Ker je v kotlu velika količina vode je zato raztezek pri segrevanju precejšen in nivo vode naraste. Če je prevelik nivo je potrebno vročo vodo izpuščati, kar pa ni ekonomično. Odzračuje se ponavadi preko poskusnih pipic ali pa odprtim regulatorjem.
Kotli so čez leto napolnjeni z vodo, ispušča se le ob pranju kotla in popravilih na kotlu ali kalužnih pip. Pozimi se voda izpušča iz kotla in vseh vodnih in parovodnih cevi (kondenz) zaradi nevarnosti zamrznitve in poškodb le-teh. Prav tako se razstavijo injektorji, povezovalne vodne cevi med tenderjem in injektorjem in izpraznijo tenderji. Posebne zaščite proti koroziji v tem primeru ni. Med eksplotacijo se dodaja napajalni vodi protikotlovec, ki je sestavljen iz sode in tanina, kateri preprečuje oksidacijo in izloča apnenec, kateri se vseda na dno in potem izpušča iz kotla preko kalužnih pip. V žargonu imenujemo izpihovanje kotla. V času parnih lok. je bilo na napajalnikih napisano, koliko gramov protikotlovca na kubični meter vzete vode je potrebno dodati. Količina je odvisna od trdote(vsebnosti apnenca) vode.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 18.12.2008, 10:55

Florjan napisal/-a: V času parnih lok. je bilo na napajalnikih napisano, koliko gramov protikotlovca na kubični meter vzete vode je potrebno dodati. Količina je odvisna od trdote(vsebnosti apnenca) vode.


Bojda je bila najbolj zaželjena voda v Lazah. Vsebnost apnenca je od vseh vód tam najnižja. Ali to drži?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
kurjač
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 456
Pridružen: 13.05.2006, 21:06
Kraj: kurilnica

OdgovorNapisal/-a kurjač » 18.12.2008, 11:12

Še kako izgleda 17 006 v notranjosti.

leva stran pokpnčnega kotla

Slika

desna stran

Slika

in bolj redek pogled za navadne zemljane

Slika

Slika

peč je seveda ugasnjena (stikalo on - off )

pa še sama lepotica,kjer se tudi vidi prikluček za dotakanje vode nad tretjo osjo

Slika
kurjač

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov