Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1467
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

OdgovorNapisal/-a Dino S » 17.01.2009, 19:43

železocestnik napisal/-a:
Dino S napisal/-a:Zasledil sem, da so Nemci leta 1943 začeli gradit železniški predor pod Ljubeljem. A kdo ve kaj o tem?


Ja, @Dino S, boš moral "razkriti" svoj vir, če ne ti bo @Gorchi zaračunal 2x branje :lol: :lol:


http://sl.wikipedia.org/wiki/Gozdna_%C5 ... -_Medvodje

Iz opuščenega gradbišča predora, ki ga je nemška vojska pričela 1943 graditi pod Ljubeljem so v Jelendol pripeljali dizelsko lokomotivo.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 18.01.2009, 0:25

Hvala! Zdej mi je pa malce bolj jasno ;)
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8915
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.01.2009, 1:37

Dino S napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:
Dino S napisal/-a:Zasledil sem, da so Nemci leta 1943 začeli gradit železniški predor pod Ljubeljem. A kdo ve kaj o tem?


Iz opuščenega gradbišča predora, ki ga je nemška vojska pričela 1943 graditi pod Ljubeljem so v Jelendol pripeljali dizelsko lokomotivo.


@Dino S, ta predor je tisti, skozi katerega se pelješ z avtom. Predor Ljubelj.

Nič hudega, ti moram povedati, da so imeli že leta 1872 idejo zgraditi progo:

Ljubljana - Brnik - Celovec

...vendar preko Jezerskega, ne Ljubelja.

vir: I. Mohorič: Zgodovina železnic na Slovenskem (glej: načrt osrednjih ilirskih železnic)
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 18.01.2009, 1:48

železocestnik napisal/-a:Nič hudega, ti moram povedati, da so imeli že leta 1872 idejo zgraditi progo:

Ljubljana - Brnik - Celovec

...vendar preko Jezerskega, ne Ljubelja.

vir: I. Mohorič: Zgodovina železnic na Slovenskem (glej: načrt osrednjih ilirskih železnic)

:shock: :shock: :shock: Kako pa so jo tam čez mislili speljati??? Pleti sem se po dooooolgem času peljal iz Celovca v Ljubljano preko Jezerskega pa moram reči, da sem na Avstrijski časi skoraj umrl od dolgočasja - sami ovinki, ko se je cesta začela vzpenjati... Je pa zato na slovenski strani bilo prelepo ;)
Goran
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 548
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

OdgovorNapisal/-a Anzee » 18.01.2009, 9:43

Gorchi napisal/-a:sem na Avstrijski časi skoraj umrl od dolgočasja - sami ovinki, ko se je cesta začela vzpenjati...


Kako so pa lahko ovinki tako dolgocasni? To je pa ja vendar zakon, ze z avtom, kaj sele motorjem 8) pa se asfalt je odlicen..

Proga bi pa verjetno res morala imeti kar nekaj predorov in mostov. Po obcutku je prostora na ozjih delih nekako toliko kot v nekdanji progi cez Hudo Luknjo. Verjetno pa bi lahko od Zelezne Kaple naprej potekala po trasi tamkajsnje ozkotirne zeleznice.

lp Anze
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8915
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.01.2009, 16:12

@Anzee, naš Gorchi se je že malo :old
Je spregledal tvoje linke "šola dobre vožnje" :lol: :lol: :lol:

Al je mel pa sabo Slika

(takrat pa itak vsi počas vozmo :roll: )


Pa še nekaj ste spregledali...

Danes bi imeli hitro progo BRNIK - LJUBLJANA :!: :idea:

(trajanje vožnje: 10 minut, tudi v konicah :lol: :lol: :lol: )
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 18.01.2009, 16:40

železocestnik napisal/-a:@Anzee, naš Gorchi se je že malo :old
Je spregledal tvoje linke "šola dobre vožnje" :lol: :lol: :lol:

Al je mel pa sabo Slika

(takrat pa itak vsi počas vozmo :roll: )

Tole slednje bo kar prav, četudi ni tako hudo. Ne bom pa pozabil ene nl kaj preveč dirkaške vožnje z mojim P206 čez Gornji grad, ko sva se s sodelavcem vračala v Ljubljano. In naenkrat se je slišalo: "Ustavi!". Ga pogledam in je bil čisto zelen. Nadaljevanje si lahko mislite... ;)



železocestnik napisal/-a:Danes bi imeli hitro progo BRNIK - LJUBLJANA :!: :idea:

(trajanje vožnje: 10 minut, tudi v konicah :lol: :lol: :lol: )

Ti se hecaš ampak veš kako bi prav prišla? Prijatelj, ki dela na Brniku se mora vsak dan vozit iz Most na Aerodrom in če ima službo ob 16h, mora ob 14h iti v službo, ker potovanje traja slabi 2 uri, še posebej, če je "deževni" šentviški predor zaprt. Ta proga bi prekleto prav prišla!
Goran
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 18.01.2009, 19:28

Gorchi napisal/-a:Ti se hecaš ampak veš kako bi prav prišla? Prijatelj, ki dela na Brniku se mora vsak dan vozit iz Most na Aerodrom in če ima službo ob 16h, mora ob 14h iti v službo, ker potovanje traja slabi 2 uri, še posebej, če je "deževni" šentviški predor zaprt. Ta proga bi prekleto prav prišla!



saj bo, tud ta proga bo ...... sam nas ne bo ...... ;)
Uporabniški avatar
lubitelj ho
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 48
Pridružen: 21.07.2008, 15:51

Re: vlak v tržiču

OdgovorNapisal/-a lubitelj ho » 12.05.2009, 16:32

ozkotirna naj bi bila v jelendolu to je blizu tržiča bila je v namen za vožnjo lesa v dolino in v tržič imel joje pa grof bor bila je pa disel
fresher
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 113
Pridružen: 27.07.2008, 18:23

Re: vlak v tržiču

OdgovorNapisal/-a fresher » 18.05.2009, 20:16

Karta proge Kranj - Naklo - Tržič
Slika

Industrijski tiri v coni Naklo
Slika

Konec proge v Naklem
Slika

Železniški podvoz pod magistralko Kranj - Jesenice
Slika

Bivša trasa v Pristavi - danes cesta Bistrica - Križe - Duplje
Slika

Železniška postaja Tržič v ograji tovarne Peko
Slika

Nadaljevanje proge proti skladišču Merkurja
Slika

Pogled nazaj od skladišča Merkurja proti Peku
Slika

Ostanki tirnic pred skladiščem Merkurja v Tržiču
Slika
fresher
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 113
Pridružen: 27.07.2008, 18:23

Re: vlak v tržiču

OdgovorNapisal/-a fresher » 22.03.2010, 14:06

Tri fotografije za zgodovino:

Železniška postaja Tržič 1913:
Slika

Železniška postaja Tržič 1.4.2009
Slika

Železniška postaja Tržič 21.3.2010
Slika

Naj ji bo lahka zemlja!
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 548
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: vlak v tržiču

OdgovorNapisal/-a Anzee » 22.03.2010, 19:46

:cry:
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1467
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: vlak v tržiču

OdgovorNapisal/-a Dino S » 22.03.2010, 21:34

A je res kaj sem slišal, da tam podirajo Peko in ostale zgradbe zato, da bo prostor za nove trgovine?
...
fresher
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 113
Pridružen: 27.07.2008, 18:23

Re: vlak v tržiču

OdgovorNapisal/-a fresher » 22.03.2010, 22:10

Tam pride Hofer!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8915
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re:

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 27.03.2010, 1:18

železocestnik napisal/-a:
Spodaj pa piše v knjigi še:

Razmnoževanje in javna uporaba katerega koli dela iz te knjige brez predhodnega dovoljenja avtorjev in založnika ni dovoljena!

Sedaj pa k samemu delu. Večino knjige je napisal Karol Rustja (od strani 9 do 70). Opravil je veliko delo, zbral podatke o začetku, gradnji in razvoju proge Kranj-Tržič. To je avtorsko delo, zaščiteno z zakoni. G. Rustja je delal v arhivih (sem ga videl) in drugod, kjer hranijo stare dokumente in knjige.

Ugotovitve iz knjige se lahko uporabljajo do nekega obsega, ki je vedno odvisen od teme.


Iz kjige lahko citiraš tudi večji obseg, če potem polemiziraš z avtorjem!


Za primer navajam iz te knjige navedek iz prispevka g. Rustje:"Železniška proga Kranj-Tržič", da bo bolj razvidno:

G. Rustja opisuje gradnjo proge Kranj-Tržič in sicer od prvega trasiranja leta 1902. Državni zbor na Dunaju je sprejel 15. julija 1903 zakon o gradnji proge. Potem pa piše g. Rustja o delu postajne komisije:

" Ministrstvo za železnice je 14.maja 1904 izdalo odlok o delu postajne komisije, političnem obhodu trase, razlastitveni razpravi in razpravi o požarnih ukrepih. Okrajni glavar v Kranju je 1. junija izdal razglas z obvestilom, da so načrti za progo razgrnjeni na sedežu okrajnega glavarstva; elaborate o odkupu zemljišč pa so razgrnili v Stražišču, Naklem, Križah, Kovorju in Tržiču. Deželna vlada v Ljubljani je junija 1904 objavila razpis za postajno komisijo, ki opravi svoje delo 4. julija 1904, naslednje dni pa začne s političnim obhodom od davčne občine Stražišče proti Tržiču."


AVTORSKI TEKST MORA BITI V NAVEDNICAH IN JASNO MORA BITI NAVEDEN AVTOR!


Sedaj sledi moja polemika (ki pravzaprav ni, avtor g. Rustja je spregledal samo en datum med ogromno podatki, to navajam za to, da boste vedeli, kdaj in koliko avtorskega dela lahko objavljate...)

Trditev @železocestnik: "Po mojih podatkih, ki sem jih našel v Arhivu Slovenije (sledi točno citiranje fascikla, da lahko kdorkoli preveri to trditev...trenutno fonda in fascikla ne navajam zaradi večih razlogov), je Deželna vlada v Ljubljani objavila razpis za postajno komisijo dne 28.maja 1904 (št. spisa Z.10.229). To je tudi logično, saj je po njenih navodilih izdal okrajni glavar v Kranju že 1. junija 1904 razglas z obvestilom, da so načrti za progo razgrnjeni na sedežu okrajnega glavarstva."


Ta primer vam pove, zakaj lahko citiraš malo več avtorskega teksta, saj ga potrebuješ za uspešno polemiko (kot sem že rekel, je to samo primer!)



Ne vem, zakaj takrat nisem objavil razpisa za postajno komisijo...morda ga nisem našel v kaotičnem sistemu arhiviranja na mojem PC-ju :lol: :lol:

Slika


Še povečava, če se kdo hoče učiti nemški jezik in gotico :roll:

Slika

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov