Vozni red Dunaj-Trst itd. A.D. 1857;A.D. 1899
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Vozni red Dunaj-Trst itd. A.D. 1857;A.D. 1899
Za primerjavo podajam dva vozna reda za progo Dunaj-Trst, poleg te pa še nekaj voznih redov za druge proge iz leta 1899.
Poglejmo si najprej vozni red Dunaj - Trst iz leta otvoritve kraške proge 1857:
...in nazaj: Trst - Dunaj (1857):
Sedaj pa sledijo vozni redi iz leta 1899.
Najprej prva stran voznega reda in reklama za Puhova kolesa "Styria" /"Štajerska"/. Puh (Puch) je bil Štajerc iz Spodnje Štajerske, torej eden znamenitih Slovencev. Marsikdo je "šraufal" mopede znamke "Puch" (...za Dolfeta sem sigurn )...
Vozni red za progo Dunaj - Trst iz leta 1899:
...nadaljevanje:
Vozil pa je tudi ekspresni vlak Ostende-Dunaj-Trst:
Za Štajerce dodajam še vozni red za progo Maribor - Franzenfeste:
...nadaljevanje:
Za @zbowe-ta pa Nabrežino-Krmin in Št.Peter (sedaj:Pivka)-Reka...
Za Štajerce še: Špilje - Ljutomer; Poljčane- Konjice in Celje-Velenje
Za Tonota pa Budimpešta-Pragersko (ki pelje skozi Ptuj )
...in na koncu še za Dolfeta... last but not least
Zidani Most - Sisek
Lahko si pogledate, kako dolgo so se vozili naši predniki...
...če pa nič drugega, si lahko pogledate imena postaj...
Poglejmo si najprej vozni red Dunaj - Trst iz leta otvoritve kraške proge 1857:
...in nazaj: Trst - Dunaj (1857):
Sedaj pa sledijo vozni redi iz leta 1899.
Najprej prva stran voznega reda in reklama za Puhova kolesa "Styria" /"Štajerska"/. Puh (Puch) je bil Štajerc iz Spodnje Štajerske, torej eden znamenitih Slovencev. Marsikdo je "šraufal" mopede znamke "Puch" (...za Dolfeta sem sigurn )...
Vozni red za progo Dunaj - Trst iz leta 1899:
...nadaljevanje:
Vozil pa je tudi ekspresni vlak Ostende-Dunaj-Trst:
Za Štajerce dodajam še vozni red za progo Maribor - Franzenfeste:
...nadaljevanje:
Za @zbowe-ta pa Nabrežino-Krmin in Št.Peter (sedaj:Pivka)-Reka...
Za Štajerce še: Špilje - Ljutomer; Poljčane- Konjice in Celje-Velenje
Za Tonota pa Budimpešta-Pragersko (ki pelje skozi Ptuj )
...in na koncu še za Dolfeta... last but not least
Zidani Most - Sisek
Lahko si pogledate, kako dolgo so se vozili naši predniki...
...če pa nič drugega, si lahko pogledate imena postaj...
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Da le čimpreje okrevašJa, sm bil danes na "bolniški"... Crying or Very sad (prehlad traja en teden, če ga zdraviš pa 7 dni Wink )
Za primer, če vzamem odsek Ljubljana-Postojna:1. postaja je Borovnica, Brezovica šele 1899, ko je bila zgrajena proga do Vrhnike, za Notranje Gorice ne vem, Preserje kot postajališče pred 2.sv. vojno, kot postaja po vojni z izgradnjo nove proge, Verd verjetno odkar je kamnolom, Planina danes kot postajališče, včasih je bila postaja (4 tiri),...
Vožnja od Ljubljane do Postojne leta 1857 traja 2h in 32 min, leta 1899 pa še 2h in 13 min, danes pa 1h in 5 min.
Če sem se kje zmotil se opravičujem.
Dolgo časa se je bilo potrebno voziti ampak express leta 1899 pa je že kar hitro vozil. Od Graza do Maribora v cca 1uri Ampak zanimivo pa je, da vsa mesta v Sloveniji so napisana po nemško, medtem ko so mesta na Hrvaškem pa čisto lepo po njihovo (Zaprešić, Podsused, Stenjevec), razen kake izjeme (Zagrab). Temeljito so po nas hodili
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Dobra... in hkrati žalostna...zbowe napisal/-a:Postumia.
No tukaj spodaj vam navedem letošnji vozni red Trst-Dunaj in naz
Ta je pa Trst - Sežana
MMG-@železocestnik , tudi bolniška je lahko koristna. Za nas.
Upam , da se ti zdravje vrača.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Zanimivo je, kako se je skrajševal čas potovanja iz Dunaja do Trsta (predvem zato so progo tudi zgradili ).
Ob otvoritvi proge so potrebovali vlaki za premagovanje te razdalje 22 ur in pol (+- pol ure, kdor hoče na minute točno, naj si pogleda sam, je pa razlika Dunaj-Trst in Trst-Dunaj).
Že 1. avgusta 1857 so pričeli obratovati hitri vlaki med Dunajem in Ljubljano, ki so prevozili to razdaljo iz Dunaja do Ljubljane v 13 urah in 20 minutah, iz Ljubljane pa je prispel na Dunaj v 13 urah.
Te hitre vlake so potem podaljšali do Trsta, vozili pa so samo dvakrat tedensko.
Potem pa so uvedli še nočne hitre vlake in skrajšali potovanje iz Dunaja v Trst:
leta 1878 ...................14 ur 51 minut
leta 1900....................12 ur 10 minut
leta 1914 ...................10 ur 35 minut
Izgradnja južne železnice iz Dunaja v Trst pa je imela ogromen vpliv na razvoj osebnega in tovornega prometa.
Za primerjavo si poglejmo osebni promet pred in po izgradnji železnice:
leta 1837...................10.847 oseb
leta 1857 .............2.907.898 oseb
...in še tovorni promet:
leta 1837 .................73.218 ton
leta 1857................606.791 ton
vir: Mit Volldampf in den Süden, Wien 2007
Ob otvoritvi proge so potrebovali vlaki za premagovanje te razdalje 22 ur in pol (+- pol ure, kdor hoče na minute točno, naj si pogleda sam, je pa razlika Dunaj-Trst in Trst-Dunaj).
Že 1. avgusta 1857 so pričeli obratovati hitri vlaki med Dunajem in Ljubljano, ki so prevozili to razdaljo iz Dunaja do Ljubljane v 13 urah in 20 minutah, iz Ljubljane pa je prispel na Dunaj v 13 urah.
Te hitre vlake so potem podaljšali do Trsta, vozili pa so samo dvakrat tedensko.
Potem pa so uvedli še nočne hitre vlake in skrajšali potovanje iz Dunaja v Trst:
leta 1878 ...................14 ur 51 minut
leta 1900....................12 ur 10 minut
leta 1914 ...................10 ur 35 minut
Izgradnja južne železnice iz Dunaja v Trst pa je imela ogromen vpliv na razvoj osebnega in tovornega prometa.
Za primerjavo si poglejmo osebni promet pred in po izgradnji železnice:
leta 1837...................10.847 oseb
leta 1857 .............2.907.898 oseb
...in še tovorni promet:
leta 1837 .................73.218 ton
leta 1857................606.791 ton
vir: Mit Volldampf in den Süden, Wien 2007
...in danes slabih 100 let kasneje samo čez Slovenijo od Šentilja do Sežane potujemo približno 5 ur in 20 minut (koliko časa bi naneslo, če bi upoštevali še relacije Dunaj - Šentilj in Sežana - Trst...).železocestnik napisal/-a: leta 1914 ...................10 ur 35 minut
Če gledamo pa IC/EC Dunaj - LJ, pa prav tako potrebujemo nekje 6-7 ur.
Napredek pa tak...