Z industrijskih tirov v Zasavju
Z industrijskih tirov v Zasavju
Prejšnjo nedeljo, ko ni bilo ravno lepo vreme sem si želel nekam iti a ne predaleč, poleg tega pa se kaj zanimivega slikati. Po dolgem premišljevanju je padla odločitev, da grem v Zasavje, kjer je bilo in je še dosti industrije, ki je lahko motiv za kakšen zanimiv posnetek. Vzel sem analognega Nikona in vložil film s pet let pretečenim rokom ter se odpravil v pričakovanju zanimivih rezultatov. In res nekaj je ratalo in celo zelo barvito izpadlo.
Najprej sem se ustavil v Kisovcu:
kjer je pred nekdanjim vhodom v rudniški jašek razstavljena ta rudniška vlakovna kompozicija
Lokomotiva z vagončkom za prevoz škratov ups, rudarjev
s tem pa so v preteklosti tudi parne lokomotive kurili, čeprav mislim, da so ga več v železarnah porabili
rudniška lokomotiva št. 5
manometer z rudniške lokomotive št. 5
Potem sem šel skozi Zagorje, ki je nekdaj imelo kar dolg tir segajoč od železnice Ljubljana - Zidani Most globoko v Zagorsko dolino, ki pa so ga žal precej skrajšali in sem zato slikal samo del:
ki je pod nekakšnim skalnim previsom, tir pa se pomojem skoraj ne rabi več in je lepo rjast po njem pa sem prišel
na železniško postajo Zagorje, kjer so oznake pobarvali z živimi barvami ali pa je to zaradi filma in ko sem bil ravno tam je pripeljal
legendarni moped s potniškim vlakom
Sledijo Trbovlje, ki sem jih kar spustil in se raje dlje zadržal v bolj industrializiranem Hrastniku.
ročka kretnice na začetku industrijskega tira v pri železniški postaji Hrastnik, v ozadju slike je stavba steklarne
to je pa verjetno najstrmejši odsek na katerikoli železnici v Sloveniji celih 47 promil na 100 metrov
pogled nazaj v "dolino", levo pa je tir kjer praznijo cisterne z butanom za steklarno
še enkrat oznaka za naklon za tiste ki še vedno ne verjamejo
kilometerska (meterska) in oznaka za naklon na zavoju proti TKI Hrastnik (tovarna kemičnih izdelkov)
pod progo tečejo cevi in še nižje potok neprijetnega vonja
vrata TKI Hrastnik dalje žal ne gre (ne velja za progo), zato bo treba nazaj in naokrog
evo, sem že nazaj in naokrog in spet je tu ograja TKI Hrastnik, ki zapira progo iz smeri Hrastnika proti žel. postaji Hrastnik. Od industrijske proge se tu vidi samo en tir.
deset metrov naprej od mesta na prejšnji sliki se proga nepreklicno konča ne pa še trasa, ki je sledljiva vse do križišča kjer se cepi cesta v Laško
blizu konca trase industrijske železnice pa je tale ohranjen rov premogovnika in celo ozkotirna rudniška proga je ohranjena
Zmanjkalo je filma ura se je bližala peti in sledila je vrnitev do avta parkiranega pri železniški postaji Hrastnik.
L.P.
Miha
Najprej sem se ustavil v Kisovcu:
kjer je pred nekdanjim vhodom v rudniški jašek razstavljena ta rudniška vlakovna kompozicija
Lokomotiva z vagončkom za prevoz škratov ups, rudarjev
s tem pa so v preteklosti tudi parne lokomotive kurili, čeprav mislim, da so ga več v železarnah porabili
rudniška lokomotiva št. 5
manometer z rudniške lokomotive št. 5
Potem sem šel skozi Zagorje, ki je nekdaj imelo kar dolg tir segajoč od železnice Ljubljana - Zidani Most globoko v Zagorsko dolino, ki pa so ga žal precej skrajšali in sem zato slikal samo del:
ki je pod nekakšnim skalnim previsom, tir pa se pomojem skoraj ne rabi več in je lepo rjast po njem pa sem prišel
na železniško postajo Zagorje, kjer so oznake pobarvali z živimi barvami ali pa je to zaradi filma in ko sem bil ravno tam je pripeljal
legendarni moped s potniškim vlakom
Sledijo Trbovlje, ki sem jih kar spustil in se raje dlje zadržal v bolj industrializiranem Hrastniku.
ročka kretnice na začetku industrijskega tira v pri železniški postaji Hrastnik, v ozadju slike je stavba steklarne
to je pa verjetno najstrmejši odsek na katerikoli železnici v Sloveniji celih 47 promil na 100 metrov
pogled nazaj v "dolino", levo pa je tir kjer praznijo cisterne z butanom za steklarno
še enkrat oznaka za naklon za tiste ki še vedno ne verjamejo
kilometerska (meterska) in oznaka za naklon na zavoju proti TKI Hrastnik (tovarna kemičnih izdelkov)
pod progo tečejo cevi in še nižje potok neprijetnega vonja
vrata TKI Hrastnik dalje žal ne gre (ne velja za progo), zato bo treba nazaj in naokrog
evo, sem že nazaj in naokrog in spet je tu ograja TKI Hrastnik, ki zapira progo iz smeri Hrastnika proti žel. postaji Hrastnik. Od industrijske proge se tu vidi samo en tir.
deset metrov naprej od mesta na prejšnji sliki se proga nepreklicno konča ne pa še trasa, ki je sledljiva vse do križišča kjer se cepi cesta v Laško
blizu konca trase industrijske železnice pa je tale ohranjen rov premogovnika in celo ozkotirna rudniška proga je ohranjena
Zmanjkalo je filma ura se je bližala peti in sledila je vrnitev do avta parkiranega pri železniški postaji Hrastnik.
L.P.
Miha
Industrijski tir v Zagorju so do IGM-a obnovili lani, ampak zgleda, da so naročili premalo tolčenca in jo niso dokončali. Obnovila ga je sekcija za vzdrževanje Zidani most. Vlak pa na njej ni peljal že od takrat, ko je na področju SVEA-e vagon s hlodovino obstal v blatu.
Proti rudniku pa ni peljal vlak od zaprtja rudnika, nazadnje je po njej vozil Jembah, do leta 1992 pa skozi parna lokomotiva. Ena od njih stoji pri Spar-u
Če si opazil stoji tik pred drugim prehodom štuc brez tira, tam se je nadaljevala proga proti rudniku. Do lani je bila tam še kretnica.
Najbolj strmi del pri nas je pa v Zalogu, res, da na krajšem odseku.
Stmo je pa tudi od postaje Zagorje do prehoda do ceste, a baje ni bil nikoli zmerjen naklon.
V Hrastniku je pa tir potekal, čez celoten Hrastnik do rudnika, dokler niso naredili novega križišča je še stal tam most čez cesto in potok Boben. Naprej se traso, da še opaziti, razen pri Spar-u.
Proti rudniku pa ni peljal vlak od zaprtja rudnika, nazadnje je po njej vozil Jembah, do leta 1992 pa skozi parna lokomotiva. Ena od njih stoji pri Spar-u
Če si opazil stoji tik pred drugim prehodom štuc brez tira, tam se je nadaljevala proga proti rudniku. Do lani je bila tam še kretnica.
Najbolj strmi del pri nas je pa v Zalogu, res, da na krajšem odseku.
Stmo je pa tudi od postaje Zagorje do prehoda do ceste, a baje ni bil nikoli zmerjen naklon.
V Hrastniku je pa tir potekal, čez celoten Hrastnik do rudnika, dokler niso naredili novega križišča je še stal tam most čez cesto in potok Boben. Naprej se traso, da še opaziti, razen pri Spar-u.
Brižitka, vse pohvale! Ne vem, če bi znal z analognim fotoaparatom sproducirati take slike. Skener te je pa tudi lepo ubogal Čudovite slike stare tehnologije v digitalnem času.
Zanima pa me ona valjasta zadeva na drugi strani TKI-ja - deluje kot nek kotel, verjetno pa ne parne lokomotive (pregretoparne zagotovo ne).
Zanima pa me ona valjasta zadeva na drugi strani TKI-ja - deluje kot nek kotel, verjetno pa ne parne lokomotive (pregretoparne zagotovo ne).
Goran
Sem šel malo po Geopediji iskat te železnice. Zdaj pa rabim pomoč.
V Zagorju sem prišel do tega mesta, naprej pa ne vidim če se je kam trasa nadaljevala:
http://www.geopedia.si/#b2_x499646.871_y110474.402_s18
Ali se je trasa tu končala ali je šla še naprej? Ter kje je rudnik v Zagorju?
Nato v Hrastniku sem prišel do tu:
http://www.geopedia.si/#b2_x507532.9995_y109927.25_s18
Je bilo tu konec ali se je nadaljevala proga?
Malo naprej je nek sumljiv nadvoz nad cesto in potem naprej zgleda kot trasa proge...
Pa še nekaj: ka slučajno kdo ve kdaj mislijo razširit cesto med Hrastnikom in Zidanim mostom?
V Zagorju sem prišel do tega mesta, naprej pa ne vidim če se je kam trasa nadaljevala:
http://www.geopedia.si/#b2_x499646.871_y110474.402_s18
Ali se je trasa tu končala ali je šla še naprej? Ter kje je rudnik v Zagorju?
Nato v Hrastniku sem prišel do tu:
http://www.geopedia.si/#b2_x507532.9995_y109927.25_s18
Je bilo tu konec ali se je nadaljevala proga?
Malo naprej je nek sumljiv nadvoz nad cesto in potem naprej zgleda kot trasa proge...
Pa še nekaj: ka slučajno kdo ve kdaj mislijo razširit cesto med Hrastnikom in Zidanim mostom?
V Zagorju je bil na tem mestu rudnik s seperacijo, nato je nastal park in na sredi tega parka, ki je na sliki je ena od lokomotiv, ki je vozila od postaje Zagorje do rudnika. Sedaj je na tem mestu Spar in že nova obvozna cesta, ki pa še ni čisto dokončana.
V Hrastniku je pa železnica potekal daleč naprej do samega centra Hrastnika, kjer je rudnik. Tistega nadvoza ni več od lani ko so preuredili križišče. bil pa je to nadvoz železnice.
http://www.geopedia.si/#b2_x507532.9995_y109927.25_s18
Na sliki tista podolgovata stavba z rdečo streho je rudnik v Hrastniku.
Če bi se rad peljal po udobni cesti iz Hrastnik v Zidani most pojdi čez Dol pri Hrastniku, Marno in Šmarjeto.
V Hrastniku je pa železnica potekal daleč naprej do samega centra Hrastnika, kjer je rudnik. Tistega nadvoza ni več od lani ko so preuredili križišče. bil pa je to nadvoz železnice.
http://www.geopedia.si/#b2_x507532.9995_y109927.25_s18
Na sliki tista podolgovata stavba z rdečo streho je rudnik v Hrastniku.
Če bi se rad peljal po udobni cesti iz Hrastnik v Zidani most pojdi čez Dol pri Hrastniku, Marno in Šmarjeto.
Re: Z industrijskih tirov v Zasavju
Brižita napisal/-a: http://img222.imageshack.us/img222/2811/2400025smq3.jpg
blizu konca trase industrijske železnice pa je tale ohranjen rov premogovnika in celo ozkotirna rudniška proga je ohranjena
Zanima me kje se nahaja ta rov,mi lahko pokažeš na http://www.geopedia.si ,Hvala
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Hvala vsem za komentarje.
@Gorchi, filma nisem skeniral jaz ampak so mi to naredili v foto studiu na navadni minilab mašini. Tista stvar za katero sprašuješ pa tudi jaz mislim, da ni kotel parne lokomotive verjetno je kotel iz same tovarne TKI. Take naprave se dosti uporabljajo v kemični industriji.
@SIMY, nekako ne znam označiti tistega mesta kjer se nahaja ta rov, ti pa zato lahko dam koordinate (507410 110594), ki jih copy/paste v okence X,Y v geopediji in ti bo pokazalo tisto mesto (sem probal in deluje) drugače pa je to severno od novega križišča kjer se cepi cesta za Laško in sicer za bližnjim gasilskim domom.
L.P.
Miha
@Gorchi, filma nisem skeniral jaz ampak so mi to naredili v foto studiu na navadni minilab mašini. Tista stvar za katero sprašuješ pa tudi jaz mislim, da ni kotel parne lokomotive verjetno je kotel iz same tovarne TKI. Take naprave se dosti uporabljajo v kemični industriji.
@SIMY, nekako ne znam označiti tistega mesta kjer se nahaja ta rov, ti pa zato lahko dam koordinate (507410 110594), ki jih copy/paste v okence X,Y v geopediji in ti bo pokazalo tisto mesto (sem probal in deluje) drugače pa je to severno od novega križišča kjer se cepi cesta za Laško in sicer za bližnjim gasilskim domom.
L.P.
Miha
Pred ..huh.. huh... leti je bila v igri varianta, da bi progo speljali po povsem novi trasi, obstoječo železniško traso pa namenili cesti. Kakor so naredili križišče v Hrastniku (na desnem bregu) o tem ne razmišljajo več.Dino S napisal/-a: ... Pa še nekaj: ka slučajno kdo ve kdaj mislijo razširit cesto med Hrastnikom in Zidanim mostom? ...
Če želijo speljati (normalno) cesto morajo ene štirikrat - petkrat čez Savo, pa še proga je v napoto.
V Zidanem Mostu se naj bi naredil nadvoz čez progo in Savo (kot Brestanica, Hrastnik, Zagorje, Trbovlje).
Skratka finančni zalogaj, da glava boli.
Verjetno se čaka na gradnjo HE Suhadol (med Zidanim Mostom in Hrastnikom).