Glavni kolodvor Ljubljana A.D.1945
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Glavni kolodvor Ljubljana A.D.1945
Naslov na podlagi za štiri fotografije, ki jih hranijo v arhivu Železniškega muzeja v Ljubljani je: Ruševine na glavnem kolodvoru v Ljubljani 1945
Stanje, ki ga prikazujejo te fotke mi je delovalo približno tako, kot pred meseci, ko je neka "firma" začela razsipati postajo Ljubljana, danes se pa ne ve, kdaj bo zrasla nova
Leta 1945 ni bilo cementa, ni bilo ničesar, pa so MMG postavili nove zgradbe...
Zahvaljujem se vodstvu Železniškega muzeja Ljubljana, da je dovolila objavo fotk na forumu.
Stanje, ki ga prikazujejo te fotke mi je delovalo približno tako, kot pred meseci, ko je neka "firma" začela razsipati postajo Ljubljana, danes se pa ne ve, kdaj bo zrasla nova
Leta 1945 ni bilo cementa, ni bilo ničesar, pa so MMG postavili nove zgradbe...
Zahvaljujem se vodstvu Železniškega muzeja Ljubljana, da je dovolila objavo fotk na forumu.
Re: Glavni kolodvor Ljubljana A.D.1945
Dokaz o tezi, da se zgodovina ponavlja. Vedno nam rušijo tujci. Tokrat celo povsem legalno .........železocestnik napisal/-a:Naslov na podlagi za štiri fotografije, ki jih hranijo v arhivu Železniškega muzeja v Ljubljani je: Ruševine na glavnem kolodvoru v Ljubljani 1945
Stanje, ki ga prikazujejo te fotke mi je delovalo približno tako, kot pred meseci, ko je neka "firma" začela razsipati postajo Ljubljana, danes se pa ne ve, kdaj bo zrasla nova
Leta 1945 ni bilo cementa, ni bilo ničesar, pa so MMG postavili nove zgradbe...
Zahvaljujem se vodstvu Železniškega muzeja Ljubljana, da je dovolila objavo fotk na forumu.
http://www.shrani.si/f/2O/H3/4sMRDAeM/l ... an0004.jpg
http://www.shrani.si/f/26/4W/1BPm9ka4/l ... an0005.jpg
http://www.shrani.si/f/3M/xu/1u7ZBG9Q/l ... an0006.jpg
http://www.shrani.si/f/1N/Yw/3gpbBItx/l ... an0007.jpg
___________________
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Nisem vedel, da je bila ljubljanska postaja tako sesuta. Je pa zanimivo, da so se pri obnovitvi odločili za obnovitev v, rečimo temu, "staro" stanje (vsaj kar se videza tiče). V Mariboru je bila postaja podobno v razsulu, a so se odločili za popolno novogradnjo. Zanima me, kako je prišlo do takšnih odločitev.
Železocestnik, hvala za objavo.
LP
Jože
Nisem vedel, da je bila ljubljanska postaja tako sesuta. Je pa zanimivo, da so se pri obnovitvi odločili za obnovitev v, rečimo temu, "staro" stanje (vsaj kar se videza tiče). V Mariboru je bila postaja podobno v razsulu, a so se odločili za popolno novogradnjo. Zanima me, kako je prišlo do takšnih odločitev.
Železocestnik, hvala za objavo.
LP
Jože
Barbarpapa1:
V Mariboru je bila postaja (potniški del) povsem zbombardiran. Sam se spomnim iz začetka 50 let, da se je postaja stiskala v nekakšnih barakah. Še konec 50 let smo se otroci igrali na ruševinah nasproti postaje, tam, kjer je danes park. Bi pa lahko kakšen Maribrčan poiskal kakšno sliko potniške postaje po vojni, saj jih je v muzeju (nekoč NOB) kar nekaj. Tovorna skladišča na nasprotni strani pa so vojno preživela in še vedno stoje.
LPL
Če prav sodim na osnovi objavljenih slik, je bil v Ljubljani prizadet skladiščni del postaje. Vsaj na 1 sliki je videti skladiščne hale. Kakšno je bilo stanje potniške postaje mi ni znano, verjetno pa vlaka z municijo niso postavili na potniške perone.Nisem vedel, da je bila ljubljanska postaja tako sesuta. Je pa zanimivo, da so se pri obnovitvi odločili za obnovitev v, rečimo temu, "staro" stanje (vsaj kar se videza tiče). V Mariboru je bila postaja podobno v razsulu, a so se odločili za popolno novogradnjo. Zanima me, kako je prišlo do takšnih odločitev.
V Mariboru je bila postaja (potniški del) povsem zbombardiran. Sam se spomnim iz začetka 50 let, da se je postaja stiskala v nekakšnih barakah. Še konec 50 let smo se otroci igrali na ruševinah nasproti postaje, tam, kjer je danes park. Bi pa lahko kakšen Maribrčan poiskal kakšno sliko potniške postaje po vojni, saj jih je v muzeju (nekoč NOB) kar nekaj. Tovorna skladišča na nasprotni strani pa so vojno preživela in še vedno stoje.
LPL
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Preberite si spomine "tastarega" na eksplozijo na železniški postaji Ljubljana...že osvobojeni tujcev...
na blogu...
http://1tastar.blog.siol.net/2008/07/23 ... trostvo-2/
pozdrav
na blogu...
http://1tastar.blog.siol.net/2008/07/23 ... trostvo-2/
pozdrav
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Za konec pa še kratek citat iz knjižice št.11 zbirke Tiri in čas. Karol Rustja je napisal v: 150 let proge Celje-Ljubljana tudi opis ljubljanske železniške postaje. Nazadnje pa je dodal še naslov: Eksplozija na postaji.
Takole piše:
"Najhuje pa se je zgodilo mesec dni po koncu vojne. Vojak JLA Tone Gerovski je 8.junija 1945 ob 20.30 iz objestnosti izstrelil raketo, ki je padla na vagon, naložen z municijo. Sledile so močne eksplozije, ki so razdejale postajo. Uničeno je bilo 4.753 metrov tirov, veliko število kretnic, skladišč, prometni stolp, kurilniški objekti, delavnice itd. Znatne poškodbe so utrpele tudi stanovanjske hiše ob Resljevi, Masarykovi in Šmartinski cesti. V eksplozijah in požaru je bilo uničenih 579 vagonov in blago v bližnjih skladiščih. Zgorelo je:
-15 garnitur potniških vlakov
-60 vagonov municije
-103 vagoni raznega vojaškega blaga
-3 vagoni bomb
-52 praznih odprtih vagonov
-90 zaprtih praznih tovornih vagonov itd...."
Takole piše:
"Najhuje pa se je zgodilo mesec dni po koncu vojne. Vojak JLA Tone Gerovski je 8.junija 1945 ob 20.30 iz objestnosti izstrelil raketo, ki je padla na vagon, naložen z municijo. Sledile so močne eksplozije, ki so razdejale postajo. Uničeno je bilo 4.753 metrov tirov, veliko število kretnic, skladišč, prometni stolp, kurilniški objekti, delavnice itd. Znatne poškodbe so utrpele tudi stanovanjske hiše ob Resljevi, Masarykovi in Šmartinski cesti. V eksplozijah in požaru je bilo uničenih 579 vagonov in blago v bližnjih skladiščih. Zgorelo je:
-15 garnitur potniških vlakov
-60 vagonov municije
-103 vagoni raznega vojaškega blaga
-3 vagoni bomb
-52 praznih odprtih vagonov
-90 zaprtih praznih tovornih vagonov itd...."
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
železocestnik napisal/-a:Za konec pa še kratek citat iz knjižice št.11 zbirke Tiri in čas. K
Takole piše:
"Najhuje pa se je zgodilo mesec dni po koncu vojne. Vojak JLA Tone Gerovski je 8.junija 1945 ob 20.30 iz objestnosti izstrelil raketo, ki je padla na vagon, naložen z municijo. Sledile so močne eksplozije, ki so razdejale postajo. Uničeno je bilo 4.753 metrov tirov, veliko število kretnic, skladišč, prometni stolp, kurilniški objekti, delavnice itd. Znatne poškodbe so utrpele tudi stanovanjske hiše ob Resljevi, Masarykovi in Šmartinski cesti. V eksplozijah in požaru je bilo uničenih 579 vagonov in blago v bližnjih skladiščih. Zgorelo je:
-15 garnitur potniških vlakov
-60 vagonov municije
-103 vagoni raznega vojaškega blaga
-3 vagoni bomb
-52 praznih odprtih vagonov
-90 zaprtih praznih tovornih vagonov itd...."
Na, kaj sem napisal. Niso podirali domačini. Tudi takratni JŽ - ŽTO SRS Slovenija ne.
Razlika je le v tem, da so bili leta 1945 veliko hitrejši. Vse je bilo fertig v polovici večera.
Mojstri od Trigranita pa so l. 2008 rabili en mesec samo za postavljanje ograje.
To ni bil edini primer. Nekaj podobnega se je zgodilo v Sevnici, kjer je šel v luft z municijo nabasan hotel. Zraven pa je porušilo najmodernejšo postajo tistega časa, z okoliškimi bajtami vred. Po Bojanovih podatkih se je to zgodilo le tri tedne pred ljubljansko tragedijo, datum 17.05.1945.
In žal, tistemu času primerno, nikjer podatkov o žrtvah.
___________________
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Železocestnik:
Signalna raketa ne more povzročiti eksplozije streliva, občutljive smodniške polnitve pa se prevažajo tudi v kritičnih obdobjih vsaj toliko zavarovane, da ne eksplodirajo pri vsaki iskri, ki jih je včasih bilo na železnici kar precej.
LPL
Po vseh menjavah režimov prihaja do eksplozij streliva, tudi po razpadu Jugoslavije so bili primeri na Hrvaškem, Srbiji. Največja pa je bila verjetno v Albaniji nekaj let nazaj. Novi režimi pozabijo na zapuščeno strelivo in eksplozivna sredstva. Smodniške polnitve so nestabilne in zahtevajo posebno skrb v skladišču, če ne brezprizivno do samovžiga. Ubogi vojak je bil verjetno žrtveno jagnje, kar se je po l. 1945 pogosto dogajalo, saj se je obtoževalo za razne sabotaže vse mogoče krivce....Za konec pa še kratek citat iz knjižice št.11 zbirke Tiri in čas. Karol Rustja je napisal v: 150 let proge Celje-Ljubljana tudi opis ljubljanske železniške postaje. Nazadnje pa je dodal še naslov: Eksplozija na postaji.
Takole piše:
"Najhuje pa se je zgodilo mesec dni po koncu vojne. Vojak JLA Tone Gerovski je 8.junija 1945 ob 20.30 iz objestnosti izstrelil raketo, ki je padla na vagon, naložen z municijo. Sledile so močne eksplozije, ki so razdejale postajo. Uničeno je bilo 4.753 metrov tirov, veliko število kretnic, skladišč, prometni stolp, kurilniški objekti, delavnice itd. Znatne poškodbe so utrpele tudi stanovanjske hiše ob Resljevi, Masarykovi in Šmartinski cesti. V eksplozijah in požaru je bilo uničenih 579 vagonov in blago v bližnjih skladiščih. Zgorelo je:
-15 garnitur potniških vlakov
-60 vagonov municije
-103 vagoni raznega vojaškega blaga
-3 vagoni bomb
-52 praznih odprtih vagonov
-90 zaprtih praznih tovornih vagonov itd...."
Signalna raketa ne more povzročiti eksplozije streliva, občutljive smodniške polnitve pa se prevažajo tudi v kritičnih obdobjih vsaj toliko zavarovane, da ne eksplodirajo pri vsaki iskri, ki jih je včasih bilo na železnici kar precej.
LPL