Vozni red 2006

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdravljeni

Bom pozornost malo preusmeril iz BTC-ja na mariborski konec. Uporabnik 541 me je glede odgovora v zvezi s hitrostjo Desiroja med postajama Rače in Pragersko napotil na odgovor uporabnika "Stadt-Haag". Zadevo sem si prebral, vendar v opisih napak na progah ni videti odseka Rače-Pragersko. Torej še vedno ne vem čemu ne vozimo več 140 km/h na omenjnem odseku (ko smo se, je bila vožnja zelo mirna).

Se pa dober teden precej hitreje vozimo med postajama Tezno in Hoče. Kakšna je sedaj tukaj dopuščena hitrost?

Pa manj zamud v 2006 Vam želim...

LP

Jože
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Točne odločbe inšpektorja ne poznam, je bila pa izdana za celotno omrežje SŽ. Sem pa včeraj opazil, da je med Šentjurjem in Celjem na nekterih mestih zamenjan pritrdilni material (plastika, ki določa tirno širino - zdaj so na nekaterih delih črno plastiko zamenjali z modro in rumeno - ena barva na zunanji strani tirnic, druga na notranji ...)

No med Hočami in Teznim si pa pozno opazil. :D Namreč tukaj je bilo že kar smešno, da je bila uvedena počasna vožnja po remontu proge 50 km/h in je trajala skoraj eno leto. :? Hitrosti na tem odseku pa so:
Hoče - Maribor Tezno: 120/100/100
Maribor Tezno jug - Maribor Tezno sever: 110/80/80
Maribor Tezno sever - Maribor dravski most: 80/80/80
Maribor dravski most - Maribor: 35/35/35.

To je v voznem redu 2004/2005. Je pa zaradi rekonstrukcije proge med Teznim in Mariborom uvedena počasna vožnja 30 km/h, na postaji MB je pa čez kretnice v odklon 20 km/h (že več kot 5 let :cry: ).

Z novim voznim redom se bojo pa hitrosti kot keže zvišale med Hočami in Teznim oziroma Mariborom, ker je vozni čas Siemensov med MB in Pragerskim 1 minuto krajši kot v trenutnem voznem redu. :) No bomo videli naslednji ponedeljek, če so kaj prestavili hitrostne table. :wink:
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Ja, se ne čudim, če nisem opazil. Če sva zjutraj skupaj s sodelavcem, potem čvekava, ali pa spim :lol: ! Spim lahko nekje do Pragerskega, dalje bi bilo prenevarno (temu pri nas pravimo "kandidat za Dolgo Goro" 8)). Še sreča, da so sedeži v Desiroju takšni, kot so. Ker če bi bili takšni, kot na gomulki (z "uhami" za glavo naslonit, pa štango za noge gor dat), bi bila nevarnost za Dolgo Goro še večja. Povečano hitrost sem opazil šele, ko se mi je zvok med vožnjo zdel drugačen, višji, kot običajno....

541, ali bi lahko za nas, neajznponarje, povedal kaj več o pritrdilnem materialu na tirih?

LP

Jože
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Barbarpapa1 napisal/-a:Ker če bi bili takšni, kot na gomulki (z "uhami" za glavo naslonit, pa štango za noge gor dat), bi bila nevarnost za Dolgo Goro še večja.
Jože
... sploh v zimskem času, ko te gomulkina visokonpetostna peč moči kakšna 2 kW pod sedežem pošteno pregreje. :lol:

Lepo, da me imaš za "ajzenponarja", čeprav zares to (še) nisem. :?

Pritrdilni material pa si verjetno že opazil, da je precej različen. V večini primerov so ob elektrifikaciji in rekonstrukciji prog bile uporabljene tirnice S-49 (masa tirnice je ~49 kg/m') na lesenih pragovih s togo K pritrditvijo (npr. na postaji Maribor, Pragersko - Ponikva z izjemo tistih kretnic v Slovenski Bistrici ter odseka proge med usekom Križni vrh in postajo Poljčane). Kasneje se je uporabljala polelastična pritrditev (se mi zdi, da ji pravijo S pritrditev, ki jo lahko vidiš med Celjem in Zidanim Mostom (podobna je K pritrditvi, vendar je med matico in tirnico še en element, tako da ni tirnica povsem togo pritrjena na prag). Ta pritrditev se je uporabljala za pritrditev tirnic S-49 in pa tirnic E-54 (masa 54 kg/m'), ki jih lahko vidiš od Ljubljane proti Preserju. Od osamosvojitve naprej pa se na glavnih progah vgrajujejo trinice UIC 60 (masa 60kg/m') z elastično pritrditvijo imenovano pandrol (npr. med Mariborom in Pragerskim, kretnice v smeri Pragerskega na p. Slovenska Bistrica).

Med tirnico in prag pa so nekoč dajali les, sedaj se pa daje plastika oziroma guma. Tako je stik med tirnico in pragom bolj elastičen, hkrati pa je na postajah z relejnim načinom zavarovanja potrebno zagotoviti izoliranost tirnice (izolirana in neizolirana tirnica ne smeta biti v stiku). Nekako tako: http://www.arch.si/podlozne_plosce.htm Mislim pa, da se ti "izolatorji" dobijo različnih dimenzij, s čimer se potem tudi določa tirna širina.

Nekako na kratko bi to bilo to...
:wink:
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

541, hvala za odgovore!

Zraven pa je prišlo veliko vprašanj. Najprej glede tirne širine. Omenjaš različne tirne širine, ki se označuje z različno obarvanim podložnim materialom. Kolikšna pa je normalna toleranca razdalje med tiroma? A se kdaj kakšen del tirov namenoma izvede s povečano tirno širino (ostri ovinki, zavoji na kretnicah :oops: )?

Na fotografiji si prikazal izolirani spoj med tirnicami (zakaj me to malo spominja na klasično železniško maketo?). Torej je med obema "sponkama" in tirnico tudi izolacijski material? Ali so skozi luknje v tirnicah tudi vstavljene izolacijske puše (vsaj na eni strani)?

Vprašanj bo sigurno še več. Mogoče bi lahko odprli posebno temo, namenjeno tehniki, ki ne predstavlja voznega parka?

LP

Jože
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Normalna tirna širina je 1435mm. Potem pa Pravilnik o pogojih za projektiranje, gradnjo in vzdrževanje zgornjega ustroja železniških prog določa dovoljena odstopanja, in sicer +30mm za glavne proge ter +35mm za regionalne proge in stranske tire glavnih prog. Dovoljeno odstopanje za vse proge je tudi do -5mm. Po remontu pa je dovoljeno odstopanje + / - 2 mm za novi in + / - 3 mm za rabljeni tirni material. Tisto o različnih barvah pa me ne držat za besedo. Prvič sem videl uporabo različnih barv pri remontu postaje Hoče in odseka Hoče - Tezno (najprej so bili ti izolatorji vsi črni, potem so jih pa menjavali z barvnimi - rumenimi in modrimi).

Večje razširitve se delajo pri zares ostrih zavojih, ki jih pa na glavnih progah ni, in sicer za radije pod 175m. Za kretnice pa ni posebaj določeno oziroma je "tirna širina določena s projektom".

Pri izolirnem stiku je uporabljen izolacijski material, kako točno je pa narejen, pa ne vem (deliti pač mora spojeni tirnici, torej vijaki so verjetno lahko v stiku s tirnico). Uporablja se na postajah, ki imajo relejno varnostno napravo, zagotavljati pa mora ustrezno izolativnost. Tako so postajni tiri razdeljeni na več odsekov, vlak pa z vožnjo naredi stik med izolirano in neizolirano tirnico. Tirnici, ki sta na nekem odseku v stiku, pomenita, da je odsek zaseden z vlakom, kar prometnik vidi na postavljalni mizi. Za odsek med postajama ali pa APB odsek pa se ugotavlja zasednost / prostost tira s štetjem osi (pri uvozu v odsek se osi prištevajo, pri vožnji vlaka iz odseka pa se osi odštevajo - ko je vsota 0, je odsek prost).

Elektronske varnostne naprave, ki se vgrajujejo sedaj, pa zasedenost / prostost vsakega odseka (tudi kretnic) ugotavljajo izključno s štetjem osi (števec zgleda tako, kot je na tisti sliki z betonskimi pragovi). Starejši števci osi pri relejnih napravah pa zgledajo nekoliko drugače, so pa montirani na vsaki strani postaje.

Pravilnik za zgornji ustroj prog (9., 10. člen):
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... evilka=572
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

milchy napisal/-a:Pozdravljeni

Kot veste, je razstava slik Jirija Boude v avli upravne stavbe SŽ na Kolodvorski 11 posvečena prav temu dogodku - vpeljavi vlaka 100/101 Jože Plečnik in ta razstava bo dosegla vrhunec prav z začetkom veljave novega voznega reda. Kaj se bo dogajalo oz kaj je v planu pa prav kmalu na moji strani.


lp Milan
Žal moram sporočiti, da so z direkcije ČD sporočili, da salonskega vagona ne bo Ljubljano.
IC-Pohorje503

čd

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

milchy napisal/-a:
milchy napisal/-a:Pozdravljeni

Kot veste, je razstava slik Jirija Boude v avli upravne stavbe SŽ na Kolodvorski 11 posvečena prav temu dogodku - vpeljavi vlaka 100/101 Jože Plečnik in ta razstava bo dosegla vrhunec prav z začetkom veljave novega voznega reda. Kaj se bo dogajalo oz kaj je v planu pa prav kmalu na moji strani.


lp Milan
Žal moram sporočiti, da so z direkcije ČD sporočili, da salonskega vagona ne bo Ljubljano.
JOŽE PLEČNIK je bo vozi od praga-LJ -praga pa vagon je samo ČESKA Amz,Wrmz in Bmz "73" :)
LP
plan 44
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 22.11.2005, 14:45
Kraj: maribor

Odgovor Napisal/-a plan 44 »

Pozdravleni

Če je govor o voznem redu, potem naj to ostane.
IC-Pohorje503

WReelmt bo kam vozi...

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

Wreelmt je bo vozi drugi poti v Prekmurje.

Wreelmt bo prvi vlak je 605 iz Mb do ljubljana potem za 506/640 do Hodoš potem za 246 Citadella do Ljubljana potem za RG 604 do Maribor, primer to Citadella je ima zamude od 50 minut ,RG 604 je bo drugi vagon za Wrl "51 79" do Mb.

Wreelmt 605/506+640/246/604
rezv.
Wrl 604/605

vsak da vozi wreelmt in wrl ...!

Aeelmt bo samo 210/211 Sava tudi 503/502 Pohorje.
Beelm bo vozi 314/315 "Agram" ostali tudi možnost 246/247 Citadella.

ostali enako po vozni red SŽ.

LP #17 AiR :>
IC-Pohorje503

VAGON ČD že v Mariboru ob 20.50 uri.

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

Češki vagon je prvič v sloveniji v Mariboru.

Amz73 54 10-91 004-7 (200ric) Praga
Wrmz73 54 88-91 004-4(200ric) Praga
Bmz73 54 21-91 023-4 (200ric)Praga
Bmz73 54 21-91 026-7 (200ric)Praga
Bmz73 54 21-91 009-3 (200ric)Praga

bo v ljubljani ob zjutraj potem za EC 100/101!

Lahko Noč! #17Air
Odgovori