Stare lokomotive jeseniške železarne
Stare lokomotive jeseniške železarne
Ozkotirno železnico so v Železarni Jesenice začeli uporabljati, ko so po izgradnji Karavaškega predora odkupili gradbinsko železnico s tirno širino 76 centimetrov. 1907 je železarna kupila svojo prvo lokomotivo O-I, leta 1912 pa drugo z oznako O-II. Kar velik del teh ozkotirnih lokomotiv je ohranjeni:
O-I
O-II,
O-IV, ki jo danes poznamo v želežniškem muzeju pod oznako K3,
O-V,
O-VIII s katero so slavnosto zaklučili obratovanje ozkotirne železnice leta 1988
O-XI pa je danes v deluječem stanju pod oznako 71-013
Poleg parnih so danes še ohranjene še tri elektične in dve dizel lokomotivi, ki sta pa bili prodani v CD Maribor.
Nekaj slik ostankov ozkotirne železnice bivše železarne Jesenice.
Na Stari Savi poleg muzeja je v zapuščeni hali nekaj teh ostankov.
Pogled od zunaj
in od znotraj na kup ˝stare šare˝.
Najprej je mojo pozornost pritegnila stara normalnotirna premikalka.
Verižni pogon.
Pogled v kabino.
O lokomotivi OE-I smo že govorili na forumu.
Tukaj tekst, ki ga je prilepil @ŽC:
˝Obremenjena je bila predvsem v eni smeri, običajno je vlekla dva štiriosna specialna vagona s saržo po 50ton iz železarne v valjarno... ˝
Tukaj pa zdaj en tak ohranjen vagon.
O-I
O-II,
O-IV, ki jo danes poznamo v želežniškem muzeju pod oznako K3,
O-V,
O-VIII s katero so slavnosto zaklučili obratovanje ozkotirne železnice leta 1988
O-XI pa je danes v deluječem stanju pod oznako 71-013
Poleg parnih so danes še ohranjene še tri elektične in dve dizel lokomotivi, ki sta pa bili prodani v CD Maribor.
Nekaj slik ostankov ozkotirne železnice bivše železarne Jesenice.
Na Stari Savi poleg muzeja je v zapuščeni hali nekaj teh ostankov.
Pogled od zunaj
in od znotraj na kup ˝stare šare˝.
Najprej je mojo pozornost pritegnila stara normalnotirna premikalka.
Verižni pogon.
Pogled v kabino.
O lokomotivi OE-I smo že govorili na forumu.
Tukaj tekst, ki ga je prilepil @ŽC:
˝Obremenjena je bila predvsem v eni smeri, običajno je vlekla dva štiriosna specialna vagona s saržo po 50ton iz železarne v valjarno... ˝
Tukaj pa zdaj en tak ohranjen vagon.
Zadnjič spremenil 363, dne 05.07.2009, 17:23, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: @363 - foto magazin
Tole pa še paše zraven.
Zdaj pa parne lokomotive. Tukaj so tri.O-II, O-V in O-VIII.
Najprej O-V.
Pogled v dimnico
Re: @363 - foto magazin
Kotel je pa štajerski
Strojevodjeva stran
zalogovnik
Dve oznaki lokomotive.
O-VIII
Zadnjič spremenil 363, dne 05.07.2009, 13:12, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: @363 - foto magazin
Ima še originalni kotel.
Še O-II, ki je v slabšem stanju.
Stoji pa na ohranjeni kretnici
Zadnjič spremenil 363, dne 05.07.2009, 17:16, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: @363 - foto magazin
V hali sta pa tudi dva zvona, ki jih je izdelala KID
Oden od dveh dvigal v hali
O-I pa je drugje pod streho
Z vagončkom v katerem je ravno nekdo spal.
Zadnjič spremenil 363, dne 05.07.2009, 17:17, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: @363 - foto magazin
Kurinici za lokomotive. Spredaj za normalnotirne zadaj pa za ozkotirne.
Ozkotirna
Še nekaj ohranjenih tirov
in še dve električni lokomotivi
Re: @363 - foto magazin
signal
ostanki pragov
Še nekja posebnih normalnotirnih vagonov.
Pa še ostanek trase do Javornika.
Tu je bil nekdaj most čez cesto skozi Jesenice.
Mimo poklicnega gasilnega doma na Jesenicah
ostanki pragov
Še nekja posebnih normalnotirnih vagonov.
Pa še ostanek trase do Javornika.
Tu je bil nekdaj most čez cesto skozi Jesenice.
Mimo poklicnega gasilnega doma na Jesenicah
Re: @363 - foto magazin
Danes je sprehajalna pot z pod prijetno senco hrastov.
Ostanki stebrov elektifikacije.
Malo pred postajo Javornik je šla proga pod Gorensko progo.
In nekaj čase vzporedno z Gorensko progo
In skozi predor v valjarno na Javorniku
Letnica gradnje
Pred leti pa je bila še ohranjena ozkotirna vaga z tirnicami. a so jo ob gradnji nakupovalnega centra zasuli.
To je vse. Če pa kdo hoče izvedeti še kakšen podatek o parnih lokomotivah in videti kakšno sliko v obratovanju pa naj v roke vzame knjigo Zadnje parne lokomotive na Slovenskem.
Lp
Zadnjič spremenil 363, dne 05.07.2009, 17:18, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: @363 - foto magazin
Amazing photographs! What a fascinating collection of images and information. Superb!
Alan Curtis
http://www.andersley.co.uk/
http://www.andersley.co.uk/
Re: @363 - foto magazin
363, ostal sem brez besed, lahko rečem le za fotografije, z vsebino pa se žal ne morem sprijazniti, mislim na stanje kakršno je sedaj.
Tine
Re: @363 - foto magazin
Same čestitke 363! Imaš še kakšne fotografije onih elektro lokomotiv v šupi?
Po svoje je škoda, da si dal v svojo temo, jaz bi ta prispevek najraje dal v svojo temo, menim, da si jo zasluži!
Po svoje je škoda, da si dal v svojo temo, jaz bi ta prispevek najraje dal v svojo temo, menim, da si jo zasluži!
Goran
Re: @363 - foto magazin
Kakšen pozitiven odziv Nisem pričakoval.
Seveda pa stanje sedaj ni rožnato. So pa vsaj pod streho, da tako hitro ne propadajo.
Glede slik električnih pa jih bom prilepil, ko jih slikam, če me ne bo že kdo prej prehitel.
Lp
Veš Tine, stanje bi lahko bilo še slabše saj so lokomotive vozile v železarni, tam se pa zmeraj rabi staro železo.Tin€ napisal/-a:363, ostal sem brez besed, lahko rečem le za fotografije, z vsebino pa se žal ne morem sprijazniti, mislim na stanje kakršno je sedaj.
Seveda pa stanje sedaj ni rožnato. So pa vsaj pod streho, da tako hitro ne propadajo.
Ni problema Goran ti imaš škarje pa samokolnico, samo en link do teme sem prilepi.Gorchi napisal/-a:Same čestitke 363! Imaš še kakšne fotografije onih elektro lokomotiv v šupi?
Po svoje je škoda, da si dal v svojo temo, jaz bi ta prispevek najraje dal v svojo temo, menim, da si jo zasluži!
Glede slik električnih pa jih bom prilepil, ko jih slikam, če me ne bo že kdo prej prehitel.
Lp
Re: @363 - foto magazin
Bravo za slike !!!!363 napisal/-a:
O lokomotivi OE-I smo že govorili na forumu.
Tukaj tekst, ki ga je prilepil @ŽC:
˝Obremenjena je bila predvsem v eni smeri, običajno je vlekla dva štiriosna specialna vagona s saržo po 50ton iz železarne v valjarno... ˝
Tukaj pa zdaj en tak ohranjen vagon.
edino z napisanim se ne strinjam -
lokomotiva je vlekla en tak vagon izpod plavža, v vagonu pa je bilo tekoče surovo železo ali grodelj, ki je bilo osnovni material (skupaj s starim železom in različnimi legurami) za pridelavo jekla v Siemens-Martinovih pečeh, ko je bilo jeklo "narejeno" so ga vlili (v tistih časih) v "gamse" in iz jekla valjali žico v žični valjarni na Jesenicah (za stavbo današnejga tehničnega muzeja oz. Ruardovo graščino) ter v brame, če so hoteli zvaljati pločevino (v začetku na Javorniku in kasneje na Beli) ki so jo potem na raznih koncih lahko še toplotno obdelali ...
drugače pa vsa pohvala !!!
Re: @363 - foto magazin
Bravo @363!
Ne morem se zadržati! Moram še jaz dodati pohvalo!!
Jesenice poznam bolj slabo oz. se ponavadi skozi peljem "v tranzitu"
Tale prostor kjer so parne lokomotive, je prosto dostopen?
A se sliši kaj o prihodnosti teh muzajski primerkov?
V čigavi lasti spoh so?
Ne morem se zadržati! Moram še jaz dodati pohvalo!!
Jesenice poznam bolj slabo oz. se ponavadi skozi peljem "v tranzitu"
Tale prostor kjer so parne lokomotive, je prosto dostopen?
A se sliši kaj o prihodnosti teh muzajski primerkov?
V čigavi lasti spoh so?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!