Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
Zmeraj, ko smo se začeli prepirati, koliko tirov so nam pobrali po drugi vojni in jih "izvozili", sem si zamišljal kilometre in kilometre teh prog v Albaniji, saj je bila Albanija največkrat omenjena kot "destinacija" za pobrane proge...
V zborniku 100 let železnic Jugoslavije ("100 godina železnica Jugoslavije" sem zasledil tudi članek Stanislava Jeftimijadesa: Gradjenje železničkih pruga v Albaniji".
Na žalost ni prevoda (tudi "frajhand" ne... )
Naslovna stran:
Načrt prog v Albaniji...v gradnji in projektiranih
Načrt prog v gradnji...
...še preostali tekst
Če povzamemo:
Leta 1947 je bilo z jugo pomočjo zgrajenih 48 (z besedo: oseminštiridest) km prog (proga Drač - Pećin)!
Za leto 1948 je bilo v planu izgraditi 77 km (z besedo: sedeminsedemdeset) kilometrov prog (progi Drač - Tirana in Skadar - meja z Jugoslavijo). Z deli se je pričelo 1. marca 1948, resolucija informbiroja (28.junij 1948) pa je povzročila odhod jugoslovanskih strokovnjakov iz Albanije. Izvedena je bilo okoli polovica spodnjega ustroja. Ali smo jim "izvozili" tudi tirnice za ti dve progi, se v članku ne omenja.
V zborniku 100 let železnic Jugoslavije ("100 godina železnica Jugoslavije" sem zasledil tudi članek Stanislava Jeftimijadesa: Gradjenje železničkih pruga v Albaniji".
Na žalost ni prevoda (tudi "frajhand" ne... )
Naslovna stran:
Načrt prog v Albaniji...v gradnji in projektiranih
Načrt prog v gradnji...
...še preostali tekst
Če povzamemo:
Leta 1947 je bilo z jugo pomočjo zgrajenih 48 (z besedo: oseminštiridest) km prog (proga Drač - Pećin)!
Za leto 1948 je bilo v planu izgraditi 77 km (z besedo: sedeminsedemdeset) kilometrov prog (progi Drač - Tirana in Skadar - meja z Jugoslavijo). Z deli se je pričelo 1. marca 1948, resolucija informbiroja (28.junij 1948) pa je povzročila odhod jugoslovanskih strokovnjakov iz Albanije. Izvedena je bilo okoli polovica spodnjega ustroja. Ali smo jim "izvozili" tudi tirnice za ti dve progi, se v članku ne omenja.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
Za primerjavo z današnjim stanjem prog...
http://www.angelfire.com/ak/hekurudha/hshnet.html
Nekaj zapuščenih parnih lokomotiv...
Slika odstranjena, ker ni iz Albanije, pa še Copyright! - Goran
Pa še nekaj fotografij objektov, zgrajenih približno v tistem času...
http://www.angelfire.com/ak/hekurudha/hshnet.html
Nekaj zapuščenih parnih lokomotiv...
Slika odstranjena, ker ni iz Albanije, pa še Copyright! - Goran
Pa še nekaj fotografij objektov, zgrajenih približno v tistem času...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
Na tretji sliki ni Albanija ampak Srbija.
To so lokomotive JŽ 17-035,JŽ 20-100 in JŽ 01-035 v Nišu.
Lp
To so lokomotive JŽ 17-035,JŽ 20-100 in JŽ 01-035 v Nišu.
Lp
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
Ja, res sem ga polomil...
Fotografije so s strani Fabiana Vendriga in šele sedaj sem videl, da so Copyright...
Link:http://www.fabian-vendrig.eu/balkan/html/photo.html
Jaz sem jih snel iz ene strani ljubiteljev železnic v Albaniji...ki je linkala njegove fotke, pa nisem bil pozoren...
Upam, da si kdo ne bo zaželel teh "Nišlij"
Fotografije so s strani Fabiana Vendriga in šele sedaj sem videl, da so Copyright...
Link:http://www.fabian-vendrig.eu/balkan/html/photo.html
Jaz sem jih snel iz ene strani ljubiteljev železnic v Albaniji...ki je linkala njegove fotke, pa nisem bil pozoren...
Upam, da si kdo ne bo zaželel teh "Nišlij"
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
ŽC,
upam, da ne zameriš, ker sem odstranil ono sliko. Mogoče je bolje tako?
Sicer pa ona prva slika, ki si jo dal s strani angelfire, me spominja na nekaj iz KkStB, mogoče kaka 25..? Če nam kaka muzejska lokomotiva manjka, jo lahko dobimo kar iz Albanije
P.S: Berem, da je Jugoslavija odstopila dve lokomotivi FS Gr 728 aka JZ 25 in ta bi znala biti ena izmed njih...
upam, da ne zameriš, ker sem odstranil ono sliko. Mogoče je bolje tako?
Sicer pa ona prva slika, ki si jo dal s strani angelfire, me spominja na nekaj iz KkStB, mogoče kaka 25..? Če nam kaka muzejska lokomotiva manjka, jo lahko dobimo kar iz Albanije
P.S: Berem, da je Jugoslavija odstopila dve lokomotivi FS Gr 728 aka JZ 25 in ta bi znala biti ena izmed njih...
Goran
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
17-035 takoj vzamem. 17-006 bi kar prav prišla njena kolesa.železocestnik napisal/-a:Upam, da si kdo ne bo zaželel teh "Nišlij"
V Albaniji je ohranjena ena kkstB 270.Gorchi napisal/-a:ŽC,P.S: Berem, da je Jugoslavija odstopila dve lokomotivi FS Gr 728 aka JZ 25 in ta bi znala biti ena izmed njih...
Prišla pa je iz SDZ in je bila v Albaniji označena z 56 3408.
Zgrajena Flor 2602/1920
1919 – 1921/ ÖStB 270.110
1921 – 1938/BBÖ 270.110
1938 – 1941/ DRB 56 3408
1941 – 1945/ MÁV 56.3408
1948/ SZD 56.3408
1948 –/Albanske železnice 56 3408
Nahaja pa se v Shkozetu
Lp
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
In potem je to točno ta! Tukaj je celotna stran:363 napisal/-a:V Albaniji je ohranjena ena kkstB 270.
Prišla pa je iz SDZ in je bila v Albaniji označena z 56 3408.
Zgrajena Flor 2602/1920
1919 – 1921/ ÖStB 270.110
1921 – 1938/BBÖ 270.110
1938 – 1941/ DRB 56 3408
1941 – 1945/ MÁV 56.3408
1948/ SZD 56.3408
1948 –/Albanske železnice 56 3408
Nahaja pa se v Shkozetu
Lp
http://www.angelfire.com/ak/hekurudha/hshpix01.html
Goran
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
Vidim, da elektrificiranih prog ne poznajo.
Sam tele proge imajo po mojem nenju še prve švelarje.
Sam tele proge imajo po mojem nenju še prve švelarje.
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
Pa smo se bunili, koliko naših tirov je šlo tja dol.
Me ima da bi jim iz svojega prispeval kakšen betonski šveler. press
Me ima da bi jim iz svojega prispeval kakšen betonski šveler. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
Vrnimo se nazaj v začetke albanskih železnic...
So me že poklicali iz Tirane, če jim napišem njihovo zgodovino
Nekaj malega o odnosih Jugoslavija-Albanija
iz knjige: V. Dedijer: Jugoslovansko-albanski odnosi, LJ 1949
"Spomladi 1946 so se povečevale provokacije proti Albaniji in na iniciativo jugoslovanske vlade je prišlo do sporazuma z albansko vlado, da se sklene pogodba o prijateljstvu in medsebojni pomoči.
V tretjem členu je rečeno:
"Če bi kdorkoli eno izmed pogodbenih strank napadel z namenom, da bi določeno ozemlje ogrožal, zasužnjil ali iztrgal, ji bo druga pogodbena stranka nemudoma nudila vojaško in vsako drugo pomoč v sredstvih, ki jih ima na razpolago."
Grčija je namreč zahtevala od Albanije Severni Epir...
Pogodba je bila podpisana 10.junija 1946, ratificirana v albanski skupščini pa 8. avgusta 1946.
Jugoslovanska vojska je albansko vojsko preskrbovala tudi z vojnim materialom, kakor tudi z vsemi drugimi vojnimi potrebščinami, ne da bi načela vprašanje, kako bodo tudi plačane. Od poletja 1945 do poletja 1948 je šlo iz jugoslovanske državne blagajne za potrebe albanske vojske skupaj 704,791.000 dinarjev.
Albanska vlada se je obrnila na jugoslovansko vlado tudi s prošnjo, naj nujno reši vprašanje prehrane v Albaniji, ki je bilo zelo kritično. Čeprav je bila Jugoslavija v letih 1945 in 1946, med drugim tudi zaradi hudih suš, glede preskrbe prebivalstva v težkem položaju, je vendar ustregla vsem zahtevam Albancev. Leta 1945 smo jim poslali na podlagi trgovinske pogodbe 2.900 ton pšenice in 5.700 ton koruze, leta 1946pa smo Albaniji brez povračila odstopili 20.000 ton pšenice in koruze.
Zaradi pošiljanja žita Albaniji je reakcionarni tisk na zahodu napadel Jugoslavijo: od UNRRA-e je zahteval, naj Jugoslaviji ne pošilja več žita, ker ga sama pošilja v Albanijo.
FLRJ je že leta 1946 sklenila z LR Albanijo vrsto gospodarskih pogodb, v njih pa ni bilo niti govora o pogojih in garancijah, na podlagi katerih naj bi Albanija povrnila storjene usluge in gospodarsko pomoč.
1. julija 1946 je bil sklenjen sporazum o gospodarskem sodelovanju med FLRJ in Albanijo. Vlada FLRJ je po tem sporazumu oddobrila LR Albaniji kredit za nakup strojev in opreme ter nudila tehnično pomoč v vseh panogah industrije in kmetijstva s tem, da je poslala jugoslovanske strokovnjake, dajala tehnične informacije, izdelovala projekte in druge dokumentacije, kakor tudi s tem, da se bodo albanski delavci šolali v Jugoslaviji.
Dne 27. novembra je bila sklenjena pogodba o vskladenju gospodarskih planov, carinski uniji in izenačenju valut - praktično so prevzeli obveznosti za izpolnitev alnbanskega gospodarskega plana.
Dodatni protokoli k sporazumom, ki se nanašajo na določene objekte in dela, predvidevajo enostranske obveznosti FLRJ, kar je v pogodbah te vrste celo med deželami ljudskih demokracij edinstven primer:
tako se FLRJ zavezuje: da bo pri graditvi železniških prog dajala gradbena podjetja za ta dela, kakor tudi ves potrebni material in mehanizacijo, izvzemivši prage in navadne gradbene potrebščine, v industriji nafte, da bo zgradila rafinerije za čiščenje nafte, kakor tudi, da bo zgradila hidrocentralo za potrebe nafte; v elektrogospodarstvu, da bo zgradila hidrocentralo za potrebo mesta Tirane.
Vlada FLRJ je za leto 1947 odobrilo Albaniji 2 milijardi dinarjev kredita s sporazumom z dne 12. junij 1947, ne da bi bilo sploh določeno, kdaj in s kakšnimi pogoji bo ta kredit vrnjen, marveč naj bi se to določilo pozneje.
Ta kredit, ki naj bi ga izplačali v blagu, potrebščinah ter za investicije in dela v zvezi z gospodarsko obnovo, kakor tudi blagu široke potrošnje je pomenil 56% dohodkov albanskega državnega proračuna.
Osnovne naloge albanskega plana za leto 1947 so bile:
- zgraditev industrije (živilske, tekstilne...)
- zgraditev hidrocentrale v Tirani
- zgraditev železniške proge Drač - Pečin
- povečanje proizvodnje nafte in bitumna
Kaj so zgradili s tem kreditom?
Sladkorna tovarna v Korči, ki je že v letu 1948 krila tretjino albanskih potreb.
Tovarna marmelade v Elbasanu.
Za tovarne sardin so izdelali projekte, dobavili naprave v letu 1947, graditi pa jih niso začeli, ker albanska vlada ni določila, kje bo tovarna zgrajena. Je pa vlada FLRJ poslala v Albanijo tri ribiške ladje s kompletno posadko, ki se je ukvarjala z ribolovom ter poučevala albanske ribiče.
FLRJ je kupila v Ameriki za Albanijo iz albanskih sredstev bombažno predilnico velikezmogljivosti, ki je po svojih tehničnih lastnostih bolj moderna naprava, kakor so takšne v Jugoslaviji.
Postavili so tovarno za predelavo konoplje v Rogožini.
Postavili so tovarno rezervnih delov in kmetijskega orodja.
V Tirani so s tiskarskimi stroji, poslanimi iz Jugoslavije montirali moderno tiskarno.
Dobavili in montirali so avtomatično telefonsko centralo v Tirani.
Postavili dve žagi.
Gradnja železnic v letu 1947
sken iz zgoraj navedene knjige...
No, sedaj pa smo izvedeli:
s prog okoli Beograda in Ljubljane je bilo leta 1947 demontiranih približno 24 km tračnic za Albanijo
V letu 1947 je Albanija dobila iz Jugoslavije:
železniške lokomotive........3 kom
železniški vagoni.............69 kom
Leta 1948 pa se je situacija spremenila. Albanska vlada je tik pred resolucijo Informbiroja še 1o. maja 1948 zahtevala od vlade FLRJ 5.000 ton žita, ki ga je tudi prejela.
Leta 1949 pa je izgledalo takole:
Tovarna sladkorja v Korči je začela polno obratovati januarja 1949. Minister za industrijo Albanije se je zahvalil sovjetskim strokovnjakom za njihovo dragoceno pomoč pri gradnji tovarne, čeprav so bile vse naprave za sladkorno tovarno prenesene iz sladkorne tovarne v Starem Sivcu vJugoslaviji.
Jugoslovanski strokovnjaki so bili izpostavljeni najgršim žalitvam. Albanska agencija je poročala:
"Dela bi bila že zdavnaj končana, ko bi jih jugoslovanski trockistični strokovnjaki ne bili zavirali in sabotirali."
So me že poklicali iz Tirane, če jim napišem njihovo zgodovino
Nekaj malega o odnosih Jugoslavija-Albanija
iz knjige: V. Dedijer: Jugoslovansko-albanski odnosi, LJ 1949
"Spomladi 1946 so se povečevale provokacije proti Albaniji in na iniciativo jugoslovanske vlade je prišlo do sporazuma z albansko vlado, da se sklene pogodba o prijateljstvu in medsebojni pomoči.
V tretjem členu je rečeno:
"Če bi kdorkoli eno izmed pogodbenih strank napadel z namenom, da bi določeno ozemlje ogrožal, zasužnjil ali iztrgal, ji bo druga pogodbena stranka nemudoma nudila vojaško in vsako drugo pomoč v sredstvih, ki jih ima na razpolago."
Grčija je namreč zahtevala od Albanije Severni Epir...
Pogodba je bila podpisana 10.junija 1946, ratificirana v albanski skupščini pa 8. avgusta 1946.
Jugoslovanska vojska je albansko vojsko preskrbovala tudi z vojnim materialom, kakor tudi z vsemi drugimi vojnimi potrebščinami, ne da bi načela vprašanje, kako bodo tudi plačane. Od poletja 1945 do poletja 1948 je šlo iz jugoslovanske državne blagajne za potrebe albanske vojske skupaj 704,791.000 dinarjev.
Albanska vlada se je obrnila na jugoslovansko vlado tudi s prošnjo, naj nujno reši vprašanje prehrane v Albaniji, ki je bilo zelo kritično. Čeprav je bila Jugoslavija v letih 1945 in 1946, med drugim tudi zaradi hudih suš, glede preskrbe prebivalstva v težkem položaju, je vendar ustregla vsem zahtevam Albancev. Leta 1945 smo jim poslali na podlagi trgovinske pogodbe 2.900 ton pšenice in 5.700 ton koruze, leta 1946pa smo Albaniji brez povračila odstopili 20.000 ton pšenice in koruze.
Zaradi pošiljanja žita Albaniji je reakcionarni tisk na zahodu napadel Jugoslavijo: od UNRRA-e je zahteval, naj Jugoslaviji ne pošilja več žita, ker ga sama pošilja v Albanijo.
FLRJ je že leta 1946 sklenila z LR Albanijo vrsto gospodarskih pogodb, v njih pa ni bilo niti govora o pogojih in garancijah, na podlagi katerih naj bi Albanija povrnila storjene usluge in gospodarsko pomoč.
1. julija 1946 je bil sklenjen sporazum o gospodarskem sodelovanju med FLRJ in Albanijo. Vlada FLRJ je po tem sporazumu oddobrila LR Albaniji kredit za nakup strojev in opreme ter nudila tehnično pomoč v vseh panogah industrije in kmetijstva s tem, da je poslala jugoslovanske strokovnjake, dajala tehnične informacije, izdelovala projekte in druge dokumentacije, kakor tudi s tem, da se bodo albanski delavci šolali v Jugoslaviji.
Dne 27. novembra je bila sklenjena pogodba o vskladenju gospodarskih planov, carinski uniji in izenačenju valut - praktično so prevzeli obveznosti za izpolnitev alnbanskega gospodarskega plana.
Dodatni protokoli k sporazumom, ki se nanašajo na določene objekte in dela, predvidevajo enostranske obveznosti FLRJ, kar je v pogodbah te vrste celo med deželami ljudskih demokracij edinstven primer:
tako se FLRJ zavezuje: da bo pri graditvi železniških prog dajala gradbena podjetja za ta dela, kakor tudi ves potrebni material in mehanizacijo, izvzemivši prage in navadne gradbene potrebščine, v industriji nafte, da bo zgradila rafinerije za čiščenje nafte, kakor tudi, da bo zgradila hidrocentralo za potrebe nafte; v elektrogospodarstvu, da bo zgradila hidrocentralo za potrebo mesta Tirane.
Vlada FLRJ je za leto 1947 odobrilo Albaniji 2 milijardi dinarjev kredita s sporazumom z dne 12. junij 1947, ne da bi bilo sploh določeno, kdaj in s kakšnimi pogoji bo ta kredit vrnjen, marveč naj bi se to določilo pozneje.
Ta kredit, ki naj bi ga izplačali v blagu, potrebščinah ter za investicije in dela v zvezi z gospodarsko obnovo, kakor tudi blagu široke potrošnje je pomenil 56% dohodkov albanskega državnega proračuna.
Osnovne naloge albanskega plana za leto 1947 so bile:
- zgraditev industrije (živilske, tekstilne...)
- zgraditev hidrocentrale v Tirani
- zgraditev železniške proge Drač - Pečin
- povečanje proizvodnje nafte in bitumna
Kaj so zgradili s tem kreditom?
Sladkorna tovarna v Korči, ki je že v letu 1948 krila tretjino albanskih potreb.
Tovarna marmelade v Elbasanu.
Za tovarne sardin so izdelali projekte, dobavili naprave v letu 1947, graditi pa jih niso začeli, ker albanska vlada ni določila, kje bo tovarna zgrajena. Je pa vlada FLRJ poslala v Albanijo tri ribiške ladje s kompletno posadko, ki se je ukvarjala z ribolovom ter poučevala albanske ribiče.
FLRJ je kupila v Ameriki za Albanijo iz albanskih sredstev bombažno predilnico velikezmogljivosti, ki je po svojih tehničnih lastnostih bolj moderna naprava, kakor so takšne v Jugoslaviji.
Postavili so tovarno za predelavo konoplje v Rogožini.
Postavili so tovarno rezervnih delov in kmetijskega orodja.
V Tirani so s tiskarskimi stroji, poslanimi iz Jugoslavije montirali moderno tiskarno.
Dobavili in montirali so avtomatično telefonsko centralo v Tirani.
Postavili dve žagi.
Gradnja železnic v letu 1947
sken iz zgoraj navedene knjige...
No, sedaj pa smo izvedeli:
s prog okoli Beograda in Ljubljane je bilo leta 1947 demontiranih približno 24 km tračnic za Albanijo
V letu 1947 je Albanija dobila iz Jugoslavije:
železniške lokomotive........3 kom
železniški vagoni.............69 kom
Leta 1948 pa se je situacija spremenila. Albanska vlada je tik pred resolucijo Informbiroja še 1o. maja 1948 zahtevala od vlade FLRJ 5.000 ton žita, ki ga je tudi prejela.
Leta 1949 pa je izgledalo takole:
Tovarna sladkorja v Korči je začela polno obratovati januarja 1949. Minister za industrijo Albanije se je zahvalil sovjetskim strokovnjakom za njihovo dragoceno pomoč pri gradnji tovarne, čeprav so bile vse naprave za sladkorno tovarno prenesene iz sladkorne tovarne v Starem Sivcu vJugoslaviji.
Jugoslovanski strokovnjaki so bili izpostavljeni najgršim žalitvam. Albanska agencija je poročala:
"Dela bi bila že zdavnaj končana, ko bi jih jugoslovanski trockistični strokovnjaki ne bili zavirali in sabotirali."
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
Še dobro, da imamo tebe na forumu.
Kdo ima podatek, koliko kilometrov je Jesenice-d.m in Maribor-d.m, ker naj bi bili tiri tudi iz tam vzeti.
Albanske železnice pa naj bi se tudi nekako modernizirale.
OBB naj bi jim podaril 7 garnitur starih vagonov. Jih je bolje šenkat kot pa dati denar za razrez.
Lp
Kdo ima podatek, koliko kilometrov je Jesenice-d.m in Maribor-d.m, ker naj bi bili tiri tudi iz tam vzeti.
Albanske železnice pa naj bi se tudi nekako modernizirale.
OBB naj bi jim podaril 7 garnitur starih vagonov. Jih je bolje šenkat kot pa dati denar za razrez.
Lp
Zadnjič spremenil 363, dne 16.08.2009, 21:39, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
Res, kako je ta forum s pomočjo ŽCja, ki potem nekako vzpodbudi še nekatere druge člane, postal prava zakladnica znanja iz zgodovine o železni cesti.
Prav ta, albanska tema, me je posebej navdušila, kajti že kar nekaj časa imamo v načrtu z nekaterimi prijatelji oditi tja dol in se napasti vse te, ne zamerite mi če tako rečem, eksotike. Izredno zanimivo je brati te članke o toliko opevani bratski pomoči sosednjemu narodu in vse te podrobnosti o dobroti, ki so jo potem tako nehvaležno zavrnili vendar bi bilo zanimivo poznati ozadja vsega tega - saj veste, zastonj kosila ni...!!!
Par dni nazaj sem gledal eno krasno dokumentarno oddajo o današnji Albaniji... in komaj čakam, da se končno odpravim tja dol. Vsaj za nekaj dni...
Prav ta, albanska tema, me je posebej navdušila, kajti že kar nekaj časa imamo v načrtu z nekaterimi prijatelji oditi tja dol in se napasti vse te, ne zamerite mi če tako rečem, eksotike. Izredno zanimivo je brati te članke o toliko opevani bratski pomoči sosednjemu narodu in vse te podrobnosti o dobroti, ki so jo potem tako nehvaležno zavrnili vendar bi bilo zanimivo poznati ozadja vsega tega - saj veste, zastonj kosila ni...!!!
Par dni nazaj sem gledal eno krasno dokumentarno oddajo o današnji Albaniji... in komaj čakam, da se končno odpravim tja dol. Vsaj za nekaj dni...
LPB
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
Jaz sem bil na njihovem pragu tam dol celih 10 mesecev, po volji drugih. Me ne mika več. Niti narava, niti ljudje.
To, kar nam pokaže ŽC, povsem zadosti mojim željam po eksotiki.
To, kar nam pokaže ŽC, povsem zadosti mojim željam po eksotiki.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Gradnja prog v Albaniji v letih 1947 in 1948
odličen post železocestnik