Vklopno mesto
Re: Vklopno mesto
Pusti ti SSKJ ga imam že dovolj iz šole
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Re: Vklopno mesto
In jest ka sen napisu?!?! Na cesti!
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Re: Vklopno mesto
Ja,prav imaš @Zbowe
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Vklopno mesto
Imam vprašanje glede kontrolnih signalov. Ali avtomatika potnega prehoda ne ve s katere smeri prihaja vlak in prižge tudi kontrolni signal na nasprotni strani? Zdi se mi, da sem to videl pred kratkim, ko sem vozil ob sotelski progi, kjer je teh signalov precej. Pričakoval sem vlak od zadaj, pa je prišel iz nasprotne smeri.
Lp
Mitja
Lp
Mitja
Re: Vklopno mesto
Ko vlak navozi magnetni kontakt na vklopni točki, se prižge kontrolni signal pred vlakom in hkrati kontrolni signal iz nasprotne smeri.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Vklopno mesto
Hvala za pojasnilo. S kontrolnimi signali se bolj malo srečujem pa sem šele preko foruma dojel kako delujejo. Zasledil sem jih tudi ob številnih prehodih na velenjski in dolenjski progi.
lp
lp
Re: Vklopno mesto
To je star tip zavarovanja nivojskih prehodov. Kontrolnih signalov se ne vgrajuje več. Je pa za moje pojme to še najbolj "ziher" kontrola, če je prehod zavarovan ali ne..
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Vklopno mesto
Tudi meni se zdi to dobra rešitev. Strojevodja je na ta način neposredno obveščen o stanju prehoda. Kako se pri nadzoru delovanja potnega prehoda s postaje prenese informacija o okvari do strojevodje na progi, če med vklopnim mestom in prehodom ni nobenega signala?
lp
lp
Re: Vklopno mesto
Niti ni dobra rešitev, sploh ko en kontrolni signal preverja delovanje 2 ali 3 NPr in mora potem vlak stati pred vsemi tremi prehodi. Na progi z APB pa to sploh ne more priti v poštev.električar napisal/-a:Tudi meni se zdi to dobra rešitev. Strojevodja je na ta način neposredno obveščen o stanju prehoda. Kako se pri nadzoru delovanja potnega prehoda s postaje prenese informacija o okvari do strojevodje na progi, če med vklopnim mestom in prehodom ni nobenega signala?
lp
Kontrolni signal pokaže signalni znak "zavarovanje na nivojskem prevhodu vključeno", če avtomatika NPr ob vklopu pravilno deluje, končna spodnja lega drogov polzapornic se ne preverja, ker je vlak takrat že mimo kontrolnega signala. Ta napaka se bo javila šele naslednjemu vlaku, zato je kot udeležencu v cestnem prometu vedno nujno upoštevati svetlobnozvočne signale in ne šele zapornic. Takšni NPrji so v osnovi cenejši, ker je le enojna avtomatika. Pri NPrjih, kjer pa ni kontrolnih signalov, je pa avtomatika podvojena (opaziš na primer po tem, da so tirni kontakti ob obeh tirnicah). Torej če odpove ena avtomatika, še vedno deluje druga. Tudi medsebojno delovanje obeh sistemov se primerja in v primeru, da odziv ni enak, se to javlja kot motnja. Torej deluje po predpostavki, da 2 relativno zelo zanesljiva sistema ne bosta odpovedala istočasno. Ob motnjah na NPr ni posebnega postopka kar se tiče odvijanja prometa, razen obvestiti vzdrževalce, sploh če se motnja pojavi pri več vlakih zaporedoma, ob nastanku napake (npr. če zapornice ne dosežejo spodnje lege v predpisanem času, zlom zapornice itd.) pa morajo biti vlaki, preden se jim dovoli vožnja iz postaje, obveščeni o nezavarovanem prometu na določenem nivojskem prehodu. Torej prvi vlak o tem, da se zapornice niso povsem spustile, ne bo obveščen, kot tudi s kontrolnimi signali ni. Po novem - če bodo obveljali popravki Prometnega pravilnika - bo v tem primeru vlaku potrebno tudi omejiti Vmaks na medpostajnem ali odjavnem odseku na 100 km/h. Kak je smisel tega, ne vem ...
Zato še enkrat - ustaviti se je potrebno ob svetlobnozvočni signalih (sploh če nisi videl njihovega vklopa ter so torej aktivni že nekaj časa) in ne šele, ko se zapornice zaprejo.
Re: Vklopno mesto
Kako reagira naprava za zavarovanje NPr-a, če kakšen nebodigatreba na silo dvigne zapornico? Padejo signali na "stoj"?
V mislih imam NPr-e, ki so v odvisnosti gl. signalov.
V mislih imam NPr-e, ki so v odvisnosti gl. signalov.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Vklopno mesto
Hvala @541 za podrobnejšo razlago delovanja NPr.
Lep pozdrav
Lep pozdrav
Re: Vklopno mesto
Na NPr nastane napaka, posledično signali na stoj.Signal napisal/-a:Kako reagira naprava za zavarovanje NPr-a, če kakšen nebodigatreba na silo dvigne zapornico? Padejo signali na "stoj"?
V mislih imam NPr-e, ki so v odvisnosti gl. signalov.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 101
- Pridružen: 26.09.2011, 17:13
Re: Vklopno mesto
Mene pa zanima, do kdaj kaže kontrolni signal znak "zavarovanje na prehodu vključeno" oziroma do kdaj na signalu utripa bela luč? Ali se bela luč izklopi po prevozu signala, po prevozu izklopnega mesta ali ko se zapornice začnejo dvigati?
Re: Vklopno mesto
Ko se izključijo cestni signali na prehodu.SouthernPacific napisal/-a:Mene pa zanima, do kdaj kaže kontrolni signal znak "zavarovanje na prehodu vključeno" oziroma do kdaj na signalu utripa bela luč? Ali se bela luč izklopi po prevozu signala, po prevozu izklopnega mesta ali ko se zapornice začnejo dvigati?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 101
- Pridružen: 26.09.2011, 17:13
Re: Vklopno mesto
Hvala za odgovor.