Debata za Märkliniste
Debata za Märkliniste
Gospodje (in gospe, če je kakšna tukaj) modelarji, zbiralci... Nekaj me zanima okoli teh Märklin modelov oz. modelov s tretjim vodnikom in izmeničnim tokom. Marsikatera firma izdeluje modele tudi za Märklin sistem, ne pa vse. Verjetno se Vam je že zgodilo, da je model obstajal samo za DC, ne pa za AC. Kaj naredite v tem primeru? Če ga kupite, kako ga predelate? Kaj morate pri tem narediti?
S Tinetom sva zadnjič imela eno debatico pa mi je omenil, da je največji problem vgradnja drsnika, elektrifikacijo pa se da načeloma rešiti z vgradnjo ustreznega (mfx) dekoderja in s tem praktično nič spremeniti v drobovju lokomotive. Čisto iz firbca me zanima, kako take reči rešujete v praksi...
S Tinetom sva zadnjič imela eno debatico pa mi je omenil, da je največji problem vgradnja drsnika, elektrifikacijo pa se da načeloma rešiti z vgradnjo ustreznega (mfx) dekoderja in s tem praktično nič spremeniti v drobovju lokomotive. Čisto iz firbca me zanima, kako take reči rešujete v praksi...
Goran
- marklinfan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 571
- Pridružen: 01.08.2006, 19:47
- Kraj: Stari grad Celje
- Kontakt:
Re: Debata za Märkliniste
...glede drsnika, ima marklin več velikosti drsnikov in načinov za pritrditi, tako da verjetno prava izbira le tega in pa malo predlelave pa bi morala lokomotiva delovati. Problem nastane lahko tudi pri lokomotivah, ki imajo manjši venec na kolesih katere znajo iztirjati. Mogoče, če se jo malo obteži zna bolje teči.
Sam sicer zbiram le märklinove lokomotive, tako da če sem kaj pomagal
Sam sicer zbiram le märklinove lokomotive, tako da če sem kaj pomagal
[url=http://myrencontres.com]site de flirt internet[/url]
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
Re: Debata za Märkliniste
Zanima bi bila tudi obratna rešitev, iz AC v DC, če je seveda možna. Marklin ima, vsaj za mene, zelo zanimive lokomotive v epohi 1 in 2.
Ali je kdo že kaj predelal v tej smeri?
Ali je kdo že kaj predelal v tej smeri?
Sebastian
- marklinfan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 571
- Pridružen: 01.08.2006, 19:47
- Kraj: Stari grad Celje
- Kontakt:
Re: Debata za Märkliniste
Jaz spremljam sicer le märklin... ampak ali ne izdeluje Trix modelov za DC enakih kot märklin za AC?
[url=http://myrencontres.com]site de flirt internet[/url]
Re: Debata za Märkliniste
No, pa bom kr tukaj vprasal, da nebom odpiral nove teme.
Stvar je sledeča. Doma imam 2 Märklinova transformatorja. Imam narejane dva ovala,ki sta povezana z kretnicami. Sedaj pa me zanima, kako naj izoliram kretnico, oz. kaj naj naredim, da bom lahko z obema transformatorjema naenkrat vozil lokomoitive?
LP.
Stvar je sledeča. Doma imam 2 Märklinova transformatorja. Imam narejane dva ovala,ki sta povezana z kretnicami. Sedaj pa me zanima, kako naj izoliram kretnico, oz. kaj naj naredim, da bom lahko z obema transformatorjema naenkrat vozil lokomoitive?
LP.
- marklinfan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 571
- Pridružen: 01.08.2006, 19:47
- Kraj: Stari grad Celje
- Kontakt:
Re: Debata za Märkliniste
samo daš listek med jezička na tiru evo lnik http://www.stayathome.ch/images/Mittell ... rung_M.jpg mislim da bo odprlo slikco tu je malo opisano še več, za M tire, K tire in C tire...tey napisal/-a:No, pa bom kr tukaj vprasal, da nebom odpiral nove teme.
Stvar je sledeča. Doma imam 2 Märklinova transformatorja. Imam narejane dva ovala,ki sta povezana z kretnicami. Sedaj pa me zanima, kako naj izoliram kretnico, oz. kaj naj naredim, da bom lahko z obema transformatorjema naenkrat vozil lokomoitive?
LP.
http://images.google.si/imgres?imgurl=h ... _QbB1v38Aw
potem pa treba mora imeti vsak krog svoj kontaktni tir - žice ki grejo v svoj trafo.
[url=http://myrencontres.com]site de flirt internet[/url]
Re: Debata za Märkliniste
marklinfan, žal nisi kaj dosti pomagal Je pa zanimivo, da sta se le dva marklinista javila, sem mel občutek, da vas je malce več... Zgleda, da nimate takih težav pri modelih. Koliko pa sploh je marklinistov v Sloveniji, oz. na tem forumu?
Sebastjan, v obratni smeri bo verjetno bolj zoprna reč, še posebej, če kolesi nista med seboj električno ločeni.
Sebastjan, v obratni smeri bo verjetno bolj zoprna reč, še posebej, če kolesi nista med seboj električno ločeni.
Goran
Re: Debata za Märkliniste
Goran, jaz sem ti svoje že povedal po telefonu, čudi me pa da se @kit ni nič oglasil.
Sebastiant, v obratni smeri se zna zelo zakomplicirati tudi z višino venca na kolesih. Imel sem že priliko videti Marklinovo Hamo lokomotivo (obdobje pred Trixom) kako je nabijala po pragovih z vencem. Seveda je tu problem "le" pri posameznih tipih tračnic.
Tey, če imaš analogno upravljanje, bo zadostovalo to kar ti je @marklinfan predlagal, če pa si vsaj malce na digitalnem upravljanju (Delta ali pa še kaj naprej) pa lahko voziš več lokomotiv na isti trafo, samo krmilno enoto moraš imeti. V kolikor poveš kaj več, ti lahko tudi svetujem kaj več.
Sebastiant, v obratni smeri se zna zelo zakomplicirati tudi z višino venca na kolesih. Imel sem že priliko videti Marklinovo Hamo lokomotivo (obdobje pred Trixom) kako je nabijala po pragovih z vencem. Seveda je tu problem "le" pri posameznih tipih tračnic.
Tey, če imaš analogno upravljanje, bo zadostovalo to kar ti je @marklinfan predlagal, če pa si vsaj malce na digitalnem upravljanju (Delta ali pa še kaj naprej) pa lahko voziš več lokomotiv na isti trafo, samo krmilno enoto moraš imeti. V kolikor poveš kaj več, ti lahko tudi svetujem kaj več.
Tine
Re: Debata za Märkliniste
Sedaj pa se imam eno vprasanje. Imam Mearklinove M-tire. Pa me zanima, ce recimo kupim,dekodere za lokomotive in Märklin Systems, da bi opravlal vse digitalno (DCC). Ali lahko vozim na M tirih, ali morem kupit kakšne nove?
LP, Matej.
LP, Matej.
Re: Debata za Märkliniste
Tiri so lahko kateri koli, moreš edino imeti upravljalnik (mobil station naprimer) in pa dekoderje v lokomotivah.tey napisal/-a:Sedaj pa se imam eno vprasanje. Imam Mearklinove M-tire. Pa me zanima, ce recimo kupim,dekodere za lokomotive in Märklin Systems, da bi opravlal vse digitalno (DCC). Ali lahko vozim na M tirih, ali morem kupit kakšne nove?
LP, Matej.
mmg. DCC je digital za DC. AC pa mislim da ima MM, naj me popravi kdo če ni prav.
LP Anej
Re: Debata za Märkliniste
Torej za AC, je digitalno potem ACMM, za DC pa DCC, ce sem prav razumel?
LP,Matej.
LP,Matej.
Re: Debata za Märkliniste
Nisi prav razumel. DCC kot kratica se uporablja v "enosmernem svetu", torej DC, pri Märklinu pa se uporablja mfx, delta (mislim, da je starejša) pa omenjeni MM (zanj sicer nisem slišal ampak ker tu nisem lih doma )
Goran
Re: Debata za Märkliniste
Delta sistem je bil prehod Marklina iz analognega upravljanja v digitalno. V kolikor pogledate stare kataloge boste vedno našli za analogno oštevilčenje posameznih izdelkov (kataloška številka) tam okoli 30xxx včasih zna biti seveda tudi drugače, saj 150 let tudi terja svoj davek. Delta je označena s kataloško številko 34xxx no katera seže tudi malenkostno na območje 33xxx. Z Delto pa se seveda začenja obdobje digitala pri Marklinu (nadgradnja le tega je v 37xxx, 39xxx itd.)
MM format pa je Motorola, katera je uspešno razvila krmiljenje posamezne lokomotive s pomočjo enega "upravljalnika".
MM format pa je Motorola, katera je uspešno razvila krmiljenje posamezne lokomotive s pomočjo enega "upravljalnika".
Tine
Re: Debata za Märkliniste
Očitno kit nima časa čukat pred kišto in čakat kaj bo napisal vzrok je pa gotovo tukajTin€ napisal/-a:...čudi me pa da se @kit ni nič oglasil.
Glede DC in AC lokomotiv lahko napišem celo znanost. Poleg drsnika in vgradnje dekoderja so poglavitni faktor za brezhibo vožnjo tudi kolesa, ki se poleg DC izoliranih koles razlikujejo tudi dimenzijsko.
Za to obstajajo tudi NEM standardi 310 in 340, ki se jih morajo proizvajalci držati.
Glede predelav iz DC v AC načeloma ni problemov, ker v večini primerov proizvajalci DC modelov ponujajo za AC rešitve v obliki rezervnih delov.
V obratni smeri iz AC v DC je pa zgodba čisto drugačna. Edini obstoječi in tudi najstarejši izdelovalec izmenično vodenih malih železnic je Märklin, kateremu so paradni konj so modeli na izmeničn štrom ali AC modeli. Ti modeli so v večji meri v osnovi vsi kovinski in se preko vseh koles in nadalje podvozja prenaša masa (- pol) na preklopni rele in izmenični pogonski motor (pišem za analogne modele).
Je pa tudi Märklin izdeloval nekatere modele za DC sistem, ki ga je poimenoval HAMO. Z nakupom Trixa pa je HAMO sistem opustil in se od takrat dalje ves Märklinov DC asortima imenuje Trix.
To si prav razumel, ampak se za Märklinov digital piše samo MM (Märklin - Motorola).tey napisal/-a:Torej za AC, je digitalno potem ACMM, za DC pa DCC, ce sem prav razumel?
Märklinove novosti pri modelih s kataloško 37xxx in 39xxx so MFX dekoderji (ESU), s tem, da so v seriji 39xxx vgrajeni v začetku C-sinus motorji in v novejše modele tudi Softdrive motorji.
Märklinova slabost je samo kampl med tiri, vse ostalo pa ima prednosti pred DC.
Za zaključek bi pa napisal, da se v DC digitalnem sistemu "DCC" uporablja izmenično krmiljenje modelov, saj impulzi lahko potujejo samo po izmenični napetosti, po istosmerni pa ne morejo.
Toliko na kratko, je pa kot sem napisal bi se lahko iz tega naredila cela znanost.
Re: Debata za Märkliniste
Vidim, da na moje pisanje ni odziva
Pa preidimo na drugo debato, ki se tudi tiče Märklina
Prihaja predbožični čas, pri Märklinu se bo dogajalo:
4. in 5. decembra (petek in sobota) od 10h do 17h Märklin organizira v matični tovarni na Stuttgarter Straße 55-57 v Göppingenu voden ogled tovarne oziroma proizvodnje.
Program ogleda proizvodnje je od začetka v livarni, kjer ulivajo vse kovinske dele, nato čistilnico ulitkov in obdelavo le teh. Ogled bo tudi v oddelku, kjer vse kovinske dele galvanizirajo. Ogled proizvodnje sestavnih delov z CNC avtomati in brizganje plastike. Pot bo vodila skozi lakirnico in na koncu ogled montaže in testiranja modelov.
Ves čas bo tudi velik spremlevalni program, ter nenazadnje tudi možnost nakupa modelov. dogajanje bo nekako kot je bilo ob 150 letnici "Modellbahntreff".
Pa preidimo na drugo debato, ki se tudi tiče Märklina
Prihaja predbožični čas, pri Märklinu se bo dogajalo:
4. in 5. decembra (petek in sobota) od 10h do 17h Märklin organizira v matični tovarni na Stuttgarter Straße 55-57 v Göppingenu voden ogled tovarne oziroma proizvodnje.
Program ogleda proizvodnje je od začetka v livarni, kjer ulivajo vse kovinske dele, nato čistilnico ulitkov in obdelavo le teh. Ogled bo tudi v oddelku, kjer vse kovinske dele galvanizirajo. Ogled proizvodnje sestavnih delov z CNC avtomati in brizganje plastike. Pot bo vodila skozi lakirnico in na koncu ogled montaže in testiranja modelov.
Ves čas bo tudi velik spremlevalni program, ter nenazadnje tudi možnost nakupa modelov. dogajanje bo nekako kot je bilo ob 150 letnici "Modellbahntreff".