Poljčane - Zreče
Re: Poljčane - Zreče
Če še sam pristavim svojih današnjih 5 centov.
"Fotoreportažo" nekdanjih premičnin v Zrečah in Konjicah sem že objavil med Muzejskimi damami v oddelku Fotografija. Tam sem navedel še en Bratetov članek, ki ima nekaj zveze s to progo:
Meter sem očitno nekje založi, tako da nisem mogel eksperimentalno preveriti teze o "bosanskih" 760 mm tirne širine.
Če odštejem že objavljena vlakca, sem še malo poslikal zreško postajo. Najbrž ne bo kaj dosti novega, ampak vendarle. Za nedomačine povejmo še naslov postaje, ki naj si ga vtipkajo v Garmine oz. zemljevid na najdi.si: Kovaška 31. Sicer pa sledite kažipotom za industrijsko cono in se je ne da zgrešiti.
Potniki iz smeri Konjic so postajo ugledali tako
Če bi nas kdaj okupirali Švicarji, bi zagotovo potegnili kakšno zobato železnico do Rogle. Ob vračanju v dolino bi postajo zagledali v takšni perspektivi:
Stranica na Kovaški cesti morda na prvi pogled ne daje občutka, da gre za postajo:
Ampak če se po Kovaški pripeljemo/pripešačimo s severa, vendarle ni dvoma
Tale znak za zadnjim vagonom najbrž nadomešča "odbijač" in označuje konec proge
V Konjicah se od postaje ni ohranilo nič, vlakec je obdelan že drugod. Oglejmo si že kar znameniti viadukt Zbelovo (strojevodje ga najbrž dobro poznate), pod katerim so zaradi šparanja speljali progo. Najbrž ustreza tistemu km koliko že na seznamu službenih mest. Najprej z južne strani:
Pod skrajno levim obokom teče neki očitno kolovoz do okoliških polj. Pod naslednjim, ki je danes "prost", je pred regulacijo tekla Dravinja. Ta še vedno teče pod naslednjima dvema. Pod skrajnim desnim teče cesta Poljčane - Loče - Sl. Konjice. Pod njim je včasih tekla tudi proga, ki je iz Poljčan prišla po naši strani z desne strani, naredila oster ovinek in kar po trasi ceste prešla na drugo stran. Še danes je to silno nepregledna prometna ovira. Vlak se je zato moral ustaviti, prometniki z zastavicami so ustavili cestni promet in šele, ko je bil zrak čist, se je vožnja nadaljevala. Ta prizor lahko vidimo tudi na Tezakovi sliki, ki sem jo že nekje polinkal. Oglejmo si ta obok še z zoomom:
Na severni strani je tako rekoč edino varno mesto za slikanje parkirišče nekega bazena. Tokrat je proga šla čez skrajno levi lok, za "telegraf štango"
"Fotoreportažo" nekdanjih premičnin v Zrečah in Konjicah sem že objavil med Muzejskimi damami v oddelku Fotografija. Tam sem navedel še en Bratetov članek, ki ima nekaj zveze s to progo:
Bolj se posveča lokomotivam in negoduje nad mačehovskim odnosom do obeh vlakcev. Upajmo, da ne bo zreški vlak znova podoživel klavrne usode. Med drugim omeni tudi prvo lokomotivo Gonobitz 3, v SHS preimenovano K-3, kako jo je na Jesenicah izmaknil že švasmajstrom izpred nosu, kako je po obnovi pozirala na ljubljanski postaji in je danes eksponat v muzeju. V članku je tudi njena slika, ampak mislim, da bo tale na Burgerju dosti boljša (pa še avtorskega materiala mi ni treba nalagati ) in z več efekti: http://www.burger.si/MuzejiInGalerije/Z ... iva_K3.htm.AVTOR................... : Brate, Tadej - avtor - fotograf
NASLOV.................. : Tehniška dediščina : storimo kaj!
V PUBLIKACIJI........... : Gea. - ISSN 0353-782X. - 3, #št. #1 (januar
1993), str. 14.
PREDMETNE OZNAKE........ : železniške proge // železnice //
Slovenija // tehniška dediščina // zgodovinski pregledi //
lokomotive
UDK..................... : 629.4(497.4)(091)
VRSTA GRADIVA........... : analitična raven (sestavni del), tekstovno
gradivo, tiskano, 1.05 - poljudni članek
COBISS.SI-ID............ : 77563648
Meter sem očitno nekje založi, tako da nisem mogel eksperimentalno preveriti teze o "bosanskih" 760 mm tirne širine.
Če odštejem že objavljena vlakca, sem še malo poslikal zreško postajo. Najbrž ne bo kaj dosti novega, ampak vendarle. Za nedomačine povejmo še naslov postaje, ki naj si ga vtipkajo v Garmine oz. zemljevid na najdi.si: Kovaška 31. Sicer pa sledite kažipotom za industrijsko cono in se je ne da zgrešiti.
Potniki iz smeri Konjic so postajo ugledali tako
Če bi nas kdaj okupirali Švicarji, bi zagotovo potegnili kakšno zobato železnico do Rogle. Ob vračanju v dolino bi postajo zagledali v takšni perspektivi:
Stranica na Kovaški cesti morda na prvi pogled ne daje občutka, da gre za postajo:
Ampak če se po Kovaški pripeljemo/pripešačimo s severa, vendarle ni dvoma
Tale znak za zadnjim vagonom najbrž nadomešča "odbijač" in označuje konec proge
V Konjicah se od postaje ni ohranilo nič, vlakec je obdelan že drugod. Oglejmo si že kar znameniti viadukt Zbelovo (strojevodje ga najbrž dobro poznate), pod katerim so zaradi šparanja speljali progo. Najbrž ustreza tistemu km koliko že na seznamu službenih mest. Najprej z južne strani:
Pod skrajno levim obokom teče neki očitno kolovoz do okoliških polj. Pod naslednjim, ki je danes "prost", je pred regulacijo tekla Dravinja. Ta še vedno teče pod naslednjima dvema. Pod skrajnim desnim teče cesta Poljčane - Loče - Sl. Konjice. Pod njim je včasih tekla tudi proga, ki je iz Poljčan prišla po naši strani z desne strani, naredila oster ovinek in kar po trasi ceste prešla na drugo stran. Še danes je to silno nepregledna prometna ovira. Vlak se je zato moral ustaviti, prometniki z zastavicami so ustavili cestni promet in šele, ko je bil zrak čist, se je vožnja nadaljevala. Ta prizor lahko vidimo tudi na Tezakovi sliki, ki sem jo že nekje polinkal. Oglejmo si ta obok še z zoomom:
Na severni strani je tako rekoč edino varno mesto za slikanje parkirišče nekega bazena. Tokrat je proga šla čez skrajno levi lok, za "telegraf štango"
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Samo ponavljam link (ki si ga navedel v tej temi)Težakove slike za tiste, ki ga težko najdejo. Jo je pa zanimivo primerjati s tvojo fotko...
Malo pripreš oči in že pripelje vlak izpod viadukta
http://www2.arnes.si/~oscezr2s/vlak.ppt
Torej prva slika...
Tisti pa, ki si hoče ta akvarel ogledati v bolj živih barvah, si ga lahko obdela s kakšnim foto programom ali pa pogleda v knjigo: 150 let železnice avtorja Martina Brileja.
Mislim pa, da bi Sepp Tezak dovolil objavo akvarela na forumu, samo zaprositi bi ga bilo potrebno. Njegov naslov dobite pri Štajerskih prijateljih železnice. Link: http://www.stef.at/
Malo pripreš oči in že pripelje vlak izpod viadukta
http://www2.arnes.si/~oscezr2s/vlak.ppt
Torej prva slika...
Tisti pa, ki si hoče ta akvarel ogledati v bolj živih barvah, si ga lahko obdela s kakšnim foto programom ali pa pogleda v knjigo: 150 let železnice avtorja Martina Brileja.
Mislim pa, da bi Sepp Tezak dovolil objavo akvarela na forumu, samo zaprositi bi ga bilo potrebno. Njegov naslov dobite pri Štajerskih prijateljih železnice. Link: http://www.stef.at/
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Poljčane - Zreče
Bravo @Ajznponar! Če bo šlo tako naprej, bomo obdelali celotno progo do Poljčan! Od vijadukta Zbelovo pa do Poljčan je trasa proge še precej dobro vidna!
@ŽC si preko StEF-ovih že prišel do Tezakovega Seppa? Na njihovi strani sem brezuspešno poskušal najti kontakt.
Še malo nazaj v Zreče: še nakaj slik tovornih vagonov:
Štiriosni odprti
Za njim pa triosni zaprti vagon
Detalji osi
Cel vlak odzadaj
Tukaj pa je sedaj konec, tako tira kot obiska v Zrečah!
@ŽC si preko StEF-ovih že prišel do Tezakovega Seppa? Na njihovi strani sem brezuspešno poskušal najti kontakt.
Še malo nazaj v Zreče: še nakaj slik tovornih vagonov:
Štiriosni odprti
Za njim pa triosni zaprti vagon
Detalji osi
Cel vlak odzadaj
Tukaj pa je sedaj konec, tako tira kot obiska v Zrečah!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Na žalost še nisem imel priložnosti srečati te štajerske legende, "železniškega profesorja"._Borsig_ napisal/-a:
@ŽC si preko StEF-ovih že prišel do Tezakovega Seppa? Na njihovi strani sem brezuspešno poskušal najti kontakt.
Poskusi z dopisom na StEF, je njihov član.
Če ne bo šlo, poskusi pri prof. Bogiću, boš dobil naslov.
Je pa verjetno podaril "slovenske štajerske" slike muzeju...?
Če pogledamo na spletno stran SŽ prikazujejo njegovo sliko celjske postaje...
link: http://images.google.si/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Poljčane - Zreče
Ker so dogodki v Zrečah nekako sovpadli z mojim postaranjem za eno leto, pa še okrogla je tokrat, so me domači sinoči presenetili s čisto posebnim darilom:
Čisto prava K3! Tako, pa imam svojo mašino!
Lp,
Tono
Čisto prava K3! Tako, pa imam svojo mašino!
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Poljčane - Zreče
Vse najboljše Tono ob tvojem prazniku, da bi ga praznoval še mnogokrat ! Darila sem ti pa kar malo fovš, ne vzemi me resno.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Poljčane - Zreče
Tudi z moje strani vse najboljše @Tono! Pomanjšana K-3 zgleda fantastično
Aljaž
Re: Poljčane - Zreče
ČESTITAM!
3 krat:
- za tvojo okroglo obletnico
- za tvojo lastno parno lokomotivo
- za to, da je Ptuj končno dobil svojo prvo muzejsko lokomotivo
3 krat:
- za tvojo okroglo obletnico
- za tvojo lastno parno lokomotivo
- za to, da je Ptuj končno dobil svojo prvo muzejsko lokomotivo
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Poljčane - Zreče
Se podpišem pod tole_Borsig_ napisal/-a:ČESTITAM!
3 krat:
- za tvojo okroglo obletnico
- za tvojo lastno parno lokomotivo
- za to, da je Ptuj končno dobil svojo prvo muzejsko lokomotivo
Tine
Re: Poljčane - Zreče
Fantje,
hvala za lepe želje. Ampak toliko kriglov, se ga bova s Prešernovim Franceljnom čisto zapila
Lp,
T
hvala za lepe želje. Ampak toliko kriglov, se ga bova s Prešernovim Franceljnom čisto zapila
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Vse najboljše za tvoj praznik...pa tire boš moral mal podaljšat, da se bo lokomotivica lako malo sprehodila
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Sl.Konjice
Tačas ko čakamo, da bo @Tono podaljšal tire za svojo K3 še nekaj slikic:
20.11.2009 je ob povratku iz Zreč sledil še obvezen postanek v Sl.Konjicah, kjer je razstavljena še druga kompozicija:
Na čelu 72-018, tov.štev. KrMÜ 5398/05, katera pa ima verjetno kotel od 72-002
(podatkih g.Pospichal: http://www.pospichal.net/lokstatistik/25002-jdz72.htm
Omeniti je treba tudi, da nobena od teh dveh lokomotiv, tako tista v Zrečah kot ta v Sl.Konjicah nikoli ni vozila na tej progi!
Pogled od blizu
Detalji podvozja
Podatki lokomotive
(se ujemajo s podatki iz zgornjega linka!)
Kabina in še JŽ oznake
Pa še nekaj slik brez komentarjev
Se nadaljuje ...
20.11.2009 je ob povratku iz Zreč sledil še obvezen postanek v Sl.Konjicah, kjer je razstavljena še druga kompozicija:
Na čelu 72-018, tov.štev. KrMÜ 5398/05, katera pa ima verjetno kotel od 72-002
(podatkih g.Pospichal: http://www.pospichal.net/lokstatistik/25002-jdz72.htm
Omeniti je treba tudi, da nobena od teh dveh lokomotiv, tako tista v Zrečah kot ta v Sl.Konjicah nikoli ni vozila na tej progi!
Pogled od blizu
Detalji podvozja
Podatki lokomotive
(se ujemajo s podatki iz zgornjega linka!)
Kabina in še JŽ oznake
Pa še nekaj slik brez komentarjev
Se nadaljuje ...
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Sl.Konjice Part.II
Sedaj pa še nekaj slik vagonov tega muzejskega vlaka v Sl.Konjicah
Na koncu je cisterna
Podvozje
In pa zaprt vagon, mislim da gre za službenega
Pa še od strani
Za konec pa tabla z lokomotive
Na koncu je cisterna
Podvozje
In pa zaprt vagon, mislim da gre za službenega
Pa še od strani
Za konec pa tabla z lokomotive
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Poljčane - Zreče
Tu pa se vidi kako se opravlajo popravila muzejskih lokomotiv. Še ne dolgo nazaj je bila v obupnem stanju, zato so se odločili za obnovo, jo "obnovili" sedaj pa je zopet na dobri poti, da bo taka oz. še slabša kot je bila pred obnovo. Rja dela svoje, ne zadostuje da kovino samo prebarvaš, potrebno je rjo odstraniti
Da ne boste rekli, da nakladam v nulo, si lahko pri meni pogledate,kakšna je bila med obnavljanjem in kakšna lansko poletje. Dobro leto je minilo od tedaj, sedaj pa lepo "cveti" . Že takrat je bilo slutiti, da bo prišlo do cvetenja, saj so kabino lahko da rečem le pometli
Da ne boste rekli, da nakladam v nulo, si lahko pri meni pogledate,kakšna je bila med obnavljanjem in kakšna lansko poletje. Dobro leto je minilo od tedaj, sedaj pa lepo "cveti" . Že takrat je bilo slutiti, da bo prišlo do cvetenja, saj so kabino lahko da rečem le pometli
Tine