Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Božiček napisal/-a:
Upam, da nisem zasmetil teme. :oops:
Tvojemu prispevku se reče dopolnitev teme... :wink:

Zamisli si, da imaš tale bankovec pred skoraj sto leti :-({|= :kitara :berr :berr2

Danes so dovoljene sanje... :beg :lol: :lol:

Sem pa kar malo presenečen, da se je tema "prijela"... 8-[
(vse, kar je okoli 500 ogledov, smatram za uspelo temo...)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pa nadaljujmo s plačami višjih slojev na A-O železnicah.
Samo za primerjavo povejmo, kakšne so še najmanjše plače, omenjene v Almanahu...
Pisarniške moči (Kanzlisten): od 1600 do 2200 kron.
Nižjih plač v Almanahu ni navedenih, poklici z manjšimi plačami so navedeni, vendar brez plač!
Zanimivo, danes ti takoj povedo, kakšno plačo ima snažilka in vratar, za druge pa ne izveš... :roll:

Za zdravnike na železnici ni točno določeno, kakšne plače so imeli, so pa bili uvrščeni v tri razrede...

Poglejmo si imena zdravnikov v direkciji državnih železnic v Trstu/Staatsbahndirektion Triest/. Tako bomo videli, katere postaje so spadale pod direkcijo v Trstu.

V Trstu je bil šef čez vse zdravnike Mandić Franc, namestnik pa Massopust Viktor.

Seznam je po abecednem redu priimkov zdravnikov:
Avieni Karl, Trst/Triest/
Bader Johann, Gorica/Görz/
Bibica Balthasar, Gruž/Gravosa/
Binter Anton, Kamnik /Stein/
Böhm Karl, kočevje /Gottschee/
Ciotti Karl, Pulj /Pola/
Degiovanni Johann, Sinj
Dereani Ernst, Gorica /Görz/
Fragiacomo Almerigo, Izola /Isola/
Grzinič Anton, Pazin /Pisino/
Hawlina Ottokarr, Tržič/Neumarkt/
Jenko Andreas, Šentid pri Stični /St. Veit bei Sittich/
Jenko Ludwig, Ajdovščina /Haidenschaft/
Kogoj Franz, Jesenice /Assling/
Mahr Alfred, Ljubljana /Laibach/
Marić Georg, Herceg Novi/Castelnuovo/
Markl Gottlieb,vojaški regiment Trst /Triest/
Podgradsky Wladimir, Knin
Ritossa August,Vižinada /Visinada/
Rus Mauritius, Ljubljana 7Laibach/
Sansa Anton, Vodnjan/Dignano/
Šavnik Eduard, Kranj /Krainburg/
Šebesta Jožef, Pazin /Pisino/
Staudacher Josef, Ljubljana /Laibach/
Strašek Josef, Novo mesto/Rudolfswert/
Stuparich Johann, Trst/Triest/
Tecilazić Dominik, Trst/Triest/
Thoma Rudolf, Gorica /Görz/
Tičar Josef, Kranjska Gora /Kronau/
Treu Erwin, Split/Spalato/
Vacek Alois, Bistrica-Bohinjsko jezero/Feistritz-Wocheinersee/
Vardabasso Anton, Buje
Vaupotić Johann, Novo mesto /Rudolfswert/
Vecchi Ignio, Poreč /Parenzo/
Wagner Josef, Gruda
Zahorsky Anton, Trst /Triest/
Zakrajšček Karl, Škofja Loka /Bischoflak/
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sedaj smo se dokopali do direkcije državnih železnic Trst...

Direkcija državnih železnic v Trstu/Staatsbahndirektion Triest/
kje je bila? Poštni trg št.2 /Piazza della poste No.2/
vhod k prezidiju iz: Via Giorgio-Gelatti No.9

Direktor : Dr.Schmitz Rudolf, dvorni svetnik
Namestnik: Dr. Auředniček Ottokar (za administrativne zadeve)
Namestnik: Ing.Kordin Josef (za tehnične zadeve)

Oddelek I (za personalne, humanitetne in sanitarne zadeve) bomo obdelali kasneje (zaposlenih je bilo 15 ljudi)

Oddelek II (za pravne in splošne zadeve) bomo obdelali pozneje s skenom :lol: (zaposlenih 23 ljudi)

Oddelek III (za vzdrževanje proge in gradnjo) bomo obdelali kasneje, zaenkrat navedimo tistega, ki ga poznamo...
(skupina za spodnji ustroj: Ing.Klodič Max, baron, svetovalec (svetnik...ne da se mi iskati akcentov :lol: )
Zaposlenih 46 ljudi...

Oddelek IV (Zugförderungs- und Werkstättendienst....sem se spadali vodja skupine v delavnicah, nadzor voz in materialno poslovanje ter poslovanje v zvezi z inventarjem ter Zugförderungsdienst, kar pa zaenkrat ne vem, kaj točno pomeni :?: )
Zaposlenih 19 ljudi...

Oddelek V (prometni oddelek...sem so spadali materialno poslovanje ter poslovanje v zvezi z inventarjem, skupina za vojaške zadeve, personalni oddelek za vlečno službo, skupina za civilni vozni red, skupina za revizijo voznega reda in nesreče, skupina za lokalne zadeve in osebje in skupina za vodenje filialnih voz)
Zaposlenih 44 ljudi...

Oddelek VI (komercialne zadeve...sem so spadali revizija vlakov,tarifna služba in služba za reklamacije)
Zaposlenih 22 ljudi...

Oddelek VII (sprejemna kontrola...sem spadajo kontrola in obračun prejemkov od lokalnega prometa tovora, za izvoz in uvoz, skupina za statistiko transporta in super revizijo...)
Zaposlenih 72 ljudi...

Oddelek VIII (finančne in računovodske službe...kontrola izdatkov, kontrola blagajne, materialno poslovanje, računovodstvo, blagajna direkcije)
Zaposlenih 53 ljudi...

Dolfe se sprašuje, kdaj hudiča bodo na vrsti strojevodje :old :lol: :lol:
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 25.12.2009, 13:54, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

železocestnik napisal/-a:
Dolfe se sprašuje, kdaj hudiča bodo na vrsti strojevodje :old :lol: :lol:
Daj-mo, daj-mo, daj-mo, ....... =D>

Pa na sindikat ne smeš pozabiti. Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ker gremo po vrsti, tako kot so hiše v Trsti...
...je na vrsti sedaj vzdrževanje sekcije Trst:

Predstojnik: Teichmann Paul
mojster delavnic: Naufock Albert

Signalni mojster: Birnstingl Karl (Opčina)
Dietrich Franz (Grahovo/Grahova/)
Ennsbrunner Albert (Ljubljana/Laibach/)
Gielg Alois (Podbrdo)
Gielg Josef (Gorica/Görz/)
Gschwandtner Emil (Branik/Reifenberk/)
Heissler Friedrich (Ljubljana/Laibach/)
Leeb Felix (Jesenice/Assling/
Maresch Josef (Trst/Triest/)
Phillipovich Ludwig (Split/Spalato/)
Prevalnig Rudolf (Hrpelje-Kozina)
Streitridl Josef (Ljubljana/Laibach/)
Tasotti Isidor (Pulj/Pola/)
Udouč Josef (Červinjan/Cervignano/)

Še signalisti so pred strojevodji :roll:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

železocestnik napisal/-a:Udouč Josef (Červinjan/Cervignano/)
Edini Slovenc, pa še ta je delal v tujini (Zamejska Slovenija)..... #-o
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Prva je na vrsti kurilnica Gorica/Görz/...

predstojnik: Ing.Fried Otto
namestnik: Ing. Jarolimek Rudolf
vodja oddelka premik: Ing. Slaus Heinrich
revident:Lanner Viktor
pomočniki: Ing.Trawniczek Karl, ing. Petz Paul, ing. Schachinger Roman
uradnica na postaji:Gehrung Antonie
strojni mojster: Grusel Alfred, Kloss Adalbert, Scholz Josef

strojevodje (Lokomotivführer) :lol:

Barwig Johann
Černe Johann
Cirman Johann
Curhalek Josef
Dekleva Johann
mojster skladišča: Elsel Rudolf
Fatur Ludwig
Faulhammer Ludwig
Fledler Karl
Filip Josef
Gabrijelčič Elv.
Gatternig Johann
Grill Alois
Herzig Adolf
Hlawka Rudolf
Holub Karl
Hubler Johann
Käfer Julius
Knedihans Adolf
Korger Gustav
Kotršal Franz
Kovatsch Raimund
Krammer David
Kranzer Josef
Kremžar Jakob
tehtalni mojster: Kremžar Max
Krendorfer Georg
Landa Karl
mojter skladišča:Leschnik Anton
Lutz Matthias
Markon Josef
Marz Wilhelm
Meidl Josef
Mickl Josef
Mischou Rudolf
Neyder Karl
Olbrich Karl
Parth Johann
Pellant Gottlieb
Peter Severin
Petřik Franz
Pohl Eduard
Pohl Friedrich
Pospišil Emanuel
Pscholka Richard
Raab Hermann
Riedmüller Johann
Rudl Augustin
Ružička Ottokar
Samitz Josef
Schauer Ludwig
Schmidt Josef
Skodnik Heinrich
Skopetz Josef
Slezak Wenzel
Sotz Anton
Spitzer Kaspar
Steiner Friedrich
Stetka Karl
Stolz Friedrich
Stumpf Karl
Valenta Karl
Vedam Johann
Vyslyšel Kamilio
Zalaudek Franz
Zussner Mathias

strojnik: Maicen Karl
pomočnik strojnika: Schiffner Hugo
mojter voz: Bergant Johann, Branz Karl, Mozetič Johann
uradnik: Hammerl Johann
pomočnik uradnika: Philipp Franz
mojster skladišča: Petschauer Anton

pomočniki strojevodij(verjetno kurjači: Lokomotivführeranwärter):
Binter Sebastian
Birsa Peter
Bressan Erwin
Deleja Josef
Dominko Franz
Gleščič Peter
Ichner Anton
Knedihans Josef
Kompoš Alois
Kosovel Johann
Kremžar Ludwig
Lipnik Franz
Osbat Johann
Primožič Albert
Riktaršič Franz
Sander Josef
Simsig Franz
Steidl Rudolf
Ulčar Johann
Zajc Franc

nadzornik strojev: Neubauer Ernst
nadzornik voz: Bano Milan, Hladik Rudolf, Jauernik Ernst

Delavnice:
mesto vodje delavnice ni zasedeno
mojster delavnice: Fattur Ludwig, Grobot Wilhelm, Šramek Richard

vodje delavnic: Bradaček Medard, Kocijančič Johann, Lučovnik Josef, Olbrich Leopold, Rader Josef, Truchlar Franz

ekspedit: Hanel Rudolf
uradnik: Heinz Felix
nadzornik skladišča: Gause Heinrich, Žbuelc Josef

preddelavci:Dornih Ferdin, Nicolich Karl, Novak Josef, Ostermann Alois, Steiner Josef
...in 44 delavcev

razsvetljava Gorica/Görz/:
mojster:Jlha Ignaz, Deutsch Artur
strojnik: Pattak Julius, Welzl Johann
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

No no! Se že vidi. Tam kjer sta bila lopata in švic, je bilo že več mesta za Slovence. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Poglejmo še stanje zaposlenih v kurilnici Ljubljana/Heizhaus Laibach/, ki je spadala pod direkcijo v Trstu..

predstojnik: Ing. Terpotitz Anton
strojni komisar: Ing. Uhl Reinhard
pomočnik: Rziwnatz Wenzel
strojni mojster: Sohigsch Emil, Urbanc Josef

strojevodje / Lokomotivführer/:

Barl Ludwig
Blümlein Karl
Bosković Otto
Černe Josef
Dežmann Paul
Dougan Franz
Filnhals Heinrich
Florijančič Johann
Gale Franz
Grobovšek Bartholomei
Hutter Anton
Jenko Ferdinand
Jezeršek Leopold
Jurjeć Ignaz
Jurkovič Johann
Kaduno Jozef
Kanoni Karl [*njegovo zgodbo si lahko preberete na strani 18 in 19: http://www.slo-zeleznice.si/uploads/pic ... 2_2008.pdf ]
Keršinar Andreas
Klembas Karl
Kranjc Roman
Kremžar Karl
mojster v skladišču: Križ Josef
Kronegger Alois
Lach Franz
Lang Franz
Logar Johann
Luschnitz Franz
Marrohart Heinrich
Medved Johann
Merher Josef
Muhar Josef
Muzzulini Martin
Pallik Johannn
Pehani Josef
Potisek Johann
Přibik Alois
Rabič Ignaz
Roth Matthias
Skerle Franz
Skorpik Josef
Smole Franz
Spreitzer Leopold
Šušteršič Johann
Stöhr Karl
Stresen Johann
Sulgaj Johann
Tasotti Johann
Thuma Franz
Thuma Josef
Venedig Josef
skrbnik črpalke:Wogrinetz Georg
Zakotnik Johann
Zalta Alois

mojster voz: Justin Anton, Kogovšek Jakob, Koren Valentin, Pajer Wenzel, Trefalt Franz

uradnik: Kaftan Wladimir
mojster skladišča: Egy Ludwig

Kurjači /Lokomotivführeranwärter/:
Drenovec Johann
Filač Anton
Grošelj Franz
Grošelj Ignaz
Hvala Josef
Kavčič Johann
Kopar Matthias
Kremžar Martin
Langecker Anton
Merhar Felix
Munik Klement
Novak Franz
Ogrinc Anton
Ogrinc Rudolf
Pleša Josef
Sešek Franz
Stopper Edmund
Tešar Michael

strojni nadzornik: Rus Johann
nadzornik voz: Kovič Franz, Tomec Johann

...in 142 delavcev


Delavnice:
predstojnik: Ing. Höss Alois
mojster delavnice: Fobes Alois
vodja delavnice: Haderbolec Viktor, Lach Michael, Perdan Franz
mojster skladišča: Schatzer Hugo, Wenig Richard
nadzornik strojev: Furlan Heinrich

vodje skupin:
Bernik Lukas
Kavčič Franz
Koch Florian
Ločniškar Johann
Novak Josef
Zorc Franc
Zore Johann

...in 67 delavcev

ENDE :roll:

Če ne bi imel Dolfetove podpore
Dolfe napisal/-a:
Daj-mo, daj-mo, daj-mo, ....... =D>
...bi verjetno pri polovici obupal :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Tono »

ŽC,

a za Maribor pa nič ne piše???

Aja, pa Dolfetov je bilo očitno pri ajznpanu precej. Naš Dolfe torej nadaljuje tradicijo :)

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Prvi seznam iz leta 1879 je bil za "Južno Železnico" /Südbahn/ in Rudolfovo železnico...
Drugi seznam je iz almanaha avstrijskih državnih železnic za leto 1918/1919...
Torej brez "Južne železnice"... :(
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

ŽC, sploh ne dvomim v tvoje objavljene zapiske. Ampak, nekaj nikakor ne štima in nujno bo treba razčistiti, še predno se na tej sceni pojavijo tudi sindikalisti. :lol:

Razmerje v lokomotivskih posadkah bi moralo biti 1/1. Po seznamu pa je za Gorico 1:3,3 in za Ljubljano 1:2,7.
Se pravi en kurjač je prideloval paro kar trem strojevodjem? Slika

Hmm, kaže da socializem sploh ni bil unikaten, ampak je le nadaljeval kapitalistično delovno miselnost. V socializmu smo pravili: eden dela - pet jih gleda. press Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Zanimivo bi bilo izbrskati še število lokomotiv, za isto obdobje seveda. Toliko da bi videli razhajanja.
Namreč, nekdaj naj bi ena posadka (strojevodja in kurjač) obvladovala vedno le svojo lokomotivo. In po zapiskih Verija Švajgarja: Parna vleka na slovenskem, je morala lokomotiva počivati toliko časa, kolikor je povprej delala. Isto je veljalo za strojevodjo in kurjača. Torej je za eno posadko štelo; lokomotiva / strojevodja / kurjač. Šele v pričetku 20. stoletja so uvedli dvojno zasedbo. Torej, da sta eno lokomotivo izmenoma upravljala dva para človeške posadke. Na stalnem premiku pa so bile tri posadke na eno lokomotivo.

MMG, Leta 1918 je bilo po Sloveniji razporejeno okrog 302 parni lokomotivi. Razporejene so bile po matičnih kurilnicah v Mariboru, Ljubljani, Trstu in Sisku ter njim pripadajočimi delovnimi enotami. (vir: Verij Švajgar)

Vse bolj pa se mi zdi, da so prišli v omenjene almanahe le izbranci, ki so si to nekako prislužili - samo grebatorji. press Slika Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:
Za vzorec bomo vzeli leto 1879, saj imam na razpolago Ljubljanski ...koledar za leto 1879 (originalni naslov je: Laibacher Geschäfts-, Auskunfts- und Haushaltungs=Kalender für das Jahr 1879. Laibach, Verlag von Johann Giontini

Slovenske knjižnice ne izkazujejo v COBISS-u te publikacije, zato je prav, da razširimo informacije...
Izkazalo se je, da obstaja v enem od ljubljanskih arhivov ta koledar tudi za leto 1878.
Zgoraj naveden je v moji lasti.
Tega iz leta 1878 bomo takoj preverili, da vidimo razliko. Mene in Jožeta predvsem zanima Prossy...

vir: Priročniki in karte o organizacijski strukturi do 1918, Graz-Klagenfurt-Gorizia-Trieste, 1988
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Slovenski uslužbenci na železnici v Avsto-ogrski monarhiji

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:
Barbarpapa1 napisal/-a: Gre za inženirja v Ljublajni, Eustach-a Prossy-ja.A je to ta Eustach Prossy, ki je bil direktor za "mašine" na Južni železnici? In je zasnoval serijo SB 570 ter naredil koncept za našo 03 (SB 109)? Slednjo je pomagal v življenje spraviti med drugim njegov sin Ernst Prossy.
Zaenkrat lahko potrdim le pot v penzijo Evstachija Prossy-ja :wink:

članek iz...Wiener Zeitung, Nummer 223, 26 September 1913 — Handel, Industrie, Verkehr und Landwirtschaft. [ARTICLE]

http://onb-ccs.dlconsulting.com/cgi-bin ... t=gif&key=

Njegovega namestnika pa so imenovali njegovega namestnika Dr. Karla Schlössa.

Na podlagi te novice o odhodu v penzijo Evstahija Prossy-ja sem se odločil, da preverim, ali je res šel v penzijo, ali pa se je še malo "šlepal" z visoko plačo...
Da malo preverim sistem v AO monarhiji :wink:

Kako se da to narediti? Eno-stavno! Vzameš Eisenbahn schematismus za leta 1914/1915...

In res zasledim leta 1914 na mestu "mašinskega" direktorja Južne železnice, Dr. tehnike, Karla Schlössa.
Pod njega spada konstrukcijski oddelek za gradnjo lokomotiv in za gradnjo vagonov.
Torej je Evstahij Prossy res v penziji :old

Njegov sin, Ernst Prossy pa je zaposlen v k.k. strojni tovarni v državnem kolodvoru na Dunaju (k.k. Maschinen-Fabrik in Wien) in je napisan kot vodja obrata, takoj za vodjo tovarne. Ta tovarna spada pod družbo državnih železnic (Priv. österr.-ungar. Staats-Eisenbahn-Gesselschaft).

Ker pa imamo šematizem že pri roki, pa poglejmo še malo po ministrstvu za železnice...
Karl Gölsdorf je na čelu tehničnih konstrukcij, ima mesto ministrskega svetovalca in je tudi član komisije na tehniški visoki šoli na Dunaju.
Vodja oddelka 23: konstrukcija voznih sredstev je Rihošek Johann (ja, natiskano je s "š")!

Naš Klodič je zaposlen v firmi za vodenje gradenj železnic in sicer v Novem Mestu /Eisenbahnbauleitung Rudolfswert/ . Gradila se je namreč železniška proga Novo Mesto- Metlika-državna meja.
Šef tega oddelka je bil Opitz Theodor, svetovalci pa so bili:
Afh Ernst, Pleyer Karl, vitez Bertl Karl, Grünwald Franz ter kar močna posadka raznih pomočnikov (inšpektorjev, višjih gradbenih komisarjev, asistentov). Vse skupaj 24.
Med njimi je bil tudi vitez Max Klodič, višji gradbeni komisar. V glavnem Nemci, vmes pa še kak Čeh.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori