Zgodovina oz. razvoj 06

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9378
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

odgovor, kakšne peči so imele lokomotive JŽ 06 je na prejšnji strani,

ker smo že ravno pri kotlu lokomotive, si lahko v slovenski bibliji o lokomotivah pogledamo, kaj je Verij Švajgar v knjigi Železniška vozila napisal o pokončnem kotlu lokomotive.

Knjiga, ki jo imam na razpolago je iz leta 1947.

Pokončni kotel ima dva glavna dela: peč in zunanji plašč.

Slika

Slika

Slika

Slika

Na zadnji strani je navedeno tudi gradivo za pokončni kotel.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9378
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 182150

Pozdravljeni,

v arhivu Železniškega muzeja v Ljubljani je originalni načrt peči za JŽ 06. Seveda so med okupacijo po njem čorgljali tudi Italijani :roll:

Slika

Slika

Kvaliteta je bolj slaba, fotografirano je bilo s slabim fotoaparatom pod težkimi pogoji pri nastavitvi: avtomatsko :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6504
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Darko, če nič drugega naj rečem hvala za napisano. Skorajda se mi zdi nenavadno, da so bile peči na 06 (in predvidevam na 05 in 30) v originalu bakrene (=drage).
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9378
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

v železniškem muzeju v Augsburgu, kamor je šla naša "poslanka" na začasno "delo" v Nemčijo ("Gastarbajterica") so "obnovili" njeno zgodbo.
Na žalost samo v nemščini.

https://www.bahnpark-augsburg.de/filead ... 06_013.pdf

Spletna stran muzeja, s katere sem "snel" zgodbo naše 06:
https://www.bahnpark-augsburg.de/

Še slika iz muzeja:

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3749
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a mkx »

Z zahvalami našemu ŽCu. =D>
LP, Metod
Branko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 397
Pridružen: 11.10.2005, 21:17
Kraj: Vir
Kontakt:

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Branko »

06 - 013 je na žalost prodana.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9378
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

To pa je žalostna novica :( ](*,)

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9378
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Se pa po svetu in spletu prodajajo fotke, ko je bila JŽ 06-013 kot eksponat v Mariboru:

Slika

Slika

Kje vse je bila postavljena kot muzejska lokomotiva, si lahko preberete v tekstu knjige Marka Koširja, ki še ni izšla:

http://proandy-sp.si/dokumenti/LPL-8POGLAVJE.pdf

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9378
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

ali kdo ve, kje točno je ta zgornja lokacija?

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 799
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a 038 »

Bi lahko to bil morebiti bivši prehod ptujske ceste za bivšim Baumaxom sedaj Obijem?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4614
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Bi lahko to bil morebiti bivši prehod ptujske ceste za bivšim Baumaxom sedaj Obijem?
Saj je bivši prehod Ptujske in nič drugače.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9378
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Hvala obema!

Ali bi lahko kdo pozicijo lokomotive označil na streetwiew ali kakšni google mapi?

Jaz se v MB bolj slabo znajdem :hmm

Ali še imamo kakšno fotko iz te lokacije?

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 799
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a 038 »

Mislim da je lokomotiva stala na koncu izvlecnega tira, kateri je danes skorajda na enaki lokaciji, ali pa morda na Petrolovem tiru če je bil sploh tako dolg?
Ra-tv in video servis Prešern Ivan, ponuja najblizjo lokacijo streetwieva, uvozna signala in telefonska stebrička bi bila lokacija kjer je nastala druga slika(mesto fotografa).
Zadnjič spremenil 038, dne 27.12.2020, 20:12, skupaj popravljeno 2 krat.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 799
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a 038 »

https://maps.app.goo.gl/nw8eUAPfNdKNvnNR8

https://maps.app.goo.gl/7k6JJkXEmVWecd6f9
Domnevam da je lokomotiva stala nekje na obmocju tistega manjšega objekta pred drevesom.
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 595
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Pozdravljeni!
To je definitivno eden od dveh tezenskih paralelnih izvlačnih tirov, ki sta potekala paralelno vse do tedanje trase Ptujske ceste v bližini tedanjega nivojskega prehoda. Ostal je le še eden in danes leži za OBI-jem. Petrolov industrijski priključek ( v kraljevini Jugoslaviji je bil Shellov!) pa se je odcepil v bližini nekdanjega lesenega nadhoda od levega izvlačnega tira, seveda v levo.

Lep pozdrav - Peter
Odgovori