Gorenjska proga v bližini kraja Medvode
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Gorenjska proga v bližini kraja Medvode
Ko sem šel sredi tedna fotografirat kolesni dvojici ob Gorenjski progi med vasjo Ladja in železniškim mostom preko reke Sore
pri Medvodah, me je presenetil potniški vlak. Ker ne poznam voznega reda, bom pri fotkah zapisal samo vlak in uro..
Iz smeri Ljubljana proti Jesenicam je pripeljal ÖBB ob 16.45 uri.
Toliko časa je še bilo, da sem zagrabil fotoaparat in ga še ujel ...
Drugi posnetek je nastal, ko je bila lokomotiva že mimo.
Za potniški vlak, ki sicer zelo malo zamuja (par minut, ker je moral v Medvodah "spustiti" naprej ÖBB), sem že pripravljen...
...tako da lahko poslikam grafite malo od bližje...
Grem naprej ob progi in ujamem dva, ki prečkata progo (seveda tam, kjer je prepovedano). Da ne bo koga zmotilo...
Gorenjska proga je enotirna. Dva dodatna tira v ospredju sta industrijski tir papirnice Goričane.
Ob progi je sicer opozorilna tabla, vendar se po shojeni potki vidi, da je ne upoštevajo...
Malo dalje je še ena opozorilna tabla in še ena shojena potka...
pa bunker iz časa WW II, pa železniški most čez reko Soro, čisto v ozadju pa vas Preska
Spustim se po bregu navzdol, da bi posnel most, takrat pa pripelje v smeri proti Ljubljani potniški vlak (ura je 17.01).
Ne preostane mi drugega, kot posnetek "skozi drevje"...
Kakorkoli obračam fotoaparat, ne morem ujeti celega mostu...
Nazadnje ujet med vejevjem pritisnem in šele doma vidim, da teče reka Sora "postrani"...
Most je takšen, kot v času otvoritve gorenjske železnice leta 1870, samo da je bil med WW II večkrat "poštukan"...
No, in nazadnje, ko sem že pospravljal fotoaparat, pripelje še ÖBB tovorni vlak. Ura je 17.06. Zopet fotka "skozi drevje".
Prva fotka je bila posneta ob 16.45, zadnja ob 17.06.
Pozdrav
pri Medvodah, me je presenetil potniški vlak. Ker ne poznam voznega reda, bom pri fotkah zapisal samo vlak in uro..
Iz smeri Ljubljana proti Jesenicam je pripeljal ÖBB ob 16.45 uri.
Toliko časa je še bilo, da sem zagrabil fotoaparat in ga še ujel ...
Drugi posnetek je nastal, ko je bila lokomotiva že mimo.
Za potniški vlak, ki sicer zelo malo zamuja (par minut, ker je moral v Medvodah "spustiti" naprej ÖBB), sem že pripravljen...
...tako da lahko poslikam grafite malo od bližje...
Grem naprej ob progi in ujamem dva, ki prečkata progo (seveda tam, kjer je prepovedano). Da ne bo koga zmotilo...
Gorenjska proga je enotirna. Dva dodatna tira v ospredju sta industrijski tir papirnice Goričane.
Ob progi je sicer opozorilna tabla, vendar se po shojeni potki vidi, da je ne upoštevajo...
Malo dalje je še ena opozorilna tabla in še ena shojena potka...
pa bunker iz časa WW II, pa železniški most čez reko Soro, čisto v ozadju pa vas Preska
Spustim se po bregu navzdol, da bi posnel most, takrat pa pripelje v smeri proti Ljubljani potniški vlak (ura je 17.01).
Ne preostane mi drugega, kot posnetek "skozi drevje"...
Kakorkoli obračam fotoaparat, ne morem ujeti celega mostu...
Nazadnje ujet med vejevjem pritisnem in šele doma vidim, da teče reka Sora "postrani"...
Most je takšen, kot v času otvoritve gorenjske železnice leta 1870, samo da je bil med WW II večkrat "poštukan"...
No, in nazadnje, ko sem že pospravljal fotoaparat, pripelje še ÖBB tovorni vlak. Ura je 17.06. Zopet fotka "skozi drevje".
Prva fotka je bila posneta ob 16.45, zadnja ob 17.06.
Pozdrav
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 07.05.2008, 18:46, skupaj popravljeno 1 krat.
Pa ne samo to..., Mimara, da bi bila 6 ur zamujena?tunelolog napisal/-a:Gre za IC 210 - Sava - 100%. Tega dne (četrtek, 13. marec 2008) sem se z njim peljal do postaje Lesce-Bled. V Ljubljano je prišel zamujen okoli 40 minut, tako da je šel iz ljubljanske železniške postaje okoli 16:25.
LP Š
Mimara ima reden odhod iz Ljubljane malo čez deseto uro dopoldan!
lp NS
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Res je. "Sredi" tedna je bil zame res četrtek, 13. marec 2008. V soboto sem bil dežurni, pa je bil zato teden malo daljši...tunelolog napisal/-a:Gre za IC 210 - Sava - 100%. Tega dne (četrtek, 13. marec 2008) sem se z njim peljal do postaje Lesce-Bled. V Ljubljano je prišel zamujen okoli 40 minut, tako da je šel iz ljubljanske železniške postaje okoli 16:25.
LP Š
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
ekskluzivno
Prav je, da dodamo še nekaj zgodovine...
Ko se je maja 1945 umikala soldateska iz Slovenije, so Nemci "spustili v zrak" večino mostov v Medvodah...
Cestnega na državni cesti Ljubljana-Bled.
Cestnega na občinski cesti Goričane-Ladja.
In železniškega na progi Ljubljana-Kranj.
Prav ta železniški je bil med WWII večkrat cilj letalskih napadov. Večkrat je zaveznikom tudi uspelo onesposobiti most. Vedno pa so ga Nemci popravili.
Za en tak napad imam poročilo z dne 10.aprila 1945.
Prevod: železocestnik s pomočjo Franceta Tomšiča (Nemško-slovenski slovar, Ljubljana 1974)
"Poročilo o delovanju sovražnika dne 2. aprila 1945
Dne 2.aprila 1945 je med 13 in 13,15 uro bombardiralo 8 nizkoletečih letal (lovska letala) železniški most med Goričanami /Görtschach/ in Medvodami /Zwischenwässern/ . Most so pri bombardiranju uničili.
Po izjavi vratarja in opazovalca g. Pavlovčiča, se je na letala streljalo. Po njegovi izjavi sta se potem dve letali usmerili proti tovarni celuloze in jo začelo obstreljevati. Kasneje se je izkazalo, da tudi z zažigalnimi naboji. Okoli 20.30 ure se je razvil požar v tovarni celuloze...."
Fotografija zrušenega mostu, verjetno iz maja 1945 (med WWII se ljudje niso upali fotografirati...)
Po Mohoriču je bilo, zaradi vojaških transportov in obratovanja železarne na Jesenicah, nujno takoj po vojni obnoviti gorenjsko progo.
"Provizorni most čez Soro pri Medvodah so zgradili ob vodi, poleg starega mostu, iz IP nosilcev, ki so jih demontirali z mostu čez Savo pri Lazah na nemški progi (op. žel.:Laze-Črnuče-Vižmarje) in jih položili na koze iz sveže posekanega lesa.
.........
Most čez Soro pri Medvodah, dolg 48 m in težak 153 ton, so obnovili dokončno šele 20.decembra 1951, torej celih šest in pol let po provizoriju."
Samo v informacijo: občinski cestni most Goričane-Ladja so obnovili šele leta 1960. Dovoljenje za gradnjo je moral izdati Izvršni svet Republike Slovenije.
Pozdrav
Ko se je maja 1945 umikala soldateska iz Slovenije, so Nemci "spustili v zrak" večino mostov v Medvodah...
Cestnega na državni cesti Ljubljana-Bled.
Cestnega na občinski cesti Goričane-Ladja.
In železniškega na progi Ljubljana-Kranj.
Prav ta železniški je bil med WWII večkrat cilj letalskih napadov. Večkrat je zaveznikom tudi uspelo onesposobiti most. Vedno pa so ga Nemci popravili.
Za en tak napad imam poročilo z dne 10.aprila 1945.
Prevod: železocestnik s pomočjo Franceta Tomšiča (Nemško-slovenski slovar, Ljubljana 1974)
"Poročilo o delovanju sovražnika dne 2. aprila 1945
Dne 2.aprila 1945 je med 13 in 13,15 uro bombardiralo 8 nizkoletečih letal (lovska letala) železniški most med Goričanami /Görtschach/ in Medvodami /Zwischenwässern/ . Most so pri bombardiranju uničili.
Po izjavi vratarja in opazovalca g. Pavlovčiča, se je na letala streljalo. Po njegovi izjavi sta se potem dve letali usmerili proti tovarni celuloze in jo začelo obstreljevati. Kasneje se je izkazalo, da tudi z zažigalnimi naboji. Okoli 20.30 ure se je razvil požar v tovarni celuloze...."
Fotografija zrušenega mostu, verjetno iz maja 1945 (med WWII se ljudje niso upali fotografirati...)
Po Mohoriču je bilo, zaradi vojaških transportov in obratovanja železarne na Jesenicah, nujno takoj po vojni obnoviti gorenjsko progo.
"Provizorni most čez Soro pri Medvodah so zgradili ob vodi, poleg starega mostu, iz IP nosilcev, ki so jih demontirali z mostu čez Savo pri Lazah na nemški progi (op. žel.:Laze-Črnuče-Vižmarje) in jih položili na koze iz sveže posekanega lesa.
.........
Most čez Soro pri Medvodah, dolg 48 m in težak 153 ton, so obnovili dokončno šele 20.decembra 1951, torej celih šest in pol let po provizoriju."
Samo v informacijo: občinski cestni most Goričane-Ladja so obnovili šele leta 1960. Dovoljenje za gradnjo je moral izdati Izvršni svet Republike Slovenije.
Pozdrav
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Smeš! Saj smo si na forumu na ti in si pomagamo.
Zbiram podatke za krajevno zgodovino (trenutno) Medvod.
Med drugim tudi dediščine, ki so nam jo zapustili okupatorji...
Tako da imam slike porušenih vseh treh zgoraj navedenih mostov in mukotrpne sanacije...
Nekaj fotografij je v arhivih, ostalo pa si pridobivamo v Medvoški kotlini...od prijaznih ljudi...
Eno sliko sem dobil od izseljencev v Ameriki (takšne v Medvodah ni)...
Sicer se ukvarjam z zgodovino tehnike (mlini, žage,papirnice..in zgodovino krajev, kjer le-ti so. Z žagami in mlini se ukvarjam samo za čas do leta 1500, potem jih je preveč...
Kakšne fotografije, razglednice imajo tudi zbiralci. Cene teh gre v nebo...
So pa še prijazni...glej post od@ivy-ja, ko je g. Primož Premzl dovolil preslikati fotografijo železniške nesreče pri Pesnici...
Če te kaj posebno zanima, se lahko oglasiš..
Zbiram podatke za krajevno zgodovino (trenutno) Medvod.
Med drugim tudi dediščine, ki so nam jo zapustili okupatorji...
Tako da imam slike porušenih vseh treh zgoraj navedenih mostov in mukotrpne sanacije...
Nekaj fotografij je v arhivih, ostalo pa si pridobivamo v Medvoški kotlini...od prijaznih ljudi...
Eno sliko sem dobil od izseljencev v Ameriki (takšne v Medvodah ni)...
Sicer se ukvarjam z zgodovino tehnike (mlini, žage,papirnice..in zgodovino krajev, kjer le-ti so. Z žagami in mlini se ukvarjam samo za čas do leta 1500, potem jih je preveč...
Kakšne fotografije, razglednice imajo tudi zbiralci. Cene teh gre v nebo...
So pa še prijazni...glej post od@ivy-ja, ko je g. Primož Premzl dovolil preslikati fotografijo železniške nesreče pri Pesnici...
Če te kaj posebno zanima, se lahko oglasiš..
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Sem se potrudil in poskušal narediti fotko mostu brez grmovja.
Ker se to ne da narediti vzvodno mostu, sem se odločil poskusiti še nizvodno.
Med grmovjem se prebijem do reke Sore in ustavi me opozorilo:
No, dobro, bom pa še počakal kakšen dan...
Pri pogledu na most pa sprevidim, da tudi danes ne bo šlo brez grmovja.
Ko se vračam od struge Sore, posnamem še podvoz občinske ceste Medvode -Škofja Loka pod železniško progo Medvode-Jesenice...
Počasi se približujemo s fotografijami železniški postaji Medvode...
Posnamem še eno fotko pod drugim kotom....
Naši vrli projektanti so že upoštevali dodatni drugi tir, pa še kakšnega zraven....da ne bomo vedno samo "šimfali"...
Ali ni nekdo zadnjič zapisal, da bo drugi tir tekel vzporedno z avtocesto Ljubljana-Kranj...
Nazadnje pa se po sredi ceste "priguncajo" tri gracije...varno, ja...
...sicer je omejitev 40. Pa bi rad videl, kako bi pogledali, ko bi jih naenkrat zagledali na nepreglednem ovinku, ki tukaj vsekakor je...
Pozdrav
Ker se to ne da narediti vzvodno mostu, sem se odločil poskusiti še nizvodno.
Med grmovjem se prebijem do reke Sore in ustavi me opozorilo:
No, dobro, bom pa še počakal kakšen dan...
Pri pogledu na most pa sprevidim, da tudi danes ne bo šlo brez grmovja.
Ko se vračam od struge Sore, posnamem še podvoz občinske ceste Medvode -Škofja Loka pod železniško progo Medvode-Jesenice...
Počasi se približujemo s fotografijami železniški postaji Medvode...
Posnamem še eno fotko pod drugim kotom....
Naši vrli projektanti so že upoštevali dodatni drugi tir, pa še kakšnega zraven....da ne bomo vedno samo "šimfali"...
Ali ni nekdo zadnjič zapisal, da bo drugi tir tekel vzporedno z avtocesto Ljubljana-Kranj...
Nazadnje pa se po sredi ceste "priguncajo" tri gracije...varno, ja...
...sicer je omejitev 40. Pa bi rad videl, kako bi pogledali, ko bi jih naenkrat zagledali na nepreglednem ovinku, ki tukaj vsekakor je...
Pozdrav
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana